Oregistrerad Inlagd November 12, 2012 Dela Inlagd November 12, 2012 Idag ör det så här: http://www.bangkokba.../FX_Rates.aspx# Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 12, 2012 Dela Inlagd November 12, 2012 Eller åt andra hållet, MC-kursen är i dag 4,50. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 12, 2012 Dela Inlagd November 12, 2012 Okey, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 12, 2012 Dela Inlagd November 12, 2012 Okey, Det där är väl vad jag fattat vxlkurs med cash? I ATM är det bättre, inte vet jag varför men så är det i alla fall! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Enligt SVTtext så växlas THB just nu till rekord kursen:: 1 thail baht 0.3805 0.5945 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Enligt SVTtext så växlas THB just nu till rekord kursen:: 1 thail baht 0.3805 0.5945 Såg precis samma sak men du var snabbare. Men jag kollade Forex och 1000 kr skulle ge 4224 THB. Förhoppningsvis är det något tekniskt fel. Inte kul om Bahten går upp med 150%. Då blir det en dyr semester. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Enligt SVTtext så växlas THB just nu till rekord kursen:: 1 thail baht 0.3805 0.5945 Hmm fattar inte de där siffrorna riktigt xe.com ger en kurs på ca: 4,69 bath för en krona. Knappast någon rekord kurs men sett till ett år tillbaka så är det en bra kurs för oss Svenskar Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 (ändrad) jag har mejlat SVT om felet. Svt har korrigerat nu.. Ändrades December 21, 2012 av BpaijingKatai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Hmm fattar inte de där siffrorna riktigt xe.com ger en kurs på ca: 4,69 bath för en krona. Knappast någon rekord kurs men sett till ett år tillbaka så är det en bra kurs för oss Svenskar Där det idag står 0,3805 är skillnaden från igår. Normalt brukar det vara typ 0,0002 plus eller minus. 0,5945 är växelkursen som tidigare var 0,2174 eller nåt sånt. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Tog ut igår med icakortet och fick 449 bath för 100kr Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Fick 4,65 av swedbank i morse svensk tid, vid överföring till mitt thaikonto.Det bästa på ett tag. TT-kurs 4,69.Bra tycker jag.Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Mastercardkursen som ju bestämmer bl.a. ICA kortets kurs va idag 4,67! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Jag tog ut lite pengar på AEON med mitt ICA-kort för några timmar sedan. Jag kollade nyss hur mycket som har dragits ifrån mitt konto och det preliminära beloppet gav en kurs på 4,70 baht per krona. Kronan har stärkts gentemot bahten den sista veckan. http://www.xe.com/currencycharts/?from=SEK&to=THB&view=1M Mvh Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 Jag tog ut lite pengar på AEON med mitt ICA-kort för några timmar sedan. Jag kollade nyss hur mycket som har dragits ifrån mitt konto och det preliminära beloppet gav en kurs på 4,70 baht per krona. Kronan har stärkts gentemot bahten den sista veckan. http://www.xe.com/currencycharts/?from=SEK&to=THB&view=1M Mvh Luke the Drifter Jo Ingves sänkte ju räntan Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd December 21, 2012 Dela Inlagd December 21, 2012 (ändrad) Jo Ingves sänkte ju räntanSkickat från min HTC One X via Tapatalk 2Ursäkta en yngling, men brukar inte pengarna lämna landet när räntan sänks? Varvid valutan går ned? Ändrades December 21, 2012 av Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 22, 2012 Dela Inlagd December 22, 2012 Ursäkta en yngling, men brukar inte pengarna lämna landet när räntan sänks? Varvid valutan går ned? Ja om dom lämnar eller kommer vet jag ej ,men varje gång räntan sänks så starks kronan mot andra valutor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 22, 2012 Dela Inlagd December 22, 2012 (ändrad) Ja om dom lämnar eller kommer vet jag ej ,men varje gång räntan sänks så starks kronan mot andra valutor Det beror på omvärldens bedömning av vår valuta, tror man att räntesänkningen är effektiv då kan valutan öka i värde. Sen så kan THB tappat förtroende också. Ändrades December 22, 2012 av BpaijingKatai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 22, 2012 Dela Inlagd December 22, 2012 Nu är det ju inga astronomiska skillnader, men alla bäckar små..det är dock en viss svajning i förhållandet, SEK/USD/THB, ser just nu en liten återhämtning för bathen, tyvärr, hoppas det är en temporär förändring åt fel håll! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 22, 2012 Dela Inlagd December 22, 2012 Nu är det ju inga astronomiska skillnader, men alla bäckar små..det är dock en viss svajning i förhållandet, SEK/USD/THB, ser just nu en liten återhämtning för bathen, tyvärr, hoppas det är en temporär förändring åt fel håll! THB brukar stärkas i början av dec och hålla värdet under turistsäsongen av ganska naturliga skäl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 22, 2012 Dela Inlagd December 22, 2012 THB brukar stärkas i början av dec och hålla värdet under turistsäsongen av ganska naturliga skäl. Det är just det som är den stora skillnade i år, den har "vacklat" en del, varför? Kanske de negativa nyheterna från turistområdena givit en bieffekt i förtroende för den egna förträffligheten? Inte vet jag, men klagar definitivt inte om man kan få en eller annan bathing extra för sina pensionspenningar! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 22, 2012 Dela Inlagd December 22, 2012 Det är just det som är den stora skillnade i år, den har "vacklat" en del, varför? Kanske de negativa nyheterna från turistområdena givit en bieffekt i förtroende för den egna förträffligheten? Inte vet jag, men klagar definitivt inte om man kan få en eller annan bathing extra för sina pensionspenningar! Jag vet inte om det så kallade ris-programmet kan dra ner THB, det är inte omöjligt. Omvärlden vet att Thailand snart måste dumpa en massa ris på marknaden vilket kan vara ett sänke. Jag brukar mest jämföra SEK och THB skulle behövas koll på USD, EUR, YEN och Kina pengar(YUAN?) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stray Dog Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Bra att ha länk: http://bankexchangerates.daytodaydata.net/default.aspx Aktuella kurser hos olika Thaibanker. " To see the rates that you would get from an ATM, select the "TT" currency type." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Ingen AEON på rankingen, över de bästa kurserna...märkligt. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Har sett ut som att det går åt "rätt" håll senaste veckan. Undrar om det håller i sig eller kommer att gå upp och ner, någon som är mer insatt kanske har idéer om det??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Har sett ut som att det går åt "rätt" håll senaste veckan. Undrar om det håller i sig eller kommer att gå upp och ner, någon som är mer insatt kanske har idéer om det??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu