Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Ursäkta OT. Finns Explorer fortfarande? Kan man hitta Naranja någonstans också? Isåfall skall ungdomsminnen återupplivas när jag kommer till Sverige i sommar :-)

 

Vet faktiskt inte om Explorer men har sett Naranja nyligen någonstans. Tror det var på Suvarnabhumi men kanske minns fel. Du menar den lilla runda flaskan va.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Explorer kostar 105/35cl och 191/70 cl på bolaget...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja en fickljummen flarra lägenhetsbråk (Explorer) duger fint.

 

/ SatanG

 

Nja, jag hoppar nog den.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Explorer :fie:.Duger ju inte ens till skoputs.men när man var yngre o inte hade så mycket pengar så rann ju det ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

I min ungdom så dög det med fickljummen renat och avslagen sockerdricka utanför Folkets Park en Fredag eller Lördagskväll.

Först en mun full med Renat,svälj och sen en mun med sockerdricka. Andra alternativet var en halv mun med Renat och fylla upp med sockerdricka

skaka på huvudet så hade man en go grogg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet faktiskt inte om Explorer men har sett Naranja nyligen någonstans. Tror det var på Suvarnabhumi men kanske minns fel. Du menar den lilla runda flaskan va.

 

/ SatanG

På den tiden ( 1970) var Naranja i en vanlig läskedrycksflaska.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Explorer :fie:.Duger ju inte ens till skoputs.men när man var yngre o inte hade så mycket pengar så rann ju det ner.

Vi hade 96% i fickpluntan på 80-talet, och drack i nattklubbens toalett. Några frågade om de också fick - Självklart!!

Men det var tydligen inte så populärt eftersom dom undrade om vi drack bensin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska kronan VS Thai baht?

Ok, vad e problemet?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort ett vackert misstag. Vid överföring från ICA till BKK bank skrev jag Bangkok bank istället för mitt namn som mottagare. Det räckte tydigen inte med kontonumret. Straffavgift: 500sek.,,,,,,varsågod och skölj

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort ett vackert misstag. Vid överföring från ICA till BKK bank skrev jag Bangkok bank istället för mitt namn som mottagare. Det räckte tydigen inte med kontonumret. Straffavgift: 500sek.,,,,,,varsågod och skölj

Jisses, 500 SEK i straffavgift för det lilla misstaget !! Vad säger Pigge01 om detta ?  :crazy:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jisses, 500 SEK i straffavgift för det lilla misstaget !! Vad säger Pigge01 om detta ?  :crazy:

 

Fritz..

Att han skulle satsat på kopplade konton!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Att han skulle satsat på kopplade konton!

Samt registrerat överföringen från Kastrup.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samt registrerat överföringen från Kastrup.

 

Genom Nonki....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Om du menar arga gubben från risbyn så sitter han i bilen på väg ner till Phuket för att testa de nya solstolar som juntan inrättat på stranden.   :heat:

Det var nog Ingves som avsågs. Men om Baa är ute och letar solstolar är ju bra. Finns det fler surgubbar (förutom mig då).

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog Ingves som avsågs. Men om Baa är ute och letar solstolar är ju bra. Finns det fler surgubbar (förutom mig då).

Ja du verkar va en av dom  :P 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt den artikeln skulle grexit leda till flykt till säkrare valutor, SEK skulle vara en av dessa och då skulle SEK stärkas.

 

Men jag tror grexit blir det som utlöser nästa globala börskrasch, det var ju länge sedan sist. VId stärre ekonomiska kriser brukar SEK försvagas, inte sant?

 

Jag är lite orolig att det kan bli en "dubbel dip" för SEK.  SEK går kanske upp lite till men en börskrach kan ge en ny körare neråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att bankvärlden hunnit förbereda sig för grexit, därför dom kan kosta på sig att vara så hårda i förhandlingarna.

Enklast att låta grekerna vara en egen liten stat, tydligen vill ju Putin ta hand om dom. Typ Vitryssland status.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du menar arga gubben från risbyn så sitter han i bilen på väg ner till Phuket för att testa de nya solstolar som juntan inrättat på stranden.   :heat:

Inte nya alls samma gamla stolar som tidigare! Men man slipper sand i röven, något du verkar lida av!

 

 

Sånt har jag inte tid med för jag umgås med trevliga människor IRL, prova får ni se, kanske det blir en positiv överraskning!

 

För övrigt tycker jag trenden verkar OK beträffande SEK!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tittat i min spåkula och kollat tebladen och kommit fram till följande...

 

Grekland kommer att trilskas from till slutet av Juni, då kommer ett avtal i elfte timmen. Under tiden kommer kronan att stärkas och börsen falla.

 

När avtalet är klart så planar kronan ut på ca 4.25 och börsen stiger rejält.

 

I början av Juli har riksbanken ett ordinarie räntemöte. Då måste Ingves sänka räntan igen eftersom kronan är för stark. Då sjunker kronan och börsen stiger vidare.

 

Så kort och gott:

- Utnyttja den 'höga' växelkursen SEK/THB fram tom slutet på Juni

- Köp aktier i slutet på Juni

 

(Inget ansvar tages för ovan analys... :) )

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tittat i min spåkula och kollat tebladen och kommit fram till följande...

 

Grekland kommer att trilskas from till slutet av Juni, då kommer ett avtal i elfte timmen. Under tiden kommer kronan att stärkas och börsen falla.

 

När avtalet är klart så planar kronan ut på ca 4.25 och börsen stiger rejält.

 

I början av Juli har riksbanken ett ordinarie räntemöte. Då måste Ingves sänka räntan igen eftersom kronan är för stark. Då sjunker kronan och börsen stiger vidare.

 

Så kort och gott:

- Utnyttja den 'höga' växelkursen SEK/THB fram tom slutet på Juni

- Köp aktier i slutet på Juni

 

(Inget ansvar tages för ovan analys... :) )

 

  / Joe

Joe,,,som Swedbanks nya ekonomiske rådgivare, fast på Swedbank använder de kaffesump istället för teblad.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...