Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

4,897 på Swedbank just nyss om man gör en överföring

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas inte Sarnes teori om bromsknappen stämmer vid 4,90 för då gäller det att snabba på om de ska bli nåt bra! :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas inte Sarnes teori om bromsknappen stämmer vid 4,90 för då gäller det att snabba på om de ska bli nåt bra! :crazy:

4;94 nu

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas inte Sarnes teori om bromsknappen stämmer vid 4,90 för då gäller det att snabba på om de ska bli nåt bra! :crazy:

 

 

Det har eventuellt Suthep fixat, alltså tagit bort bromsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl SEB:s färska valutaprognos. kommer kronan att stärkas de närmaste två åren med 6-8 % gentemot omvärldens valutor.

 

http://www.di.se/artiklar/2013/12/3/vi-ar-rikare-an-nagonsin/

 

Sedan kan man ju i rådande instabila politiska läge spekulera i Thaibahtens utveckling mot omvärldens valutor .... :crazy:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl SEB:s färska valutaprognos. kommer kronan att stärkas de närmaste två åren med 6-8 % gentemot omvärldens valutor.

 

http://www.di.se/artiklar/2013/12/3/vi-ar-rikare-an-nagonsin/

 

Sedan kan man ju i rådande instabila politiska läge spekulera i Thaibahtens utveckling mot omvärldens valutor . :crazy:

Tack för länken.

 

Från artikeln: Svensk ekonomi starkare finansiellt än någonsin förr sägs. Värdet av svensk export större än importen. Rekorstort bytebalansöverskott. Kronan förutspås stiga.

 

Från andra källor. Svensk exportindustri kräver lägre värde på kronan, det är för dyrt att producera i Sverige. Kronan är en för liten valuta.Vi bör gå med i Euro (hmm..)

 

Återstår dock att se vad Marknaden anser om värdet på svenska kronan. Jag upprepar vad jag sagt tidigare angående brist på logik i Marknadens reaktioner:

 

2006

I Thailand störtades en folkvald regering genom en militärkupp. Bathen steg!

 

ISverige vann samtidigt borgerliga Alliansen valet, bildade regering. Kronan sjönk !. 

Undrar om kronan stigit om det istället varit statskupp i Stockholm, stridsvagnar på gatorna?

 

Vad vill jag säga med detta?

 

Jo, att vi vanliga människor kan aldrig förutse vad som händer med valutorna, de faktorerna som styr känner vi inte till, kan förutse. Det är politiska eller andra mål som ligger bakom förutsägelserna om framtida värdeutveckling. Tyvärr i just detta fall. 

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Återstår dock att se vad Marknaden anser om värdet på svenska kronan. Jag upprepar vad jag sagt tidigare angående brist på logik i Marknadens reaktioner: 2006 I Thailand störtades en folkvald regering genom en militärkupp. Bathen steg!

 

Men men...marknaden bryr sig inte så mycket om det är demokrati eller diktatur i ett land. För marknaden är det möjligheten att tjäna pengar som räknas och knappast något annat.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länken.

 

Från artikeln: Svensk ekonomi starkare finansiellt än någonsin förr sägs. Värdet av svensk export större än importen. Rekorstort bytebalansöverskott. Kronan förutspås stiga.

 

Från andra källor. Svensk exportindustri kräver lägre värde på kronan, det är för dyrt att producera i Sverige. Kronan är en för liten valuta.Vi bör gå med i Euro (hmm..)

 

Återstår dock att se vad Marknaden anser om värdet på svenska kronan. Jag upprepar vad jag sagt tidigare angående brist på logik i Marknadens reaktioner:

 

2006

I Thailand störtades en folkvald regering genom en militärkupp. Bathen steg!

 

ISverige vann samtidigt borgerliga Alliansen valet, bildade regering. Kronan sjönk !. 

Undrar om kronan stigit om det istället varit statskupp i Stockholm, stridsvagnar på gatorna?

 

Vad vill jag säga med detta?

 

Jo, att vi vanliga människor kan aldrig förutse vad som händer med valutorna, de faktorerna som styr känner vi inte till, kan förutse. Det är politiska eller andra mål som ligger bakom förutsägelserna om framtida värdeutveckling. Tyvärr i just detta fall. 

Jag håller med om att det är svårt för oss "vanliga" att sia, men jag tycker ändå det är kul att läsa ekonomisidorna och försöka bilda min egen lilla prognos. Det är ju trots allt inte förbjudet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att det är svårt för oss "vanliga" att sia, men jag tycker ändå det är kul att läsa ekonomisidorna och försöka bilda min egen lilla prognos. Det är ju trots allt inte förbjudet.

Jive, absolut inte förbjudet, tvärtom. Hoppas du inte tar mitt inlägg dom negativ kritik mot dig, det var inte min avsikt. Vad jag inte tycker om är att värdet på ditt, mitt och alla andras arbete varierar minut för minut, styrt av "krafter" som förflyttar betalningsmedel (pengar, vilket i sig själv representerar varor eller tjänster) mellan världsdelar på nanosekunder med datorers hjälp. Valutamarknaden verkar ha blivit ett j-vla (ursäkta klartexten) TV-spel med värdet av vårt arbete som insatser. Jag lägger inte in några politiska ideologiska värderingar i denna synpunkt. Jag vill "bara" ha ett stabilt värde på min arbetsinsats. 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive, absolut inte förbjudet, tvärtom. Hoppas du inte tar mitt inlägg dom negativ kritik mot dig, det var inte min avsikt. Vad jag inte tycker om är att värdet på ditt, mitt och alla andras arbete varierar minut för minut, styrt av "krafter" som förflyttar betalningsmedel (pengar, vilket i sig själv representerar varor eller tjänster) mellan världsdelar på nanosekunder med datorers hjälp. Valutamarknaden verkar ha blivit ett j-vla (ursäkta klartexten) TV-spel med värdet av vårt arbete som insatser. Jag lägger inte in några politiska ideologiska värderingar i denna synpunkt. Jag vill "bara" ha ett stabilt värde på min arbetsinsats. 

 

:thumbsup:

 

När man har valutafaktorn med i vågskålen så kan man nog glömma stabiliteten mellan arbetsinsats och ekonomiskt utfall, men faktum är, att det är inte så värst stor skillnad på den verkliga utvecklingen i stora drag och den "prognos" som jag hämtar från magtrakten. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Jive!

 

Vad säger din mage om mitt planerade husbygge? :crazy:

Skall jag flytta pengar nu, eller senare i vårvinter?

När man tittar på exempelvis 5 års statistik SEK-THB är vi ju inne i en topp nu.

 

/SA 

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Jive!

 

Vad säger din mage om mitt planerade husbygge? :crazy:

Skall jag flytta pengar nu, eller senare i vårvinter?

När man tittar på exempelvis 5 års statistik SEK-THB är vi ju inne i en topp nu.

 

/SA 

Usch nu blir det svårt när jag belastas med ett utifrånkommande "krav" på kvaliteten i mina spådomar, men ok - jag skulle ta en del av överföringen nu och en del senare nästa år.

 

Om det blir en förändring från nu, så talar det mesta för en starkare krona mot Thaibahten - enl min mage. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch nu blir det svårt när jag belastas med ett utifrånkommande "krav" på kvaliteten i mina spådomar, men ok - jag skulle ta en del av överföringen nu och en del senare nästa år.

 

Om det blir en förändring från nu, så talar det mesta för en starkare krona mot Thaibahten - enl min mage. :)

Tack.

Överförde en del förra fredagen :-)  Håller med om att vänta och se...

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dollar upp bath ner Ovanligt Tack Supthep?

Offe

Det är nog både tack Yingluck/PTP och Suthep. Om Moodys sänker Thailands kreditvärdighet vilket inte är osannolikt sjunker THB mot ännu större djup, kanske ända ner i Marianergraven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...