KaiserBlood Inlagd Februari 15, 2015 Dela Inlagd Februari 15, 2015 Tack, det visste jag inte, då blir det så i Mars, plockar ut 150000 THB direkt istället för att fjutta med 30000 x 5. Javisst, finns ingen anledning att använda automaterna om man ska göra av med större belopp. We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 20, 2015 Dela Inlagd Februari 20, 2015 Det som såg ut att gå åt rätt håll, men idag är det ner igen, jaja, blir nog bra om en kvart till 12 månader eller nåt! Average bank exchange rate from data above: 1 SEK = 3.820875 THB Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd Mars 8, 2015 Dela Inlagd Mars 8, 2015 Japp, max uttag är 5000 SEK på mitt kort, Inte jag som satt limit, men normalt sett har jag inte haft ett problem med dom. Nu börjar det fan vara på gränsen.20.000 var ganska lagom. Varför är det så begränsat med uttagen med ica-kortet. Jag vill ta ut 20000 vid varje uttag som jag alltid gjort. Nuförtiden kan jag max ta ut 19000, och allt som oftast får man som svar, invalid amount, och man får ut 10000 eller typ 12000. I går vid samma använde jag mitt visa-kort för första gången på väldigt länge och då sprutade maskinen ut 20k utan problem, så det är inte brist på cash i automaten. Men med det uttaget fick jag inte frågan om "continue with exchange rate". Så jag ger mig attan på att jag fick den ruttna kursen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rave on Inlagd Mars 8, 2015 Dela Inlagd Mars 8, 2015 Varför är det så begränsat med uttagen med ica-kortet. Jag vill ta ut 20000 vid varje uttag som jag alltid gjort. Nuförtiden kan jag max ta ut 19000, och allt som oftast får man som svar, invalid amount, och man får ut 10000 eller typ 12000. I går vid samma använde jag mitt visa-kort för första gången på väldigt länge och då sprutade maskinen ut 20k utan problem, så det är inte brist på cash i automaten. Men med det uttaget fick jag inte frågan om "continue with exchange rate". Så jag ger mig attan på att jag fick den ruttna kursen. Sen så läste jag i går den banala rubriken på DI : "kronan visar muskler". Då hade kursen gått upp till 3.91 för att sen återgå till ca 3.84. Liksom vad är det för nötter som skriver en sån rubrik, värdelöst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 8, 2015 Dela Inlagd Mars 8, 2015 Varför är det så begränsat med uttagen med ica-kortet. Jag vill ta ut 20000 vid varje uttag som jag alltid gjort. Nuförtiden kan jag max ta ut 19000, och allt som oftast får man som svar, invalid amount, och man får ut 10000 eller typ 12000. I går vid samma använde jag mitt visa-kort för första gången på väldigt länge och då sprutade maskinen ut 20k utan problem, så det är inte brist på cash i automaten. Men med det uttaget fick jag inte frågan om "continue with exchange rate". Så jag ger mig attan på att jag fick den ruttna kursen. ica går bara att ta ut 5000 sek åt gången och då går det inte att ta 20000 baht Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Mars 8, 2015 Dela Inlagd Mars 8, 2015 Sen så läste jag i går den banala rubriken på DI : "kronan visar muskler". Då hade kursen gått upp till 3.91 för att sen återgå till ca 3.84. Liksom vad är det för nötter som skriver en sån rubrik, värdelöst. Möjligtvis jämför de med valutor som har något som helst intresse för Sverige. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Mars 9, 2015 Dela Inlagd Mars 9, 2015 Sen så läste jag i går den banala rubriken på DI : "kronan visar muskler". Då hade kursen gått upp till 3.91 för att sen återgå till ca 3.84. Liksom vad är det för nötter som skriver en sån rubrik, värdelöst. Klickhoror är förutsägbara. Särskilt intelligenta är dom inte. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Mars 9, 2015 Dela Inlagd Mars 9, 2015 nu 1 kr 3.83 offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 nu 1 kr 3.83 offe Vill du ha riktigt aktuella och användbara kurser så ska du nog kolla aktuella kurser direkt på bankerna istället för index! Så här ser det ut IRL just nu den 10 mars 2015 vid växling i ATM Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 Vill du ha riktigt aktuella och användbara kurser så ska du nog kolla aktuella kurser direkt på bankerna istället för index! Så här ser det ut IRL just nu den 10 mars 2015 vid växling i ATM Vad menar du med växling i ATM? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 Vad menar du med växling i ATM? Nja, kanske lite otydligt, men det är den kurs bankerna anger som TT kurs, cashkursen är ju som bekant lite sämre i affärsbankerna, sedan beror det naturligtvis på vad din bank tar för avgift på den summa som anges i TT för att få den faktiska kostnaden! Brukar vara THB 180 (till Thaibanken) en fast summa till din egen bank samt ett valutapåslag så skillnaden i slutändan jmf kontant växling är inte alltid så stor! Här är cashkursen just nu! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 (ändrad) Ok, då är jag med. Den första tablån du visade är TT-överföring från SE till konto i Thailändsk bank. Den andra är om du stoppar in ett svenskt kort i en ATM här. Wright? Bra tabeller för övrigt. Var hittar man dem (länk)? Ändrades Mars 10, 2015 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 Ok, då är jag med. Den första tablån du visade är TT-överföring från SE till konto i Thailändsk bank. Den andra är om du stoppar in ett svenskt kort i en ATM här. Wright? Nope den andra är för kontantväxling inne i banken, svenska sedlar mot dito Thai! Den första är när du stoppar in svenskt kort! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 Nope den andra är för kontantväxling inne i banken, svenska sedlar mot dito Thai! Den första är när du stoppar in svenskt kort! Va??? Tillåt mej tvivla. Jag har aldrig fått TT-kursen när jag har tagit ut pengar på ett Visa- eller Masterkort. Då verkar kursen i din andra tabell stämma bättre överens enl min erfarenhet. Kanske finns det andra kort (ICA?) som ger bättre kurs? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 Vill du ha riktigt aktuella och användbara kurser så ska du nog kolla aktuella kurser direkt på bankerna istället för index! Så här ser det ut IRL just nu den 10 mars 2015 vid växling i ATM Kollade Oanda inget jävla index Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 Va??? Tillåt mej tvivla. Jag har aldrig fått TT-kursen när jag har tagit ut pengar på ett Visa- eller Masterkort. Då verkar kursen i din andra tabell stämma bättre överens enl min erfarenhet. Kanske finns det andra kort (ICA?) som ger bättre kurs? ICA är nog det bästa, deras kurs är densamma som Master Card utan valutapåslag! Du ska inte se TT kursen som den skamkurs du erbjuds i vissa ATM, det finns ju ett alternativ som säger continue without conversion, Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 (ändrad) Kollade Oanda inget jävla index Offe Bra, var kan du växla till Oanda kursen? Oanda är ett affärsindex! Ändrades Mars 10, 2015 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 Skandiabanken är hyfsad även om deras Valutapåslag är högre Vilket redan ha påtalats på MPR Sorry att jag skrev "jävla" Är lite morgonsur Baa Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 ICA är nog det bästa, deras kurs är densamma som Master Card utan valutapåslag! Du ska inte se TT kursen som den skamkurs du erbjuds i vissa ATM, det finns ju ett alternativ som säger continue without conversion, Ja precis och då får jag den taskiga kursen med mitt Masterkort (används i yttersta nödfall) några tiondelar under TT. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 Skandiabanken är hyfsad även om deras Valutapåslag är högre Vilket redan ha påtalats på MPR Sorry att jag skrev "jävla" Är lite morgonsur Baa Offe Eftersom detta inte är en kyrka får du svära hur mycket du vill! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 Bra, var kan du växla till Oanda kursen? Oanda är ett affärsindex! Använder den för att veta på ett ung vad man får för tex 2500 sek Det e bedrövligt nu 1 år sedan oftast över 12 000 bathingar nu mellan 9500 o 9800 Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 Eftersom detta inte är en kyrka får du svära hur mycket du vill! Det får ni inte alls !! MPR-pastorn Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jan L Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 OK, men kan man ana något i framtiden som tyder på att växlingskursen skall bli gynnsammare? Som heltidsboende i landet har jag 10 000 baht lägre pension i månaden nu än för ett år sedan - cirka... Och det är inte så roligt - hyra för två månader t ex. Besök min blogg http://janluthman.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 OK, men kan man ana något i framtiden som tyder på att växlingskursen skall bli gynnsammare? Som heltidsboende i landet har jag 10 000 baht lägre pension i månaden nu än för ett år sedan - cirka... Och det är inte så roligt - hyra för två månader t ex. Noterade att kronan var nere på lägsta nivån sedan mot bath på över 10 år, vi gick alltså nedom dippen 2009. http://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=SEK&to=THB&view=10Y Tyvärr hoppas riksbanken på lägre kronkurs för att få upp inflationen, efter att räntan sänktes till minus 0.1%. Ingves sa att: "Sedan räntesänkningen har kronan stärkts kontinuerligt. Det är inte vad Riksbanken hoppades på". Så det finns risk att riksbanken sänker kronan ytterliggare. http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ingves-beredd-med-hel-verktygslada_4383479.svd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 10, 2015 Dela Inlagd Mars 10, 2015 Noterade att kronan var nere på lägsta nivån sedan mot bath på över 10 år, vi gick alltså nedom dippen 2009. http://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=SEK&to=THB&view=10Y Tyvärr hoppas riksbanken på lägre kronkurs för att få upp inflationen, efter att räntan sänktes till minus 0.1%. Ingves sa att: "Sedan räntesänkningen har kronan stärkts kontinuerligt. Det är inte vad Riksbanken hoppades på". Så det finns risk att riksbanken sänker kronan ytterliggare. http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ingves-beredd-med-hel-verktygslada_4383479.svd Därvidlag har den gode Ingves helt fel! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu