Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Under uppväxten är det väl "lonapi" som gäller  :) (osäker om stavningen)...

Knäpp på näsan eller var det pannan kommer ej ihåg ;-)  :offtopic: 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Luunappi. Fast det är ju finska

Ett trevligt minne från barndomen, men man lär sig fort :)

 

Läste om börsen i Shanghai, inge kul för Kineser som köpt aktier med lånade pengar... Ja det är väl inte roligt för nån, men funderar på om inte alla ni med värdepapper mm skulle ha allt i madrassen, börsen lär kasta många i fördärvet. Verkar vara en väldigt orolig tid... Och hur kul är det att förlora en massa pengar på äldre dar... Ja det är ju som att stanna kvar och leva i Sverige där ens pensionspengar går till flyktingars livsförsörjning.

 

Tror på att gömma pengarna i madrassen som säkraste platsen för ens besparingar...

 

Edit: "fiskarn"  på pannan, strax över och mellan ögonbrynen

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ett trevligt minne från barndomen, men man lär sig fort :)

 

Läste om börsen i Shanghai, inge kul för Kineser som köpt aktier med lånade pengar... Ja det är väl inte roligt för nån, men funderar på om inte alla ni med värdepapper mm skulle ha allt i madrassen, börsen lär kasta många i fördärvet. Verkar vara en väldigt orolig tid... Och hur kul är det att förlora en massa pengar på äldre dar... Ja det är ju som att stanna kvar och leva i Sverige där ens pensionspengar går till flyktingars livsförsörjning.

 

Tror på att gömma pengarna i madrassen som säkraste platsen för ens besparingar...

 

Edit: "fiskarn"  på pannan, strax över och mellan ögonbrynen

 

"Äldre dar" sker om ca 30år, så ingen fara på taket.

 

Största faran med att gömma pengarna i madrassen är jag själv. Efter en stund finns inte många kopek kvar.

Då är det bättre att förlora ett antal tussingar på börsen, för då har man kvar en del pengar, i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är man redan där har man kanske inte orken att "jobba upp ekonomin" igen, risk för balkongflygning i värsta fall kanske. Men visst tänkte man annorlunda när man var runt 30. Men det ändras när man blir äldre.

 

http://www.di.se/artiklar/2015/7/3/bubblan-sprack--krasch-i-shanghai/

"På tre veckor har Shanghaibörsen förlorat en femtedel av sitt värde, en summa lika stor som hela Brasiliens BNP."

 

"Folk har gått in på börsen med lånade pengar, ofta med stor entusiasm, och förlorat allt. I kinesiska medier finns gott om historier om förtvivlade småsparare, till och med självmord", säger Frédéric Cho, konsult och Kinaexpert.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Men är man redan där har man kanske inte orken att "jobba upp ekonomin" igen, risk för balkongflygning i värsta fall kanske. Men visst tänkte man annorlunda när man var runt 30. Men det ändras när man blir äldre.

 

http://www.di.se/artiklar/2015/7/3/bubblan-sprack--krasch-i-shanghai/

"På tre veckor har Shanghaibörsen förlorat en femtedel av sitt värde, en summa lika stor som hela Brasiliens BNP."

 

"Folk har gått in på börsen med lånade pengar, ofta med stor entusiasm, och förlorat allt. I kinesiska medier finns gott om historier om förtvivlade småsparare, till och med självmord", säger Frédéric Cho, konsult och Kinaexpert.

 

20% kvar är ju bra.

Normalt sett brukar det vara 0% för min del.

 

Nu har jag ju inte varit så korkad så att jag har lånat till mitt sparande. Det är ju lika korkat som det låter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är man redan där har man kanske inte orken att "jobba upp ekonomin" igen, risk för balkongflygning i värsta fall kanske. Men visst tänkte man annorlunda när man var runt 30. Men det ändras när man blir äldre.

http://www.di.se/artiklar/2015/7/3/bubblan-sprack--krasch-i-shanghai/

"På tre veckor har Shanghaibörsen förlorat en femtedel av sitt värde, en summa lika stor som hela Brasiliens BNP."

"Folk har gått in på börsen med lånade pengar, ofta med stor entusiasm, och förlorat allt. I kinesiska medier finns gott om historier om förtvivlade småsparare, till och med självmord", säger Frédéric Cho, konsult och Kinaexpert.

Kineser verkar ha en förkärlek till att ta självmord så fort det blir lite jobbigt eller något inte går som man tänkt sig.

Lånar man för att göra s.k. investeringar så är det välförtjänt och bra jobbat när det går åt skogen, några idi*ter mindre på denna jord kan inte skada.

Tapatalked

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bort med dubblett. MPR funkar så grymt bra med Tapatalk.

Tapatalked

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det bättre att förlora ett antal tussingar på börsen, för då har man kvar en del pengar, i alla fall.

 

Ja så tänker nog en del ute i byarna som köper griskultingar för att göda upp och sen sälja till slakt. Fodret till grisarna kostar normalt mycket mer än vad de får ut när de säljer dem för slakt.

 

Svaret man får när man frågar dem varför de håller på, blir "hade jag inte köpt grisarna, så hade jag inte haft några pengar kvar alls".

 

Lite grann som i dit svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja så tänker nog en del ute i byarna som köper griskultingar för att göda upp och sen sälja till slakt. Fodret till grisarna kostar normalt mycket mer än vad de får ut när de säljer dem för slakt.

 

Svaret man får när man frågar dem varför de håller på, blir "hade jag inte köpt grisarna, så hade jag inte haft några pengar kvar alls".

 

Lite grann som i dit svar.

 

Det samma gäller ju madrassen. Inflationen käkar upp pengarna precis som malen gnager upp dina gamla kalsonger.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det samma gäller ju madrassen. Inflationen käkar upp pengarna precis som malen gnager upp dina gamla kalsonger.

får verkligen hoppas att dom har hunnit ta av sig kallingarna, risken att bli av med mer är stor..

 

rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon lade tidigare upp en länk till kursen för Mastercard, någon som har den eller vill hjälpa mig?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Över 4 igen enligt mastercard:Bang2:

 

Blir nog taxi till hotellet. Så jäkla varmt att lifta.

Nej, 3.96

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Nej, 3.96

Jag får det till 4.01 men nu fattar jag varför det blir så jäkla dyrt varenda resa.

Jag kan nog inte räkna.

 

100/0,249086=4,01?

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får det till 4.01 men nu fattar jag varför det blir så jäkla dyrt varenda resa.

Jag kan nog inte räkna.

 

100/0,249086=4,01?

Om du väljer THB blir SEK 0.249086

Om du väljer SEK blir THB 3.965574

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Tack!

Jag får lifta in till stan.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte dags att vi kammar oss och byter kalsonger och återgår till ämnet: finns det nånting alls som tyder på att bathen skall börja sjunka? Den har varit dyr länge nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte dags att vi kammar oss och byter kalsonger och återgår till ämnet: finns det nånting alls som tyder på att bathen skall börja sjunka? Den har varit dyr länge nu.

Riktigare att säga att kronan är svag kanske, och inte kommer den tillåtas  bli starkare heller enligt

riksbankshövdingen. Och inte är väl bathen speciellt dyr nu ? runt  +- 4 för en  krona

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vilken tur vi hade .Kronan ännu svagare. Vi åkte hem I helt rätt tid

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en dubbelstöt vi råkar ut för

Svenska kronan är svag och hålls svag av den svenska riksbanken samt drabbas ytterligare av om Euro:n försvagas

Den thailändska bahten är stark och den thailändska regeringen har försökt med misslyckats med att försvaga den

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...