Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Man får väl en bättre kurs med dem än kortuttag+en viss säkerhet om man skulle slarva bort dem jämfört med kontanter.

Resecheckar? tja jag har inte hör talas om nån som använder dom längre.  Dom var ju bra innan plastkorten blev så smidiga, men nu skulle jag inte komma på tanken att ta med dom ens. Men det är alltså det man växlar i dessa kontor, tja då är det ju som det var för 20 år sen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Resecheckar? tja jag har inte hör talas om nån som använder dom längre.  Dom var ju bra innan plastkorten blev så smidiga, men nu skulle jag inte komma på tanken att ta med dom ens. Men det är alltså det man växlar i dessa kontor, tja då är det ju som det var för 20 år sen.

Jag använde dem första gången jag kom till Thailand (15 år sen), sedan blev det överföring per telefonbanken och sedan internetbanken. Plastkort har jag aldrig haft.   :)

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hör finns både bankernas och kontantväxlingskontorens aktuella kurser. Ändra till "notes" i rutan Currency type så kommer Superrich och de andra fram. Vid TT blir det (naturligtvis) bara bankerna.

http://bankexchangerates.daytodaydata.net/default.aspx

 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick pengar idag och 8 540 SEK blev 35 251,68 THB alltså med kostnader (200 THB i BKK bank) blir kursen 4,128 THB för en SEK
Plussar jag på 200 THB = 35 451 blir kursen 4,151 THB för en SEK
 

Vill påminna om att överföringskostnadernas påverkan på växelkursen beror på hur stor summa som skickas. Hade du istället skickat 150.000 SEK hade kursen blivit 4.1496.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill påminna om att överföringskostnadernas påverkan på växelkursen beror på hur stor summa som skickas. Hade du istället skickat 150.000 SEK hade kursen blivit 4.1496.

Men jag skrev ju båda, för mig betyder mest hur mycket landar på kontot!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid varit lite bättre kurs på huvudkontoret.

Jo visserligen sant, men det skiljer bara 100 bath på 10'000kr, så inte riktigt värt resan in om man inte är bad sugen.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo visserligen sant, men det skiljer bara 100 bath på 10'000kr, så inte riktigt värt resan in om man inte är bad sugen.

/Martin

gör det hur får du fram det 

Link to comment
Dela på andra sajter

gör det hur får du fram det 

Superrich suvan: 4.15, Superrichshuvudkontor  4.16, fast de kanske har bättre kurs på huvudkontoret om man kommer med en stor bunt pengar?

/Martin

 
     
Link to comment
Dela på andra sajter

Superrich suvan: 4.15, Superrichshuvudkontor  4.16, fast de kanske har bättre kurs på huvudkontoret om man kommer med en stor bunt pengar?

/Martin

 
     

ok hittade inte suvans kurs ,har du länken så sparar jag den 

Link to comment
Dela på andra sajter

Superrich suvan: 4.15, Superrichshuvudkontor  4.16, fast de kanske har bättre kurs på huvudkontoret om man kommer med en stor bunt pengar?

/Martin

 
     

Är nog det gamla vanliga, sämre kurs på flygplatser, en del skyller på dyrare hyra, va vet jag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, fel av mig var 4.07 på suvan, man kanske måste in i Bangkok och ta sig ett bad i varje fall, det blir ju 900bath på 10000kr.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, fel av mig var 4.07 på suvan, man kanske måste in i Bangkok och ta sig ett bad i varje fall, det blir ju 900bath på 10000kr.

/Martin

Det är dyrt att bada i Bankan, passa dig?

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är dyrt att bada i Bankan, passa dig?

 

2500 bath på t.ex Annies, enligt en kompis, är väl inte dyrt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2500 bath på t.ex Annies, enligt en kompis, är väl inte dyrt.

 

Oj, då måste jag växla 30'000kr för att tjäna på det.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, har nån varit och skrapat bort teflonet ifrån denna valuta?

Jag växlade i går och det brukar sätta sprätt på kursen :big_smile:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4,152 var Thaibankens, dvs nästan samma eller något lägre.

Avgifter är de samma så det lönar sig att göra växlingen i Sverige än att skicka SEK och växla i Thailand.

Jag får betala 75 skr när jag skickar, tjejen får betala 480 thb när hon tar ut pengarna, Svindyrt enligt mig. Från Sparbanken Öresund till Government Savings Bank.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får betala 75 skr när jag skickar, tjejen får betala 480 thb när hon tar ut pengarna, Svindyrt enligt mig. Från Sparbanken Öresund till Government Savings Bank.

Standard priser. Med Handelsbanken 180 kr för hela tjänsten. Dvs mottagaren betalar inget för uttaget.

Men ändå billigare än western som tar ca 420 kr.

Skickat från min SM-P905 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Standard priser. Med Handelsbanken 180 kr för hela tjänsten. Dvs mottagaren betalar inget för uttaget.

Men ändå billigare än western som tar ca 420 kr.

 

 

Skickat från min SM-P905 via Tapatalk

 

 

Nja,Handelsbanken tar 40 sek för att skicka pengarna och som i mitt fall till Bangkok Bank som tar 2-500 bath,som värst altså ca 160 sek

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja,Handelsbanken tar 40 sek för att skicka pengarna och som i mitt fall till Bangkok Bank som tar 2-500 bath,som värst altså ca 160 sek

Min bank dvs Handelsbanken frågar vid överföring om jag skall betala mottagarens banks avgift. Självklart gör jag det. Då kostar det mig 180 kr med hela servicen. Får du bättre på samma bank. Så ska jag lämna in ett överklagande [emoji4]

Skickat från min SM-P905 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

jag låter mottagande bank stå för kostnaden i detta fall Bangkok Bank inte märkt att det skulle vara dyrare eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...