1609offe Inlagd Januari 30, 2015 Dela Inlagd Januari 30, 2015 Driver du med mig? Uggly F Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 30, 2015 Dela Inlagd Januari 30, 2015 Handlade i gar for 4750Thb och man har reserverat 1211 kr Tog ut 10 000 Thb inne pa scb med icakortet i dag och dom reserverade 2530Thb Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 30, 2015 Dela Inlagd Januari 30, 2015 Driver du med mig? Uggly F Offe Jepp, men du får hålla med om att jag var lite snäll som lade till: "skojar bara" på slutet! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Februari 6, 2015 Dela Inlagd Februari 6, 2015 Dollarn drog iväg rejält idag igen, inte kul med svenska kronor i Thailand nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Februari 6, 2015 Dela Inlagd Februari 6, 2015 Kollade nyss. 1 skr 3.96 bath. [emoji16] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Februari 6, 2015 Dela Inlagd Februari 6, 2015 3.88 på xe.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Februari 7, 2015 Dela Inlagd Februari 7, 2015 I förrgår Ouanda 3,95 Idag enligt Svd 3.39 tack Lövdén Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Devlin Inlagd Februari 7, 2015 Dela Inlagd Februari 7, 2015 (ändrad) Den 12 feb kommer räntebeskedet från Riksbanken, om de shocksänker räntan så kommer kronan garanterat att störtdycka. Om de däremot lämnar räntan oförändrad kanske kronan t.o.m stärks??? Ändrades Februari 7, 2015 av Devlin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 7, 2015 Dela Inlagd Februari 7, 2015 Den 12 feb kommer räntebeskedet från Riksbanken, om de shocksänker räntan så kommer kronan garanterat att störtdycka. Om de däremot lämnar räntan oförändrad kanske kronan t.o.m stärks??? Hur "chocksänker" man en ränta som ligger på 0% redan ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Februari 7, 2015 Dela Inlagd Februari 7, 2015 Danmark har -0,75. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Devlin Inlagd Februari 7, 2015 Dela Inlagd Februari 7, 2015 Hur "chocksänker" man en ränta som ligger på 0% redan ? Analytikernas genomsnittsprognos är -0.05% http://www.di.se/finansiell-information/telegram/?NewsId=626b707a-395c-498e-9068-84762d6efcda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Devlin Inlagd Februari 7, 2015 Dela Inlagd Februari 7, 2015 Det tycks finnas ett "motstånd" just på nuvarande nivå, dvs ca 4kr De få gånger som motståndet brutits, har slutat med kraftig nedgång: http://fxtop.com/en/historical-exchange-rates.php?A=1&C1=SEK&C2=THB&MA=1&YA=1&DD1=08&MM1=02&YYYY1=1953&B=1&P=&I=1&DD2=09&MM2=02&YYYY2=2015&btnOK=Go%21 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Februari 7, 2015 Dela Inlagd Februari 7, 2015 Betalade hotellet med Swedbankkortet idag och fick kursen 3.95 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 7, 2015 Dela Inlagd Februari 7, 2015 Betalade hotellet med Swedbankkortet idag och fick kursen 3.95 Har Swedbank direktväxling? Båda mina banker ger en preliminär kurs som justeras på konteringsdagen, kan ju skilja en del ibland så visst vore det bra med direktkurs! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 7, 2015 Dela Inlagd Februari 7, 2015 Det skär i mitt hjärta, Yenjit idag 3,82 THB för en SEK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Februari 7, 2015 Dela Inlagd Februari 7, 2015 Har Swedbank direktväxling? Båda mina banker ger en preliminär kurs som justeras på konteringsdagen, kan ju skilja en del ibland så visst vore det bra med direktkurs! Har ingen aning faktiskt utan jag räknade på hur många baht rummet kostade och vad hotellet drog från kontot. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Februari 7, 2015 Dela Inlagd Februari 7, 2015 Hur "chocksänker" man en ränta som ligger på 0% redan ? http://www.räntor.org/negativa-rantor/ Läs på då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Februari 10, 2015 Dela Inlagd Februari 10, 2015 3,87 på XE idag. Lägsta på 10 år! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Februari 10, 2015 Dela Inlagd Februari 10, 2015 Fan, snart får man inte ens ut 18.000 THB på kortet med uttagsgräns på 5000 SEK Eller är den tiden kommen redan, skall lufsa iväg och testa innan fanstyget ligger på 3... ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 10, 2015 Dela Inlagd Februari 10, 2015 Ska bli intressant att se på torsdag vilket besked som ges ang styrräntan, sänks den till minusränta så lär kronan störtdyka, men vad många "förståsipåare" tror kommer besked lämnas om att räntan blir oförändrad, det kan åtminstone stabilisera kronan som den är nu, och kanske med lite tur stärkas något. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Februari 10, 2015 Dela Inlagd Februari 10, 2015 Ska bli intressant att se på torsdag vilket besked som ges ang styrräntan, sänks den till minusränta så lär kronan störtdyka, men vad många "förståsipåare" tror kommer besked lämnas om att räntan blir oförändrad, det kan åtminstone stabilisera kronan som den är nu, och kanske med lite tur stärkas något. Tror inte att dom sänker till minus ränta så här kort efter 0 räntan, minst 3 mån till tar det. Men hela europa drabbas ju av greksvinen nu och konjunkturen i usa är för stark. Höjer usa räntan vilket dom snart måste stärks dollarn ännu mer och bahten är ju i princip peggad till dollar så då är vi snart neråt 3.50. Men det här kommer ställa till problem för Thailand med allt för stark baht så det kan inte vara i evighet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Februari 10, 2015 Dela Inlagd Februari 10, 2015 Fan, snart får man inte ens ut 18.000 THB på kortet med uttagsgräns på 5000 SEK Eller är den tiden kommen redan, skall lufsa iväg och testa innan fanstyget ligger på 3... Återkopplar, gick bra att få ut 18.000 och kursen vågar jag inte titta på. Men 18180 blir inte över 5000SEK ännu i alla fall. Pengarna är inte låsta eller dragna ännu så jag ser inte totalen. Månne vad som händer om den tokdyker innan dom 3 bankdagarna har gått. Borde ju vara OK i alla fall då jag följde reglerna vid uttaget. Lite lurigt om man har varit här förra året och plockat ut 20.000 utan problem - och det inte fungerar nu. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 10, 2015 Dela Inlagd Februari 10, 2015 Pengarna är inte låsta eller dragna ännu så jag ser inte totalen. Månne vad som händer om den tokdyker innan dom 3 bankdagarna har gått. Borde ju vara OK i alla fall då jag följde reglerna vid uttaget. Händer ingenting mer än att du får lite mindre kvar på kontot såvida du inte överskridit saldot, då får du sätta in motsvarande inom en viss tid som kan variera från olika banker! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 10, 2015 Dela Inlagd Februari 10, 2015 Händer ingenting mer än att du får lite mindre kvar på kontot såvida du inte överskridit saldot, då får du sätta in motsvarande inom en viss tid som kan variera från olika banker! Menar du att det går att ta ut mer pengar i bankomaten än vad som finns på kontot ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 10, 2015 Dela Inlagd Februari 10, 2015 Menar du att det går att ta ut mer pengar i bankomaten än vad som finns på kontot ? Nja, hypotetiskt, om den "preliminära kursen" ger mariginal, men så kommer en valutaförändring innan den slutgiltiga summan dras och då kan du drabbas av detta fenomen. (tror jag)! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu