GreenValley Inlagd Mars 18, 2015 Dela Inlagd Mars 18, 2015 (ändrad) Snart får nog Ragson göra en "Changöl och dunka dunka" -version av den här med tanke på allt elände med valuta och ekonomi Man vänjer sig! https://www.youtube.com/watch?v=hAuvFUsRijI Ändrades Mars 18, 2015 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Vad i....? Jag hade väntat mig 3.50, men vi är ju tillbaka på 3.79! Då behöver jag inte spä ut juicen med vatten idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carpenter Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Simma lugnt. Bara att dra in en trettio öl per månad, så är du väl nästan uppe i en 4bht jämt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Finns det fattighus i Thailand för faranger, jag menar när kursen sjunker så kraftigt. Män som planerat vara nere i 6 månader kanske är panka efter 4 månader. Jag ser fler faranger som tycks bo på stranden eller vid 7/11 har jag sett män som legat och har sina ägodelar bredvid sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Finns det fattighus i Thailand för faranger, jag menar när kursen sjunker så kraftigt. Män som planerat vara nere i 6 månader kanske är panka efter 4 månader. Jag ser fler faranger som tycks bo på stranden eller vid 7/11 har jag sett män som legat och har sina ägodelar bredvid sig. Kanske kan söka politisk asyl? Flyr från vänster-feministisk diktatur? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Finns det fattighus i Thailand för faranger, jag menar när kursen sjunker så kraftigt. Män som planerat vara nere i 6 månader kanske är panka efter 4 månader. Jag ser fler faranger som tycks bo på stranden eller vid 7/11 har jag sett män som legat och har sina ägodelar bredvid sig. Var finns detta? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Vad i.? Jag hade väntat mig 3.50, men vi är ju tillbaka på 3.79! Då behöver jag inte spä ut juicen med vatten idag. Nja, snarare 3,70, men fortfarande lever hoppet om att kronan skall stabilisera sig eftersom man sagt att det kommer att dröja till halvårsskifter 2016 innan nya diskutioner om ränta skall upptas! Det skulle ju kunna ha den effekten att övriga valutor försvagas medans den redan svaga kronan står still vilket då egentligen skulle betyda en stärkning på valutamarknade! Ni som vill leva på hoppet kan ju spekulera i liknande banor! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Nja, snarare 3,70, men fortfarande lever hoppet om att kronan skall stabilisera sig eftersom man sagt att det kommer att dröja till halvårsskifter 2016 innan nya diskutioner om ränta skall upptas! Det skulle ju kunna ha den effekten att övriga valutor försvagas medans den redan svaga kronan står still vilket då egentligen skulle betyda en stärkning på valutamarknade! Ni som vill leva på hoppet kan ju spekulera i liknande banor! Riksbanken vill att kronan ska följa euron så allt är dom där förbannade Grekernas fel. Sa det redan på 80 talet att man inte kan lita på turkar å greker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Nja, snarare 3,70, men fortfarande lever hoppet om att kronan skall stabilisera sig eftersom man sagt att det kommer att dröja till halvårsskifter 2016 innan nya diskutioner om ränta skall upptas! Det skulle ju kunna ha den effekten att övriga valutor försvagas medans den redan svaga kronan står still vilket då egentligen skulle betyda en stärkning på valutamarknade! Ni som vill leva på hoppet kan ju spekulera i liknande banor! Thailands kurs är stabil under en militärjunta men Sverige har en skakig minoritetsregering med ett svagt underlag i riksdagen. En tydlig skillnad av vad marknaden kräver. När Thailand får en vald regering lär valutan sjunka igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Riksbanken vill att kronan ska följa euron så allt är dom där förbannade Grekernas fel. Sa det redan på 80 talet att man inte kan lita på turkar å greker. Hoppas de slänger ut grekerna från euron! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Riksbanken vill att kronan ska följa euron så allt är dom där förbannade Grekernas fel. Sa det redan på 80 talet att man inte kan lita på turkar å greker. Det är nog till och med så att man vill ha SEK att sjunka i förhållande till EUR för att få lite fart på vår export till andra EU-länder. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 19, 2015 Dela Inlagd Mars 19, 2015 Finns det fattighus i Thailand för faranger, jag menar när kursen sjunker så kraftigt. Män som planerat vara nere i 6 månader kanske är panka efter 4 månader. Jag ser fler faranger som tycks bo på stranden eller vid 7/11 har jag sett män som legat och har sina ägodelar bredvid sig. Det närmaste måste nog vara IDC(har jag för mej att det heter), fast de träder nog inte in förrän deras visa är utgånget... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Thailands kurs är stabil under en militärjunta men Sverige har en skakig minoritetsregering med ett svagt underlag i riksdagen. En tydlig skillnad av vad marknaden kräver. När Thailand får en vald regering lär valutan sjunka igen! Tänk om DÖ-partierna och sverigedemokraterna bråkar så mycket att svenska militären griper in för att reformera hela sveriges grundlag/författning. Hehe, funkar nog inte i sverige. När ÖB kallar in soldaterna kommer alla 2 vi har. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Mars 20, 2015 Dela Inlagd Mars 20, 2015 Olle Victorin kan väl rycka in igen Så slipper vi den grisen vid min somarstuga Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Visst suger kursen men första gången jag kom till Thailand låg kursen på ca 4,25 och den verkar ligga mestadels mellan 3,75 - 4,75 sedan dess (1988) Så det kan vara tänkvärt att ha konto i thaibank och om möjligt föra över mer pengar när kursen är förmånlig för att ha när den inte är det. Inflationen ser jag som ett större problem och tror att den är bra högre än de officiella siffrorna. Eftersom jag är optimist tror jag kursen är runt 4 till sommaren och drygt 5 någon gång 2017. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 (ändrad) Man kan ju välja nivån på levandet åxå, idag käkade jag för $14 ca 500 THB eller 120kr om jag nu räknar rätt (ingen mästare i huvudräkning direkt). Eller så käkar man för $2 och detta för 2 pers, $3.50 så får man lite soppa och en öl (åt mig) till maten åxå. Men ska man nu flyga 1a klass och bo på det dyraste hotellet man kan hitta i BKK så kostar det ju lite mer. var 3:1 när jag var ner första gången och jag upplever det som dyrare förra året trots 5:1 pga att priserna i Thailand ökat. Men en condo i Isaan (ganska centralt nära MS) för under 4000B/månad eller i pattis för 6000B (sen tillkommer el+vatten) är ju inte hela världen. Låter som att vissa här på MPR bränner det på en natt bara på hotellet. Så det går att leva ganska bra utan att bränna alltför mycket pengar. Går kursen ner så får man väl leva lite billigare helt enkelt. Resan är ju otroligt billig egentligen. Baggarna utan väska och mat, kostar fan inte mer än en utekväll i sthlm. Ändrades Mars 22, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 hur ligger filippinska peson till, kan de vara ett alternativ att åka till filippinerna istället? Man får över 5 Pesos för 1 svensk krona men det mesta är sämre och dyrare forutom alkohol och brudar men forresten vad vet jag, har inte varit där sedan 1993. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Man får över 5 Pesos för 1 svensk krona men det mesta är sämre och dyrare forutom alkohol och brudar men forresten vad vet jag, har inte varit där sedan 1993. Ja dit åker man ju för att studera det rika kulturlivet. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Ja dit åker man ju för att studera det rika kulturlivet. Jajamen, bland annat från ön Corregidor i Manilabukten som var en befästning under andra världskriget och sedan finns de ju lite annat kulturberikande. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Jajamen, bland annat från ön Corregidor i Manilabukten som var en befästning under andra världskriget och sedan finns de ju lite annat kulturberikande. 1 (1).jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 6 (2).jpg 6 (1).jpg När åker vi? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 När åker vi? Ja säg de. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 Jag hänger på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 23, 2015 Dela Inlagd Mars 23, 2015 När åker vi? Feb Feb 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd Mars 29, 2015 Dela Inlagd Mars 29, 2015 3.63 i går Thailand ica kort http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu