Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

Nä, nu går det så där dåligt igen...

Tror den sjunker ned och testar 3,50, håller det så kan den mycket väl studsa upp till 4 igen annars blir det nog dyrt i Thailand i fortsättningen.

Dela på andra sajter

SEK faller, Euro faller och NOK faller ännu mer.

Har svårt att förstå vilka som "stödköper" THB för kursen är direkt skadlig för Thailands export.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

SEK faller, Euro faller och NOK faller ännu mer.

Har svårt att förstå vilka som "stödköper" THB för kursen är direkt skadlig för Thailands export.

Soros?

Måne

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Soros?

Takhsin

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Takhsin

Han har för lite deg för att påverka en valuta men Soros gäng styr en hel del.

Måne

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Han har för lite deg för att påverka en valuta men Soros gäng styr en hel del.

Han kanske har araber
Dela på andra sajter

Kineserna har det ryktas om ett tag, men vilka motiv finns för de som köper mycket eller behövs det bara mindre köp för att påverka kursen?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Kineserna har det ryktas om ett tag, men vilka motiv finns för de som köper mycket eller behövs det bara mindre köp för att påverka kursen?

kan vara så

Dela på andra sajter

Kan det bli så extremt som 1985 och 1994-97?

post-11635-0-37965700-1433222813.png

Ändrades av Horst
Dela på andra sajter

Snittet på den perioden verkar vara runt 4,50. Kommer vi dit igen så är i alla fall pastorn nöjd. :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Snittet på den perioden verkar vara runt 4,50. Kommer vi dit igen så är i alla fall pastorn nöjd. :)

Fritz..

Ja Fritz, mellan 85 och 94 vad det ok, men:

1985: 2,60

1994-97: 3,0-3,80

Då kanske det var mer unika förhållanden än det är nu, ner dit vill vi inte igen.. :y12:

Dela på andra sajter

Den där spiken rätt upp, kan få återkomma.

Dela på andra sajter

7.16 i januari-98...från ca.3.0 i augusti-97

Ändrades av måne

Måne

Dela på andra sajter

7.16 i januari-98...från ca.3.0 i augusti-97

Har du dom kvar är det ju en kanonsemester du har framför dig!

:patsak:  Jaså, inte det, ha en trevlig resa vilket som!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Har du dom kvar är det ju en kanonsemester du har framför dig!

:patsak:  Jaså, inte det, ha en trevlig resa vilket som!

De pengarna som jag skickade i Augusti gick till husbygge  :ahh: har för mig att jag fick 3.03,hade jag istället skickat i januari-98 så hade jag kunnat bygga 2 våningar till,men å andra sidan så hade underhållet blivit större.Jag tillhör den olyckliga skaran i allt jag har gjort i Thailand(utom att jag träffade frugan,fullträff)Nej förresten,jag köpte ju mark år 2000 och sålde den efter 8 år med en vinst på 400%,men för övrigt har det mesta av mina pengar spenderats i sus och dus.Idag rök en bit av reskassan igen,en svåger har omkommit i sviterna av en trafikolycka(blev påkörd av en mc)Och en rejäl tambon behövdes enligt frugan(även fast de var osams)Det gäller att hålla huvudet högt  :ironi:

Måne

Dela på andra sajter

De pengarna som jag skickade i Augusti gick till husbygge  :ahh: har för mig att jag fick 3.03,hade jag istället skickat i januari-98 så hade jag kunnat bygga 2 våningar till,men å andra sidan så hade underhållet blivit större.Jag tillhör den olyckliga skaran i allt jag har gjort i Thailand(utom att jag träffade frugan,fullträff)Nej förresten,jag köpte ju mark år 2000 och sålde den efter 8 år med en vinst på 400%,men för övrigt har det mesta av mina pengar spenderats i sus och dus.Idag rök en bit av reskassan igen,en svåger har omkommit i sviterna av en trafikolycka(blev påkörd av en mc)Och en rejäl tambon behövdes enligt frugan(även fast de var osams)Det gäller att hålla huvudet högt  :ironi:

Det gäller att hålla huvudet högt...ovanför vattenytan.

Dela på andra sajter

Vi måste bryta taket på 4.10, sen går resan upp ytterliggare. Ser onekligen ut som en positiv trend är på gång. Den som kan sabba det är förstås Ingves och Bank of Thailand. När har riksbanken nästa möte med räntebesked? Och när ger Thaland sitt nästa besked?

Dela på andra sajter

Vi måste bryta taket på 4.10, sen går resan upp ytterliggare. Ser onekligen ut som en positiv trend är på gång. Den som kan sabba det är förstås Ingves och Bank of Thailand. När har riksbanken nästa möte med räntebesked? Och när ger Thaland sitt nästa besked?

Kronan har stärkts mot stort sett alla valutor så vad Thailand gjort har inte nån större inverkan just nu, men vänta bara, Ingves o grabbarna kommer nog att varsla "faran" så på ett nafs är vi nere på jorden igen!

Däremot tror jag att THB kommer att behöva komma ner på en mer exportvänlig nivå, och det ganska snart, det gnys rejält i exportföretagen och bland utländska fabriksägare!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...