Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

13 minuter sedan, skrev borje222:

 

Låter som du kom billigt undan ...

 

Mvh. borje222

Håller med innan vi hade huset så kostade det 1000 kr för oss  per dag i liten familj utan festande.

Detta räknade jag ut när vi kommit hem och tittat på bankkontot.

Ensam så klarade jag mig på under 1000 bath per dag i en månad i phiphi  men kommer att inte göra om det.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Galten:

Håller med innan vi hade huset så kostade det 1000 kr för oss  per dag i liten familj utan festande.

Detta räknade jag ut när vi kommit hem och tittat på bankkontot.

Ensam så klarade jag mig på under 1000 bath per dag i en månad i phiphi  men kommer att inte göra om det.

Du måste driva med oss om dina utgifter. 1000 kr per dag 30000 tusen varje månad Wow, 120000 Bath i mån din

fru måste vara en lyckost som hitta en så stor plånbok

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Du måste driva med oss om dina utgifter. 1000 kr per dag 30000 tusen varje månad Wow, 120000 Bath i mån din

fru måste vara en lyckost som hitta en så stor plånbok

Helt normalt (till och med rätt lågt om man har familj) om man inte har något eget boende klart och man inte är snål/fattig.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev frason:

Helt normalt (till och med rätt lågt om man har familj) om man inte har något eget boende klart och man inte är snål/fattig.

Tror inte det är normalt att bränna så mycke pengar på en mån, tror skit snack, eller du och Galten har ärvt en massa pengar då går det ju

För jag tror inte att du kan ha ett jobb som genererar mycke pengar

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Boa52:

Tror inte det är normalt att bränna så mycke pengar på en mån, tror skit snack, eller du och Galten har ärvt en massa pengar då går det ju

För jag tror inte att du kan ha ett jobb som genererar mycke pengar

Haha, du är "rolig". Har själv ett jobb som genererar betydligt mer pengar än så i fickan per månad, min fru har ett jobb också. Så jo, det är möjligt. Troligen inte möjligt för dig som kommunanställd i Tavelsjö.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Boa52:

Tror inte det är normalt att bränna så mycke pengar på en mån, tror skit snack, eller du och Galten har ärvt en massa pengar då går det ju

För jag tror inte att du kan ha ett jobb som genererar mycke pengar

Allt är relativt, du sätter kanske i din situation?

Men du har ingen aning om den du citerar. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Herluf:

Nja, många har en bostadsrätt eller ett hus istället för sparande. Bostad är en säker investering, priserna kommer aldrig att gå ner i sverige.:laugh:

 

Det får man hoppas.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

Du måste driva med oss om dina utgifter. 1000 kr per dag 30000 tusen varje månad Wow, 120000 Bath i mån din

fru måste vara en lyckost som hitta en så stor plånbok

 

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Tror inte det är normalt att bränna så mycke pengar på en mån, tror skit snack, eller du och Galten har ärvt en massa pengar då går det ju

För jag tror inte att du kan ha ett jobb som genererar mycke pengar

 

Vår budget ligger mellan 1000-1500 sek/dag när vi åker till Thailand.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frason:

Haha, du är "rolig". Har själv ett jobb som genererar betydligt mer pengar än så i fickan per månad, min fru har ett jobb också. Så jo, det är möjligt. Troligen inte möjligt för dig som kommunanställd i Tavelsjö.

Där vet du lika lite hur mycke pengar jag har som jag vet hur rik du är. Lite felskrivet av mej, är man så dum att man bränner

dom beloppena varje mån måste man skaffa sej en förmyndare det vore en dj bra ide

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Där vet du lika lite hur mycke pengar jag har som jag vet hur rik du är. Lite felskrivet av mej, är man så dum att man bränner

dom beloppena varje mån måste man skaffa sej en förmyndare det vore en dj bra ide

 

Märks tydligt at du inte har begrepp om vad tex barn kostar, mm.

 

Gissar att det var länge sedan nu hade barn.

 

Finns ingen anledning att jag ska leva torftigare i Thailand än i Sverige, så de summorna kostar det lätt o dra runt en familj, särskilt nu när bahten är så stark.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Boa52:

Där vet du lika lite hur mycke pengar jag har som jag vet hur rik du är. Lite felskrivet av mej, är man så dum att man bränner

dom beloppena varje mån måste man skaffa sej en förmyndare det vore en dj bra ide

Beror väl på hur mycket pengar man har. Du verkar uppenbarligen ha ett problem med att det finns personer som har mer pengar än vad du har.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frason:

Beror väl på hur mycket pengar man har. Du verkar uppenbarligen ha ett problem med att det finns personer som har mer pengar än vad du har.

 

Försök nu inte o förklara för någon som ändå inte begriper, det är uppenbart att han inte förstår frasen "allt är relativt"

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag var i Th på 80-talet mellan 4-7 månader om året så var min budjet 100 US i veckan

 

träffade en kille som levde på samma i månaden ! när han festade till så kopte han en läsk

så vi är alla olika vad vi vill gora 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev borje222:

 

Låter som du kom billigt undan ...

 

Mvh. borje222

 

Det var ju inte precis fest i 90 i sträck, de dagar man tog det lungt gick det inte åt många Baht, runt 500 inklusive boende.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Märks tydligt at du inte har begrepp om vad tex barn kostar, mm.

 

Gissar att det var länge sedan nu hade barn.

 

Finns ingen anledning att jag ska leva torftigare i Thailand än i Sverige, så de summorna kostar det lätt o dra runt en familj, särskilt nu när bahten är så stark.

 

Har jag aldrig gjort, därimot tvärt om, för att just ha en trevlig och bra semester i Thailand.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
49 minuter sedan, skrev thaiola:

när jag var i Th på 80-talet mellan 4-7 månader om året så var min budjet 100 US i veckan

 

träffade en kille som levde på samma i månaden ! när han festade till så kopte han en läsk

så vi är alla olika vad vi vill gora 

ja och så åkte du billigaste thai bussen med träsitsar och åt Som tam kommer jag ihåg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, thaiola said:

när jag var i Th på 80-talet mellan 4-7 månader om året så var min budjet 100 US i veckan

 

träffade en kille som levde på samma i månaden ! när han festade till så kopte han en läsk

så vi är alla olika vad vi vill gora 

Han satte nog in pengarna på aktiekontot istället och bor idag i en 30 milj villa vid stranden.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, thaiola said:

när jag var i Th på 80-talet mellan 4-7 månader om året så var min budjet 100 US i veckan

 

träffade en kille som levde på samma i månaden ! när han festade till så kopte han en läsk

så vi är alla olika vad vi vill gora 

Om man satt in 1000kr per månad på stockholmsbörsen i 40 år hade man haft 8,67 miljoner sek eller 33,7 miljoner baht(enligt kusen 3,88859).

Enligt Avanzas månadsspar-motor har stockholmsbörsen ökat 11% per år mellan 1985-2015. (https://www.avanza.se/vart-utbud/handelsutbud/manadssparande.html)

 

1000kr var förvisso ganska mycket på 80 talet, inte säker på att jag hade klarat det, men från och med typ 1990, och nog hade jag kunnat avstå en tusenlapp i månaden....men men jag började för 5 år, bättre än inget.

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Herluf said:

Om man satt in 1000kr per månad på stockholmsbörsen i 40 år hade man haft 8,67 miljoner sek eller 33,7 miljoner baht(enligt kusen 3,88859).

Enligt Avanzas månadsspar-motor har stockholmsbörsen ökat 11% per år mellan 1985-2015. (https://www.avanza.se/vart-utbud/handelsutbud/manadssparande.html)

 

1000kr var förvisso ganska mycket på 80 talet, inte säker på att jag hade klarat det, men från och med typ 1990, och nog hade jag kunnat avstå en tusenlapp i månaden....men men jag började för 5 år, bättre än inget.

Framförallt så ska jag lära mina 2 barn att månadsspara. Jag har redan öppnat ett gemensamt konto till dem, sparar just 1000kr i månanden i globalfonder. När dom bevisat att de kan hantera det själva, i 20 års ålder, så får de sköta det själva.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Boa52:

Där vet du lika lite hur mycke pengar jag har som jag vet hur rik du är. Lite felskrivet av mej, är man så dum att man bränner

dom beloppena varje mån måste man skaffa sej en förmyndare det vore en dj bra ide

 

Förmyndare! Varför då?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är en snålis.

Åker tuk tuk när möjligheten finns,

Fint hotell kanske 2 dagar per resa.

Sitter dock inte och häckar på archlet utan rör på mig om jag turistar vilket kostar.

Är själv förvånad att det kostar så mycket men nu med huset där jag kan sitta på archlet(hur stavas det?) så kommer jag mycket billigare undan.

 

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Galten:

Jag är en snålis.

Åker tuk tuk när möjligheten finns,

Fint hotell kanske 2 dagar per resa.

Sitter dock inte och häckar på archlet utan rör på mig om jag turistar vilket kostar.

Är själv förvånad att det kostar så mycket men nu med huset där jag kan sitta på archlet(hur stavas det?) så kommer jag mycket billigare undan.

 

 

Arslet :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev borje222:

 

Låter som du kom billigt undan ...

 

Mvh. borje222

 

17 timmar sedan, skrev Galten:

Håller med innan vi hade huset så kostade det 1000 kr för oss  per dag i liten familj utan festande.

Detta räknade jag ut när vi kommit hem och tittat på bankkontot.

Ensam så klarade jag mig på under 1000 bath per dag i en månad i phiphi  men kommer att inte göra om det.

30 dagar i december 2014 gick på 48000 för mig. Flyget inräknat med 4600. Bodde rätt billigt bland annat hos Maitan och SC. Blev en del ladydrinks. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...