Oregistrerad Inlagd Mars 14, 2015 Dela Inlagd Mars 14, 2015 Var hittar du den uppgiften, det som jag fetlagt alltså ? Det är en ren gissning, men Du får se, till hösten ligger € ca 0,80 $ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 14, 2015 Dela Inlagd Mars 14, 2015 Nu jobbar ju regeringen, både gamla och nya, med att sänka kronkursen för att försöka rädda jobb och exportindustrin kvar i Sverige och inte i första hand att gynna turistindustrin i Thailand. /Martin Hur räddar man jobben genom att säga upp ett exportavtal och reta kunderna i arabvärlden till att sluta köpa svenska kunder? Att det sänker kronkursen det förstår jag. Men hur räddar det jobben? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 14, 2015 Dela Inlagd Mars 14, 2015 Ska man stödja diktaturer som Saudiarabien, så lever jag hellre på bidrag. och vad ska du få bidraget ifrån lånade pengar?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 14, 2015 Dela Inlagd Mars 14, 2015 och vad ska du få bidraget ifrån lånade pengar?? Jag gör ett snitt i kudden bara... Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 14, 2015 Dela Inlagd Mars 14, 2015 Ja man kan lätt tro att USA och Sverige är helt jämförbara länder, men tittar man lite närmare så ser man att USA är lite större, och med deras inre marknad inte riktigt lika beroende av exporten. /Martin USA är dessutom mycket protektionistiskt mot omvärlden så man har mycket höga tullar på en hel del produkter som man har från den inhemska marknaden tex järn. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Fick ett mejl från en polare som just varit på ett möte arrangerat av Aktiespararnas förening eller nåt sånt. Där gissade expertisen på att Sverige skulle sänka räntan ytterligare samt att USA höja sin. Inte så bra för oss som vill ha mera battingar för våra SEK. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Fick ett mejl från en polare som just varit på ett möte arrangerat av Aktiespararnas förening eller nåt sånt. Där gissade expertisen på att Sverige skulle sänka räntan ytterligare samt att USA höja sin. Inte så bra för oss som vill ha mera battingar för våra SEK. Fritz.. Precis, det lär bli -0.20 redan i April. Att vi ska ner till 3,50 är helt garanterat. Frågan är om det blir lika illa som på 90 talet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Precis, det lär bli -0.20 redan i April. Att vi ska ner till 3,50 är helt garanterat. Frågan är om det blir lika illa som på 90 talet? Jag tror på snabb nedgång från början och sedan en lång utdragen nedförsbacke under resten av 2000-talet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Fick ett mejl från en polare som just varit på ett möte arrangerat av Aktiespararnas förening eller nåt sånt. Där gissade expertisen på att Sverige skulle sänka räntan ytterligare samt att USA höja sin. Inte så bra för oss som vill ha mera battingar för våra SEK. Fritz.. blir nog att ta med tält och matlådor nästa gång man åker till Thailand på semester Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Jag tror på snabb nedgång från början och sedan en lång utdragen nedförsbacke under resten av 2000-talet.Det tror jag med och jag pratade med en ekonom I eftermiddags och han talade om Sveriges utveckling kontra Thailands. Thailand har ju en så kallad tigerekonomi medans i Sveriges ekonomi är på väg mot kollaps. Faktum är att den mannen förutspådde att kronan och bahten kommer vara jämbördiga om ett antal år. Vilka priser det skulle bli, en liter bensin 30 kr, en pizza 400 kr, taxi Pattaya-bkk 1500 kr. Riktigt så illa har jag svårt att tro men 2 baht för en krona innan 2020. Det härliga Reinfeldska 2020 som han gillar att tjata om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Ingves sänker räntan. Varför då?. Vi har inflation I sverige. Usa höjer aldrig sin ränta. Finns inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 500 kr för en barfine gud förglömde We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Det tror jag med och jag pratade med en ekonom I eftermiddags och han talade om Sveriges utveckling kontra Thailands. Thailand har ju en så kallad tigerekonomi medans i Sveriges ekonomi är på väg mot kollaps. Faktum är att den mannen förutspådde att kronan och bahten kommer vara jämbördiga om ett antal år. Vilka priser det skulle bli, en liter bensin 30 kr, en pizza 400 kr, taxi Pattaya-bkk 1500 kr. Riktigt så illa har jag svårt att tro men 2 baht för en krona innan 2020. Det härliga Reinfeldska 2020 som han gillar att tjata om. Vem fan åker till Thailand för att äta pizza? Mycket godare hemma. Nu är det väl en oduglig fd. svetsare som fixar vår valutakurs. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Undrar vad för hållhake MP har på S?Detta lilla skitparti styr ju fullkomligt svensk politik numera. Dom är mest PK och dom har media på sin sida. Det är alltså dom som dikterar vad som är PK. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 tur man inte är beroende av kursen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 tur man inte är beroende av kursen Vill hoppas detsamma i framtiden gubben. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Tycker kursen går käpprakt rätt åt helvete. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Ingves sänker räntan. Varför då?. Vi har inflation I sverige. Usa höjer aldrig sin ränta. Finns inte. Ingves sänkte räntan för att vi har deflation i Sverige och han vill att vi har inflation på upp till 2% Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Mars 16, 2015 Dela Inlagd Mars 16, 2015 Att planera persionen i Thailand med svenska pengar kan man nog glömma. Om 20 år får man knappast 4baht per krona. Såvida inte alla raketforskare på våra flyktingboenden sätter igång och bevisar att de är en vinst för sverige..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Mars 16, 2015 Dela Inlagd Mars 16, 2015 tur man inte är beroende av kursen Nä den drabbar ju inte dem som aldrig åker hit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Mars 16, 2015 Dela Inlagd Mars 16, 2015 Tja för min del går Dollarn i rätt håll, men olje priset går åt fel håll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 16, 2015 Dela Inlagd Mars 16, 2015 Nä den drabbar ju inte dem som aldrig åker hit Precis då har man valfrihet[emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 16, 2015 Dela Inlagd Mars 16, 2015 SCB 100 skr = 381.75 på måndagsmörra! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 16, 2015 Dela Inlagd Mars 16, 2015 Ingves sänkte räntan för att vi har deflation i Sverige och han vill att vi har inflation på upp till 2% Frågan är. Har vi verkligen deflation. Tillåt mig tvivla. Det märkliga att det som Ingves gör har testats av t.ex Japan utan framgång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 16, 2015 Dela Inlagd Mars 16, 2015 Nä den drabbar ju inte dem som aldrig åker hit första gången jag var i Thailand stod den i 2,90 så har det som riktmärke och går den lite under det så är det ingen katastrof för mig ,ska nog kunna åka mina 6-8 veckor på semester till Thailand och länderna runt omkring där i alla fall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu