Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

8 timmar sedan, skrev borje222:

Det kostar att ligga på topp och betala för alla... Min banksida bekräftar detta...

 

Det ligger väl på 3,70 - 3, 80...

 

http://www.kasikornbank.com/EN/RatesAndFees/ForeignExchange/Pages/ForeignExchange.aspx

 

Mvh. borje222

Hej

Ja det kostar att ligga på topp och det tycker tydligen Riksbanken också

Senaste uttalande från Riksbanken ,

Sammantaget , bör kronan stärkas på lång sikt , men med hur mycket och hur snabbt det sker är osäkert.

Klart som korvspad

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

THB stärks rejält mot alla stora valutor som EUR, USD, CHY, JPY, RUB, GBP och lilla SEK. 3,90 just nu :( 

Någon spekulation mot THB???

Inte logiskt med ett land i sorg och politisk oro.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lär dröja innan vi ser 5,20 igen.
Otur att kronan är svag samtidigt som bahten är urstark.

 

Samtidigt tycker jag priserna i Thailand har skenat de senaste åren.
Inte så billigt längre, man börjar fundera om det inte finns andra länder som också är bra.

Har kvar en del baht á 4,55 sen förra resan och tyckte de var dyra då.
Dom kan vi gödsla med i december.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, leifen said:

THB stärks rejält mot alla stora valutor som EUR, USD, CHY, JPY, RUB, GBP och lilla SEK. 3,90 just nu :( 

Någon spekulation mot THB???

Inte logiskt med ett land i sorg och politisk oro.

Det är just därför thailands bostadsbubbla aldrig spricker, valutan är så stark etc. Trots översvämningar, politisk kaos med militärdiktatur mm så fortsätter ekonomin gå bra, det har blivit en självuppfyllande profetsia: ekonomin kommer aldrig att rasa, dvs en teflonekonomi, så folk fortsätter investera. Lite som bostadsrätterna och husen i stockholm, det har pratats om pris ras i åratal, men priserna fortsätter upp, så då betyder det att priserna aldrig kommer att gå ner.....

 

Själv har jag betvivlat thailands ekonomi i åratal och väntat på kraschen, men den tycks aldrig komma:doubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Herluf:

Det är just därför thailands bostadsbubbla aldrig spricker, valutan är så stark etc. Trots översvämningar, politisk kaos med militärdiktatur mm så fortsätter ekonomin gå bra, det har blivit en självuppfyllande profetsia: ekonomin kommer aldrig att rasa, dvs en teflonekonomi, så folk fortsätter investera. Lite som bostadsrätterna och husen i stockholm, det har pratats om pris ras i åratal, men priserna fortsätter upp, så då betyder det att priserna aldrig kommer att gå ner.....

 

Själv har jag betvivlat thailands ekonomi i åratal och väntat på kraschen, men den tycks aldrig komma:doubt:

hej, jag har försökt att hitta artiklar på teflonekonomi. Kan du berätta vad detta innebär. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt märklig utveckling överhuvudtaget. Förväntningarna var att kronan kunde komma uppemot 4.5 baht detta år men tji fick man. Drabbas väl inte så värst av d med 7v i byn och en vecka i pattis men skittråkigt. Känns som.att det ska vända snart dock,får.se hur USA påverkar med väntade räntehöjningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

3,91 på Swedbank alldeles nyss

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl inte Thailand . Utan svenska riksbanken som gör ALLT för att sänka kronan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev John Khonken:

Problemet är väl inte Thailand . Utan svenska riksbanken som gör ALLT för att sänka kronan. 

 

Nja, de flesta valutor har rasat mot Bahten de senaste veckorna, så problemet är absolut att bahten i våra ögon är för hög.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Nja, de flesta valutor har rasat mot Bahten de senaste veckorna, så problemet är absolut att bahten i våra ögon är för hög.

OK fel av mig. Ingves sager hela tiden att Svenska kronan är så stark

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev John Khonken:

Problemet är väl inte Thailand . Utan svenska riksbanken som gör ALLT för att sänka kronan. 

Du är negativ mot Sverige vad du än skriver om, allt är skit, i älg tråden är allt skit i varenda inlägg du skriver är allt i Sverige skit.

 Vet inte var du bor men bor du i Sverige hoppas jag du drar och det dj fort

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

OK fel av mig. Ingves sager hela tiden att Svenska kronan är så stark

Även om du erkänner ett fel du gjort måste du gnälla på nån, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Pröjsade en spelskuld idag.

3,74 vilket skämt

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet nu är väl att båda valutorna är felvärderade. Svensk ekonomi är mycket starkare och thailändsk mycket svagare än vad som anges i växelkurserna. Därav en onormalt dålig kurs för oss.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

Du är negativ mot Sverige vad du än skriver om, allt är skit, i älg tråden är allt skit i varenda inlägg du skriver är allt i Sverige skit.

 Vet inte var du bor men bor du i Sverige hoppas jag du drar och det dj fort

Hej Boa

Han har delvis rätt då den Svenska styrräntan är en bov  i valuta dramat.

År 2005 styr räntan 2 %  svkr mot bath 5,20, nu -0,25 % och svkr  mot bath 4, 0

Att sedan dollarn from 2014 stigit från 6,20 till över 8  mot Svkr gör inte saken bättre .

Det ör ett komplicerat valuta spel

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Problemet nu är väl att båda valutorna är felvärderade. Svensk ekonomi är mycket starkare och thailändsk mycket svagare än vad som anges i växelkurserna. Därav en onormalt dålig kurs för oss.

Hej

Ja stark ekonomi beroende på låg växelkurs med hjälp av låg styrränta. Ingen köper svkr.

Thailand har en mycket stor valuta reserv , vilket delvis försvarar dess starka kurs

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej Boa

Han har delvis rätt då den Svenska styrräntan är en bov  i valuta dramat.

År 2005 styr räntan 2 %  svkr mot bath 5,20, nu -0,25 % och svkr  mot bath 4, 0

Att sedan dollarn from 2014 stigit från 6,20 till över 8  mot Svkr gör inte saken bättre .

Det ör ett komplicerat valuta spel

Persistant

 

Vist kan du ha rätt men någon gnäller bara på Sverige om allt även världsekonomin skyller han på Sverige, HUVA

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev John Khonken:

OK fel av mig. Ingves sager hela tiden att Svenska kronan är så stark

Ingves är nog nöjd med kronans utveckling mot euron de senaste veckorna, euroländerna är ju viktiga för Sveriges export.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

För Sverige som land räknat är en svag valuta, eller lågt värderad valuta bara positivt.

Sveriges konkurrenskraft ökar och på sikt gynnar det varje svensk.

Innan Sverige gick med i EU hade Sverige för vana att regelbundet devalvera.

Det Sverige nu håller på med är en konstgjord, kortsiktig devalvering, tyvärr gör våra handelspartners motsvarande = inför nollränta eller t.o.m. minusränta.

Självklart finns det personer som också bli lidande av detta, men handen på hjärtat de flesta som förlorar har råd. M.a.o. det drabbar inga fattiglappar :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...