Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Thailand kommer bli tvungna att droppa räntan för att få fart på export och turism.

Räknar med 1:5 till sommaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

4.204

 

Det tar sig.

 

Var hittade du den kursen? Kollade Kasikorns kurs just nu på morgonen. TT kurs 4.08  Dvs från Svensk bank till Thai bank.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hittade du den kursen? Kollade Kasikorns kurs just nu på morgonen. TT kurs 4.08  Dvs från Svensk bank till Thai bank.

Screenshot_2015-12-04-02-02-14.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Dollarn dippar ju en hel del just nu, kan ju ha en del med detta att göra även om man inte slaviskt följer varandra! TT kurserna runt 4,17 just nu.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hittade du den kursen? Kollade Kasikorns kurs just nu på morgonen. TT kurs 4.08  Dvs från Svensk bank till Thai bank.

App på mobilen.

Currency FX.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aktuell TT kurs just nu.

 

Skärmbild från 2015-12-04 09:10:33.png

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

4,199 på Swedebank just nu

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man hoppas att denna trend håller i sig och inte bara blir en dagslända som senaste 4,20 hoppet!

Dagens Superrichnotering

 

Skärmbild från 2015-12-10 14:22:54.png

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

4.2651 just nu ( http://finance.yahoo.com/echarts?s=SEKTHB=X&t=3m&l=on&z=m&q=l&c=#{"range":"5d","allowChartStacking":true} )

Eftersom dollarn inte har försvagats i större utsträckning nyligen letar jag efter andra faktorer som kan förklara den snabba försämring av THB.

Det nämns bl.a. två anledningar:

* Den kinesiska ekonomins insbromsning

* Den kraftig minskade ekonomiska tillväxten i Thailand

Mellan raderna läser man också en ökad oro för den politiska utvecklingen i Thailand. Och då handlar det mindre om rädslan för den alltmera sannolika utvecklingen till en (defacto) militärdiktatur utan fruktan för ytterligare årtionden av politisk instabilitet. Detta hämmar beredskapen för framför allt utländska långsiktiga investeringar och bidrar allt starkare till en ekonomisk tillbakagång.

Vad anser ni?

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

4.2651 just nu ( http://finance.yahoo.com/echarts?s=SEKTHB=X&t=3m&l=on&z=m&q=l&c=#{"range":"5d","allowChartStacking":true} )

Eftersom dollarn inte har försvagats i större utsträckning nyligen letar jag efter andra faktorer som kan förklara den snabba försämring av THB.

Det nämns bl.a. två anledningar:

* Den kinesiska ekonomins insbromsning

* Den kraftig minskade ekonomiska tillväxten i Thailand

Mellan raderna läser man också en ökad oro för den politiska utvecklingen i Thailand. Och då handlar det mindre om rädslan för den alltmera sannolika utvecklingen till en (defacto) militärdiktatur utan fruktan för ytterligare årtionden av politisk instabilitet. Detta hämmar beredskapen för framför allt utländska långsiktiga investeringar och bidrar allt starkare till en ekonomisk tillbakagång.

Vad anser ni?

//Singha711

Dom där affärsvärldskurserna är ju inte aktuella för oss dagsbehovsväxlare mer än som riktmärken möjligtvis, och i samma andetag som du fick in denna kurs sänker växlingskontoren med en enhet till 4,21, jordklotet snurrar fort ibland!

För övrigt tror jag på Kina som en faktor emedan mycket av Thailands in o utgående affärer hamnar där, och med den starka THB kursen gynnas konkurenterna i grannområdet vilket ju på sikt kan skada exportindustrin än mer!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Händer inte så mycket just nu, dagens noteringar!

 

Skärmbild från 2015-12-11 14:33:00.png

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Vilken bankomat var de man kunde ta ut 20 000 - 30 000 bath på?

Och vad heter den gulabanken som inte tar någon avgift?

Ändrades av Borgmästarens Son

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

USA höjer INTE räntan som jag har skrivit vid tidigare gånger. Det kommer att bli mer minus räntor istället. . 

Ok jaha nä inte höja räntan?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ok jaha nä inte höja räntan?

 

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag medger att jag tidigare skev att dom inte höjer räntan men har samtidigt sagt till folk att dom kan höja 0,25% som är samma som ingenting. Men det har jag inga bevis för på MPR.

Så på papperet ser det ut som att jag har haft fel. Medges och samtidigt lite störande att jag inte fyllde i här med det. 

Mitt tips framöver blir att FED kommer att sänka räntan till minus senare.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

 USA med minusränta, då tror jag nog mer på att dom startar ett krig igen nånstans. 

Kineserna äger ju USA redan (på lånen) så hoppet är redan borta. Får Kina lite trassel så kanske dom börjar ta hem pengar och då blir det krig nånstans. Verkar vara det som driver USA framåt på nåt skumt sätt.

Tur att jag inte är ekonom i alla fall - för jag fattar inte hur detta hänger ihop.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 USA med minusränta, då tror jag nog mer på att dom startar ett krig igen nånstans. 

Kineserna äger ju USA redan (på lånen) så hoppet är redan borta. Får Kina lite trassel så kanske dom börjar ta hem pengar och då blir det krig nånstans. Verkar vara det som driver USA framåt på nåt skumt sätt.

Tur att jag inte är ekonom i alla fall - för jag fattar inte hur detta hänger ihop.

USA startar ett krig per år nu, även om dom bestämmer att räntan ska upp eller ner.

Kina och Ryssland har sålt extremt mycket dasspapper, eeh jag menar amerikanska statspapper.

Hur många länder har minusränta idag? Kanske 23 länder typ.

Kineserna har köpt upp extremt mycket i USA. Som hamnar, flygplatser, i Miami, i Detroit, på Manhattan etc. etc

Det har varit reservdollarn som har räddat USA. 1971 hade dom nog konkat om dom inte hade fått igenom Bretton Woodsavtalet. Vietnam kriget var svindyrt.

Jag tror att det stora raset börjar i Grekland, Kina, Japan. 

Ekonomerna fattar inte heller hur det hänger ihop. Inte i alla fall dom som har blivit utbildade till den keynesianska läran.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Stefan Ingves och riksbanken fasar för kronförstärkningen. Kronan får inte stärkas mot andra valutor så som den gjort. Synnerligen allvarligt och problematiskt. Efter årskiftet överväger man valutainterventioner som gör att kronan kommer falla mycket snabbt,

Suck! Precis när det börjar gå åt rätt håll. Nej svensken ska vara fattig på utlandssemestern

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan Ingves och riksbanken fasar för kronförstärkningen. Kronan får inte stärkas mot andra valutor så som den gjort. Synnerligen allvarligt och problematiskt. Efter årskiftet överväger man valutainterventioner som gör att kronan kommer falla mycket snabbt,

Suck! Precis när det börjar gå åt rätt håll. Nej svensken ska vara fattig på utlandssemestern

Den där mannen (Ingves) borde hålla käften...... Kronan försvagades direkt mot bahten:(

Länk: http://www.svd.se/ingves-forstarkt-krona-kan-tvinga-oss-att-agera/om/riksbankens-minusranta#xtor=AD-500-[svd]-[tf_huvudspalt_1512]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[29]

 

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...