samet Inlagd April 25, 2017 Dela Inlagd April 25, 2017 17 minuter sedan, skrev UglyFarang: Bolagsskatterna är väl inte speciellt höga. Skönt att det finns en skatt som vi inte har högst i EU. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd April 26, 2017 Dela Inlagd April 26, 2017 13 timmar sedan, skrev JJC: Stark krona skulle öka utländska investeringar på de flesta område. Men till dess behövs också skatter som kan konkurrera med omvärlden. Svag krona och höga skatter är inte intressanta för de flesta investerare. Nu förstår jag ingenting. I min värld så blir ju investeringar billigare i Sverige för utlänningar om kronan är svag. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gusse Inlagd April 26, 2017 Dela Inlagd April 26, 2017 1 timme sedan, skrev Fritz: Nu förstår jag ingenting. I min värld så blir ju investeringar billigare i Sverige för utlänningar om kronan är svag. Fritz.. Det är svårt att få tag i kompetent arbetskraft i Sverige då de flesta som söker jobb är analfabeter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 26, 2017 Dela Inlagd April 26, 2017 (ändrad) 15 timmar sedan, skrev JJC: Vi har ju hundra tusen högutbildade analfabeter enligt Svetsminister ......och fler kommer in dagligen, vad kan gå fel? Ändrades April 26, 2017 av Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd April 27, 2017 Dela Inlagd April 27, 2017 On 2017-4-26 at 11:01 AM, Nemo said: ......och fler kommer in dagligen, vad kan gå fel? Det multikulturellaprojektet är lönsamt, fast på sikt, litar ni inte på vad Fridolin lovar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 27, 2017 Dela Inlagd April 27, 2017 Räntan lämnas oförändrad... illa för kronan eller? http://www.di.se/nyheter/riksbanken-lamnar-rantan-oforandrad/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd April 27, 2017 Dela Inlagd April 27, 2017 42 minutes ago, Naam jai said: Räntan lämnas oförändrad... illa för kronan eller? http://www.di.se/nyheter/riksbanken-lamnar-rantan-oforandrad/ Snälla någon ge mig en enda god nyhet om kronan...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 27, 2017 Dela Inlagd April 27, 2017 4 timmar sedan, skrev Herluf: Snälla någon ge mig en enda god nyhet om kronan...... Var väl ganska väntat, samt lite glädjande för de som är beroende av SEK att de inte sänkte ytterligare? Att det skulle blivit en höjning var det väl ingen som trodde? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 Förde över lite slantar till brunnsborrningen igår och fick kursen 3,89 på Swedbank Tog snabböverföring för 150 Sek och då gick det på mindre än 24 timmar. Lite märkligt att det i dagens datastyrda värld ska behöva ta 3-4 dygn normalt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 On 2017-04-27 at 10:11, skrev Herluf: Det multikulturellaprojektet är lönsamt, fast på sikt, litar ni inte på vad Fridolin lovar? Och vad sa lilla Freddan Regnfelt "öppna" era hjärtan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 6 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Förde över lite slantar till brunnsborrningen igår och fick kursen 3,89 på Swedbank Tog snabböverföring för 150 Sek och då gick det på mindre än 24 timmar. Lite märkligt att det i dagens datastyrda värld ska behöva ta 3-4 dygn normalt Banken "lånar" dina pengar några dagar. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 Kan någon av er förklara varför Danmark klarar av att ha en stark krona jämfört med Sverige för de är ju minst lika beroende av export som Sverige om inte mer. Som ni vet så har deras krona varit mycket starkare än den svenska i många år nu så att bara ”skylla” på att vi tagit in för många flyktingar köper jag inte, så kan någon ”MPR ekonom” förklara för farbror Bob hur det ligger till? OBS ej ironisk och sorry för lite OT 1 DK = 5.09 B 1 S = 3.9 B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 15 minuter sedan, skrev bob: Kan någon av er förklara varför Danmark klarar av att ha en stark krona jämfört med Sverige för de är ju minst lika beroende av export som Sverige om inte mer. Som ni vet så har deras krona varit mycket starkare än den svenska i många år nu så att bara ”skylla” på att vi tagit in för många flyktingar köper jag inte, så kan någon ”MPR ekonom” förklara för farbror Bob hur det ligger till? OBS ej ironisk och sorry för lite OT 1 DK = 5.09 B 1 S = 3.9 B Fast växelkurs mot Euron Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 30 minuter sedan, skrev acarls: Fast växelkurs mot Euron 14 minuter sedan, skrev apknug: Danska kronan är peggad ("låst") till EUR, dvs den följer EUR kursen. Fast att det är en egen valuta. Jämför du DKK EUR så ser du hur de följs åt. Sent from fiskebyn using Tapatalk HD Tack för svaret, men varför klarar de av att vara det jämfört med Sverige som borde ha bättre förutsättningar för det, större inhemsk marknad etc? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 5 minuter sedan, skrev bob: Tack för svaret, men varför klarar de av att vara det jämfört med Sverige som borde ha bättre förutsättningar för det, större inhemsk marknad etc? Svenska folket röstade ju nej till Euro och då är det väl naturligt att svenska kronan ska vara helt självständig. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr_Martin Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 7 minuter sedan, skrev bob: Tack för svaret, men varför klarar de av att vara det jämfört med Sverige som borde ha bättre förutsättningar för det, större inhemsk marknad etc? Öh, för att de är peggad mot Euron, den är bestämt att den alltid är plus/minus 2,25%, även om de kanske behöver högre/lägre kurs för att öka export eller minska inflationen. /Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr_Martin Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 4 minuter sedan, skrev Fritz: Svenska folket röstade ju nej till Euro och då är det väl naturligt att svenska kronan ska vara helt självständig. Fritz.. Ha ha, Danskarna röstade också nej till Euro, så den är därför låst till Euron? /Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 3 minuter sedan, skrev Mr_Martin: Ha ha, Danskarna röstade också nej till Euro, så den är därför låst till Euron? /Martin Varför danskarna gör på det ena eller andra sättet får du fråga nån annan än mig om, på det området har jag absolut noll koll. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr_Martin Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 5 minuter sedan, skrev Fritz: Varför danskarna gör på det ena eller andra sättet får du fråga nån annan än mig om, på det området har jag absolut noll koll. Fritz.. Både Sverige och Danmark försökte med fast växelkurs mot Euron tidigare XEU, men vi fick ju ge upp efter 400% räntan 92, och släppa vår krona fritt. Danskarna har ju klarat sig från valuta spekulation än så länge. /Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gusse Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Förde över lite slantar till brunnsborrningen igår och fick kursen 3,89 på Swedbank Tog snabböverföring för 150 Sek och då gick det på mindre än 24 timmar. Lite märkligt att det i dagens datastyrda värld ska behöva ta 3-4 dygn normalt Jag för över från Swedbank till Bangkok bank och det tar alltid 2 bankdagar. Swedbank tar 50skr och Bangkok bank 200 bath. Smidigt och billigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 41 minuter sedan, skrev Gusse: Jag för över från Swedbank till Bangkok bank och det tar alltid 2 bankdagar. Swedbank tar 50skr och Bangkok bank 200 bath. Smidigt och billigt. Jag tror aldrig det tagit 2 bankdagar Swedbank-Bkk Bank för mig. Aldrig under 3. Kanske för jag för alltid över så enorma summor så det tar längre tid för ettorna och nollorna att gå genom telefonnätet / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 1 timme sedan, skrev SatanG: Jag tror aldrig det tagit 2 bankdagar Swedbank-Bkk Bank för mig. Aldrig under 3. Kanske för jag för alltid över så enorma summor så det tar längre tid för ettorna och nollorna att gå genom telefonnätet / SatanG Vad är vitsen med att använda Swedbank, när man är bosat i Thailand och jobbar i utlänska båtar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 8 minuter sedan, skrev j43: Vad är vitsen med att använda Swedbank, när man är bosat i Thailand och jobbar i utlänska båtar. Lönen sätts in i Swedbank och mina investeringar görs i Nordnet, SEB och Skandia liv. Sen för jag över till det som behövs här. Har du något bättre förslag? / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 24 minuter sedan, skrev apknug: Vilken valuta får du betalt i? Det är en god idé att få in betalningarna på ett valutakonto i samma valuta till att börja med. Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk Jag får betalt i danska kronor som omvandlas till sek när de kommer in i Swedbank. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Maj 16, 2017 Dela Inlagd Maj 16, 2017 1 timme sedan, skrev SatanG: Lönen sätts in i Swedbank och mina investeringar görs i Nordnet, SEB och Skandia liv. Sen för jag över till det som behövs här. Har du något bättre förslag? / SatanG Har inga andra förslag. Endast bank räntan bör vara bättre i thai än noll procent här. Hur många procent är skatte för sjöfolk i Danmark. Ursäkta urspårningen i tråden. 555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu