Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

Hej jive.Här hemma debiteras jag 40 sek,kryssar i att jag betalar endast min banks avgift,sen tar banken i Thailand sin avgift,brukar ligga på 100-200 bath,beroende på summa.Mvh Måne PS ska jag  skicka 10000 så drar de altså 10040 sek DS

Måne

Dela på andra sajter

Tack för tipset, Måne!

Då skall jag göra som du i fortsättningen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Inte Forex inte, (aldrig mera) -  växlade in cash i banker i Bangkok.

Tog ut ytterligare på VISA-kortet och fick marginellt bättre kurs, som dock åts upp av avgiften

på 35 kr (har ej ICA-kort).

Är det någon som vet om ICA-banken kompenserar sin 0-avgift med en sämre växlingskurs?

Svårt att veta, kan jag tänka mig eftersom de flesta troligen bara använder ett kort.

mvh GD

Hade två kort när jag var på Filippinerna senast, Swedbank VISA och ICA-bankens. Passade på att påbörja ett bankbyte innan jag åkte - det är så retligt att bli av med ett kort och sedan stå utan pengar, blir lite jobbigt då..

Att växla fysiska sedlar är rätt värdelöst, jag har tidigare haft kombinationen kontanter och kort för just det fall om kortet skulle bli oanvändbart, men med två kort kändes inte cash särskilt nödvändigt. Det är ju iofs trevligt att ha lite cash så man klarar sig innan man kommer till en ATM.. men det är ju inga större summor som behövs.
Även kort med uttagsavgifter och taskig växlingskurs brukar löna sig jämfört med växlingskontoren, jag är förvånad att du gick jämnt upp. Var det inte bara en större kursrörelse mellan tillfällena?

ICA-banken ger en kurs som bara är ett par ören ifrån "valutahandlarkursen" som man kan se på xe och liknande webbplatser. Bättre går bara inte att få, så det är inte fråga om att ICA kompenserar sig för nollavgiften..
Det enda extra som tillkommer med ICA:s kort är årsavgiften på 240 kronor. Så ICA:s kort kan definitivt rekommenderas.

Men man får stå ut med att all kontakt med banken sker via e-post och telefon (med telefonkö).
Dela på andra sajter

Liten varning till alla som bara tar med sig ICA-bankens master card till Filippinerna. Det funkade bara på Express Tellers ATM medans mitt Skandiabanken visakort kunde ta ut i andra bankers ATM...detta var i Angeles City.och alla som varit där vet hur svårt det är att överhuvudtaget hitta ATMs som ligger nära Fields Avenue. Hittar man till Express Teller som ligger 300-400 meter bortanför nya Mcdonalds på motsatt sida så är kursen bättre än växlingskontoren.

Dela på andra sajter

I dag gick kursen upp från 4,10 till 4,20.  :preved:

Ett kvinnligt könsorgan blev alltsdå ungefär 20 baht billigare i Ubon.

U

Dela på andra sajter

förlåt, det blev 4,18,.

Hur mycket billigare blev vaginan då?

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Gubben 12+16=28  :mdr:

Jaha, du åker dan efter mig, åker du med Thai? Var kommer du hålla till i Thailand? Vi kanske kan vara med i samma lag under vattenkriget? :crazy::crazy: :crazy: :diablo::diablo::diablo: , Du får kolla efter mitt telefonnummer som jag lägger ut här på MPR

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Jaha, du åker dan efter mig, åker du med Thai? Var kommer du hålla till i Thailand? Vi kanske kan vara med i samma lag under vattenkriget? :crazy::crazy: :crazy: :diablo::diablo::diablo: , Du får kolla efter mitt telefonnummer som jag lägger ut här på MPR

Nej inte riktigt..jag åker 2 dar efter dig,vet inte om jag kan leka med dig denna gång :wild:
Denna resa ska jag och teeraken åka hem till hennes hemtrakter och försöka få till så
att hennes lilla 8 åriga pojk kan komma till Sverige snarast möjligt..
Vi kommer nog att tillbringa rätt mycket tid i Phitsanulok som är hennes barndomsstad.
Det är en av dom få städerna som jag fortfarande inte besökt i Los,ska bli j...igt kul faktiskt :dance:
Det kan ev bli någon avstickare någon annanstans då jag har ett gäng polare som kommer att
vara utspridda lite varstans i landet :victory:
Dela på andra sajter

Liten varning till alla som bara tar med sig ICA-bankens master card till Filippinerna. Det funkade bara på Express Tellers ATM medans mitt Skandiabanken visakort kunde ta ut i andra bankers ATM...detta var i Angeles City.och alla som varit där vet hur svårt det är att överhuvudtaget hitta ATMs som ligger nära Fields Avenue. Hittar man till Express Teller som ligger 300-400 meter bortanför nya Mcdonalds på motsatt sida så är kursen bättre än växlingskontoren.

Inga problem använda ICA-Kortet i AC
Finns hur många ATM vid SM Mall ett stenkast från Fields.
Och som synes får man ha pengarna ifred ingen risk bli rånad där
med 5 st skjutglada vakter med pumphagel

IMAGE_089.jpg

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Dela på andra sajter

IMAGE_089.jpg

Tja, verkar inte vara någon större risk att bli rånad just där. Men hur ser det ut ett kvarter bort? Kan dom inte stå där och observera folk som tar ut pengar?

Är väl bäst att lämna ATM i bil...

Herr Chang har talat.
Dela på andra sajter

IMAGE_089.jpg

Vet att det finns många atm i shoping mall....efter field's finns det ingen mig veterligt...den närmaste i änden av field's var den jag beskrev..sen är det stor skillnad mot Pattis där man kan ta ut i varje gathörn
vilken tid på dygnet som helst.det bör man kanske inte göra i Änglabyn vilket din bild illustrerar bra
Dela på andra sajter

Gick förbi Arlanda Express i morse och passade på att fråga Forexkontoret där hur mycket THB jag fick för 100 SEK, hon sa 400 THB.

På min Dator står det i Sidopanelen Valuta 423,546 THB.

Kan det vara så att kronan är på väg upp eller är det så att bhaten håller på väg att återfå sitt rätta värde.

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Inte så konstigt med många vakter runt ATMèn när dom ska fylla på.

En ATM - Bankomat fylls på på baksidan :)

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

gubben det stämmer... kronan har stärkt efter helgen :) jihaaa som åker om 12 dagar ^^^^^^^^ :scare:

THE ONE AND ONLY!

Dela på andra sajter

http://www.dagensps.02083/index.xml 

Euron under 11 kronor                  pixel_house_1x1.gif          Kronan fortsatte att återhämta sig starkt på måndagen och noterades på under 11 kronor per euro för första gången sedan mitten av februari. Kronan tog även in på dollarn.

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Uttag med Ica bank kort,registrerat och

klart 16/3 i BKKmed kursen 419,37864 för

100 riksdaler :great:

Dela på andra sajter

På väg åt rätt håll.

Idag 4,22 (TT) på Siam Commercial bank.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Hej samma här med. 4,21 med svedbank visa men sen så förlorar jag på uttagsavgiften 35 kronor.

Jag har inte kunnat få ica kort p.g.a. en konkurs som kom ett år efter min stroke,trots att jag

inte är skyldig banken ett öre och har aldrig varit.HÄLS.Tord

Dela på andra sajter

Hej samma här med. 4,21 med svedbank visa men sen så förlorar jag på uttagsavgiften 35 kronor.

Jag har inte kunnat få ica kort p.g.a. en konkurs som kom ett år efter min stroke,trots att jag

inte är skyldig banken ett öre och har aldrig varit.HÄLS.Tord

Heja det moderna samhället!
Dela på andra sajter

I Hua Hin är det extra förmånligt att växla idag, Happy Change mellan 19:00-21:00.

[move]

Hobbyväxlaren Arne

[/move]

Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

I Hua Hin är det extra förmånligt att växla idag, Happy Change mellan 19:00-21:00.

[move]

Hobbyväxlaren Arne

[/move]

Kan du växla lite till mig Arne.du får pröjs om några dar :crazy:
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...