Tommy Inlagd April 14, 2015 Dela Inlagd April 14, 2015 Äntligen hoppade Nok över 1,10. Inget vidare, men dock inte så bedrövligt som tidigare. Svenskarna är Norrmännens Polacker MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 14, 2015 Dela Inlagd April 14, 2015 Vi som köpt hus nyligen i Thailand gråter Skönt att man betalade kontant för 10 år sedan! Våra svenska pesetas var lite starkare, och sen har värdet 3-faldigats, i Thai Bath MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 14, 2015 Dela Inlagd April 14, 2015 (ändrad) Svenskarna är Norrmännens Polacker MVH Tommy Och på svenskarna, ser norsk-svenskarna, på samma sätt som rumänerna ser på zigenarna. Ändrades April 14, 2015 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 14, 2015 Dela Inlagd April 14, 2015 Detta bådar inte gott, kanske dags att skippa Thailand ett par år. "SEB:s ekonomer räknar med att Riksbanken kommer att sänka styrräntan med 0,15 procentenheter till minus 0,40 procent och öka sina köp av statspapper, så kallade kvantitativa lättnader, med ytterligare 50 miljarder kronor för att nå målet om 2 procents inflation. - Enkelt uttryckt ökar Riksbanken hastigheten på sedelpressarna, säger Bergqvist. Men han är samtidigt skeptisk till Riksbankens utsikter att lyckas. Sveriges ekonomi påverkas mycket starkt av utvecklingen i omvärlden eftersom export utgör en så relativt stor andel av ekonomin, vår hemmamarknad är så liten att utländska faktorer spelar en större roll än för andra länder. - Riksbanken har en övertro på vad man kan åstadkomma med räntan, säger Robert Bergqvist." http://www.svd.se/naringsliv/svag-inflation-kan-ge-rantesankning_4483317.svd Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 14, 2015 Dela Inlagd April 14, 2015 Svenskarna är Norrmännens Polacker MVH Tommy och vad är alla polacker som jobbar i Norge för ngt då,det är massor av dem i norge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd April 14, 2015 Dela Inlagd April 14, 2015 och vad är alla polacker som jobbar i Norge för ngt då,det är massor av dem i norge Svenskar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd April 15, 2015 Dela Inlagd April 15, 2015 Detta bådar inte gott, kanske dags att skippa Thailand ett par år. "SEB:s ekonomer räknar med att Riksbanken kommer att sänka styrräntan med 0,15 procentenheter till minus 0,40 procent och öka sina köp av statspapper, så kallade kvantitativa lättnader, med ytterligare 50 miljarder kronor för att nå målet om 2 procents inflation. - Enkelt uttryckt ökar Riksbanken hastigheten på sedelpressarna, säger Bergqvist. Men han är samtidigt skeptisk till Riksbankens utsikter att lyckas. Sveriges ekonomi påverkas mycket starkt av utvecklingen i omvärlden eftersom export utgör en så relativt stor andel av ekonomin, vår hemmamarknad är så liten att utländska faktorer spelar en större roll än för andra länder. - Riksbanken har en övertro på vad man kan åstadkomma med räntan, säger Robert Bergqvist." http://www.svd.se/naringsliv/svag-inflation-kan-ge-rantesankning_4483317.svd Svenska börsen fortsätter uppåt och utländska fonder/aktier, speciellt med valutor som går uppåt som Thailand, Usa, Japan m.fl, blir intressanta investeringsobjekt. Lite spekulation kan alla göra med sina pensionspengar eller sparpengar om man har modet och tjäna pengar för framtiden. Det gäller att se möjligheterna och inte förblindas av det negativa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Svenska börsen fortsätter uppåt och utländska fonder/aktier, speciellt med valutor som går uppåt som Thailand, Usa, Japan m.fl, blir intressanta investeringsobjekt. Lite spekulation kan alla göra med sina pensionspengar eller sparpengar om man har modet och tjäna pengar för framtiden. Det gäller att se möjligheterna och inte förblindas av det negativa! Jag ser möjligheten att inte åka till Thailand under ett par år till dess att Thb/Sek kursen har blivit fördelaktigare för mej och att under tiden låta mitt kapital stanna i de fonder/aktier som jag placerar i. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Kan bli samma här. Men vi kämpar på och hoppas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Hellre leva snålt i Thailand än i Sverige som det ser ut idag, en dag i Thailand är fortfarande trevligare än en här i det numera konstiga landet Sverige. Så känner jag det i allafall. Men man kan ju hoppas det vänder så man för lite mer för sina kronor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd April 17, 2015 Dela Inlagd April 17, 2015 (ändrad) Har trenden vänt? Såg bättre ut idag så vi får väl hoppas http://www.valuta.se/forex/details.aspx?id=436489 Ändrades April 17, 2015 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd April 23, 2015 Dela Inlagd April 23, 2015 Har trenden vänt? Såg bättre ut idag så vi får väl hoppas http://www.valuta.se/forex/details.aspx?id=436489 Ja trenden har vänt men inte för kronan verkar det som. Däremot har rubeln stärkts med ca 30 % sen sist jag kollade i vintras. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd April 23, 2015 Dela Inlagd April 23, 2015 (ändrad) Hellre leva snålt i Thailand än i Sverige som det ser ut idag, en dag i Thailand är fortfarande trevligare än en här i det numera konstiga landet Sverige. Så känner jag det i allafall. Men man kan ju hoppas det vänder så man för lite mer för sina kronor. Är du tålig mot värme? Jag tycker det är underbart att kunna gå ut, ta en promenad eller göra något fysiskt ute utan att känna att det är tungt att andas och svetten rinna. Hörde att det var 41 grader häromdagen, det är iaf 10 grader för mycket för mig. Ändrades April 23, 2015 av Rave on Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 23, 2015 Dela Inlagd April 23, 2015 (ändrad) Är du tålig mot värme? Jag tycker det är underbart att kunna gå ut, ta en promenad eller göra något fysiskt ute utan att känna att det är tungt att andas och svetten rinna. Hörde att det var 41 grader häromdagen, det är iaf 10 grader för mycket för mig. Dessutom hävdar ju den svenska polisen att vissa fysiska aktiviteter är lagliga i skogen http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2693999-polisen-lagligt-ha-sex-i-skogen undrar vad BiB tycker om sånt? Kanske ingen risk vid 41graders värme? MVH Tommy Ändrades April 23, 2015 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd April 23, 2015 Dela Inlagd April 23, 2015 Dessutom hävdar ju den svenska polisen att vissa fysiska aktiviteter är lagliga i skogen http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2693999-polisen-lagligt-ha-sex-i-skogen undrar vad BiB tycker om sånt? Kanske ingen risk vid 41graders värme? MVH Tommy Jo fast jag tänkte på en löp eller cykelrunda, tennis. I Thailand skulle jag inte ens kunna spela golf utan att bli för varm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 23, 2015 Dela Inlagd April 23, 2015 och vad är alla polacker som jobbar i Norge för ngt då,det är massor av dem i norge Filippinare. De skall visst köra riktigt bra och snackar oftast bättre engelska än polacker! Bara att vänta in det som drabbat den svenska sjöfarten för läääänge sedan. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 23, 2015 Dela Inlagd April 23, 2015 Filippinare. De skall visst köra riktigt bra och snackar oftast bättre engelska än polacker! Bara att vänta in det som drabbat den svenska sjöfarten för läääänge sedan. MVH Tommy Till och med Filippinerna börjar anses som dyra. Här om dagen kom det in en Holländsk på till Finland där vi låg, där var manskapet från Indonesien, en var så fattig så han bra hade ETT namn, inget för och efternamn alltså, tydligen får de betala för sina namn där, de absolut fattigaste har ofta bara ett namn. Annars är ju också Ukrainare populära, de är beredda på att ta dubbelt så långa kontrakt som tex Ryssar och Ester för halva lönen! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 23, 2015 Dela Inlagd April 23, 2015 Filippinare. De skall visst köra riktigt bra och snackar oftast bättre engelska än polacker! Bara att vänta in det som drabbat den svenska sjöfarten för läääänge sedan. MVH Tommy Polacker I Norge stöter man på överallt på företagen Det svenska sjöfarten blev drabbad av ,blev transportnäringen drabbad av redan när vi gick med eu och eskalerade när Rumänien och Bulgarien kom med i eu Fillipinarna är redan här och kör ,njae går väl inte så bra för dom i det nordiska vinterklimatet för dom,, Det bor ett gäng utanför Karlstad så dom parkerar där med dinotrans bilar och när dom ska iväg så backar dom ut på huvudled istället för att åka 150 m och vända på en stor asfaltsplan ,så är nog lite olika kulturella skillnader ,, http://www.stoppafusket.se/2013/08/18/sanningen-om-akeriet-dinotrans-loner-chaufforerna-jobbar-for-slavlon/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Kronan och även euron gjorde ju ett litet hopp igår, kan ju vara bra att ha nått att "ta av" till nästa sänkning av räntan. Bara att inse att hoppet står till att Thailand vidtar åtgärder för att drastiskt sänka bahten, med de verktyg de har för det. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Får hoppas att Bahten rättar till sig innan sommaren.. Kan bli dyrt annars. Jaja. Får väl spara in på glassen, för dottern Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Dessutom hävdar ju den svenska polisen att vissa fysiska aktiviteter är lagliga i skogen http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2693999-polisen-lagligt-ha-sex-i-skogen undrar vad BiB tycker om sånt? Kanske ingen risk vid 41graders värme? MVH Tommy Varför skulle det inte vara lagligt att göra i skogen? Vi har fortfarande allemansrätten! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Får hoppas att Bahten rättar till sig innan sommaren.. Kan bli dyrt annars. Jaja. Får väl spara in på glassen, för dottern Rock on! Det tar sig sa pyroman. När ska du ner? Skickat från min HTC One_M8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Det tar sig sa pyroman. När ska du ner? Skickat från min HTC One_M8 Midsommartiden och framåt. Ska ni ner? Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Midsommartiden och framåt. Ska ni ner? Rock on! PM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jan L Inlagd April 28, 2015 Dela Inlagd April 28, 2015 http://www.nationmultimedia.com/business/Strong-baht-aside-export-sector-needs-structural-c-30258874.html Besök min blogg http://janluthman.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu