Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

15 timmar sedan, skrev Persistant:

Hej

Pga kungens hälsotillstånd så sjunker bathen mot dollar o Euron men så inte mot kronan

Kan det bero på att marknaden räknar med en sänkning av svenska räntan ?

Persistant

Nja, jag tror att det beror på krisen i Ericsson. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23699057.ab

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12 oktober 2016 at 12:14, skrev j43:

Inflationen 0,9 september i Sverige.dollarn steg med 17 öre omedelbart när inflationen blev känd.

Man tror att Ingves snart sänker räntan.

Vad händer med bahte?

Tror du på statistiken???

Jag tror att inflationen i Sverige ligger på 10% per år ungefär. Det är en ren och skär stöld av folket.

Fick dom nya 500kr sedlarna. Dom liknar ännu mer monopolpengar än tidigare.

KÖP SILVER OCH GULD.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Mr atm:

Tror du på statistiken???

Jag tror att inflationen i Sverige ligger på 10% per år ungefär. Det är en ren och skär stöld av folket.

Fick dom nya 500kr sedlarna. Dom liknar ännu mer monopolpengar än tidigare.

KÖP SILVER OCH GULD.

Utsendet eller värdet som dom liknar monopolpengar, tror inte sedlarna förlorar i värde på grund av hur dom ser ut

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev John Khonken:

MR Atm

Jag tror som du. Men lite lägre %.

Aah, du har rätt KK. Men jag räknar med bostadspriser o annat smått och gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Utsendet eller värdet som dom liknar monopolpengar, tror inte sedlarna förlorar i värde på grund av hur dom ser ut

Papperslappar som byts ut mot mindre papperslappar förlorar inte mycket i värde precis som du säger B52.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mr atm:

Papperslappar som byts ut mot mindre papperslappar förlorar inte mycket i värde precis som du säger B52.

Snälla du nu skriver du, förlorar inte mycket i värde för att det blir nya papperspengar, dom förlorar inget i värde hur dom än ser ut.

Vi har en annan gosse som skriver såna antagande Om allt, inte en till

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Snälla du nu skriver du, förlorar inte mycket i värde för att det blir nya papperspengar, dom förlorar inget i värde hur dom än ser ut.

Vi har en annan gosse som skriver såna antagande Om allt, inte en till

Lugn, det är jag, eller möjligen John Khonken. Men han vet vad han snackar om :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var vi nere på lägsta nivån sedan juli 2015, dvs under 4kr. Vart är vi på väg härnäst, nytt bottenrekord?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är enligt Boa samma värde på papperspengar hela tiden.  Använd hjärnan och kontrollera vad du fick för dina papperpengar  för ca 20 år sedan. En annan sak. Du får aldrig någon löneförhöjning. För det behövs inte eller hur

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-15 at 10:19, skrev Herluf:

Så var vi nere på lägsta nivån sedan juli 2015, dvs under 4kr. Vart är vi på väg härnäst, nytt bottenrekord?

3.97 på XE nu och då har inte högsäsongen startat. December brukar det sjunka rejält, har iaf alltid gjort det när jag åkt ner i December. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får väl hoppas att Thailändska riksbanken sänker reporäntan för att få ner värdet på Bathen vid sitt nästa möte när det nu är.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Fritz:

Vi får väl hoppas att Thailändska riksbanken sänker reporäntan för att få ner värdet på Bathen vid sitt nästa möte när det nu är.

 

Fritz..

 

Det har jag väntat på länge men dom verkar inte så intresserade av det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-15 at 10:25, skrev John Khonken:

Det är enligt Boa samma värde på papperspengar hela tiden.  Använd hjärnan och kontrollera vad du fick för dina papperpengar  för ca 20 år sedan. En annan sak. Du får aldrig någon löneförhöjning. För det behövs inte eller hur

Om du läste var det nya paperspengar, alltså nutid

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Boa52:

Om du läste var det nya paperspengar, alltså nutid

Ännu en briljant utvärdering av den monitära marknaden

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får av någon anledning bra kurs när jag är i Thailand. Jag landar i mitten på december och stannar 4-6 veckor, så tipset är att kronan stärks under den perioden, hehe.

 

Ett briljant tips i Boa52-klassen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen bankerna fick fria händer att "tillverka" digitala pengar, så kan vi bara gissa hur mycket kronan är värd...

 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2024&artikel=5136092

 

Världens mest belånade folk, med pengar som eventuellt finns...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Herluf:

Fick 3.66 på TMB vid kontatuttag på deras ATM. .........3.66!!!!!!!!:waaaht:

 

Låter lite väl lågt, har du verkligen räknat rätt för här ser du deras dagskurs 18okt.

 

https://www.tmbbank.com/en/rates/foreign_exchange

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...