Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

Jag får betalt i danska kronor som är peggade till Euron. Allt förs över till min svenska bank, därifrån för jag över lite pengar när kursen är dålig och större summor när kursen är bättre.

Jag är tämligen säker på att du kan öppna eurokonto hos de flesta thaibanker och sen växla över till Baht när du tycker det känns ok.

/ SatanG

Det som oftast krävs är ett arbetstillstånd.

Och dessa konton öppnas inte lokalt utan det är huvudkontoren i BKK som gör det och då kan det bli svårt utan alla dokument.

Men att fråga skadar ju aldrig. :D

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Finns inte en bank som idkar ideellt arbete, något att tänka på :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

carpenter

japp det är turistens värld ,ville bara ge dig en förklaring på dom olika korten och avgifter  ,själv så växlar jag alltid cash numera eftersom det är förmånligast för mig

Alla har ju inte svarta pengar, mina börjar ta slut, efter sex är

Dela på andra sajter

Finns inte en bank som idkar ideellt arbete, något att tänka på :wink:

Har herrn aldrig hört talas om Ebberöds bank.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har herrn aldrig hört talas om Ebberöds bank.

Jodå men den konka redan 1935 har jag hört 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Mja, hade det varit 5,06 så hade det nog kunnat vara en liten anledning till fest.

4,06 är betydligt bättre än 3,65 som var för några veckor sen.

Man får vara glad för det lilla sa flickan som satte sig på nappen ;-)

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Dela på andra sajter

Det som oftast krävs är ett arbetstillstånd.

Och dessa konton öppnas inte lokalt utan det är huvudkontoren i BKK som gör det och då kan det bli svårt utan alla dokument.

Men att fråga skadar ju aldrig. :D

Jag öppnade konto i Bangkok Bank i Jomtien i november 2012 mot uppvisande ett pass med ett Non- Immigrant visa gällande i 90 dagar, 

Dela på andra sajter

carpenter

Håll nu i hatten nedgående trend nu, Euron mer än Svenska kronan.  

Skall bli intressant att se i morgon

Dela på andra sajter

Finns det nån med gott om tid som skulle kunna göra en liten "lathund"&"sammanställning" med kostnader för de olika bankerna så man lättare kan se vilken bank som verkligen är minst kostsam för Thailandsresenärer? Typ för skicka eller ta ut.

Dela på andra sajter

Soengsang

Finns det nån med gott om tid som skulle kunna göra en liten "lathund"&"sammanställning" med kostnader för de olika bankerna så man lättare kan se vilken bank som verkligen är minst kostsam för Thailandsresenärer? Typ för skicka eller ta ut.

Länk nedan, får inte ut någon bra bild via telefonen.

http://www.privataaffarer.se/nyheter/sa-mycket-kostar-uttaget-utomlands-521001

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

spooncreek

Ingen aning, men jag vet vad min hustru tror i alla fall. Jag gjorde misstaget att berätta om kronans uppgång för henne och fick direkt ordern att beställa en tripp till Koh Chang med familjen vilket jag just gjort.

Fritz..

Flickvännen, som fått lyssna på min klagosång ofta de senaste månaderna om hur mycket köpkraft jag tappat, lyckades idag snappa upp på nyheterna att THB försvagats. "Good for you"?, blev givetvis den rappa frågan från henne (med den där iskallt forskande  blicken som bara thailändskor kan uppbringa). Mumlade nått om "Sweden money no good" och tittade koncentrerat på datorskärmen. Gick troligen inte hem. Resultatet kan bli som för Fritz, bokad semesterresa

Dela på andra sajter

Flickvännen, som fått lyssna på min klagosång ofta de senaste månaderna om hur mycket köpkraft jag tappat, lyckades idag snappa upp på nyheterna att THB försvagats. "Good for you"?, blev givetvis den rappa frågan från henne (med den där iskallt forskande  blicken som bara thailändskor kan uppbringa). Mumlade nått om "Sweden money no good" och tittade koncentrerat på datorskärmen. Gick troligen inte hem. Resultatet kan bli som för Fritz, bokad semesterresa

Det är skrämmande hur lika de är och kommenterar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Det är skrämmande hur lika de är och kommenterar.

Det är en komplott. mot oss.

En sammansvärjning av Thaitjejer mot farangens plånbok..

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag får betalt i danska kronor som är peggade till Euron. Allt förs över till min svenska bank, därifrån för jag över lite pengar när kursen är dålig och större summor när kursen är bättre.

Jag är tämligen säker på att du kan öppna eurokonto hos de flesta thaibanker och sen växla över till Baht när du tycker det känns ok.

/ SatanG

Ja ett valutakonto går alldeles utmärkt att öppna i Thailand.Det har du alldeles rätt i Satang.

Dela på andra sajter

Nu har vågen ebbat ut...... :nono:

Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 4.008461 THB

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Pridiyathorn: THB kan fortsätta sjunka.

The depreciating baht could be weakened further by the Bank of Thailand's recent measures to relax curbs on movement of capital flows, says Deputy Prime Minister MR Pridiyathorn Devakula.

"These measures will create more balance between buying and selling. Now we have started to see [the baht] falling, but it could be weaker as the measures have just been announced," he said.  The measures allow more opportunities for Thai investors to purchase or borrow a greater amount of foreign currencies, while the limit on buying or seeking loans offered in baht has been raised for foreigners, said MR Pridiyathorn.

Dela på andra sajter

Soengsang

Det går inte att fokusera på dagliga toppar, det mest viktiga är ju trenden på THB och den har ju sett god de sista veckorna.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Det går inte att fokusera på dagliga toppar, det mest viktiga är ju trenden på THB och den har ju sett god de sista veckorna.

och trenden har ju varit lågt på fredagar en längre tid

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Soengsang

och trenden har ju varit lågt på fredagar en längre tid

Jo, men ändå stigande de sista veckorna :)

Dela på andra sajter

stefan5300

Forde over pengar från Handelsbanken till Kasikorn bank i Tisdags och fick rätt så precis 4 Baht per krona

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Forde over pengar från Handelsbanken till Kasikorn bank i Tisdags och fick rätt så precis 4 Baht per krona

Glada nyheter får vi inte nog av :good:

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Kan du se när (vilken dag) växlingen gjordes?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...