Surin P3 Inlagd Februari 15, 2009 Dela Inlagd Februari 15, 2009 Denna Gadget har lagts till första inlägget i denna tråd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Februari 15, 2009 Dela Inlagd Februari 15, 2009 Du kanske ska lägga till ett par stycken, P3; hälften av inläggen brukar handla om skillnaden i växelkurs mellan Forex eller svenska banker eller vad man får på sitt ICA-kort en viss dag, eller hur mycket en krona kostar i bankerna i Thailand. mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Februari 15, 2009 Dela Inlagd Februari 15, 2009 Kul med många uppgifter Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UT006 Inlagd Februari 15, 2009 Dela Inlagd Februari 15, 2009 Quote ... eller vad man får på sitt ICA-kort en viss dag, eller hur mycket en krona kostar i bankerna i Thailand. mvh GD Vilket nog var just syftet med tråden; att vi skulle hålla oss uppdaterade ang. växelkursen. Men för all del - om valutaomräknaren ger aktuell kurs på just ICA/GM så lås då gärna tråden och lägg valutaomräknaren på MPR:s startsida. “The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.” - Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 15, 2009 Dela Inlagd Februari 15, 2009 UT006, Varför skulle jag låsa tråden? Tycker personligen att i en tråd på 31 sidor om valuta så håller jag mig till ämnet när jag lägger in en generell valutaomvandlare... Men om du hittar en valuta omvandlare som ger ICA-kursen plus 30 minuter för att man ska hinna till ATM:en innan de ändrar kursen igen, så för all del, säg till så lägger jag in den istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UT006 Inlagd Februari 15, 2009 Dela Inlagd Februari 15, 2009 Quote ... Varför skulle jag låsa tråden? ... Tycker absolut inte att du skall låsa tråden! Reagerade på, att GD verkade tycka att det var konstigt, att medlemmarna rapporterade aktuella kurser i en tråd som var avsett för detta. Om nu din valutaomräknare då gör tråden obsolet - vilket GD insinuerar - så menade jag (lite tyket) att det då vore bättre att ta bort/låsa tråden och lägga valutaomräknaren på startsidan; istället för att, som föreslaget, sprida ut valutaomräknaren lite här och var i tråden. Antar att, många med mig, i huvudsak är intresserade av just ICA/GM:s växelkurs - varför en tråd med dessa kurser är mycket intressant. “The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.” - Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Februari 15, 2009 Dela Inlagd Februari 15, 2009 Quote Tycker absolut inte att du skall låsa tråden! Reagerade på, att GD verkade tycka att det var konstigt, att medlemmarna rapporterade aktuella kurser i en tråd som var avsett för detta. Om nu din valutaomräknare då gör tråden obsolet - vilket GD insinuerar - så menade jag (lite tyket) att det då vore bättre att ta bort/låsa tråden och lägga valutaomräknaren på startsidan; istället för att, som föreslaget, sprida ut valutaomräknaren lite här och var i tråden. Antar att, många med mig, i huvudsak är intresserade av just ICA/GM:s växelkurs - varför en tråd med dessa kurser är mycket intressant. Otroligt hur lätt det är att missuppfattas. Ibland verkar det som om man till varje pris vill hitta en anledning att få vara "lite tyken" som du skriver. Jag skriver ju att P3 kan lägga till flera gadgets, för att det verkar vara Forex, ICA mm som efterfrågas. Utan att i övrigt lägga til värderingar som "konstigt" eller insinuationer a la "obsolet" Hade jag menat så, så hade jag skrivit det. mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 16, 2009 Dela Inlagd Februari 16, 2009 Ingen dum ide P3! Nu återstår det bara att någon inkommer med rapporter om hur Omvandlarens kurs passar mot Tex ICA-kortet å FOREX... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Februari 16, 2009 Dela Inlagd Februari 16, 2009 Finns det även en liknande funktionalitet för mjölkpriset på ICA alt Konsum? [move] Diaren Arne [/move] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Februari 16, 2009 Dela Inlagd Februari 16, 2009 QuoteFinns det även en liknande funktionalitet för mjölkpriset på ICA alt Konsum? [move] Diaren Arne [/move] Kolla i din PRO-tidning, Arne. mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 16, 2009 Dela Inlagd Februari 16, 2009 Här får du en Gadget B99A. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Februari 16, 2009 Dela Inlagd Februari 16, 2009 Mycket bra, P3, när du får liv i konvertera - knappen Med rullistor dessutom, som öppnar upp för andra kombinationer... t.ex. Isaan food / % hund. mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest boffe1609 Inlagd Februari 16, 2009 Dela Inlagd Februari 16, 2009 Hej Jag är GLAD åt omvandlaren men tyvärr funkade ej Mjölk - grädde omvandlaren Ica lördags 500 b = 487 seh Thalan Forex nyss 4,01 ganska bra liten skilnad Gäller det sedlar eller forexkort? Boffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neil Inlagd Februari 17, 2009 Dela Inlagd Februari 17, 2009 kronan verka vara i det närmaste fritt fall. 383 baht för 100 kr idag. det är så man kan gråta. snart får jag väl ställa in min nästa resa till Thailand. jävlans räntesäkningar!!!!!!!!! Neil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tompengpung Inlagd Februari 17, 2009 Dela Inlagd Februari 17, 2009 Jag kollade nyss XE´s kurs, den låg på 4,04 Ica brukar ligga nära denna. Troligen kommer Sek stärkas kraftigt mot Usd runt halvårsskiftet, just nu får Svenska resenärer lida lite för räntesänkningar som behövs för att få lite fart på landet igen. Stoppa veganerna, de äter djurens mat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Februari 17, 2009 Dela Inlagd Februari 17, 2009 Kronan är i fritt fall mot dollarn, minus 25 öre idag till 8,73 Sek för 1 Dollar, SEK ner 10 öre mot Euro gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd Februari 17, 2009 Dela Inlagd Februari 17, 2009 Quote Kronan är i fritt fall mot dollarn, minus 25 öre idag till 8,73 Sek för 1 Dollar, SEK ner 10 öre mot Euro gubben Bahten nu nere på 4 för en Skr. börjar kännas att det blir dyrare i Thailand. Bara hoppas den inte blir svagare än den är redan Mvh.Plätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd Februari 18, 2009 Dela Inlagd Februari 18, 2009 Nyligen gjort uttag i Bangkok..4,08 THB för 1 SEK...med ICA-kortet. [table] [tr] [td]Köpdatum:[/td] [td]2009-02-12[/td] [td] [/td][/tr] [tr] [td][/td] [td] Bokföringsdatum:[/td] [td]2009-02-16[/td] [td] [/td][/tr] [tr] [td][/td] [td] Belopp:[/td] [td]5.000,00 THB [/td] [td] [/td][/tr] [tr] [td][/td] [td] Belopp i SEK:[/td] [td]-1.224,29 SEK[/td] [td] [/td][/tr] [tr] [td][/td] [td] Plats:[/td] [td]Bangkok[/td] [td] [/td][/tr] [tr] [td][/td] [td] Text:[/td] [td]Thai Military[/td][/tr][/table] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Februari 18, 2009 Dela Inlagd Februari 18, 2009 Efter att ha gått ner ett tag så står det helt stilla just nu! [move] Hobbyväxlaren Arne [/move] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Februari 18, 2009 Dela Inlagd Februari 18, 2009 Kasikorn idag. 3.9775 via telex. (samma som uttag med icakort) 2.81625 vid kontantväxling. Jämfört med i somras blir nu min månadsbudget 50% högre. Jippieee! Och då kommer ju den magiska frågan... vem får de 10 000 SEK per månad extra det kommer att kosta mig framöver? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Februari 18, 2009 Dela Inlagd Februari 18, 2009 Är det någon som växlat i Hua Hin idag, hur är det där upp eller ner? [move] Hobbyväxlaren Arne [/move] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Februari 18, 2009 Dela Inlagd Februari 18, 2009 Hin håle växlar där så det är bara ner....... Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Februari 18, 2009 Dela Inlagd Februari 18, 2009 QuoteÄr det någon som växlat i Hua Hin idag, hur är det där upp eller ner? [move] Hobbyväxlaren Arne [/move] Det är rätt plant i hua hin men för polarn vart det tydligen mest nerväxling eftersom han hade i 5:an när han kom fram. Men jag tror nog han fick växla upp några gånger med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest boffe1609 Inlagd Februari 18, 2009 Dela Inlagd Februari 18, 2009 Hej Klockan 11 i Talan 4,0899795 omvadlaren 4,03 Boffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest boffe1609 Inlagd Februari 20, 2009 Dela Inlagd Februari 20, 2009 Hej I Svedala idag 100=388bath Boffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu