gubben4906 Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 Forex den rackans penningtjuven tar 3,87 THB för 1 SEK, 387,45 THB för 100 SEK. gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cimit Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 ingen som vet hur icas ligger till ? THE ONE AND ONLY! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 Jag åker som sagt ner snart, var ska jag växla till mig THB någonstans för första dagen, landar 05.55, ska jag växla första dygnet i Sverige eller vänta till flygplatsen i BKK? Kom med tips, eller är det så att det är dyrare att växla bath på flygplatsen som det är på ARN? gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cimit Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 DAGENS KURS: var currency_round=true; THB 100 (Baht)= currency_show_conversion(100.00,"THB","SEK");24.50 Kr. SEK 100 (Kr.)= currency_show_conversion(100,"SEK","THB");407.60 Baht WOOGHO ;D går uppåt THE ONE AND ONLY! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 Quote DAGENS KURS: var currency_round=true; THB 100 (Baht)= currency_show_conversion(100.00,"THB","SEK");24.50 Kr. SEK 100 (Kr.)= currency_show_conversion(100,"SEK","THB");407.60 Baht WOOGHO ;D går uppåt Kan det va så att du glömmer att det finns köp- och säljkurser och att du alltid får den sämsta av de två? Så här ser det ut på Bangkok Bank just nu ... Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cimit Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 Hmm okej så det ligger på 3,85 nu då lr ? THE ONE AND ONLY! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 Quote Hmm okej så det ligger på 3,85 nu då lr ? Har haft nöjet att växla in 60000 SEK och få under 3.70 de senaste två veckorna. 3.65 och 3.69. Kul. Tur att det inte var egna pengar allihopa mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cimit Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 Jojo, om du växlar in det i forex ja.. men om du tar ut med icas kort får du inte bättre kurs där? THE ONE AND ONLY! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 Quote Jojo, om du växlar in det i forex ja.. men om du tar ut med icas kort får du inte bättre kurs där? Inte Forex inte, (aldrig mera) - växlade in cash i banker i Bangkok. Tog ut ytterligare på VISA-kortet och fick marginellt bättre kurs, som dock åts upp av avgiften på 35 kr (har ej ICA-kort). Är det någon som vet om ICA-banken kompenserar sin 0-avgift med en sämre växlingskurs? Svårt att veta, kan jag tänka mig eftersom de flesta troligen bara använder ett kort. mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cimit Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 ja men jag vet att ica har mycket bättre kurs än växla in på något bankkontor så om typ forex har 3.85 nu så har nog säkerligen ica 4,0 nu? jag har själv ica men är inte i los nu åker om 16 dagar mohaaaaaaaa THE ONE AND ONLY! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 reserverat belopp uttaget med Ica idag ca, 3.95. C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cimit Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 nice närmar sig 4 i allafalll woohoo THE ONE AND ONLY! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 Quote nice närmar sig 4 i allafalll woohoo - eller 3 - beroende på hur optimististisk man är. Framtidsutsikterna för svenska bananpesetas är inte lysande. mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cimit Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 Nope, men läste idag att svenska kronan har starkts till lite medans andra negativiteter hehe THE ONE AND ONLY! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kajjan Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 ICA kursen är inte i realtid, beloppet som dras från kontot korrigeras efter ett tag till den kursen som var aktuell under uttagstillfället. Kursen ligger på 4,14 just nu, enligt www.xe.com Det betyder att ICA kortet borde ge ca 4,08 Men svängningarna är stora nu, bara för några dagar sedan var den ju nere runt 3,80 (den egentliga kursen, inte forex säljkurs). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 Quote ja men jag vet att ica har mycket bättre kurs än växla in på något bankkontor så om typ forex har 3.85 nu så har nog säkerligen ica 4,0 nu? jag har själv ica men är inte i los nu åker om 16 dagar mohaaaaaaaa cimit, åker du från ARN den 27 mars så kanske vi kan göra sällskap ihop med John Blund :Drogar-KnockedOut(LBG): gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd Mars 12, 2009 Dela Inlagd Mars 12, 2009 Han köpte nu inga THB! Nordisk valutahandlare avstängd. http://www.gp.se/gp/...?d=361&a=482409 Mvh Kimmo You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gurkan21 Inlagd Mars 13, 2009 Dela Inlagd Mars 13, 2009 Quote cimit, åker du från ARN den 27 mars så kanske vi kan göra sällskap ihop med John Blund :Drogar-KnockedOut(LBG): gubben Gubben 12+16=28 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gurkan21 Inlagd Mars 13, 2009 Dela Inlagd Mars 13, 2009 För övrigt har kronan stärkts ytterligare..idag 400 baht för 100 kr Köpte själv lite häromdagen och fick 376 baht Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Mars 13, 2009 Dela Inlagd Mars 13, 2009 Quote Joe TT=Tidningarnas Telegrambyråhttp://www.tt.se/start/ Mvh Nerike Nja... inte i valuta/pengasammanhang. TT = "Telegraphic Transfer". Alltså avsåg jag i mitt inlägg den kurs du får om du skickar Svenska kronor från Sverige för växling i Thailand. Kollar t.ex på http://www.bangkokba...es/FX+Rates.htm Där ser man att dagens kurs för SEK vid TT är 4.17. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Mars 13, 2009 Dela Inlagd Mars 13, 2009 Quote Nja... inte i valuta/pengasammanhang. TT = "Telegraphic Transfer". Alltså avsåg jag i mitt inlägg den kurs du får om du skickar Svenska kronor från Sverige för växling i Thailand. Kollar t.ex på http://www.bangkokba...es/FX+Rates.htm Där ser man att dagens kurs för SEK vid TT är 4.17. Hur bär man sig åt rent fysiskt att få den kursen för över disk får man ju bara 3.99 ? mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 13, 2009 Dela Inlagd Mars 13, 2009 Quote Hur bär man sig åt rent fysiskt att få den kursen för över disk får man ju bara 3.99 ? mvh GD En överföring över Internet från ditt svenska bankkonto till ett konto i thailändsk bank blir med TT-kurs. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Mars 13, 2009 Dela Inlagd Mars 13, 2009 Quote En överföring över Internet från ditt svenska bankkonto till ett konto i thailändsk bank blir med TT-kurs. - men det vill väl bägge banker ha betalt för så man ska upp i en viss summa, innan det är lönsammare än att ta med sig stålar eller att ta ut på bankkort. På mig verkar det som man blir lurad hur man än gör mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 13, 2009 Dela Inlagd Mars 13, 2009 För du över en skaplig summa så lönar det sig,och då menar jag inte en tusenlapp Här i Sverige tar Handelsbanken 40 sek för överföringen + att Kasikornbank tar 100 bath så ca.65 sek kostar det,det är bara att räkna för att se om det lönar sig.Idag 4.18 på skickade sek IAF. lite bättre.Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 13, 2009 Dela Inlagd Mars 13, 2009 Quote För du över en skaplig summa så lönar det sig,och då menar jag inte en tusenlapp Här i Sverige tar Handelsbanken 40 sek för överföringen + att Kasikornbank tar 100 bath så ca.65 sek kostar det,det är bara att räkna för att se om det lönar sig.Idag 4.18 på skickade sek IAF. lite bättre.Mvh Måne Hej Måne! Hur gör du för att få ca 65.- i avgift? Jag för också över från SHB och klickar i rutan "avsändaren betalar både avsändarbankens och mottagarbankens avgift" och då drar SHB 165.-Kr. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu