Guest wUThai Inlagd Maj 22, 2015 Dela Inlagd Maj 22, 2015 Kommer inte bli billigt för chipsröven (Mackan) i BKK! Helt klar kommer det kosta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Maj 22, 2015 Dela Inlagd Maj 22, 2015 Helt klar kommer det kosta! Haha dåre, fyndigt .. Var meningen med en kul bild o halvtyken text till några medlemmar men bildjäveln godkändes inte.. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Maj 22, 2015 Dela Inlagd Maj 22, 2015 Haha dåre, fyndigt .. Var meningen med en kul bild o halvtyken text till några medlemmar men bildjäveln godkändes inte.. Så bra då.Du hade väl mig bla.I åtanke om jag känner dig rätt he he. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 23, 2015 Dela Inlagd Maj 23, 2015 Helt klar kommer det kosta! Äh, ett par flaskor Lao Khao och varsin katoey till er kan väl inte bli så dyrt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Maj 27, 2015 Dela Inlagd Maj 27, 2015 Uttagsavgifter på ATM-kort diskuteras ju ofta här Här kommer en färsk länk till en liten sammanställning http://www.privataaffarer.se/nyheter/basta-korten-pa-utlandssemestern-762920 / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Maj 27, 2015 Dela Inlagd Maj 27, 2015 Uttagsavgifter på ATM-kort diskuteras ju ofta här Här kommer en färsk länk till en liten sammanställning http://www.privataaffarer.se/nyheter/basta-korten-pa-utlandssemestern-762920 / Joe Intressant, GE kortet är väl den som idag kallas "Santander Consumer Bank Mitt Kort Mastecard". Fast 100% säker är jag inte. Mitt har 12 fria uttag, eller hade i alla fall. Nytt för mig var att uttag över disk (i bank?) kostar. Enda gången jag hade tänkt göra det så fick jag ju lämna passet i pant på sjukhuset. Så då gick inte det heller. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 27, 2015 Dela Inlagd Maj 27, 2015 Intressant, GE kortet är väl den som idag kallas "Santander Consumer Bank Mitt Kort Mastecard". Fast 100% säker är jag inte. Mitt har 12 fria uttag, eller hade i alla fall. Nytt för mig var att uttag över disk (i bank?) kostar. Enda gången jag hade tänkt göra det så fick jag ju lämna passet i pant på sjukhuset. Så då gick inte det heller. Jag tog ut över disk i mars men kan inte se att ICA tagit någon avgift av mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 27, 2015 Dela Inlagd Maj 27, 2015 Jag tog ut över disk i mars men kan inte se att ICA tagit någon avgift av mig. Nix, ingen avgift, som vanligt är det den utbetalande banken som har påslag i de fall dom har det, alla har inte det i Thailand, t.o.m. olika i samma bank, Bangkok Bank, har påslag i Udon men inte i NongBuaLamphu! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 27, 2015 Dela Inlagd Maj 27, 2015 Nix, ingen avgift, som vanligt är det den utbetalande banken som har påslag i de fall dom har det, alla har inte det i Thailand, t.o.m. olika i samma bank, Bangkok Bank, har påslag i Udon men inte i NongBuaLamphu! Nja, enligt artikeln är det ju utfärdaren av kortet som tar en avgift (35:-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 27, 2015 Dela Inlagd Maj 27, 2015 Nja, enligt artikeln är det ju utfärdaren av kortet som tar en avgift (35:-) OK, tänkte mest på skillnaden mellan att ta ut i ATM och inne på banken i Thailand, klart att du har rätt i att svenska banken kan ta avgift! My misstake! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 28, 2015 Dela Inlagd Maj 28, 2015 Hur beräknas "valutapåslag" Skicka ner skicka ner 4500kr =17500thb Swebank tar 50kr och på vägen ner är det -350thb mindre som kommer fram och uttagsavgiften ligger på 100tbh. Krung Thai Bang i Bankok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 swedbank - bangkokbank- krungthaibank = avgifter mellan bankerna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 Uttagsavgifter på ATM-kort diskuteras ju ofta här Här kommer en färsk länk till en liten sammanställning http://www.privataaffarer.se/nyheter/basta-korten-pa-utlandssemestern-762920 / Joe Bra länk, tack! Jag ska köpa bil utomlands och betala över 200 000sek, har ICA med master. Honda säljaren lägger på 3% vid kortköp. Något sätt att komma undan detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 Bra länk, tack! Jag ska köpa bil utomlands och betala över 200 000sek, har ICA med master. Honda säljaren lägger på 3% vid kortköp. Något sätt att komma undan detta? Ta ut stålarna inne på banken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 Ta ut stålarna inne på banken. 1 miljon bath kontant i en väska och sen knalla över till bilhandlaren? Ser ju ut som om ICA bara tar 35 kr i avgift, men vad tar thaibanken för avgift? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 1 miljon bath kontant i en väska och sen knalla över till bilhandlaren? Ser ju ut som om ICA bara tar 35 kr i avgift, men vad tar thaibanken för avgift? Jag köpte ny bil förra året och betalade med kontanter . Öppna konto i bank på plats och för över pengarna, ta ut cash. Ingen avgift på uttag får lägga till : åtminstone inte i min bank Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 1 miljon bath kontant i en väska och sen knalla över till bilhandlaren? Ser ju ut som om ICA bara tar 35 kr i avgift, men vad tar thaibanken för avgift? Ta med bilmånglarn in på banken så fixar ni det där. Förhoppningsvis behöver du inte se en sedel om han också har ett bankkonto. Och har han inte det vetefan om jag skulle ge honom 1 bahtmille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 Kan bankerna skriva ut en check på beloppet kanske? Så man slipper sedlarna.? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 Kan bankerna skriva ut en check på beloppet kanske? Så man slipper sedlarna.? Jag frågade, men fattade inte riktigt. Så jag frågade frugan och hon sa att det var cash som var det vanliga. Så ta du en väska med sedlar, när jag handlade var det säljaren och två till som räknade lapparnadettog sin lilla tid Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 Cash is king i Thailand.. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 Ok, men det skulle vara skönast om båda parter kunde mötas inne på banken för att slippa bära omkring med en väska med cash. Skall kolla upp vilken bank de använder och fråga om jag kan öppna konto där. Finns det annars någon bank som är "falang vändlig" och inte bråkar när man vill öppna konto? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 1 miljon bath kontant i en väska och sen knalla över till bilhandlaren? Ser ju ut som om ICA bara tar 35 kr i avgift, men vad tar thaibanken för avgift? Kolla med bilhandlaren vilken bank han har PÅ FÖRETAGET. Sen kan du fixa en typ bankväxel som han får kollat från din bank och om allt är OK för din bank över pengarna till hans! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rowa Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 Kan bankerna skriva ut en check på beloppet kanske? Så man slipper sedlarna.? Går utmärkt att ordna en bankcheck, som kostar 20 THB hos Bankok Bank, som kan lösas in i annan bank fråga bilhandlaren om det går bra med en sådan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 Går utmärkt att ordna en bankcheck, som kostar 20 THB hos Bankok Bank, som kan lösas in i annan bank fråga bilhandlaren om det går bra med en sådan. Hur funkar det att öppna konto på Bangkok bank, inga problem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rowa Inlagd Maj 29, 2015 Dela Inlagd Maj 29, 2015 (ändrad) Hur funkar det att öppna konto på Bangkok bank, inga problem? Jag hade med mig pass och intyg om att jag bodde på Condot som jag hyrde i Jomtien när jag öppnade konto. Ändrades Maj 29, 2015 av rowa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu