Herluf Inlagd Februari 15, 2017 Dela Inlagd Februari 15, 2017 7 minutes ago, acarls said: Riksbanken har ansvar att hålla inflationen låg. Och ändå gör gubben Ingves allt för att höja denmysterium det där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 15, 2017 Dela Inlagd Februari 15, 2017 7 minuter sedan, skrev acarls: Riksbanken har ansvar att hålla inflationen låg. Det är väl snarare så att den minusränta som är beror på att man vill få lite fart på inflationen så att den uppnår målet på 2 %? Rätta mig gärna om jag har fel. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Februari 15, 2017 Dela Inlagd Februari 15, 2017 5 minutes ago, Fritz said: Ok, ingen skulle bli gladare än jag om SEK blev högre värderad i jämförelse med andra valutor men jag har full förståelse för att Riksbanken prioriterar Svensk exportindustri framför Thailandsemigranter som mig. Fritz.. Jo, men vi måste iallafall få 4,5Baht per krona, de får han fanimej fixa. Jag blir inte jätteglad för 4,5 men iallafall nöjd. Hälsa honom det om du träffar på honom, han kanske åker på semester till Thailand, så får han smaka på sin egen beska medicin, bo på 2 stjärnigt hotell och äta gatu-tomjam etc. No more Hilton och oxfilet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Februari 15, 2017 Dela Inlagd Februari 15, 2017 6 minutes ago, Fritz said: Det är väl snarare så att den minusränta som är beror på att man vill få lite fart på inflationen så att den uppnår målet på 2 %? Rätta mig gärna om jag har fel. Fritz.. Det låter rätt. Iallafall enligt DI. Men om det blir rätt i verkligheten är jag inte helt övertygad om. Ett experiment av sällan skådat slag med MINUS ränta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 15, 2017 Dela Inlagd Februari 15, 2017 2 minuter sedan, skrev Herluf: Jo, men vi måste iallafall få 4,5Baht per krona, de får han fanimej fixa. Jag blir inte jätteglad för 4,5 men iallafall nöjd. Hälsa honom det om du träffar på honom, han kanske åker på semester till Thailand, så får han smaka på sin egen beska medicin, bo på 2 stjärnigt hotell och äta gatu-tomjam etc. No more Hilton och oxfilet. Jag lär inte träffa Ingves men om du bor i Thailand som jag kan vi väl bjuda Big Boss för Thailands Riksbank på en helkväll för att få honom till att sänka Thailands styrränta. Det borde ge en positiv effekt på växlingskursen. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Februari 15, 2017 Dela Inlagd Februari 15, 2017 3 minutes ago, Fritz said: Jag lär inte träffa Ingves men om du bor i Thailand som jag kan vi väl bjuda Big Boss för Thailands Riksbank på en helkväll för att få honom till att sänka Thailands styrränta. Det borde ge en positiv effekt på växlingskursen. Fritz.. Fast det blir väl så dyrt så det knappast går på plus? Vi får nog räkna med si sådär 100 000 baht för middag sprit och girlies. Och så fixar han ner bathen så det blir typ från 3,90 till 4,20? OCh hur länge varar det? Nja, bra tänkt men jag är osäker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Februari 15, 2017 Dela Inlagd Februari 15, 2017 En annan lösning är att fixa fram en super sexig thai lady som kan sol och vårar Ingves, få honom att gifta sig och flytta till Thailand, sköta rixbanksarbetet via Skype, så fixar han nog rätt snabbt en bättre kronkurs om hans riksbankschefslön ska räcka till alla juveler som ladyn kräver. Men allt detta måste fixas snabbt, helst denna veckan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Februari 24, 2017 Dela Inlagd Februari 24, 2017 3,86! Inte blir det Thailand i sommar i alla fall. För dyrt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Februari 25, 2017 Dela Inlagd Februari 25, 2017 (ändrad) 18 hours ago, Moritz said: 3,86! Inte blir det Thailand i sommar i alla fall. För dyrt. Såg ut till att vända upp över 4kr ett tag, men nu dras vi ner igen. Ser Ingves fåniga leende framför mig varje gång jag går och tar ut pengar.... Ändrades Februari 25, 2017 av Herluf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 25, 2017 Dela Inlagd Februari 25, 2017 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Herluf: Såg ut till att vända upp över 4kr ett tag, men nu dras vi ner igen. Ser Ingves fåniga leende framför mig varje gång jag går och tar ut pengar.... Det är nog snarare Donald Trump hånleende du skall se för det är hans orsak att dollarna gick upp och därav skillnaden med svenska kronan mot bahten Ändrades Februari 25, 2017 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 9 hours ago, Tallviking said: Det är nog snarare Donald Trump hånleende du skall se för det är hans orsak att dollarna gick upp och därav skillnaden med svenska kronan mot bahten Nästa gång jag tar ut pengar kommer jag kanske att se Ingves och trump stå och kramas och pussas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 9 timmar sedan, skrev Tallviking: Det är nog snarare Donald Trump hånleende du skall se för det är hans orsak att dollarna gick upp och därav skillnaden med svenska kronan mot bahten Men tydligt är att marknaden tror på han, vad nidbilder media förmedlar i sin mobbingskampanj har tydligen föga betydelse. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 Konstigt att Trump gör att dollar går upp, enligt svenska tidningar och politiker är han ju sinnessvag och en allmän fara för världen. Däremot är globens första (o sista?) feministiska regering en framgångssaga enligt samma sanningssägare. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 On 2017-02-15 at 22:31, skrev Fritz: Ok, ingen skulle bli gladare än jag om SEK blev högre värderad i jämförelse med andra valutor men jag har full förståelse för att Riksbanken prioriterar Svensk exportindustri framför Thailandsemigranter som mig. Fritz.. Nja en sanning med modifikationer, svensk exportindustri importerar för en relativt hög slant som har blivit än högre på grund av den låga kronkursen så det går nog nära på jämnt upp.(enligt utsago från "exportföretagare") Det uttalande är en gammal myt att det gynnar exporten med en låg kronkurs. Nu har jag skrivit klart och ni kan börja slå 55555. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 On 2/24/2017 at 19:50, skrev Moritz: 3,86! Inte blir det Thailand i sommar i alla fall. För dyrt. Vilken butik sitter du vid? Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 On 2017-02-25 at 01:50, skrev Moritz: 3,86! Inte blir det Thailand i sommar i alla fall. För dyrt. Om -4 öre på kursen gör att du inte åker till Thailand skall du nog satsa på Ullared eller lokala ICA som semestermål i år och framtiden, eller enda bättre stanna hemma i soffan. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 Nja vi med miljonskulder i Thailand skulle allt bli glada om Bathen kom upp i rätt värde. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 2 minuter sedan, skrev Galten: Nja vi med miljonskulder i Thailand skulle allt bli glada om Bathen kom upp i rätt värde. Passa på och sälj Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 Precis nyss, skrev Soengsang: Passa på och sälj Jag vill, men kärringa Kan dubbla insatsen om vi säljer nu men. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 53 minuter sedan, skrev Khemmarat: Nja en sanning med modifikationer, svensk exportindustri importerar för en relativt hög slant som har blivit än högre på grund av den låga kronkursen så det går nog nära på jämnt upp.(enligt utsago från "exportföretagare") Det uttalande är en gammal myt att det gynnar exporten med en låg kronkurs. Nu har jag skrivit klart och ni kan börja slå 55555. Jag har för mig att stora svenska exportindustrier som tex LKAB tar betalt i dollar för sina produkter och är i så fall jättenöjda med en högt värderad dollar gentemot SEK. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 4 minuter sedan, skrev Galten: Jag vill, men kärringa Kan dubbla insatsen om vi säljer nu men. Jag skämtade egentligen, men kanske inte så dumt, sälj nu ta vinsten och spara samma summa som ni nu har månadskostnad på och köp igen då kronan förhoppningsvis stärks mot bahten om några år Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 Precis nyss, skrev Fritz: Jag har för mig att stora svenska exportindustrier som tex LKAB tar betalt i dollar för sina produkter och är i så fall jättenöjda med en högt värderad dollar gentemot SEK. Fritz.. Sanning och dom har samma dollar att betala med för import, det är (enligt enbart mej o mina öron) relativt vanligt med kontrakt i dollar. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 5 minuter sedan, skrev Soengsang: Jag skämtade egentligen, men kanske inte så dumt, sälj nu ta vinsten och spara samma summa som ni nu har månadskostnad på och köp igen då kronan förhoppningsvis stärks mot bahten om några år Har inte så mycket med bathen heller och göra utan området har dubblat värdet och även om det är bra läge så skulle jag sälja för min del och få vinst. Mycket kosing går dock åt vid sämre valuta. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 5 minuter sedan, skrev Khemmarat: Sanning och dom har samma dollar att betala med för import, det är (enligt enbart mej o mina öron) relativt vanligt med kontrakt i dollar. Jomenvisst men jag tror inte att den svenska malm- och skogsindustrin importerar ens i närheten av vad dom exporterar för. Råvaran som dom lever av finns ju i landet. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 26, 2017 Dela Inlagd Februari 26, 2017 Precis nyss, skrev Fritz: Jomenvisst men jag tror inte att den svenska malm- och skogsindustrin importerar ens i närheten av vad dom exporterar för. Råvaran som dom lever av finns ju i landet. Fritz.. Självklart är det så vad jag syftar på är inte råvaruexporterande företag utan "förädlande" företag. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu