Oregistrerad Inlagd Juni 5, 2015 Dela Inlagd Juni 5, 2015 (ändrad) Sysselsättningen ökade kraftigt i USA Jep! Jultomten finns och USA är för fred i världen. Bara att butiker och kedjor stänger på löpande band. Verkligheten så är 96 miljoner arbetslösa.Ungefär 24%, och dom kommer inte att höja räntan, lika lite som EU eller Sverige. Ändrades Juni 5, 2015 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Juni 9, 2015 Dela Inlagd Juni 9, 2015 (ändrad) Enligt "experterna" kommer räntan i Thailand att lämnas oförändrad. Mötet äger rum imorgon den 10 juni, men beslutet presenteras enligt MPC den 19. Info kanske läcker ut tidigare? http://www.bangkokpost.com/business/finance/586805/economists-predict-rate-pause Ändrades Juni 9, 2015 av Horst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 9, 2015 Dela Inlagd Juni 9, 2015 (ändrad) Enligt "experterna" kommer räntan i Thailand att lämnas oförändrad. Mötet äger rum imorgon den 10 juni, men beslutet presenteras enligt MPC den 19. Info kanske läcker ut tidigare? http://www.bangkokpost.com/business/finance/586805/economists-predict-rate-pause Varför kanske? Ändrades Juni 9, 2015 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Juni 9, 2015 Dela Inlagd Juni 9, 2015 (ändrad) Varför kanske? Kanske står på bangkokposts hemsida redan imorgon? Eller helt enkelt bara titta på kursen. Ändrades Juni 9, 2015 av Horst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 9, 2015 Dela Inlagd Juni 9, 2015 (ändrad) Kanske står på bangkokposts hemsida redan imorgon? Eller helt enkelt para titta på kursen. Förmodligen ett riktigt antagande, det kan troligtvis avläsas på valutakurserna i morgon! Ändrades Juni 9, 2015 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Juni 9, 2015 Dela Inlagd Juni 9, 2015 Förmodligen ett riktigt antagande, det kan troligtvis avläsas på valutakurserna i morgon! Precis! Kursförändringarna kommer plötsligt imorgon. Förklaringen till kursförändringarna presenteras dock först den 19 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 9, 2015 Dela Inlagd Juni 9, 2015 Se upp om ni bär guld och cash med ett värde över 10.000e. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article20933001.ab?ref=yfp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 Kalle Anka hade en idé på 50 talet Ta bort alla skatter o pålagor Beskatta luften vi andas 1cent andetaget När kommer Stefan Svikaren på den iden Tror att avsnittet hette K A o Guldkittelen Finns i ett jubileums nr Tidigt sådant Inflation är skit Offe Visst fan är väl Sverige ett "skatteparadis" eller ..snart ska man väl betala extra skatt när man ska skita också.Nej,det blir till att flytta till Thailand om nåra år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 Över 4 idag Oanda 580610 Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 Nu har jag öppnat ett konto på Bangkok Bank, inga problem med pass och papper från ambassaden. Men, de vägrade låta mig öppna internetbank??? De påstod att man måste ha sk workpermit för detta. Har ni andra fått öppna internetbank? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 På kasikorn internetbank ok. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 Nu har jag öppnat ett konto på Bangkok Bank, inga problem med pass och papper från ambassaden. Men, de vägrade låta mig öppna internetbank??? De påstod att man måste ha sk workpermit för detta. Har ni andra fått öppna internetbank? http://www.bangkokbank.com/OnlineBanking/PersonalBanking/iBanking/BualuangiBanking/Pages/Default.aspx Hoppas länken funkar så kan du läsa kraven för i-net banking En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rowa Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 Nu har jag öppnat ett konto på Bangkok Bank, inga problem med pass och papper från ambassaden. Men, de vägrade låta mig öppna internetbank??? De påstod att man måste ha sk workpermit för detta. Har ni andra fått öppna internetbank? Har internetbank på Bangkok Bank utan Workpermit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 http://www.bangkokbank.com/OnlineBanking/PersonalBanking/iBanking/BualuangiBanking/Pages/Default.aspx Hoppas länken funkar så kan du läsa kraven för i-net banking Precis, då är dom bara lata och vill slippa undan. Får väl gå in på ett annat kontor stället? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 Precis, då är dom bara lata och vill slippa undan. Får väl gå in på ett annat kontor stället? Sidan finns även på Thai. Printa ut den sidan och stick under näsan på bank damen, tappat ansikte svider värre än ett geting stick En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 Sidan finns även på Thai. Printa ut den sidan och stick under näsan på bank damen, tappat ansikte svider värre än ett geting stick Nu har jag printat ut på engleska och thai, och gulmarkerat fakta. Hehe, det var faktiskt 2 damer som stod på sig och sa att det behövdes workpermit, så då blir det dubbelt så roligt att gå dit och be att få tala med poo-jat-gaan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 (ändrad) Nu har jag printat ut på engleska och thai, och gulmarkerat fakta. Hehe, det var faktiskt 2 damer som stod på sig och sa att det behövdes workpermit, så då blir det dubbelt så roligt att gå dit och be att få tala med poo-jat-gaan. Ä inte för säker, thai har inte fel. det gäller bara andra kontor. Du får nog vänta till chefen är tillbaka om någon vecka blir svaret. Ändrades Juni 10, 2015 av leifen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 Ä inte för säker, thai har inte fel. det gäller bara andra kontor. Jag fick farktiskt en ursäkt av en"officer" på ett ampoe för att hon stavat fel i min dotters födelsecertifikat, helt otroligt. Normalt sätt är det falang som på något sätt har gjort fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 Nu har jag printat ut på engleska och thai, och gulmarkerat fakta. Hehe, det var faktiskt 2 damer som stod på sig och sa att det behövdes workpermit, så då blir det dubbelt så roligt att gå dit och be att få tala med poo-jat-gaan. Nu måste du återkomma och tala om hur det gick En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 10, 2015 Dela Inlagd Juni 10, 2015 Mer kul att veta hur mötet gick idag om styrräntan i Thailand? Men det verkar som de lämnar den oförändrad? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Juni 11, 2015 Dela Inlagd Juni 11, 2015 Nu måste du återkomma och tala om hur det gick Var på bkk banks kontor strax innan öppning idag så jag kunde se vem som var chef för morgonmötet, de har ju altid en militärisk morgonuppställning. När de sedan öppnade gick jag direkt fram till chefen och hon visade in mig på hennes kontor. Efter 2 min presentation av mina bevis sa hon: "i fix this very special only for you, no pobbem na kaaaaaaaaa." Ja, ni vet hur roligt det kan låta. Och de 2 syndarna? Jo de satt med ansiktena långt ner i sina skrivbord Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 11, 2015 Dela Inlagd Juni 11, 2015 På kasikorn internetbank ok. Läste att man måste ha dubbla pengarna insatta mot vad man tänker handla för online, stämmer detta eller har jag drömt det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 11, 2015 Dela Inlagd Juni 11, 2015 Läste att man måste ha dubbla pengarna insatta mot vad man tänker handla för online, stämmer detta eller har jag drömt det? Hm... Inget jag sett, eller hört? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 11, 2015 Dela Inlagd Juni 11, 2015 Hm... Inget jag sett, eller hört? Har för mig att jag läste detta på deras hemsida när jag tänkte ansöka om ett sånt kort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 11, 2015 Dela Inlagd Juni 11, 2015 Läste att man måste ha dubbla pengarna insatta mot vad man tänker handla för online, stämmer detta eller har jag drömt det? "tänker handla för online" ?? Hur tänkte du där ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu