Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

Guest wUThai

Kommer inte bli billigt för chipsröven (Mackan) i BKK! 

Helt klar kommer det kosta! :)

Dela på andra sajter

Haha dåre, fyndigt :good: ..

Var meningen med en kul bild o halvtyken text till några medlemmar men bildjäveln godkändes inte..

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Haha dåre, fyndigt :good: ..

Var meningen med en kul bild o halvtyken text till några medlemmar men bildjäveln godkändes inte..

Så bra då.Du hade väl mig bla.I åtanke om jag känner dig rätt he he.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Äh, ett par flaskor Lao Khao och varsin katoey till er kan väl inte bli så dyrt?

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Uttagsavgifter på ATM-kort diskuteras ju ofta här

Här kommer en färsk länk till en liten sammanställning

http://www.privataaffarer.se/nyheter/basta-korten-pa-utlandssemestern-762920

/ Joe

Intressant, GE kortet är väl den som idag kallas "Santander Consumer Bank Mitt Kort Mastecard". Fast 100% säker är jag inte. Mitt har 12 fria uttag, eller hade i alla fall.

Nytt för mig var att uttag över disk (i bank?) kostar. Enda gången jag hade tänkt göra det så fick jag ju lämna passet i pant på sjukhuset. Så då gick inte det heller.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Intressant, GE kortet är väl den som idag kallas "Santander Consumer Bank Mitt Kort Mastecard". Fast 100% säker är jag inte. Mitt har 12 fria uttag, eller hade i alla fall.

Nytt för mig var att uttag över disk (i bank?) kostar. Enda gången jag hade tänkt göra det så fick jag ju lämna passet i pant på sjukhuset. Så då gick inte det heller.

Jag tog ut över disk i mars men kan inte se att ICA tagit någon avgift av mig.

Dela på andra sajter

Jag tog ut över disk i mars men kan inte se att ICA tagit någon avgift av mig.

Nix, ingen avgift, som vanligt är det den utbetalande banken som har påslag i de fall dom har det, alla har inte det i Thailand, t.o.m. olika i samma bank, Bangkok Bank, har påslag i Udon men inte i NongBuaLamphu!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Nix, ingen avgift, som vanligt är det den utbetalande banken som har påslag i de fall dom har det, alla har inte det i Thailand, t.o.m. olika i samma bank, Bangkok Bank, har påslag i Udon men inte i NongBuaLamphu!

Nja, enligt artikeln är det ju utfärdaren av kortet som tar en avgift (35:-)

Dela på andra sajter

Nja, enligt artikeln är det ju utfärdaren av kortet som tar en avgift (35:-)

OK, tänkte mest på skillnaden mellan att ta ut i ATM och inne på banken i Thailand, klart att du har rätt i att svenska banken kan ta avgift! My misstake!

Dela på andra sajter

Hur beräknas "valutapåslag"

Skicka ner skicka ner 4500kr =17500thb

Swebank tar 50kr och på vägen ner är det -350thb mindre som kommer fram

och uttagsavgiften ligger på 100tbh. Krung Thai Bang i Bankok.

Dela på andra sajter

Uttagsavgifter på ATM-kort diskuteras ju ofta här

Här kommer en färsk länk till en liten sammanställning

http://www.privataaffarer.se/nyheter/basta-korten-pa-utlandssemestern-762920

/ Joe

Bra länk, tack!

Jag ska köpa bil utomlands och betala över 200 000sek, har ICA med master. Honda säljaren lägger på 3% vid kortköp. Något sätt att komma undan detta?

Dela på andra sajter

Bra länk, tack!

Jag ska köpa bil utomlands och betala över 200 000sek, har ICA med master. Honda säljaren lägger på 3% vid kortköp. Något sätt att komma undan detta?

Ta ut stålarna inne på banken.

Dela på andra sajter

Ta ut stålarna inne på banken.

1 miljon bath kontant i en väska och sen knalla över till bilhandlaren? Ser ju ut som om ICA bara tar 35 kr i avgift, men vad tar thaibanken för avgift?

Dela på andra sajter

1 miljon bath kontant i en väska och sen knalla över till bilhandlaren? Ser ju ut som om ICA bara tar 35 kr i avgift, men vad tar thaibanken för avgift?

Jag köpte ny bil förra året och betalade med   kontanter . Öppna konto i bank på plats och

för över pengarna, ta ut cash. Ingen avgift på uttag får lägga till :  åtminstone inte i min bank

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Ta med bilmånglarn in på banken så fixar ni det där. Förhoppningsvis behöver du inte se en sedel om han också har ett bankkonto. Och har han inte det vetefan om jag skulle ge honom 1 bahtmille :good:

Dela på andra sajter

Kan bankerna skriva ut en check på beloppet kanske? Så man slipper sedlarna.?

Jag frågade, men fattade inte riktigt. Så jag frågade frugan och hon sa att det var cash som var det vanliga.

Så ta du en väska med sedlar, när jag handlade var det säljaren och två till som räknade lapparnadettog

sin lilla tid

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Cash is king i Thailand..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Ok, men det skulle vara skönast om båda parter kunde mötas inne på banken för att slippa bära omkring med en väska med cash. Skall kolla upp vilken bank de använder och fråga om jag kan öppna konto där.

Finns det annars någon bank som är "falang vändlig" och inte bråkar när man vill öppna konto?

Dela på andra sajter

Kolla med bilhandlaren vilken bank han har PÅ FÖRETAGET. Sen kan du fixa en typ bankväxel som han får kollat från din  bank och om allt är OK för din bank över pengarna till hans!

Dela på andra sajter

Kan bankerna skriva ut en check på beloppet kanske? Så man slipper sedlarna.?

Går utmärkt att ordna en bankcheck, som kostar 20 THB hos Bankok Bank, som kan lösas in i annan bank fråga bilhandlaren om det går bra med en sådan.

Dela på andra sajter

Går utmärkt att ordna en bankcheck, som kostar 20 THB hos Bankok Bank, som kan lösas in i annan bank fråga bilhandlaren om det går bra med en sådan.

Hur funkar det att öppna konto på Bangkok bank, inga problem?

Dela på andra sajter

Hur funkar det att öppna konto på Bangkok bank, inga problem?

Jag hade med mig pass och intyg om att jag bodde på Condot som jag hyrde i Jomtien när jag öppnade konto. 

Ändrades av rowa
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...