UglyFarang Inlagd Januari 13, 2015 Dela Inlagd Januari 13, 2015 Imm brukar ha en ganska generös omräkningskurs. Det är stoppat av militären nu. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Januari 13, 2015 Dela Inlagd Januari 13, 2015 Det är stoppat av militären nu. Ja det är ju ett ganska enkelt sätt att höja "turistkvalitén". Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Januari 13, 2015 Dela Inlagd Januari 13, 2015 har du inte åkt än lappen Jo för fan jag är i Bangkok nu och åker ner till Pattaya den 17:e Så gör dig beredd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 13, 2015 Dela Inlagd Januari 13, 2015 Ja det är ju ett ganska enkelt sätt att höja "turistkvalitén". Tyvärr så ligger fallet i Sveriges riksdag.... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patongking Inlagd Januari 13, 2015 Dela Inlagd Januari 13, 2015 Jo för fan jag är i Bangkok nu och åker ner till Pattaya den 17:e Så gör dig beredd kommer till pattis ca 18 jan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Januari 16, 2015 Dela Inlagd Januari 16, 2015 VARNING ,den 13/1-15 skickade jag efter pengar från Swedbank till bangkokbank och gjorde som vanligt skickade i Thaibhat och fick 3,44B per krona använd telefonbanken istället så växlas pengarna i Thailand ( visserligen 50:- sek tillkommer då) kursen stämmer nästan exakt med TT på Bangkokbank , kanske -0,5B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 16, 2015 Dela Inlagd Januari 16, 2015 XE har varit under 4... Ser ju inte så ljust ut med semester är just nu... Tja, får trösta med med att första resan så delade jag med 3. Och ändå var det billigt. Typ 100B = 33SEK eller 30 tänkte man ju. Så en bunge för 300 = 100 SEK. Billigt som fan, nu kostar samma bunge säkert 1000B = 250kr. Fast då var det ju bara en propeller i taket och varmvattnet var solvärmt, nu är det AC, SatTv, varmvatten, kyl/frys och Internet. Kanske inte blivit så mycket dyrare ändå... ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 16, 2015 Dela Inlagd Januari 16, 2015 XE har varit under 4... Ser ju inte så ljust ut med semester är just nu... THB under 4.PNG Tja, får trösta med med att första resan så delade jag med 3. Och ändå var det billigt. Typ 100B = 33SEK eller 30 tänkte man ju. Så en bunge för 300 = 100 SEK. Billigt som fan, nu kostar samma bunge säkert 1000B = 250kr. Fast då var det ju bara en propeller i taket och varmvattnet var solvärmt, nu är det AC, SatTv, varmvatten, kyl/frys och Internet. Kanske inte blivit så mycket dyrare ändå... Du verkar dock ha väldigt mycket semester vilket jag skulle se ganska ljust på. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Januari 16, 2015 Dela Inlagd Januari 16, 2015 VARNING ,den 13/1-15 skickade jag efter pengar från Swedbank till bangkokbank och gjorde som vanligt skickade i Thaibhat och fick 3,44B per krona använd telefonbanken istället så växlas pengarna i Thailand ( visserligen 50:- sek tillkommer då) kursen stämmer nästan exakt med TT på Bangkokbank , kanske -0,5B Skickade igår och fick 3.97 hos swedbank Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 16, 2015 Dela Inlagd Januari 16, 2015 (ändrad) Skickade igår och fick 3.97 hos swedbank Och jag gjorde en test alldeles nyss och erbjöds snudd på 3,98 så samma bank. Alltså utan att gå via telefonbanken. Fritz.. Ändrades Januari 16, 2015 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Januari 16, 2015 Dela Inlagd Januari 16, 2015 Det är tragiskt att inkomsten minskar med 20%.Vi får ligga lågt och hoppas att dom saknade 25% kommer till jul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Januari 16, 2015 Dela Inlagd Januari 16, 2015 VARNING ,den 13/1-15 skickade jag efter pengar från Swedbank till bangkokbank och gjorde som vanligt skickade i Thaibhat och fick 3,44B per krona använd telefonbanken istället så växlas pengarna i Thailand ( visserligen 50:- sek tillkommer då) kursen stämmer nästan exakt med TT på Bangkokbank , kanske -0,5B Jag menar inte att ifrågasätta dig men någonting måste vara fel.Min bank svedbank tillhör inte mina favoriter men dom växlar efter rådande kurs.Den har inte varit 3,44 men är dålig så det räcker ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Januari 16, 2015 Dela Inlagd Januari 16, 2015 Idag har kronan sjunkit mot bathen till lägsta nivån på minst 5 år (har ej äldre siffror). Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 16, 2015 Dela Inlagd Januari 16, 2015 VARNING ,den 13/1-15 skickade jag efter pengar från Swedbank till bangkokbank och gjorde som vanligt skickade i Thaibhat och fick 3,44B per krona använd telefonbanken istället så växlas pengarna i Thailand ( visserligen 50:- sek tillkommer då) kursen stämmer nästan exakt med TT på Bangkokbank , kanske -0,5B Jag tycker du kontaktar din bank och ifrågasätter denna kursen, den kan inte vara korrekt. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 16, 2015 Dela Inlagd Januari 16, 2015 Idag har kronan sjunkit mot bathen till lägsta nivån på minst 5 år (har ej äldre siffror). Här har du 10 år Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Januari 16, 2015 Dela Inlagd Januari 16, 2015 Tack. Snart lägsta kronkursen sedan Asienkrisen bröt ut hösten 1997.... Här har du 1 0 år Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Januari 17, 2015 Dela Inlagd Januari 17, 2015 jag har skrivit till banken och frågat , svar nästa vecka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 Jag ska förmodligen skicka hem pengarna från jägenhetsförsäljningen i Jomtien i morgon . Jag tycker att kursen är bra Sen om det blir en bubbla så kan man skicka tillbaka stålarna igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godbit Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 Jag ska förmodligen skicka hem pengarna från jägenhetsförsäljningen i Jomtien i morgon . Jag tycker att kursen är bra Sen om det blir en bubbla så kan man skicka tillbaka stålarna igen Som bitcoins? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 Som bitcoins? Ja! Det finns köp och säljzoner. Det vore idi*tiskt att sälja nu. Nästa gång man bör sälja Bitcoins är vid 3000 dollar, förmodligen högre. idi*tiskt att sälja nu när den är 75% lägre än för 1 år sedan samtidigt som investeringar, adoptioner etc. har ökat. Så den borde vara mer värd nu. Det här är ett spel där man idag blir erbjuden 4 X bättre odds än om man köpte för ett år sedan. 2014 var ett märkligt år då det var massiva ökningar/investeringar i allt samtidigt som värdet var en besvikelse.Påminner mycket om året 2012. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 Ja! Det finns köp och säljzoner. Det vore idi*tiskt att sälja nu. Nästa gång man bör sälja Bitcoins är vid 3000 dollar, förmodligen högre. idi*tiskt att sälja nu när den är 75% lägre än för 1 år sedan samtidigt som investeringar, adoptioner etc. har ökat. Så den borde vara mer värd nu. Det här är ett spel där man idag blir erbjuden 4 X bättre odds än om man köpte för ett år sedan. 2014 var ett märkligt år då det var massiva ökningar/investeringar i allt samtidigt som värdet var en besvikelse.Påminner mycket om året 2012. Då är det kanske läge att köpa BitCoins om kursen är låg, eller ska man avvakta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 Då är det kanske läge att köpa BitCoins om kursen är låg, eller ska man avvakta? Ingen som vet med säkerhet. Tvåsiffrigt är teoretiskt inte en omöjlighet, men personligen ser jag den som översåld redan. Har en bekant som har blivit rik på Bitcoin. Han har lagt ut sitt slott i Estland för försäljning nu och jag är ganska säker att han köper på sig mera bitcoins. Förra gångens säljzon låg på höga hundratal, nära 1000 dollar hösten 2013. Så att göra ett antagande på att ett köppris borde ligga på en 10x-20 lägre för dom flesta som sålde då för att köpa tillbaka samma mängd eller mera, så borde botten ligga lägre än nu. Långsiktigt bra att gå in nu hur som helst, är mitt sätt att se det. Men det är dina pengar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 Vaxelkursen i dag 3,91 Thb per krona vid uttag i ATM. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 Vaxelkursen i dag 3,91 Thb per krona vid uttag i ATM. Born41 Nyfiken i en strut. Hur vet du det? Jag trodde alla banker tillämpade preliminär kurs, men det finns ju alternativ att låta ATM banken växla och då brukar det bli lite sämre. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 Jag har en fråga om alla atm i Thailand har sin egen kurs nu.Förr kunde man välja svensk kurs men inte nu i Hua-hin, Cha-am och Petchaburi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu