Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Vi hade en topp den 17 juni på 4.16. Vi verkar nu vara på väg att spränga den gränsen för att nå en ny topp nivå, som vi ej sett sedan december 2014.

Tittar man på trenden så ser den verkligen positiv ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vet varför SEK gjorde ett glädjeskutt i dag ? Inte bara mot THB utan även mot andra valutor ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kina har genomfört en tredje devalvering på tre dagar. 1% till.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vet varför SEK gjorde ett glädjeskutt i dag ? Inte bara mot THB utan även mot andra valutor ?

 

Fritz..

Positiva inflationssiffror (KPI) som överraskade både Riksbanken och marknaden.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kina har genomfört en tredje devalvering på tre dagar. 1% till.

Det kan dom gärna fortsätta med men det förklarar väl inte att SEK tvärsteg även gentemot USD och Euro ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan dom gärna fortsätta med men det förklarar väl inte att SEK tvärsteg även gentemot USD och Euro ?

 

Fritz..

Har jag inte påstått heller, jag svarade inte ditt inlägg.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vet varför SEK gjorde ett glädjeskutt i dag ? Inte bara mot THB utan även mot andra valutor ?

 

Fritz..

Ja positiva inflations siffror, har inte ett dugg med Kina att göra.

Lessen Leif, du får hänga med i verklig heten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja positiva inflations siffror, har inte ett dugg med Kina att göra.

Lessen Leif, du får hänga med i verklig heten. 

Vad säger dom i värkligheten då?

Uppgång hela denna vecka!

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger dom i värkligheten då?

Uppgång hela denna vecka!

Ja det men verk lig heten är som det varit den sista tiden 2 steg framåt och 1 bakåt, och denna vecka har bahten försvagats, det är värklighet ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det men verk lig heten är som det varit den sista tiden 2 steg framåt och 1 bakåt, och denna vecka har bahten försvagats, det är värklighet ;)

Om du menar mot SEK så håller jag med, men THB gentemot dom stora valutorna som USD och EUR ser jag inga dramatiska förändringar emot. Min tolkning av det är att det är SEK som stärkts på marknaden och inte att THB försvagats.

(Om du hittar nåt stavfel eller annat grammatiskt fel i mitt inlägg så ber jag dig att ha överseende med det, jag är inte nykter.) 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du menar mot SEK så håller jag med, men THB gentemot dom stora valutorna som USD och EUR ser jag inga dramatiska förändringar emot. Min tolkning av det är att det är SEK som stärkts på marknaden och inte att THB försvagats.

(Om du hittar nåt stavfel eller annat grammatiskt fel i mitt inlägg så ber jag dig att ha överseende med det, jag är inte nykter.) 

Fritz..

Hallå, euron ligger på bästa notering sedan början av januari detta år, tror jag fick 34-35 bht för en euro i våras, nära 39 nu igår i TT. När Taxens syrra härjade som mest fick jag 44 ett tag, men när hon avsattes och det blev ording i landet stärktes bht mot eur. 5552e06006610dd8dc6fbc5f44e04565.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå, euron ligger på bästa notering sedan början av januari detta år, tror jag fick 34-35 bht för en euro då, nära 39 nu igår i TT. När Taxens syrra härjade som mest fick jag 44 ett tag, men när hon avsattes och det blev ording i landet stärktes bht mot eur.

Ja, där  ser du, bara skit med militären!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå, euron ligger på bästa notering sedan början av januari detta år, tror jag fick 34-35 bht för en euro i våras, nära 39 nu igår i TT. När Taxens syrra härjade som mest fick jag 44 ett tag, men när hon avsattes och det blev ording i landet stärktes bht mot eur.

5552e06006610dd8dc6fbc5f44e04565.jpg

Vi snackar om olika saker. Jag menade rycket som SEK fick i dag gentemot THB och andra valutor och inget annat. Ska försöka uttrycka mig klarare nästa gång.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi snackar om olika saker. Jag menade rycket som SEK fick i dag gentemot THB och andra valutor och inget annat. Ska försöka uttrycka mig klarare nästa gång.

 

Fritz..

SEK har inte heller stått så högt som den gör nu sedan första veckan i Jan -15 :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja på grund av kronan förstärkts.

Nån som vet varför SEK gjorde ett glädjeskutt i dag ? Inte bara mot THB utan även mot andra valutor ?

 

Fritz..

Ja positiva inflations siffror, har inte ett dugg med Kina att göra.

Lessen Leif, du får hänga med i verklig heten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja positiva inflations siffror, har inte ett dugg med Kina att göra.

Lessen Leif, du får hänga med i verklig heten. 

Skutten i måndags och tisdags kommer från värkligheten och innan inflationssiffrorna.

Euron årshögsta också. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade just på Kasikorn Bank......kurs 4.19625........hoppas att det blir bättre o bättre..............men så klart Stefan Yngves kan ju förstöra allt igen med o sänka minusräntan ytterligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett snabbt fall sista timmen 4,1371 just nu.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...