Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

Sam sip sam

Ja det stämmer att kursen är sämre i Sverige jag brukar också växla på växlingskontor eller hos kundservice på banken för det mesta SCB, har också noterat att de aldrig tar ut någon avgift i Sverige hos Swedbank när jag växlar direkt på SCB banken. Men i ett osäkert läge som nu så har jag ändå skickat ner lite spenderpengar till nästa resa, ringde igår och kontrollerade mitt konto hos SCB, Bangkok bank tar 350 bath i avgift för T/T eftersom att de är mottagarbank och för att vidarebefodra till SCB tar de ut en avgift på 100 baht så nu hoppas jag att inte kronan blir svagare för resten tänkte jag växla i Thailand.

Det finns en del sidor typ http://www.xe.com/ucc/convert.cgi som visar väldigt hög kurs men frågan är till vilken bank som du kan växla på och vilka avgifter som kommer till.

Mvh Maakaao  :wai:

med ica kortet så får du näst intill den kursen
Dela på andra sajter

Uttag med ICA-kortet i Bangkok...som gav 4,3554 THB per SEK!

[table]  [tr] [td]Köpdatum:[/td] [td]2009-04-03[/td] [td]

url]

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td]  Bokföringsdatum:[/td] [td]2009-04-07[/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td]  Belopp:[/td] [td]5.000,00 THB [/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td]  Belopp i SEK:[/td] [td]-1.148,58 SEK[/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td]  Plats:[/td] [td]Bangkok[/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]pixel_black.gif[/td] [td]  Text:[/td] [td]Bangkok Bank[/td][/tr][/table]

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Ska åka ner ett par dagar efter Riksbanken har haft sitt möte den 21/4. Det verkar ju som att Repo räntan ska sänkas då igen. Fråga då till någon som är insatt, Hur mycket påverkar det kronan vs bathen? Kan det bli lönt att växla redan nu på Forex, eller blir det fortfarande billigare att ta ut med Ica kortet?

Någon som har koll på hur Sek beter sig vid räntesänkningar får gärna försöka förklara och komma med råd..

Dela på andra sajter

PlayTheGame

Statistiskt har jag ingen koll men kronan har försvagats ordentligt vid de senaste räntebeskeden så det lutar nog åt att Bathen stärks ordentligt igen...tyvärr...

"Some play hard to get, I play hard to want"

Dela på andra sajter

Gubben

Du måste sett fel, ta ett kort på vilket ställe

du menar, och ett kort på kursen på tavlan

Det finns inte att du kan få 5 bath/för 1 SEK

Du kanske tittade på Norska kronor eller Danska

Pingis som tyvärr inte tror på så hög kronkurs idag

Pingis,

du har rätt när jag tittade på tavlan på växlingskontoret så var Svenska Flaggan uppe men när jag tittade på beloppet så visade det 5 KR och någonting mer. När jag gick förbi växlingskontoret nu igen på väg hem så såg jag vad som hade hänt, under tiden jag vandrade med blicken mot kursen så hade valutan bytt från Svensk valuta till Norsk valuta. Det är ju så tydligen på växlingskontoren att det är flera valutor på samma rader.
När jag var inne på växlingskontoret som ligger på LK Metro vid Soi Diana så hade de kursen 4,16 THB.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Från 17 april 2009 tar thailändska banker ut en uttagsavgift i samtliga ATM maskiner i Thailand. Avgiften blir 150 bath per uttag.

Dela på andra sajter

Hörde alla kort i alla ATM maskiner

Kan du tänka dej alla thaiare som tar ut 100- 200 baht och får en avgift som är lika hög som uttaget?
Då förstår du kanske det orimliga i ditt påstående.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Gäller bara "Farang-kort"!

https://www.thanacha.../main/index.asp

Fee is charged for foreign cardholders when making withdrawals via ATM Pool, effective on 17 April 2009

Bara "farang-kort"? Det gäller väl alla utländska kort? Alltså även kort fån Malaysia, Laos, Kambodja, Indonesien, Kina, Japan, Korea m.fl m.fl

Keroan
Dela på andra sajter

info idag, tog ut lite bath, kollade kontot, ingen avgift, kommer att

bli för alla sa den söta på banken

Dela på andra sajter

info idag, tog ut lite bath, kollade kontot, ingen avgift, kommer att

bli för alla sa den söta på banken

Läs innantill, det börjar gälla den 17:e denna månad.

Keroan
Dela på andra sajter

Bara "farang-kort"? Det gäller väl alla utländska kort? Alltså även kort fån Malaysia, Laos, Kambodja, Indonesien, Kina, Japan, Korea m.fl m.fl

Keroan

Självklart är det så..med farang menade jag alla kort som kommer från
annat land utanför Thailand. Sorry om det missuppfattades!  :great:

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Verkar vara dags för er andra att skaffa Thaibank då!

Är egentligen ganska krångligt, men vet flera som löst det smidigt på Banker i Pattaya.

Själv fick jag krångla en del i Bkk, bland annat ville de ha nåt intyg från vår Ambassad.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Jag har bankbok i Siam C. Har haft det sedan 1978 Fick det bytt för 3 år sedan Har oxå ATM card på Bangkok B Det var inga som helst problem att få dessa Visade bara upp paset och hotelets adress tog omk. 1 timme

:wai:

Dela på andra sajter

[table]  [tr] [td]Thailand[/td] [td]THB[/td] [td]1[/td] [td]-[/td] [td]0,2203[/td] [td]0,2504[/td] [td]-[/td] [td]399,36[/td][/tr][/table] 

Suck...  :stop:     Idag på Forex...    Jaaa jag vet att forex är dyra.

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

[table]  [tr] [td][/td][td] Konto:  ICA KONTO [/td] [td][/td][td]

[/td] [td]

url]

[/td][/tr] [tr] [td]

a>

[/td] [td][/td][td] Kontoägare: pigge01 [/td] [td][/td][td]

[/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]

a>

[/td] [td]

a>

[/td] [td]

a>

[/td] [td]

a>

[/td] [td]

a>

[/td] [td]

a>

[/td][/tr][/table] [table]  [tr] [td]a>[/td] [td]  Köpdatum:[/td] [td]2009-04-10[/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td]  Bokföringsdatum:[/td] [td]2009-04-14[/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td]  Belopp:[/td] [td]20.000,00 THB [/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td]  Belopp i SEK:[/td] [td]-4.701,51 SEK[/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td]  Plats:[/td] [td]-[/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td]  Text:[/td] [td]Bangkok Bank[/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td][/td][td][/td][td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td][/td][td][/td][td][/td][td]

pixel.gif

[/td][/tr][/table]

Senaste utaget i Thailand.

4.25bath på 1 krona

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Har oxå ica kort...    :on_the_quiet:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

Hej

Jag har bankbok i Siam C. Har haft det sedan 1978 Fick det bytt för 3 år sedan Har oxå ATM card på Bangkok B Det var inga som helst problem att få dessa Visade bara upp paset och hotelets adress tog omk. 1 timme

:wai:

Och ingenting har ändrats på 30 år ? Kan man tänka sig kanske, att det blivit svårare att skaffa konto på senare tid?

/biker
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

1 spänn =3.90 idag Bangkok bank sukken  under 4 baht är inget skoj... :not_i:

Jo, kronan är en riktig skitvaluta. Alla nejröstare i eur-valet borde betala 10% extra skatt
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...