Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

När man överför pengar från ICA till BKK bank, så kommer frågan om "vem ska stå för transaktionskostnaden"? Antar att det tyvärr blir jag själv,men dubbelkollar med er som brukar göra överföringar?

 

Jag brukar ta egna bankens kostnader själv(Handelsbanken) och mottagaren får ta den kostnaden, om det är bäst så vet jag inte men om jag tar alla kostnader i sändande bank så är det ändå kostnader hos mottagarbanken av någon konstig anledning.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Sänk räntan Ingves, det är fortfarande deflation   :sFduh:

 

Boprisutveckling maj 2015 Bostadsrätter 1 månad 3 månader 12 månader Sverige -0,5% 3,6% 18,3% Stockholm -0,7% 3,8% 18,6% Göteborg -1,5% 1,8% 20,8% Malmö 1,3% 3,0% 10,1%         Villor 1 månad 3 månader 12 månader Sverige 0,6% 4,2% 13,1% Stockholm 1,6% 4,8% 16,3% Göteborg 1,0% 5,2% 14,8% Malmö -0,4% 0,6% 7,3%

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar ta egna bankens kostnader själv(Handelsbanken) och mottagaren får ta den kostnaden, om det är bäst så vet jag inte men om jag tar alla kostnader i sändande bank så är det ändå kostnader hos mottagarbanken av någon konstig anledning.

 

Hmm, skulle kunna var kostnaden för överföringen från huvudkontoret till det lokala bankkontoret.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar fram en liter OP och lägger i kylen, vore kanske bra om någon vänlig själ kunde låsa in Ingves ett tag för nu bär det uppåt (ett tag i alla fall)!

 

Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 4.061675 THB

Lägg den i frysen så den hinner bli kall innan det rasar igen

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, skulle kunna var kostnaden för överföringen från huvudkontoret till det lokala bankkontoret.  

 

Det kan nog vara så, men skillnaden mot att varje bank tar sina kostnader blev inte så stor.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, skulle kunna var kostnaden för överföringen från huvudkontoret till det lokala bankkontoret.  

 

Alla thaibanker tar en mottagaravgift, minst hos Bkk bank då transfereringar från Sverige till Thailand går genom dem.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar fram en liter OP och lägger i kylen, vore kanske bra om någon vänlig själ kunde låsa in Ingves ett tag för nu bär det uppåt (ett tag i alla fall)!

Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 4.061675 THB

Hallå där. OP skall serveras rumstempererad.

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla thaibanker tar en mottagaravgift, minst hos Bkk bank då transfereringar från Sverige till Thailand går genom dem.

 

/ SatanG

 

Man skulle alltså kunna spara en slant om man ändrade bank från Kasikorn till Bkk bank?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle alltså kunna spara en slant om man ändrade bank från Kasikorn till Bkk bank?

 

Yepp, det skulle du göra.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle alltså kunna spara en slant om man ändrade bank från Kasikorn till Bkk bank?

Ingen som bryr sig vilken ränta man får?

 

Bara avgiften?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som bryr sig vilken ränta man får?

 

Bara avgiften?

En fördel är också att banken finns i byn eller staden man bor i.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som bryr sig vilken ränta man får?

 

Bara avgiften?

 

Jodå, överföringskontot är ju bara till för månadens utgifter, resten sätts in på ett annat konto där man får högre ränta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktas om ett lyft nu. Någon som har koll?

Jag behöver fylla på lite strax.

Ingen kan säkert veta vart kusen kommer att gå, men:

1. sedan "botten" vid 3,7 har kusen nu gått upp med högre och högre toppar vlket indikerar positiv trend

2. thailands centralbank har sänkt räntan 2 ggr i år, senast lämnades den förvisso oförändrad, men de signalerar ju att de ej vill ha för stark valuta

3. Inflationen i sverige verkar vara på väg upp, så risken att ingves säker räntan vid nästa riksbanksmöte har minskat.

 

Sammataget talar detta för att kronkursen kommer att smyga sig upp succesivt, personligen tror jag 4.50 är möjlig inom ett par månader.

Men, samtidligt är jag ganska glad över 4.1, så jag har redan börjat göra mina överföringar, uppdelat  i portioner. Skulle sedan kursen gå upp mer, så är jag bara glad för det!

 

Men, sen har vi orosmolnen:

1.börserna i världen, usa, sverige etc, har haft en ovanligt lång uppgång, snart måste ett ras komma, kronan brukar gå ner när det blir oroligt.

2.Fast "grexit" är nära förestående verkar marknaderna inte spec oroliga, vilken dag som helst kan meddelandet komma "grekland lämnar eurosammarbetet", vad händer då  med kronan, när europa destabiliseras?

Ändrades av Horst
Link to comment
Dela på andra sajter

Tar fram en liter OP och lägger i kylen, vore kanske bra om någon vänlig själ kunde låsa in Ingves ett tag för nu bär det uppåt (ett tag i alla fall)!

 

Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 4.061675 THB

Jag kommer och hälsar på  :-)  

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som bryr sig vilken ränta man får?

 

Bara avgiften?

 

Hur mycket mer får du i ränta på Kasikorn?

Vad hindrar en från att sätta över från Bkk bank till den banken du vill?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1.00 SEK =

4.11223 THB 

13/6

Från xe.com

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svägerskan Lati tog ut pengar i måndags på Kasikorn i Kumphawapi  med vårat Sparbankskort....blev en kurs på 3,93 när man räknat om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inressant att se vad en grexit gör, kanske det går bättre när några tunga stenar avlägsnas från eurons ryggsäck?

Iaf långsiktigt..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som bryr sig vilken ränta man får?

Bara avgiften?

Har herrn hört att : "det är inte de stora inkomsterna man blir rik på utan de små utgifterna"?

Att sluta använda banker med högre avgifter är ett bra sätt att visa att det inte är acceptabelt med deras agerande.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå där. OP skall serveras rumstempererad.

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

 

All sprit ska drickas vid normal rumstemperatur(ca20 grader C), smakar den inte bra då så dricker man något annat.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Forde over från Handelbanken till Kasikorn bank i Onsdags, 12,000 Sek blev 48,418 Baht efter thaibankens avgifter.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

All sprit ska drickas vid normal rumstemperatur(ca20 grader C), smakar den inte bra då så dricker man något annat.

 

Nja en fickljummen flarra lägenhetsbråk (Explorer) duger fint.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja en fickljummen flarra lägenhetsbråk (Explorer) duger fint.

 

/ SatanG

Ursäkta OT. Finns Explorer fortfarande? Kan man hitta Naranja någonstans också? Isåfall skall ungdomsminnen återupplivas när jag kommer till Sverige i sommar :-) 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...