Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Persistant:

Ja,ja , visst är det så. Men om du läser hela mitt inlägg så finns det faror i en devalvering också och det har inte

med mitt världssamvete att göra. Det är fan inte stort Bara fakta

 

Jag tror du tolkade lite väl fritt om vad jag menade med mitt inlägg. Har inget intresse av några globala ekonomiska analyser, eller föreläsningar om vad som kan hända om en massa saker inträffar.

Tror du blir mer stimulerad av att fortsätta dina konversationer med SC.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:


Men nu kan ju inte Thailand devalvera sin valuta då de har flytande växelkurs så det är ju egentligen orelevant :)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Jovisst mycket i Thaialnd flyter , men om en  nedskrivmimg av bathen skall ske så får de nog snacka med kinesrena också.

Alla valutor flyter som du riktigt på står men för att göra en påstående värdeminskning så måste nog ett samråd ske

Många turister hoppas ju på att bathen minskar i värde , men för två år sedan så sade  den thailändske riksbankschefen att

Europas penningsproblem får de lösa själv . Det är inte Thailands sak

Persistant 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst mycket i Thaialnd flyter , men om en  nedskrivmimg av bathen skall ske så får de nog snacka med kinesrena också.

Alla valutor flyter som du riktigt på står men för att göra en påstående värdeminskning så måste nog ett samråd ske

Många turister hoppas ju på att bathen minskar i värde , men för två år sedan så sade  den thailändske riksbankschefen att

Europas penningsproblem får de lösa själv . Det är inte Thailands sak

Persistant 


Jo.
Bathen kommer nog inte att minska nämnvärt i värde, den inhemska marknaden är stark.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Jag tror du tolkade lite väl fritt om vad jag menade med mitt inlägg. Har inget intresse av några globala ekonomiska analyser, eller föreläsningar om vad som kan hända om en massa saker inträffar.

Tror du blir mer stimulerad av att fortsätta dina konversationer med SC.....

Nej  Tackar tyvär nejr till den inbjudan .

Nu är det så att ekonomin för S eller TH hör ihop med den globala . 
Tråkigt att du ser det  som förläsningar då jag bara hänvisar till historiem

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:


Jo.
Bathen kommer nog inte att minska nämnvärt i värde, den inhemska marknaden är stark.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

OK , det råder som du läser , delade meningar och önskemål. Den som lyckas överleva får se .

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev haan:

Hej art i DI 24/8 om var det blivit dyrare att semestra mvhhttp://www.di.se/artiklar/2016/8/23/har-har-semestern-blivit-dyrare/

Nog var det en ganska kort mätperiod kan jag tycka " Förändringen gäller perioden mellan den 1 juni och den 22 augusti 2016 " Brukar man inte ta i lite längre tidsperioder eller flera vid mätningar.

Så gör man ju med aktier tex, en dag, en vecka ett halvår och ett år tex om man nu skall kika lite på hur den verkar utvecklas.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Nog var det en ganska kort mätperiod kan jag tycka " Förändringen gäller perioden mellan den 1 juni och den 22 augusti 2016 " Brukar man inte ta i lite längre tidsperioder eller flera vid mätningar.

Så gör man ju med aktier tex, en dag, en vecka ett halvår och ett år tex om man nu skall kika lite på hur den verkar utvecklas.

De kanske bara ville visa de 3 svenska semestermånaderna Annars vet ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad står Bathen i idag?


d5d379f323fd1b0abc72e63a83b71042.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack min nye vän

Devalveringar och andra penningåtgärder är alltid för framtid

Som jag skrev kolla kronans utvekling från 1970 och jämför med börsen och ni finner att deras kurver överenstämmer

bara det att börsens värde stiger men kronan dyker

Persistant

 


Att kronan sjunkit är ju enkelt förklarat det att man har "tryckt nya pengar" så det har ju gått i stort som Ingves har planerat.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:


Att kronan sjunkit är ju enkelt förklarat det att man har "tryckt nya pengar" så det har ju gått i stort som Ingves har planerat.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Nja, att engelsmännen röstade för utträde ur EU menar i alla fall jag har betydelse i sammanhanget för en känslig " skvalpvaluta " som den svenska kronan är.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Fritz:

Nja, att engelsmännen röstade för utträde ur EU menar i alla fall jag har betydelse i sammanhanget för en känslig " skvalpvaluta " som den svenska kronan är.

 

Fritz..

 

Sen är den Svenska valutan en liten valuta så den tar stryk så fort det blir lte oroligt på marknaden.

 

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, att engelsmännen röstade för utträde ur EU menar i alla fall jag har betydelse i sammanhanget för en känslig " skvalpvaluta " som den svenska kronan är.

 

Fritz..


Absolut, och hur det än är så "hänger" den ju euron lite.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Våren 1988 fick man 4.25B/Sek vill jag minnas så inga jätteförändringar vad det gäller det. Däremot vad man får för pengarna har nog ändrats betänkligt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev SatanG:

Våren 1988 fick man 4.25B/Sek vill jag minnas så inga jätteförändringar vad det gäller det. Däremot vad man får för pengarna har nog ändrats betänkligt.

 

/ SatanG

Ja jisses, det gäller naturligtvis både i Thailand och i Sverige. 1988 hade man nog inte så många Sek att växla in, i alla fall inte jag. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev måne:

Januari-98(tror jag) fick man 7,12/krona

 

Kan nog stämma, fick över 6 Baht per krona på Don Muang när vi landade 17 December 1997.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Inflationen 0,9 september i Sverige.dollarn steg med 17 öre omedelbart när inflationen blev känd.

Man tror att Ingves snart sänker räntan.

Vad händer med bahte?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev berlitz:

Jag gick precis förbi ett växlingskontor sek stog i  3,83 bht-  kontant växling..bedrövligt

Hej

Pga kungens hälsotillstånd så sjunker bathen mot dollar o Euron men så inte mot kronan

Kan det bero på att marknaden räknar med en sänkning av svenska räntan ?

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...