Rave on Inlagd Maj 12, 2015 Dela Inlagd Maj 12, 2015 Så här tänker de på Riksbanken... " Riksbankschefen framhöll särskilt vikten av "mycket stor vaksamhet när det gäller nedåtrisker för inflationen, till exempel som en följd av en starkare växelkurs". Han betonade att växelkursen för närvarande är en central faktor, dels eftersom den är viktig för inflationen, dels eftersom den påverkas av utvecklingen i omvärlden. Han sade att ECB:s tillgångsköpprogram bidrar till att få i gång tillväxten i euroområdet, vilket är positivt för Sverige. – Men på kort sikt riskerar kronan att stärkas till följd av ECB:s agerande, vilket skulle hålla tillbaka den inflationsuppgång som Riksbanken eftersträvar. Därför måste Riksbanken på ett eller annat sätt förhålla sig till det som sker inom euroområdet." http://www.svd.se/naringsliv/oro-inom-riksbanken-for-expansiv-penningpolitik_4557618.svd Inflationen måste upp nu till varje pris och jag tror Ingves kommer sänka räntan redan nästa vecka. Tyvärr kommer växlingskursen sjunka igen :l Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Maj 12, 2015 Dela Inlagd Maj 12, 2015 (ändrad) Kan man hoppas på en femma tills man åker!? Skickat från min HTC One_M8 Hoppas kan man alltid, men då måste THB ner. För jag ser inte nån ljusning för SEK. Minusräntan och inflationsmålet samt oroligt kring politiken bådar inte gott. Ändrades Maj 12, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Maj 13, 2015 Dela Inlagd Maj 13, 2015 Jag är ganska säker på att vi inte kommer att få en väsentligt starkare SEK förrän i slutet av nästa år. Räntan kommer inte att höjas förrän inflationen tar fart och det verkar avlägset just nu. Vi får hoppas på att Bahten sjunker i värde mot omvärlden så länge. / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Maj 13, 2015 Dela Inlagd Maj 13, 2015 (ändrad) Jag är ganska säker på att vi inte kommer att få en väsentligt starkare SEK förrän i slutet av nästa år. Räntan kommer inte att höjas förrän inflationen tar fart och det verkar avlägset just nu. Vi får hoppas på att Bahten sjunker i värde mot omvärlden så länge. / Joe Och USD åxå, då jag funderar på att dra dit (tja till ett land med USD, Cambodia). Hoppas kan man ju alltid, men jag är tveksam. Hur dom lyckas hålla upp USD vetefan, THB har jag en liten aning om - dom blöder pengar som fan. Men USD borde snart vara konkursmässiga. Men inte i helvete, det är nåt som håller dessa uppe. Börjar klura på om det är Kina som faktiskt gör ett smart drag. Krig är snart obsolete - bara säg att vi vill ha tillbaka lånen så viker sig en nation som lånat för mycket. Klurigt, men det verkar vara det som väntar. Om jag nu gissar rätt. Ändrades Maj 13, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd Maj 15, 2015 Dela Inlagd Maj 15, 2015 Och USD åxå, då jag funderar på att dra dit (tja till ett land med USD, Cambodia). Hoppas kan man ju alltid, men jag är tveksam. Hur dom lyckas hålla upp USD vetefan, THB har jag en liten aning om - dom blöder pengar som fan. Men USD borde snart vara konkursmässiga. Men inte i helvete, det är nåt som håller dessa uppe. Börjar klura på om det är Kina som faktiskt gör ett smart drag. Krig är snart obsolete - bara säg att vi vill ha tillbaka lånen så viker sig en nation som lånat för mycket. Klurigt, men det verkar vara det som väntar. Om jag nu gissar rätt. Ja det är synd, finns många faranger som inte följer med i utvecklingen och plötsligt å märker de a tt dom år mer i plånboken för sina kronor. Sen om Stefan Ingves sänker räntan nästa vecka som kommer den sjunka djupt igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Maj 15, 2015 Dela Inlagd Maj 15, 2015 Sek har iallafall blivit lite bättre 25 satang mer enligt Forex idag 3,66 ett tag sedan 3.40 Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 15, 2015 Dela Inlagd Maj 15, 2015 Sek har iallafall blivit lite bättre 25 satang mer enligt Forex idag 3,66 ett tag sedan 3.40 Offe Och vi som växlar något så när vettigt får drygt 4 Baht för en krona, men lycka till med Forex Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 15, 2015 Dela Inlagd Maj 15, 2015 Inte för att det hör hit, men kunna ente låta bli. https://youtu.be/PYODPy5NRzs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Maj 15, 2015 Dela Inlagd Maj 15, 2015 Aldrig att jag växlar på Forex Vill bara visa att det går åt rätt håll ( Än så länge ) Och vi som växlar något så när vettigt får drygt 4 Baht för en krona, men lycka till med Forex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Maj 15, 2015 Dela Inlagd Maj 15, 2015 Och vi som växlar något så när vettigt får drygt 4 Baht för en krona, men lycka till med Forex Givet. Vi som vet växlar ju längst bort bakom krönet under bron och sen på andra sidan vägen bakom det gröna skynket. Alltid minst en baht mer där än på alla andra ställen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 15, 2015 Dela Inlagd Maj 15, 2015 Givet. Vi som vet växlar ju längst bort bakom krönet under bron och sen på andra sidan vägen bakom det gröna skynket. Alltid minst en baht mer där än på alla andra ställen Nej vi växlar i bank, Fast det är väl okänd för en nolla och troll som du Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 16, 2015 Dela Inlagd Maj 16, 2015 Ser ju lovande ut, vore ju underbart om euron först gick över 40, sen närmade sig 50 om tre månader. Kronan har kanske också goda förutsättningar att gå mot 5. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 16, 2015 Dela Inlagd Maj 16, 2015 Se där ja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 16, 2015 Dela Inlagd Maj 16, 2015 Se där ja Ditt favoställe Superrich erbjuder 4, 04. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 16, 2015 Dela Inlagd Maj 16, 2015 Ditt favoställe Superrich erbjuder 4, 04. Jo såg det bra på lördag [emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Maj 16, 2015 Dela Inlagd Maj 16, 2015 Hur ligger ATM:erna till nu i Thailand angående växlingskursen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 16, 2015 Dela Inlagd Maj 16, 2015 Hur ligger ATM:erna till nu i Thailand angående växlingskursen? Beror inte på dom så mycket om du har svenskt kort, bara du låter växlingen ske i din bank och inte i Thaibanken! Har du MasterCardkort finns deras kurs angiven här! https://www.mastercard.com/se/consumer/currencyconversion.html Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 18, 2015 Dela Inlagd Maj 18, 2015 Är det ljuset i tunneln som siktas nu tro, vad gäller kronkursen..? http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ingves-viktigt-att-inte-kronan-starks-for-snabbt_4571336.svd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 18, 2015 Dela Inlagd Maj 18, 2015 Det som oftast krävs är ett arbetstillstånd. Och dessa konton öppnas inte lokalt utan det är huvudkontoren i BKK som gör det och då kan det bli svårt utan alla dokument. Men att fråga skadar ju aldrig. Bankchefen på mitt BKK bank kontor frågade mig om jag ville öppna ett.Hon vet att jag inte jobbar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 18, 2015 Dela Inlagd Maj 18, 2015 Beror inte på dom så mycket om du har svenskt kort, bara du låter växlingen ske i din bank och inte i Thaibanken! Har du MasterCardkort finns deras kurs angiven här! https://www.mastercard.com/se/consumer/currencyconversion.html Tack för infot och länken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 18, 2015 Dela Inlagd Maj 18, 2015 Bankchefen på mitt BKK bank kontor frågade mig om jag ville öppna ett.Hon vet att jag inte jobbar Har du fått ett nu då? Om du har det är det ju bra nyheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd Maj 18, 2015 Dela Inlagd Maj 18, 2015 Är det ljuset i tunneln som siktas nu tro, vad gäller kronkursen..? http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ingves-viktigt-att-inte-kronan-starks-for-snabbt_4571336.svd Kommer med besked senare i dag. -0,25 är absolut ingen lägstanivå. Inflationsmålet är inte nått men den svaga kronan har hjälpt till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 18, 2015 Dela Inlagd Maj 18, 2015 Har du fått ett nu då? Om du har det är det ju bra nyheter. Njae! Det var inte jag som var intresserad.Det började nog i inlägget 4574 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 18, 2015 Dela Inlagd Maj 18, 2015 Har konto i både Bangkok Bank och Kasikorn sen 2000.Öppnade i Surin och Kab choeng,endast adress i byn behövdes. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd Maj 19, 2015 Dela Inlagd Maj 19, 2015 (ändrad) Har konto i både Bangkok Bank och Kasikorn sen 2000.Öppnade i Surin och Kab choeng,endast adress i byn behövdes. Vad lite det behövs, SEB skrev att riksbanken nog behöver lätta på penningpolitiken, direkt sjönk kronan 0,10 mot bahten. Ändrades Maj 19, 2015 av Rave on Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu