Herluf Inlagd Maj 17, 2017 Dela Inlagd Maj 17, 2017 17 hours ago, apknug said: Danska kronan är peggad ("låst") till EUR, dvs den följer EUR kursen. Fast att det är en egen valuta. Jämför du DKK EUR så ser du hur de följs åt. Sent from fiskebyn using Tapatalk HD Vad är kronan peggad till...Zimbabwe dollarn? Somaile pengar? Vi får fråga gubben med det fåniga leendet: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 17, 2017 Dela Inlagd Maj 17, 2017 17 timmar sedan, skrev j43: Har inga andra förslag. Endast bank räntan bör vara bättre i thai än noll procent här. Hur många procent är skatte för sjöfolk i Danmark. Ursäkta urspårningen i tråden. 555 Ja i Thailand kan man få runt 2% ränta på banken, å andra sidan är inflationen högre än så så jag tror det är en förlustaffär att spara pengar även i thailändska banker. Jag vet inte vad skatten ligger på i Danmark, jag får nettolön, danska rederier betalar ingen skatt på sjömän. Eller rättare sagt de får tillbaka all inbetalad skatt i stöd. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 17, 2017 Dela Inlagd Maj 17, 2017 22 minuter sedan, skrev SatanG: Ja i Thailand kan man få runt 2% ränta på banken, å andra sidan är inflationen högre än så så jag tror det är en förlustaffär att spara pengar även i thailändska banker. Jag vet inte vad skatten ligger på i Danmark, jag får nettolön, danska rederier betalar ingen skatt på sjömän. Eller rättare sagt de får tillbaka all inbetalad skatt i stöd. / SatanG Du har inga problem med skattemyndigheterna? jag råddes att avsluta allt i Sverige, jag har lön från Tyskland. Har bara vilande konto på Nordea nu, egentligen endast innehållande 30års pensionsspar, samt en fond. Spar dumt nog endast på ett räntekonto i Thailand nu, men måste ta tag i det och göra nått vettigare av det. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 17, 2017 Dela Inlagd Maj 17, 2017 3 timmar sedan, skrev Soengsang: Du har inga problem med skattemyndigheterna? jag råddes att avsluta allt i Sverige, jag har lön från Tyskland. Har bara vilande konto på Nordea nu, egentligen endast innehållande 30års pensionsspar, samt en fond. Spar dumt nog endast på ett räntekonto i Thailand nu, men måste ta tag i det och göra nått vettigare av det. Hej, nä inga problem med skattemyndigheterna jag jobbar lagligt. Har faktiskt haft dialog med dom om vart min egentliga skatteplikt är, i samband med öppnande av depå i Nordnet åt minsta grabben, men de kunde bara konstatera att det iaf inte är i Sverige. Fick också veta nyligen att jag faktiskt anses betala skatt i Danmark. Jag trodde det var skattefri nettolön men vad jag förstår så betalar rederierna in skatt för alla men får sedan tillbaka den likt ett rederistöd. Inte hundra på hur det görs, vi får sk nettolön eller som någon sa "Yes here comes the monthly humiliation" när lönebeskedet kom Men så illa är det inte ;-) / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 5, 2017 Dela Inlagd Juni 5, 2017 FX rules eased, baht rises The central bank said on Monday it would relax foreign exchange rules, including allowing more Thais to directly invest abroad, as policymakers try to hold down the baht's strength. The central bank will allow investors with assets of at least 50 million baht ($1.47 million) to directly invest in securities abroad, it said in a statement. Commercial banks will also be allowed to lend baht to non-residents for investment in Thailand and the Greater Mekong sub-region, it said. The baht appreciated further to 33.98 against the dollar, a near 23-month high, after the announcement, from 34.05 in early trade. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juni 6, 2017 Dela Inlagd Juni 6, 2017 vad står batten i ?? hur mycket baht får man för 100 svenska om man vxlar i fiskebyn ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Romper Inlagd Juni 6, 2017 Dela Inlagd Juni 6, 2017 13 minuter sedan, skrev soi covboy: vad står batten i ?? hur mycket baht får man för 100 svenska om man vxlar i fiskebyn ?? 378 ATM e högsta inne på Tucom, det är en historia vad kursen blir hos Svedan bank. Siam Bank brukar skylta med högst kurs. Om man Svedan kontantanter så betalar Superrich bäst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 6, 2017 Dela Inlagd Juni 6, 2017 36 minuter sedan, skrev soi covboy: vad står batten i ?? hur mycket baht får man för 100 svenska om man vxlar i fiskebyn ?? 3,89 nu på Superrich. Kanske 3,85 då på TT i Pattaya. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 10, 2017 Dela Inlagd Juni 10, 2017 3.9 i bankomaten med rätt kort. 150 baht i avgift tillkommer hos AEON 3.87 med hänsyn till det vid uttag av 20000 baht. ส่งจากโทรศัพท์มือถือ Note 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 22, 2017 Dela Inlagd Juni 22, 2017 (ändrad) Enligt SVT-Text så har tydligen SEK gjort ett riktigt race mot EUR, Skanska ska ha sålt en fastighet i Prag för 50 Milj EUR vilket ska motsvara ca 480 SEK. Ändrades Juni 22, 2017 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Juni 22, 2017 Dela Inlagd Juni 22, 2017 Vad innebär det mot Baht? Jag fick 3,85 i fredags på Suberrich. Suvan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Juni 22, 2017 Dela Inlagd Juni 22, 2017 5 timmar sedan, skrev UglyFarang: Enligt SVT-Text så har tydligen SEK gjort ett riktigt race mot EUR, Skanska ska ha sålt en fastighet i Prag för 50 Milj EUR vilket ska motsvara ca 480 SEK. Skulle svenska kronans kurs påverkas av att Skanska sålt en fastighet i Prag för 50 miljoner euro? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 22, 2017 Dela Inlagd Juni 22, 2017 1 minut sedan, skrev Wanchai: Skulle svenska kronans kurs påverkas av att Skanska sålt en fastighet i Prag för 50 miljoner euro? Humor har aldrig varit din starka sida va ? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Juni 22, 2017 Dela Inlagd Juni 22, 2017 13 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Humor har aldrig varit din starka sida va ? Ibland räcker 30 silverpengar långt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 22, 2017 Dela Inlagd Juni 22, 2017 6 minuter sedan, skrev Wanchai: Ibland räcker 30 silverpengar långt! Får hoppas att du får lite jordgubbar för dem i morrn. Det är ju iallafall midsommarafton “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Juni 22, 2017 Dela Inlagd Juni 22, 2017 18 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Får hoppas att du får lite jordgubbar för dem i morrn. Det är ju iallafall midsommarafton Några baht lär du inte få! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 22, 2017 Dela Inlagd Juni 22, 2017 Precis nyss, skrev Wanchai: Några baht lär du inte få! ??????? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 23, 2017 Dela Inlagd Juni 23, 2017 9 timmar sedan, skrev Wanchai: Skulle svenska kronans kurs påverkas av att Skanska sålt en fastighet i Prag för 50 miljoner euro? Nej, det kan jag inte tänka mej det finns väl andra mera sannolika faktorer som är bakomliggande. Men du får hålla med om att det är en fantastisk vändning, 1 SEK = ca 104 000 EUR... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Juni 29, 2017 Dela Inlagd Juni 29, 2017 XE Valutaomvandlare: kronor till THB THB .1 SEK =4,00094THB Glädjande kurs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 29, 2017 Dela Inlagd Juni 29, 2017 Gjorde nyss en överföring från Swedbank, 1=3,975. Får se vad Bkk bank tar för mottagningen, var väl 0,25% av summan (max 500B) eller nåt sånt. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Juni 29, 2017 Dela Inlagd Juni 29, 2017 Hoppla!Tapatalkat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd Juni 29, 2017 Dela Inlagd Juni 29, 2017 9 timmar sedan, skrev SatanG: Gjorde nyss en överföring från Swedbank, 1=3,975. Får se vad Bkk bank tar för mottagningen, var väl 0,25% av summan (max 500B) eller nåt sånt. / SatanG min 200 max 500 thb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juni 30, 2017 Dela Inlagd Juni 30, 2017 On 2017-06-22 at 19:01, skrev BanFang: Vad innebär det mot Baht? Jag fick 3,85 i fredags på Suberrich. Suvan 3,98 nu med TT till Bangkok Bank. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juni 30, 2017 Dela Inlagd Juni 30, 2017 (ändrad) Den här brukar jag kolla. Bör ju komma en neråt hack snart tycker man men det visar sig. https://se.investing.com/currencies/thb-sek Ändrades Juni 30, 2017 av Moipenyang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 30, 2017 Dela Inlagd Juni 30, 2017 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu