Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

Vad har detta med TH bath mot SEK att göra

8 minuter sedan, skrev måne:

Han ligger på en egen lista

Är det TH bath växlingkurs mot SEK kanske urspårning 

Dela på andra sajter

Växlingskursen finns ju på så många ställen på nätet och många har sådana appar i sin smartphone, så en egen tråd är en dålig lösning.

Knaske P3 kunde fixa en "kursgrej” likt en klocka i något hörn som uppdateras automatiskt, har sett sån på andra forum.

Kursen står ju stilla över helgerna så urspårningarna får ju lite egentid.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev leifen:

Växlingskursen finns ju på så många ställen på nätet och många har sådana appar i sin smartphone, så en egen tråd är en dålig lösning.

Knaske P3 kunde fixa en "kursgrej” likt en klocka i något hörn som uppdateras automatiskt, har sett sån på andra forum.

Kursen står ju stilla över helgerna så urspårningarna får ju lite egentid.

Jo att gå in i tråden bara för att se den aktuella kursen är rätt fåfängt, men intressant att se diskussioner och synpunkter om valuta och penningpolitik som påverkar kurserna.

Tyvärr blir det lite urspårningar, och tyvärr snubblar man dit själv ibland och ger sig in is skitinläggsdebatten....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Jo att gå in i tråden bara för att se den aktuella kursen är rätt fåfängt, men intressant att se diskussioner och synpunkter om valuta och penningpolitik som påverkar kurserna.

Tyvärr blir det lite urspårningar, och tyvärr snubblar man dit själv ibland och ger sig in is skitinläggsdebatten....

Ja, att förvänta sig MPR som en dagsaktuell faktabas är naivt. 

Vill man ha exakta fakta så söker man själv på nätet.

Här är det underhållning, blandat med tjafs, rena lögner, länkar till sidor man själv inte läst eller förstått, gissningar och svar på fel fråga till fel personer.

Påminner om ordningen i Thailändska trafiken... :) 

Dela på andra sajter

Tydligen onödigt med olika trådar! Bra då vet jag det...

Förövrigt så tror jag inte ett skit på att det skulle vara lönande att devalvera och sänka kronan som de har gjort i tjugo år. Lika bra som att ta en tablett Imodium mot dålig mage men att man fortsätter att äta gammal och dålig mat. 

Ericsson är ett bra exempel på ett missskött företag som trotts devalvering är tvungen att sparka folk. Den dagen som det ska sattsas på nya maskiner så kommer baksmällan som ett brev på posten. Det är inte billigt att köpa in nya maskiner från japan och Europa när de blir tvungna att växla in en skitvaluta... Investeringar uteblir!!!!

Snart så lägger de ner våra kärnkraftverk och då har vi inte bara en skitvaluta. Vi sitter och fryser för det blir för dyrt att skruva på värmen när vi har europas dyraste el. Elbilarna som ska vara framtiden de blir helt plötsligt dyrare att tanka än den gammla volvon som fortfarande står kvar på uppfarten och rostar...  

//P

Dela på andra sajter

Tydligen onödigt med olika trådar! Bra då vet jag det...

Förövrigt så tror jag inte ett skit på att det skulle vara lönande att devalvera och sänka kronan som de har gjort i tjugo år. Lika bra som att ta en tablett Imodium mot dålig mage men att man fortsätter att äta gammal och dålig mat. 

Ericsson är ett bra exempel på ett missskött företag som trotts devalvering är tvungen att sparka folk. Den dagen som det ska sattsas på nya maskiner så kommer baksmällan som ett brev på posten. Det är inte billigt att köpa in nya maskiner från japan och Europa när de blir tvungna att växla in en skitvaluta... Investeringar uteblir!!!!

Snart så lägger de ner våra kärnkraftverk och då har vi inte bara en skitvaluta. Vi sitter och fryser för det blir för dyrt att skruva på värmen när vi har europas dyraste el. Elbilarna som ska vara framtiden de blir helt plötsligt dyrare att tanka än den gammla volvon som fortfarande står kvar på uppfarten och rostar...  

Vad menar du med att Sverige "devalverar" ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Är en självklarhet när Sverige ska försörja kreti och pleti, inte nog med alla som inte vill jobba, sedan har vi alla flyktingar som INTE FÅR jobba, dessutom har inte gamlingarna förstånd till att dö, för inte prata om alla pensionärer som slagit sig ned utomlands som Sverige också ska försörja. Nu har jag inte taget med alla odugliga politiker som blivit arbetsbefriade på ett eller annat sätt - inte undra på att svenska kronan sjunker.

Några svenskar har flytt Sverige för Thailand men dessa är ändock en minoritet jämfört med alla dem som återvänt till Grekland och Jugoslavien för att inte nämna dem som numera bor i Spanien/Cypern/Malta.

Sverige behöver inte devalvera, kronan kommer ändock att sjunka och då inte minst mot dollarn.

Sverige är ändock bara ett pyttelitet land med en betydelselös valuta, då jämfört med de stora.

10 miljoner innevånare = EN kinesisk storstad

Dela på andra sajter

Sverige KAN INTE devalvera eftersom vi har en flytande kronkurs mot andra valutor sedan många år !!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

20 minuter sedan, skrev Tallviking:

Sverige KAN INTE devalvera eftersom vi har en flytande kronkurs mot andra valutor sedan många år !!

Varfor ställer du frågan när du själv har svaret? Vore det inte enklare att ge svaret direkt. Eller vill du bara visa att du kan?

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev thomas001:

Varfor ställer du frågan när du själv har svaret? Vore det inte enklare att ge svaret direkt. Eller vill du bara visa att du kan?

Det var inte samma person som fick frågan som jag senare kommenterade !

Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev soi covboy:

hur mycket bth  fick ni idag för 100 kr. ?? 3.87 ??

nåt sånt vid överföring då TT kursen var runt 3,90.

Kortuttag ska du kolla Mastercards kurs som brukar vara några tiondelar lägre.

Förde över från Swedbank före helgen och fick TT kurs minus 0,017.

Kurs 3,927 och fick 3,91. 

Ändrades av leifen

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev leifen:

nåt sånt vid överföring då TT kursen var runt 3,90.

Kortuttag ska du kolla Mastercards kurs som brukar vara några tiondelar lägre.

Förde över från Swedbank före helgen och fick TT kurs minus 0,17.

Kurs 3,927 och fick 3,91. 

- 0.017 ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

- 0.017 ;)

Tack ändrat :D

Dela på andra sajter

För övrigt kostade 1 Eur idag 10 kr en stund, det har den inte gjort sen 2010, rätt surt.

"Träsknivå" kallar DI det för idag :)

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

För övrigt kostade 1 Eur idag 10 kr en stund, det har den inte gjort sen 2010, rätt surt.

"Träsknivå" kallar DI det för idag :)

Värre blir det om Trumpen blir president , en dollar för 12kr. ;)

Dollarn tangerade 9kr idag, kanske all time high?

9,04 just nu

Ändrades av leifen

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev leifen:

Värre blir det om Trumpen blir president , en dollar för 12kr. ;)

Dollarn tangerade 9kr idag, kanske all time high?

9,04 just nu

Mycket tyder nog på att inte Trump (passa för att ändra namnen för då kommer överklare kanelbullen) blir president, men att kronan är i fritt fall bara att inse, exportbolagen gnuggar nog sina händer, lysande för dem.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev LOSForever:

Det blir Trumpen bara att leva med

Kan bli så, media ska man inte lita på har oftast general fel, skulle inte bli någon brexit, och piratpartiet skulle bli störst på Island, bara några av de fel de har haft den senaste tiden.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kan bli så, media ska man inte lita på har oftast general fel, skulle inte bli någon brexit, och piratpartiet skulle bli störst på Island, bara några av de fel de har haft den senaste tiden.

Har ju alltid fel,

trodde precis som media att Brexit var en utopi, trodde att THB skulle rasa vid kungens bortgång som alla experter.

Den blev starkare och Bangkoks börs steg med 4%....

Nu säger alla att Trump är chanslös så då vinner han väl och alla världens börser går upp och dollarn stärks mot all logik. ;) 

Bara kärleken som man har rätt om. 

Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 timmar sedan, skrev soi covboy:

hur mycket bth  fick ni idag för 100 kr. ?? 3.87 ??

Det var riktigt dyrt! 

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Köper man statspapper och trycker nya pengar så devalverar man, eftersom kronan idag är "flytande" så kan kan inte som förr sänka värdet för att ge marknaden en push. Då får man istället köpa stadspapper och trycka nya pengar. Räntan är ett verktyg det med men det blir svårt att behålla minusränta i all evighet.  Sen kan man kalla det vad man vill men kontentan är det samma att trycka ner kronans värde i källarvåningen.

I praktiken så sänker man våra löner mot andra marknader och vi som arbetar och lyfter lön i det här landet är förlorare... Företagen vinner på det kortsiktigt!! 

//P

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...