Surin P3 Inlagd Maj 19, 2015 Dela Inlagd Maj 19, 2015 Har konto i både Bangkok Bank och Kasikorn sen 2000.Öppnade i Surin och Kab choeng,endast adress i byn behövdes. Eurokonto? Eller kronkonto? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 19, 2015 Dela Inlagd Maj 19, 2015 Eurokonto? Eller kronkonto? Changkonto ? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Maj 19, 2015 Dela Inlagd Maj 19, 2015 Kronan har doppat idag. 3,98 http://superrichthai.com/exchange.aspx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd Maj 19, 2015 Dela Inlagd Maj 19, 2015 Kronan har doppat idag. 3,98 http://superrichthai.com/exchange.aspx Jo, det ryktas att riksbanken kan komma att behöva lätta på penningpolitiken nästa vecka, och då sjunker den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Maj 19, 2015 Dela Inlagd Maj 19, 2015 Jo, det ryktas att riksbanken kan komma att behöva lätta på penningpolitiken nästa vecka, och då sjunker den. Alla som importerar till Sverige har eller kommer att avisera prishöjningar pga. den dyra dollarn så detta kommer snabbt att driva upp inflationen, dom företag jag representerar kommer nästa månad avisera prishöjningar på mellan 10-12% detta tror jag riksbanken är medvetna om och måste ta med i sina beräkningar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 19, 2015 Dela Inlagd Maj 19, 2015 Alla som importerar till Sverige har eller kommer att avisera prishöjningar pga. den dyra dollarn så detta kommer snabbt att driva upp inflationen, dom företag jag representerar kommer nästa månad avisera prishöjningar på mellan 10-12% detta tror jag riksbanken är medvetna om och måste ta med i sina beräkningar Förmodligen har detta haft inverkan på den avvaktande inställning Ingves o Co intog i måndags, Så länge Sverige står utanför Euron kommer det förmodligen att visa sig snabbare än vad som sades i förra rapporten. En prishöjning på 10-12% känns naturligtvis av, och om det nu inte blir stagnation på övriga marknader verkar den possitiva (för oss i förskingringen) analysen om kronans stärkta possition gentemot THB vara mer sannolik! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 19, 2015 Dela Inlagd Maj 19, 2015 Eurokonto? Eller kronkonto? Vet ej vad det heter men jag kallar det slarvkontot Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 19, 2015 Dela Inlagd Maj 19, 2015 Vet ej vad det heter men jag kallar det slarvkontot Sånt har jag med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Maj 19, 2015 Dela Inlagd Maj 19, 2015 Vet ej vad det heter men jag kallar det slarvkontot Jag vet i varje fall vad "min" thailändska heter Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
piloten66 Inlagd Maj 19, 2015 Dela Inlagd Maj 19, 2015 Jag vet i varje fall vad "min" thailändska heter Tirak ?? För mycket är lagom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 19, 2015 Dela Inlagd Maj 19, 2015 (ändrad) När centralbankerna säger att dom är rädda för deflationen, är det inte för att dom vill att priserna ska gå ner. Dom är rädda att börskurserna,bostadspriserna, obligationerna etc. går ner som dom har pumpat upp med hjälp av att öka penningmängden. Om dom inte ville att dom skulle bli dyrare så skulle inte bankerna i Sverige kunnat få öka penningmängden trefalt sedan 2001. Centralbankerna ökar bara penningmängden mer och mer för att obligationer skall kunna bli uppköpta. Tidningarna skriver att det är bra när bostadspriserna stiger men verkligheten är att deflation är bra för oss. Jag märker att priserna har gått upp efter varje vinter när jag har kommit hem från Thailand. Man får använda sin egen hjärna och inte köpa allt som median upplyser oss om. Ändrades Maj 19, 2015 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 men verkligheten är att deflation är bra för oss. Jag har noll utbildning i nationalekonomi men ägnar en del av min tid nu på äldre dar med försöka täcka den luckan. Googlar man runt på nätet i ämnet så verkar dom flesta ekonomer vara av den uppfattningen att deflation är skadligt för samhällsekonomin. Man motiverar det med att vid deflation så håller både hushållen och företagen på sina pengar eftersom det ju är bättre att vänta med köp och investeringar tills senare när det blivit billigare. Det får ju i sin tur den negativa effekten att produktionen avtar vilket gör att tex arbetslösheten ökar. Däremot anser man ( inte bara i Sverige ) att en inflation på 2% är det bästa ur samhällsekonomisk synpunkt. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Är det ljuset i tunneln som siktas nu tro, vad gäller kronkursen..? http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ingves-viktigt-att-inte-kronan-starks-for-snabbt_4571336.svd Det är en X2000 med starka strålkastare på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 När centralbankerna säger att dom är rädda för deflationen, är det inte för att dom vill att priserna ska gå ner. Dom är rädda att börskurserna,bostadspriserna, obligationerna etc. går ner som dom har pumpat upp med hjälp av att öka penningmängden. Om dom inte ville att dom skulle bli dyrare så skulle inte bankerna i Sverige kunnat få öka penningmängden trefalt sedan 2001. Centralbankerna ökar bara penningmängden mer och mer för att obligationer skall kunna bli uppköpta. Tidningarna skriver att det är bra när bostadspriserna stiger men verkligheten är att deflation är bra för oss. Jag märker att priserna har gått upp efter varje vinter när jag har kommit hem från Thailand. Man får använda sin egen hjärna och inte köpa allt som median upplyser oss om. Som sagt Deflation är bra ( I allafall för oss pensisar ) Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Jag har noll utbildning i nationalekonomi men ägnar en del av min tid nu på äldre dar med försöka täcka den luckan. Googlar man runt på nätet i ämnet så verkar dom flesta ekonomer vara av den uppfattningen att deflation är skadligt för samhällsekonomin. Man motiverar det med att vid deflation så håller både hushållen och företagen på sina pengar eftersom det ju är bättre att vänta med köp och investeringar tills senare när det blivit billigare. Det får ju i sin tur den negativa effekten att produktionen avtar vilket gör att tex arbetslösheten ökar. Däremot anser man ( inte bara i Sverige ) att en inflation på 2% är det bästa ur samhällsekonomisk synpunkt. Fritz.. Jo det är för att dom flesta ekonomiska utbildningarna går ut på den keynesianska modellen som bygger på att penningmängden måste öka för alltid, vilket är ohållbart i längden. Ben Bernanke tex. pratade om att flyga med helikoptrar och kasta ut pengar.http://usdebtclock.org Det här systemet kommer att krascha med en sannolikhet på 100%. Dom här 2% i inflation är en stöld från oss.Pengarna blir mindre och mindre värda hela tiden jämfört med guld eller olja tex. Enkelt sagt, så när penningmängden ökar så blir det inflation och när dom minskar penningmängden så blir det deflation .Handlar delvis om produktivitetsökningar etc också. USA hade en deflation genom nästan hela1800-talet. Varför är deflation inte skadligt inom tex. hemelektroniken då? Datorn blir billigare och bättre ju längre du väntar, men folk handlar ändå. Människorna läser i tidningarna om att deflation är skadligt, men man får aldrig läsa sanningen om bedrägeriet hur banksystemet är uppbyggt, eller hur pengar kommer till ens. Nästan alla tror tex. att pengarna man lånar från banken kommer från andra människors besparingar.Sanningen är att för varje krona som folk sätter in på banken så kan banken låna ut 9 gånger mer och långivarna betalar ränta på dom pengarna som banken skapar från sk. tom luft. Se mMike Maloney, som lär ut ekonomi på ett enkelt och intressant sett, och du vet mer om ekonomin än 99% redan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 När centralbankerna säger att dom är rädda för deflationen, är det inte för att dom vill att priserna ska gå ner. Dom är rädda att börskurserna,bostadspriserna, obligationerna etc. går ner som dom har pumpat upp med hjälp av att öka penningmängden. Om dom inte ville att dom skulle bli dyrare så skulle inte bankerna i Sverige kunnat få öka penningmängden trefalt sedan 2001. Centralbankerna ökar bara penningmängden mer och mer för att obligationer skall kunna bli uppköpta. Tidningarna skriver att det är bra när bostadspriserna stiger men verkligheten är att deflation är bra för oss. Jag märker att priserna har gått upp efter varje vinter när jag har kommit hem från Thailand. Man får använda sin egen hjärna och inte köpa allt som median upplyser oss om. Helt rätt. Nu säger dom att vi har deflation I Sverige. Årets skitsnack. Allt stiger brant just nu. Verkar som det påståendet är beställt av Lövis för att kunna höja priserna och ta ut mer skatt.Som Atm sager. Det märker man när man är ifrån under längre tid. Bostadspriserna stiger-bensinpriserna stiger. Hyrorna stiger, Maten stiger. Månadskorten stiger. Det enda som inte stiger är lönerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Jag har noll utbildning i nationalekonomi men ägnar en del av min tid nu på äldre dar med försöka täcka den luckan. Googlar man runt på nätet i ämnet så verkar dom flesta ekonomer vara av den uppfattningen att deflation är skadligt för samhällsekonomin. Man motiverar det med att vid deflation så håller både hushållen och företagen på sina pengar eftersom det ju är bättre att vänta med köp och investeringar tills senare när det blivit billigare. Det får ju i sin tur den negativa effekten att produktionen avtar vilket gör att tex arbetslösheten ökar. Däremot anser man ( inte bara i Sverige ) att en inflation på 2% är det bästa ur samhällsekonomisk synpunkt. Fritz.. Varför dom säger att inflation är det bästa ur samhällsekonomisk synpunkt och varför våra skolor lär ut det. 29 minuter på engelska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Jag har noll utbildning i nationalekonomi men ägnar en del av min tid nu på äldre dar med försöka täcka den luckan. Googlar man runt på nätet i ämnet så verkar dom flesta ekonomer vara av den uppfattningen att deflation är skadligt för samhällsekonomin. Man motiverar det med att vid deflation så håller både hushållen och företagen på sina pengar eftersom det ju är bättre att vänta med köp och investeringar tills senare när det blivit billigare. Det får ju i sin tur den negativa effekten att produktionen avtar vilket gör att tex arbetslösheten ökar. Däremot anser man ( inte bara i Sverige ) att en inflation på 2% är det bästa ur samhällsekonomisk synpunkt. Fritz.. Vid deflation eller väldigt låg inflation så är det enligt mej bra att minska sina skulder, vid hög inflation så är det mer försvarligt att bränna lånade pengar. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Helt rätt. Nu säger dom att vi har deflation I Sverige. Årets skitsnack. Allt stiger brant just nu. Verkar som det påståendet är beställt av Lövis för att kunna höja priserna och ta ut mer skatt.Som Atm sager. Det märker man när man är ifrån under längre tid. Bostadspriserna stiger-bensinpriserna stiger. Hyrorna stiger, Maten stiger. Månadskorten stiger. Det enda som inte stiger är lönerna. Lövis och gänget tyckte ju att nu när oljepriset sjönk så är det säkrast att höja bränsleskatterna så att vanligt folk inte får billigare transporter, inbillar sej någon att skattehöjarmaffian tänker sänka den skatten vid en uppgång i oljepriset? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Visst fan är väl Sverige ett "skatteparadis" eller .....snart ska man väl betala extra skatt när man ska skita också....Nej,det blir till att flytta till Thailand om nåra år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Visst fan är väl Sverige ett "skatteparadis" eller ..snart ska man väl betala extra skatt när man ska skita också.Nej,det blir till att flytta till Thailand om nåra år. Brittisk bank tar betalt för insättning av SEK, j-la skräpvaluta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 (ändrad) Brittisk bank tar betalt för insättning av SEK, j-la skräpvaluta. Bankerna tar väl betalt i Sverige om du har pengar på banken, och om du får lite ränta så är vår vän staten där och hugger 30% till. tackar och bockar Ja! plus inflationen som dom snor från oss också så klart. Ändrades Maj 20, 2015 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Bankerna tar väl betalt i Sverige om du har pengar på banken, och om du får lite ränta så är vår vän staten där och hugger 30% till. tackar och bockar Ja! plus inflationen som dom snor från oss också så klart. Banker och försäkringsbolag är nutidens största bedragare Bilhandlare Hederlige Bengt är som en ängel i jämförelse. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Varför dom säger att inflation är det bästa ur samhällsekonomisk synpunkt och varför våra skolor lär ut det. 29 minuter på engelska. Tack för klippen som du lade ut men jag är inte imponerad. Dom är ju gjorda av Mike Maloneys eget företag GoldSilver och bör enligt mig ses som dom partsinlagor och reklam för hans eget företag det är och inget annat. Han är väl inget facit på hur världsekonomin fungerar utan det han framför är ju bara sina egna åsikter som i många fall helt strider mot vad andra experter på området tycker. Jag tycker att det närmast var en religiös prägel över det hela om jag nu ska vara lite elak. Men var och en blir ju salig på sin tro. Var Pastor Fritz har sin tro är förhoppningsvis redan känt här på forumet, om inte så är det i alla fall inte på Mike Maloney och hans konspirationsteorier. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Banker och försäkringsbolag är nutidens största bedragare Bilhandlare Hederlige Bengt är som en ängel i jämförelse. När en mäklare lurar en på flera hundra tusen kr så får den ett aija-balja varningens finger om dom någonsin åker fast, och kan jobba vidare som vanligt.http://www.aftonbladet.se/nyheter/feature/granskning/article20816653. Medans en vanlig person som på väg ut från jobbet tänder en cigarett, kan få sparken efter 31 års anställning. http://www.expressen.se/kvallsposten/sparkad-for-ett-bloss--efter-31-ars-anstallning/ Om vi skulle lura någon på hundratals tkr så skulle vi hamna i fängelse. Banken försökte lura mig på några hundra tusen men det är ok- lagligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu