Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev Enis:

Hittade dessa i mitt kassaskrin

 

image.jpeg

 

något som är värt nått?

 

enis

 

En bästa fall en ljummen Chang :misdoubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
3 timmar sedan, skrev Enis:

Hittade dessa i mitt kassaskrin

 

image.jpeg

 

något som är värt nått?

 

enis

Jag såg såna nere i Khao lak centrum för 150 baht häromdagen så dom har gått upp 50 baht....

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Jag såg såna nere i Khao lak centrum för 150 baht häromdagen så dom har gått upp 50 baht....

50% värdeökning är inte att förakta...

Link to comment
Dela på andra sajter

4.10 superrich idag Suvvan..

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Är det nån som har koll på varför dollarn traskar uppåt så mycket?

Jag skiter iofs i dollar, men det trista är att den på nåt sätt drar med sig bahten också.....

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev frogfish:

Är det nån som har koll på varför dollarn traskar uppåt så mycket?

Jag skiter iofs i dollar, men det trista är att den på nåt sätt drar med sig bahten också.....

När det är oro i Värdsekonomin (Brexit nu) så dyker kronan mot alla dja valutor (nästan)

Dolarn, Euron. Thaibath........

Men det är ju  så oerhört bra att ha en egen bananvaluta .................

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hasseryd:

När det är oro i Värdsekonomin (Brexit nu) så dyker kronan mot alla dja valutor (nästan)

Dolarn, Euron. Thaibath........

Men det är ju  så oerhört bra att ha en egen bananvaluta .................

Jo, så mkt kunde jag väl också gissa mig till. Men det verkar ha hänt nåt specifikt i går em och idag. Kanske turkj*vlarna?

 

Trist iaf då jag har en del feta överföringar till Thailand kommande veckor. Men det brukar ju bli bättre igen så fort man gjort sin överföring.....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Är det nån som har koll på varför dollarn traskar uppåt så mycket?

Jag skiter iofs i dollar, men det trista är att den på nåt sätt drar med sig bahten också.....

Trumpen går framåt i mätningarna :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev leifen:

Trumpen går framåt i mätningarna :D 

Hej

Såg att dollarn stärktes kl 1000 , pga att bosradsbyggandet hade ökat enl. statistik

Då lånar man mer pengar , räntorna går upp och aktörerna vill ha sina pengar i dollar

Tex så väntar svenska exportföretag att ta hem pengarna.

Svenska Riksbanken gör allt för att gynna exportindustrin , man håller räntan nere , företagen  väntar att tahem pengarna .

få handlar svensk valuta , liten efterfråga , priset sjunker.Tyvärr så missgynnas alla svenska turister utom de som vill åka till 

Turkiet eller Egyptien.

Kollade tre diagram  euro , dollar och bathen mot kronan , de såg identskt lika ut. Följde varanda slaviskt

Läste också att eventuellt kan federalbank höja USA ränta framöver och då stärks dollarn ytterliggare

4,06 eller 4,08 var kursen nu .

Med förhoppning att inflationen i Sverige stiger en bit över 2 % , så kommer antagligen Riksbanken att höja räntan

och en viss stärkning av kronan

Kanske tråkigt men intressant

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
On 8/2/2016 at 12:40, skrev frogfish:

Ja visst för oss som bor eller turistar här. Men vad händer med Thailands import , och inflationen ???

Det är baksidan av myntet , varor och tjänster blir dyrare , vilket kan drabba oss .

Sverige är ett bra exempel , kronan har sedan 1970 tappat 70 % i värde , börsen går som tåget . Men har vi fått mer i reelt pengavärde??

Nej , investeringar i aktier , fastigheter mm har gynnats.  Följer våra pensioner med i värdestegringarna ?? Har lönerna följt med ??

Devalvering är egntligen det sista en regim skall ta till för att får ett lands sekonomi skall fungera .Om nu TH devalverar , ja hur länge varar den .

glädjen för oss svenskar ?? Just nu har vi en högkonjuktur och räntan är låg och på det viset vill ingen ha sv. kronor. 

Om en lågkonjuktur inträder kan det ge en bättre framtid för en låg kronkurs . Ja vem vet. Inte ens riksbanken har klart för sig

Persitant

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Persistant:

Ja visst för oss som bor eller turistar här. Men vad händer med Thailands import , och inflationen ???

Det är baksidan av myntet , varor och tjänster blir dyrare , vilket kan drabba oss .

Sverige är ett bra exempel , kronan har sedan 1970 tappat 70 % i värde , börsen går som tåget . Men har vi fått mer i reelt pengavärde??

Nej , investeringar i aktier , fastigheter mm har gynnats.  Följer våra pensioner med i värdestegringarna ?? Har lönerna följt med ??

Devalvering är egntligen det sista en regim skall ta till för att får ett lands sekonomi skall fungera .Om nu TH devalverar , ja hur länge varar den .

glädjen för oss svenskar ?? Just nu har vi en högkonjuktur och räntan är låg och på det viset vill ingen ha sv. kronor. 

Om en lågkonjuktur inträder kan det ge en bättre framtid för en låg kronkurs . Ja vem vet. Inte ens riksbanken har klart för sig

Persitant

 

 

hej PER börsen går som tåget! -1,1 ja där ser man hur olika saker och ting kan tolkas. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev haan:

hej PER börsen går som tåget! -1,1 ja där ser man hur olika saker och ting kan tolkas. mvh

Ursäkta börsen Vadå ??

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Persistant:

Ursäkta börsen Vadå ??

Persistant

Hej jag tycker inte SV-börsen går som tåget  just nu -0,6 årsbasis mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag tycker inte SV-börsen går som tåget  just nu -0,6 årsbasis mvh


Att se så kortsiktigt är nog inte rätt.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev haan:

Hej jag tycker inte SV-börsen går som tåget  just nu -0,6 årsbasis mvh

Jag vet inte hur du ser  +6,4 % på 6 mån.

Men jag referade till kronans devalvering och börsens utveckling

Om du besöker ekonomifakta så ser du att från 1990 till idag har index ökat från 200 till 1800

Det finns självklart nedgångar och toppar i börsen men jag hänvisade till ett längre perspektiv om du läser rätt

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:


Att se så kortsiktigt är nog inte rätt.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Hej Soen jag håller med dig jag sparar långsiktigt men jag blir äldre för varje dag och datumet för att sälja och kunna njuta av pengarna kommer närmare. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:


Att se så kortsiktigt är nog inte rätt.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Tack min nye vän

Devalveringar och andra penningåtgärder är alltid för framtid

Som jag skrev kolla kronans utvekling från 1970 och jämför med börsen och ni finner att deras kurver överenstämmer

bara det att börsens värde stiger men kronan dyker

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Soen jag håller med dig jag sparar långsiktigt men jag blir äldre för varje dag och datumet för att sälja och kunna njuta av pengarna kommer närmare. mvh


Som småsparare tycker jag också det är viktigt o se på utdelningen, den är i regel bättre än ränta. Sen ev uppgång till försäljningen är ju ren bonus. Man ska tänka enkelt och inte jaga de stora klippen.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Persistant:

Ja visst för oss som bor eller turistar här. Men vad händer med Thailands import , och inflationen ???

Det är baksidan av myntet , varor och tjänster blir dyrare , vilket kan drabba oss .

Sverige är ett bra exempel , kronan har sedan 1970 tappat 70 % i värde , börsen går som tåget . Men har vi fått mer i reelt pengavärde??

Nej , investeringar i aktier , fastigheter mm har gynnats.  Följer våra pensioner med i värdestegringarna ?? Har lönerna följt med ??

Devalvering är egntligen det sista en regim skall ta till för att får ett lands sekonomi skall fungera .Om nu TH devalverar , ja hur länge varar den .

glädjen för oss svenskar ?? Just nu har vi en högkonjuktur och räntan är låg och på det viset vill ingen ha sv. kronor. 

Om en lågkonjuktur inträder kan det ge en bättre framtid för en låg kronkurs . Ja vem vet. Inte ens riksbanken har klart för sig

Persitant

 

 

Självklart menade jag att det skulle vara bra för mig. Världens samvete får du ta på dina egna axlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:


Som småsparare tycker jag också det är viktigt o se på utdelningen, den är i regel bättre än ränta. Sen ev uppgång till försäljningen är ju ren bonus. Man ska tänka enkelt och inte jaga de stora klippen.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Mina herrar Haan och Soengsang

Vi är nu överens att aktier är ett långsiktigt sparande och när det skall avslutas får avgöras av varje indidvid

Jag tyckte att det var tid 2011  av vissa skäl. Rätt eller fel , vet ej ?? det blev så.

Men för att återgå till det ursprungliga om bath och valutor så hänvisar jag till mina tidigare inlägg

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Självklart menade jag att det skulle vara bra för mig. Världens samvete får du ta på dina egna axlar.

Ja,ja , visst är det så. Men om du läser hela mitt inlägg så finns det faror i en devalvering också och det har inte

med mitt världssamvete att göra. Det är fan inte stort Bara fakta

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,ja , visst är det så. Men om du läser hela mitt inlägg så finns det faror i en devalvering också och det har inte

med mitt världssamvete att göra. Det är fan inte stort Bara fakta

 


Men nu kan ju inte Thailand devalvera sin valuta då de har flytande växelkurs så det är ju egentligen orelevant :)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...