Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Ett snabbt fall sista timmen 4,1371 just nu.

Slog väl i taket och studsar lite just nu, men man får vara tacksam för det lilla, löning på tisdag, hoppas det håller i sig så man törs flytta till Thaikontot!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sprang på detta sätt att skicka pengar: https://transferwise.com/   Nu skickar jag sällan pengar så jag har inte testat det och har ingen erfarenhet om det är bra / dåligt eller något annat negativt men tänkte se om någon annan har erfarenhet av det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade just på Kasikorn Bank......kurs 4.19625........hoppas att det blir bättre o bättre..............men så klart Stefan Yngves kan ju förstöra allt igen med o sänka minusräntan ytterligare.

Sen spelar det roll vad luffarn och anhang hittar på i Rosenbad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade just Handelsbanken, kursen var 4.13 :-)   Hoppas på fortsatt uppgång och att Riksbanken fortfarande har sommarledigt ;-)

 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kasikorn transferkurs = 4.11 just nu. Hoppas på mera. 

Jag har nyss gjort en överföring och det brukar vara ett säkert tecken på att kursen snabbt blir bättre. Tajming är inte min starka sida.  :)

 

Fritz..

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad de olika thai bankerna ger för kurs.

4,16 i TT-kurs nu och Thai bankerna ligger på 4,13 och det är samma som Swedbank ger vid överföring.

Skillnaden är väl att växla i Sverige ger aktuell kurs och skicka i SEK samt att göra växlingen i Thailand ger kursen om 2-4 dagar.

 

 

http://bankexchangerates.daytodaydata.net/default.aspx

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nyss gjort en överföring och det brukar vara ett säkert tecken på att kursen snabbt blir bättre. Tajming är inte min starka sida.  :)

 

Fritz..

 

 

Det är ju inte lätt att förutspå att en bomb skall brisera i Bangkok. Efter den smällen så försvagades Thb och mest mot USD.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad de olika thai bankerna ger för kurs.

4,16 i TT-kurs nu och Thai bankerna ligger på 4,13 och det är samma som Swedbank ger vid överföring.

Skillnaden är väl att växla i Sverige ger aktuell kurs och skicka i SEK samt att göra växlingen i Thailand ger kursen om 2-4 dagar.

 

 

http://bankexchangerates.daytodaydata.net/default.aspx

Nu har jag läst den fetade meningen minst 10 gånger och blir inte klokare.

Du säger växla i Sverige ger aktuell kurs och skicka i SEK. Då har man väl inte växlat i Sverige ...eller?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag läst den fetade meningen minst 10 gånger och blir inte klokare.

Du säger växla i Sverige ger aktuell kurs och skicka i SEK. Då har man väl inte växlat i Sverige ...eller?

han menar nog när du skickar pengar från Sverige så skickar han i baht enl rådande kurs ,skickar man i sek tar det ju några dagar innan du, ser vilken kurs det blev 

Link to comment
Dela på andra sajter

han menar nog när du skickar pengar från Sverige så skickar han i baht enl rådande kurs ,skickar man i sek tar det ju några dagar innan du, ser vilken kurs det blev 

Det är väl möjligt att han menar så, men han skrev något annat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl möjligt att han menar så, men han skrev något annat.

skickar han i baht från Sverige så tolkar jag det som växling i Sverige,, men det är  jag och jag  är ju lite ding i bollen 

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl möjligt att han menar så, men han skrev något annat.

Alltså, du och jag har ju varit med på forumet i hundra år snart, tolkningsfantasi var det länge sedan man blev utrustad med, i synnerhet vissa weekends!

Det här va en av de enklare!:haha:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad de olika thai bankerna ger för kurs.

4,16 i TT-kurs nu och Thai bankerna ligger på 4,13 och det är samma som Swedbank ger vid överföring.

Skillnaden är väl att växla i Sverige ger aktuell kurs och skicka i SEK samt att göra växlingen i Thailand ger kursen om 2-4 dagar.

 

 

http://bankexchangerates.daytodaydata.net/default.aspx

Tänker så här: Det "kostar" bara några bath lägre kronkurs att växla hos svenska banker numera. Om man tror att kronkursen går upp kommande dagar så är det väl bättre att vänta, växla i Sverige då än att skicka SEK nu, låta thaibanken växla om ett par dagar.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker så här: Det "kostar" bara några bath lägre kronkurs att växla hos svenska banker numera. Om man tror att kronkursen går upp kommande dagar så är det väl bättre att vänta, växla i Sverige då än att skicka SEK nu, låta thaibanken växla om ett par dagar.

Enligt mig så får man samma kurs eller bättre kurs till och med att växla redan i Sverige.

Därav länken till de olika bankerna i Thailands kurs.

Jag föredrar att veta vilken kurs jag får och gör därför växlingen via internetbanken hos Swedbank och får den kurs som är aktuell när jag signerar överföringen.

Så svajig kursen varit sista veckorna så kan man både vinna och förlora på att vänta till växlingen sker i Thailand om 3-4 dagar senare.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt mig så får man samma kurs eller bättre kurs till och med att växla redan i Sverige.

Därav länken till de olika bankerna i Thailands kurs.

Jag föredrar att veta vilken kurs jag får och gör därför växlingen via internetbanken hos Swedbank och får den kurs som är aktuell när jag signerar överföringen.

Så svajig kursen varit sista veckorna så kan man både vinna och förlora på att vänta till växlingen sker i Thailand om 3-4 dagar senare.

Faktiskt stämmer detta på Nordea också. När det som du säger "svajar" är det rätt bra att veta vad man får!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt stämmer detta på Nordea också. När det som du säger "svajar" är det rätt bra att veta vad man får!

Men det är mycket roligare att bli positivt överraskad.:haha:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker så här: Det "kostar" bara några bath lägre kronkurs att växla hos svenska banker numera. Om man tror att kronkursen går upp kommande dagar så är det väl bättre att vänta, växla i Sverige då än att skicka SEK nu, låta thaibanken växla om ett par dagar.

Ehhh...du menar väl att det bara "kostar" några satang i växlingskursen att växla i Sverige gentemot Thailand hoppas jag ;)

Själv har jag Swedbank och låter alltid dom växla till THB innan jag gör en överföring till min thailändska bank. Vill jag skicka SEK måste jag ringa deras telefonbank som tar 50 spänn extra för besväret om jag nu minns rätt.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl möjligt att han menar så, men han skrev något annat.

Nja, i princip har du rätt. Men det är ju bara ett litet komma, som han har glömt.    :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, i princip har du rätt. Men det är ju bara ett litet komma, som han har glömt.    :D

Det är roligare att hugga på vissa.:big_smile:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är roligare att hugga på vissa.:big_smile:

Jag har sen länge förstått att du tycker det. Men för all del, fortsätt gärna, jag tycker faktiskt att det är smått roande, på sitt sätt.:big_smile:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är roligare att hugga på vissa.:big_smile:

Bara vissa, inte somliga?

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sen länge förstått att du tycker det. Men för all del, fortsätt gärna, jag tycker faktiskt att det är smått roande, på sitt sätt.:big_smile:

 

Fritz..

Jag försöker dock att undvika hugga på de som tar det för allvarligt och inte ger tillbaka. Kul att kunna roa pastorn.:big_smile:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...