Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Oregistrerad

Sysselsättningen ökade kraftigt i USA

Jep!

 

Jultomten finns och USA är för fred i världen.

Bara att butiker och kedjor stänger på löpande band.

Verkligheten så är 96 miljoner arbetslösa.Ungefär 24%, och dom kommer inte att höja räntan, lika lite som EU eller Sverige.

post-7021-0-01554900-1433522144.jpg

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt "experterna" kommer räntan i Thailand att lämnas oförändrad. Mötet äger rum imorgon den 10 juni, men beslutet presenteras enligt MPC den 19. Info kanske läcker ut tidigare?

 

 

http://www.bangkokpost.com/business/finance/586805/economists-predict-rate-pause

Varför kanske?  :haha:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför kanske?  :haha:

Kanske står på bangkokposts hemsida redan imorgon? :D Eller helt enkelt bara titta på kursen.

Ändrades av Horst
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske står på bangkokposts hemsida redan imorgon? :D Eller helt enkelt para titta på kursen.

Förmodligen ett riktigt antagande, det kan troligtvis avläsas på valutakurserna i morgon!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen ett riktigt antagande, det kan troligtvis avläsas på valutakurserna i morgon!

Precis! Kursförändringarna kommer plötsligt imorgon. Förklaringen till kursförändringarna presenteras dock först den 19 :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalle Anka hade en idé på 50 talet Ta bort alla skatter o pålagor Beskatta luften vi andas 1cent andetaget När kommer Stefan Svikaren på den iden Tror att avsnittet hette K A o Guldkittelen Finns i ett jubileums nr Tidigt sådant Inflation är skit Offe 

 

Visst fan är väl Sverige ett "skatteparadis" eller :girl_dev:..snart ska man väl betala extra skatt när man ska skita också.Nej,det blir till att flytta till Thailand om nåra år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag öppnat ett konto på Bangkok Bank, inga problem med pass och papper från ambassaden. Men, de vägrade låta mig öppna internetbank??? De påstod att man måste ha sk workpermit för detta. Har ni andra fått öppna internetbank?

Link to comment
Dela på andra sajter

På kasikorn internetbank ok.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag öppnat ett konto på Bangkok Bank, inga problem med pass och papper från ambassaden. Men, de vägrade låta mig öppna internetbank??? De påstod att man måste ha sk workpermit för detta. Har ni andra fått öppna internetbank?

http://www.bangkokbank.com/OnlineBanking/PersonalBanking/iBanking/BualuangiBanking/Pages/Default.aspx

Hoppas länken funkar så kan du läsa kraven för i-net banking

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag öppnat ett konto på Bangkok Bank, inga problem med pass och papper från ambassaden. Men, de vägrade låta mig öppna internetbank??? De påstod att man måste ha sk workpermit för detta. Har ni andra fått öppna internetbank?

Har internetbank på Bangkok Bank utan Workpermit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, då är dom bara lata och vill slippa undan. Får väl gå in på ett annat kontor stället?

Sidan finns även på Thai. Printa ut den sidan och stick under näsan på bank damen, tappat ansikte svider värre än ett geting stick

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Sidan finns även på Thai. Printa ut den sidan och stick under näsan på bank damen, tappat ansikte svider värre än ett geting stick

Nu har jag printat ut på engleska och thai, och gulmarkerat fakta. Hehe, det var faktiskt 2 damer som stod på sig och sa att det behövdes workpermit, så då blir det dubbelt så roligt att gå dit och be att få tala med poo-jat-gaan. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag printat ut på engleska och thai, och gulmarkerat fakta. Hehe, det var faktiskt 2 damer som stod på sig och sa att det behövdes workpermit, så då blir det dubbelt så roligt att gå dit och be att få tala med poo-jat-gaan. :D

Ä inte för säker, thai har inte fel. :D det gäller bara andra kontor.

 

Du får nog vänta till chefen är tillbaka om någon vecka blir svaret.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ä inte för säker, thai har inte fel. :D  det gäller bara andra kontor.

Jag fick farktiskt en ursäkt av en"officer" på ett ampoe för att hon stavat fel i min dotters födelsecertifikat, helt otroligt. Normalt sätt är det falang som på något sätt har gjort fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag printat ut på engleska och thai, och gulmarkerat fakta. Hehe, det var faktiskt 2 damer som stod på sig och sa att det behövdes workpermit, så då blir det dubbelt så roligt att gå dit och be att få tala med poo-jat-gaan. :D

Nu måste du återkomma och tala om hur det gick

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer kul att veta hur mötet gick idag om styrräntan i Thailand?

Men det verkar som de lämnar den oförändrad?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu måste du återkomma och tala om hur det gick

Var på bkk banks kontor strax innan öppning idag så jag kunde se vem som var chef för morgonmötet, de har ju altid en militärisk morgonuppställning. När de sedan öppnade gick jag direkt fram till chefen och hon visade in mig på hennes kontor. Efter 2 min presentation av mina bevis sa hon: "i fix this very special only for you, no pobbem na kaaaaaaaaa." Ja, ni vet hur roligt det kan låta. Och  de 2 syndarna? Jo de satt med ansiktena långt ner i sina skrivbord :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

På kasikorn internetbank ok.

 

Läste att man måste ha dubbla pengarna insatta mot vad man tänker handla för online, stämmer detta eller har jag drömt det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste att man måste ha dubbla pengarna insatta mot vad man tänker handla för online, stämmer detta eller har jag drömt det?

Hm...

Inget jag sett, eller hört?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm...

Inget jag sett, eller hört?

 

Har för mig att jag läste detta på deras hemsida när jag tänkte ansöka om ett sånt kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste att man måste ha dubbla pengarna insatta mot vad man tänker handla för online, stämmer detta eller har jag drömt det?

 

"tänker handla för online" ??

 

Hur tänkte du där ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...