Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Det ska bli intressant och se vad som händer med valutorna nu när FED beslutade att lämna räntan oförändrad.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Suttit och klurat, men jag begriper det inte. Varför verkar THBn följa USDn fast dom inte är ihopkopplade.

Kollar jag 5 år bakåt så säger XE att low:28.61500 high:33.92915, det är inte mycket % hit och dit över den tiden.

SEK mot THB (samma tidsperiod) low:3.68804 high:5.13517 Nu händer det nåt mer %-ellt i alla fall.

Är nog SEK som hoppar hit och dit verkar det som. Eller följer vi rubeln på väg ner... ids inte ens kika på det för det verkar otroligt. Kanske € som spökar.

Tur att jag inte är ekonom i alla fall, för detta begriper jag mig inte på.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra trend idag. Nu hoppas vi det håller i sig. post-4094-0-04046400-1434627015_thumb.pn

Ändrades av sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svägerskan tog ut pengar i Kumphawapi i förrgår med vårat Swedbank kort....omräknat så blev det 3,98...så kanske det är på väg uppåt igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen...!!

Kan vi ( de),nu kasta ut "snyltnationen" Grekland..?..

Ska vi vara ledsna... Nää...  ( Man kanske skulle ha funderat, från början, vilka som upptog skatt och kunde finansiera ett land , och kvalificerade sig för ett medlemskap,.. Och kunde  betala dess skulder...?  ) För skulder blir det när befolkningen vill gå i pension i 50: års åldern , och inte har någon förståelse varför vi övriga EU länder inte ska betala detta...

 

Jo, jo... detta är förmodligen den första... och förmodligen ej den sista bölden...

 

Mvh. borje222

Ändrades av borje222
Link to comment
Dela på andra sajter

Grekland i sig är ju inte så farligt men fallerar det där så kanske andra följer efter och då blir det katastrof.

Klart man blir orolig,

Kronan går ner till 2kr och en chang i Thailand kostar lika mycket som hemma?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Grekland i sig är ju inte så farligt men fallerar det där så kanske andra följer efter och då blir det katastrof.

Klart man blir orolig,

Kronan går ner till 2kr och en chang i Thailand kostar lika mycket som hemma?

Mja, en chang för 15.90 (110THB) http://www.systembolaget.se/dryck/ol/chang-beer-155303men med frakten av öldrickaren så blir det nog billigare att insupa den drycken hemma.

 

Ser dock lite ljusare ut nu i alla fall, hoppas det håller i-sig tills jag kommer ner. Fast med min otur så är den väl nere på 3kr i september.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4.17 igår, vi närmar oss 4.20. Nu liten rekyl ner för att ta sats mot nya höjder. Jag är kortsiktigt optimistisk,tror att vi kommer till 4,50, men sen....

Personligen tror jag att det blir grexit och det gör att börsbubblan spricker, det är liksom på tiden att det kommer en ny rejäl börs krasch:

IT bubblan 2000

Kreditbubblan 2008

Grexit 2015 (eller kanske kinabubblan spricker?)

Ändrades av Horst
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, dom har ju aldrig haft fel förut  :y2:

Nej, när det gäller Ingves vet man aldrig vad det blir för fuffens. Han kanske höjer räntan??? :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, när det gäller Ingves vet man aldrig vad det blir för fuffens. Han kanske höjer räntan??? :14:

Hold your horses Horst ;)

Målet för Riksbanken är en inflation på 2% och i maj hade den kommit upp till hela 0,1%. Eftersom det är sänkningar av reporäntan och inte höjningar som stimulerar inflationen så lär det knappast bli en höjning inom den närmaste framtiden. Riksbanken själv gissar på att en höjning inte är att förvänta förrän tidigast nästa år.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hold your horses Horst :wink:

Målet för Riksbanken är en inflation på 2% och i maj hade den kommit upp till hela 0,1%. Eftersom det är sänkningar av reporäntan och inte höjningar som stimulerar inflationen så lär det knappast bli en höjning inom den närmaste framtiden. Riksbanken själv gissar på att en höjning inte är att förvänta förrän tidigast nästa år.

 

Fritz..

Enligt de i konungariket Sverige boende är det en konstruktion som får det att se ut som att det inte fortgår en inflation, det anses att man använder fel parametrar, men vad vet jag som inte handlar där!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hold your horses Horst :wink:

Målet för Riksbanken är en inflation på 2% och i maj hade den kommit upp till hela 0,1%. Eftersom det är sänkningar av reporäntan och inte höjningar som stimulerar inflationen så lär det knappast bli en höjning inom den närmaste framtiden. Riksbanken själv gissar på att en höjning inte är att förvänta förrän tidigast nästa år.

 

Fritz..

Tja, vem vet? Ingves kanske glömmer ta sina lithium tabetter och får en manisk hype? Han kanske planerar att dra iväg till Thailand och bosätta sig i Pattaya?   :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Svag krona gynnar endast 40 % av Svensk industri och företag, Varför är det så viktig att resterande 60 % ska lida av svag krona?  

Det är ju så att 60 % av alla företag i Sverige är beroende av import och då svag krona sinkar de. 

Det är bara de stora exportörer som tjänar på svag krona.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nu är kursen så pass bra att Ni kan skicka över till mitt konto i BKK bank 484-435-897-28

Tänk på att fasta avgifter gör att mindre belopp är inte förmånligt att överföra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Under mina 15 dagar fick jag aldrig över 4 någonstans,sen har ju rövarna slutat att ge ut 20000 utan maximerat till 10000 för att kunna snyta en extra 180 bathare,mina uttag gav 3,83-3,88 så det blev många 180_bathare till rufflarna  :girl_dev:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Under mina 15 dagar fick jag aldrig över 4 någonstans,sen har ju rövarna slutat att ge ut 20000 utan maximerat till 10000 för att kunna snyta en extra 180 bathare,mina uttag gav 3,83-3,88 så det blev många 180_bathare till rufflarna  :girl_dev:

Finns ju olika ATM där maxbeloppen är olika, 10000, 20000 eller 30000 THB. Jag letar alltid upp dom med 20 eller 30000. Men varför det skiljer har jag inte en aning om?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju olika ATM där maxbeloppen är olika, 10000, 20000 eller 30000 THB. Jag letar alltid upp dom med 20 eller 30000. Men varför det skiljer har jag inte en aning om?

Jag prövade åtminstonde 5 olika och alla snodde 180/uttag

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag prövade åtminstonde 5 olika och alla snodde 180/uttag

Jo det är 180 per uttag oavsett belopp man tar ut.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju olika ATM där maxbeloppen är olika, 10000, 20000 eller 30000 THB. Jag letar alltid upp dom med 20 eller 30000. Men varför det skiljer har jag inte en aning om?

 

Hur vet du vad den ger max?

Stoppar du i kortet och testar?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet du vad den ger max?

Stoppar du i kortet och testar?

Det finns en snabbvalsmeny med förslag, där ser man maxbeloppet, man ser även om det finns möjlighet till mindre valör än 1000 THB men det är knappast aktuellt med utländska kort. Man skall doch ha klart för sig vad kortutställande bank har för maximerat uttagsbelopp som standard, går att bestämma själv via bank ID!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Även om förvalet 10.000 är max har jag bara tryck på att mata in ett eget belopp och kunnat få ut 18.000 om jag inte kommer ihåg fel. 20.000 gick ju tidigare men pga kursen så slår max 5000 SEK in sist jag var ner. 30.000 har jag inte testat ens.

 

Sen kan apparaten ha dåigt med sedlar eller nåt annat strul och då trilskas den, hade en sån ATM utanför lägenheten i Cambodja som tydligen hatade mig eller mitt kort. Kollade med en som bodde där och den var tydligen nästan alltid tom eller om den inte var i kontakt med banken - det visste han ju inte. Lyckades få ut pengar från den en enda gång.

 

Men att kunna ändra maximala uttagsbeloppet var ju intressant, månne vilket kort det var på?

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet du vad den ger max?

Stoppar du i kortet och testar?

Ja, måste tyvärr stoppa i kortet och slå koden för att komma in ni menyn, då ser man vad maxbeloppet är. Har hänt många gånger att jag fått avbryta då maxbeloppet år 10000.

Bara att leta upp nästa ATM och testa. Men till slut lär man sig vilka uttagsautomater som ger vad.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...