Esspe Inlagd December 4, 2018 Dela Inlagd December 4, 2018 1 timme sedan, skrev Jive: Jaha, det är så det är. Jag trodde att om man kryssar i rutan THB, så kommer pengarna att gå ner i SEK och att växlingen sker här nere. Kollade en gång genom att skicka 2 x 5000 SEK. Den ena i SEK, den andra i THB. Skillnaden var marginell. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd December 4, 2018 Dela Inlagd December 4, 2018 13 minuter sedan, skrev Esspe: Kollade en gång genom att skicka 2 x 5000 SEK. Den ena i SEK, den andra i THB. Skillnaden var marginell. Var det någon skillnad hur lång tid resp överföring tog? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 4, 2018 Dela Inlagd December 4, 2018 51 minuter sedan, skrev Jive: Var det någon skillnad hur lång tid resp överföring tog? Det minns jag inte men tror inte det var det. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 4, 2018 Dela Inlagd December 4, 2018 2 timmar sedan, skrev Esspe: Kollade en gång genom att skicka 2 x 5000 SEK. Den ena i SEK, den andra i THB. Skillnaden var marginell. Det där är ju en intresant fråga vad som är bättre i SEK eller THB. Men du minns inte riktigt så ditt inlägg är väl noll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd December 4, 2018 Dela Inlagd December 4, 2018 2 timmar sedan, skrev Esspe: Kollade en gång genom att skicka 2 x 5000 SEK. Den ena i SEK, den andra i THB. Skillnaden var marginell. Samma som jag hört,men bra att få höra av någon som testat iaf.jag har skickat i sek, svenska banken tar svenska avgifter och thaibanken tar resten. Rätt eller fel....? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd December 4, 2018 Dela Inlagd December 4, 2018 29 minuter sedan, skrev Boa52: Det där är ju en intresant fråga vad som är bättre i SEK eller THB. Men du minns inte riktigt så ditt inlägg är väl noll Prova själv då, om det nu är så intressant för dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 4, 2018 Dela Inlagd December 4, 2018 16 minuter sedan, skrev berlitz: Samma som jag hört,men bra att få höra av någon som testat iaf.jag har skickat i sek, svenska banken tar svenska avgifter och thaibanken tar resten. Rätt eller fel....? Jag växlar i Sverige skickar THB, Swedbank tar ca 70 - 80 kr, banken i Thai tar beroende på hur mycket man skickar 200 - 400 BTH, Men frågan jag vile ha svar på Växla i Sverige till BTH eller göra det i Thai men gossen kominte riktigt ihåg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd December 4, 2018 Dela Inlagd December 4, 2018 1 minut sedan, skrev Boa52: Jag växlar i Sverige skickar THB, Swedbank tar ca 70 - 80 kr, banken i Thai tar beroende på hur mycket man skickar 200 - 400 BTH, Men frågan jag vile ha svar på Växla i Sverige till BTH eller göra det i Thai men gossen kominte riktigt ihåg Han sade ju marginell skillnad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 4, 2018 Dela Inlagd December 4, 2018 6 minuter sedan, skrev Boa52: Jag växlar i Sverige skickar THB, Swedbank tar ca 70 - 80 kr, banken i Thai tar beroende på hur mycket man skickar 200 - 400 BTH, Men frågan jag vile ha svar på Växla i Sverige till BTH eller göra det i Thai men gossen kominte riktigt ihåg Det Swedbank jag använder tar 50:- Så du vet ju inte heller så ditt inlägg är lika med noll noll 😀 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 4, 2018 Dela Inlagd December 4, 2018 Jag skickar från SHB till Bangkok bank. Kostnaden är 60 sek i avgift till SHB + 0,25% av överförd summa i avgift till Bangkok bank (min 200 baht). Dvs upp tom 80 000 baht kostar det 60 sek + 200 baht. Över det 60 sek + 0,25% av överförd summa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 4, 2018 Dela Inlagd December 4, 2018 1 timme sedan, skrev Boa52: Men du minns inte riktigt så ditt inlägg är väl noll 1 timme sedan, skrev Boa52: Jag växlar i Sverige skickar THB, Swedbank tar ca 70 - 80 kr, ....................men gossen kominte riktigt ihåg I say no more Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd December 4, 2018 Dela Inlagd December 4, 2018 2 timmar sedan, skrev Boa52: Jag växlar i Sverige skickar THB, Swedbank tar ca 70 - 80 kr, banken i Thai tar beroende på hur mycket man skickar 200 - 400 BTH, Men frågan jag vile ha svar på Växla i Sverige till BTH eller göra det i Thai men gossen kominte riktigt ihåg Skickat olika summor men lika avgift per gång typ. 500 bath, Skickar till Kasikorn Bank Mvh. Dollemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 vill man skicka sek med swedbank maste man anvanda telefonbanken och det blir hogre avgift 100 sek tror jag det var manga ar sedan jag gjorde det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 18 minuter sedan, skrev thaiola: vill man skicka sek med swedbank maste man anvanda telefonbanken och det blir hogre avgift 100 sek tror jag det var manga ar sedan jag gjorde det Prexis så har jag också för mig att det är. Det kostar 50 spänn extra att använda telefonbanken hos Swedbank vilket det inte är värt. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev thaiola: vill man skicka sek med swedbank maste man anvanda telefonbanken och det blir hogre avgift 100 sek tror jag det var manga ar sedan jag gjorde det 1 timme sedan, skrev Fritz: Prexis så har jag också för mig att det är. Det kostar 50 spänn extra att använda telefonbanken hos Swedbank vilket det inte är värt. Går bra att skicka Sek med internetbanken. Jag gör så för det mesta. Och kursen får man direkt om man skickar när banken är öppen. 50 kr kostar det även om Boa tror något annat. Ändrades December 5, 2018 av rolba Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 9 timmar sedan, skrev Boa52: Jag växlar i Sverige skickar THB, Swedbank tar ca 70 - 80 kr, banken i Thai tar beroende på hur mycket man skickar 200 - 400 BTH, Men frågan jag vile ha svar på Växla i Sverige till BTH eller göra det i Thai men gossen kominte riktigt ihåg Sorry visste inte att du läste tråden. Marginell betyder att skillnaden är väldigt liten eller försumbar. Ooops, försumbar betyder negligerbar. Ooops, negligerbar betyder obetydlig. Njaa obetydlig fixar du va? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 2 minuter sedan, skrev rolba: Går bra att skicka Sek med internetbanken. Jag gör så för det mesta. Och kursen får man direkt om man skickar när banken är öppen. 50 kr kostar det även om Boa tror något annat. Där är kanske en kryssruta "Hur mycket vill du betala i avgift" 50 eller 60 eller 70 som man ska kryssa i? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 4 minuter sedan, skrev rolba: Går bra att skicka Sek med internetbanken. Jag gör så för det mesta. Och kursen får man direkt om man skickar när banken är öppen. 50 kr kostar det även om Boa tror något annat. Hos Swedbank kan jag i alla fall bara välja mellan att skicka THB, Euro, eller USD via internetbanken. Att jag sen kan kryssa i att summan som jag fyller i är SEK är en annan sak, växlingen sker hos Swedbank. Varför kan man annars se kursen direkt? Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 2 minuter sedan, skrev Fritz: Hos Swedbank kan jag i alla fall bara välja mellan att skicka THB, Euro, eller USD via internetbanken. Att jag sen kan kryssa i att summan som jag fyller i är SEK är en annan sak, växlingen sker hos Swedbank. Varför kan man annars se kursen direkt? Ok, beror ju på hur man ser det. Jag skickar tex 1000 sek men de växlas hos Swedbank så du har nog rätt där. Lite morgontrött. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 2 timmar sedan, skrev rolba: Ok, beror ju på hur man ser det. Jag skickar tex 1000 sek men de växlas hos Swedbank så du har nog rätt där. Lite morgontrött. Är det inte större misstag än det ovan begår när du är lite groggy så har du inget att oroa dig för. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 2 timmar sedan, skrev Fritz: Är det inte större misstag än det ovan begår när du är lite groggy så har du inget att oroa dig för. Tack. Nu känns det bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 On 2018-12-04 at 12:01, skrev Fritz: Nu har jag gjort en överföring vilket brukar innebära att inom ett par dagar kommer kursen att göra ett skutt uppåt. Och prexis så blev det! Man är förlorare hvergang. https://www.xe.com/currencycharts/?from=SEK&to=THB&view=1W Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 44 minuter sedan, skrev Fritz: Och prexis så blev det! Man är förlorare hvergang. https://www.xe.com/currencycharts/?from=SEK&to=THB&view=1W Den här gången är jag medskyldig, för jag förde också över pengar strax innan kursen stack upp. 😖 Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 1 timme sedan, skrev Fritz: Och prexis så blev det! Man är förlorare hvergang. https://www.xe.com/currencycharts/?from=SEK&to=THB&view=1W Som jag sagt innan, du borde gör det där lite oftare. Gärna dagligen så kanske vi kan nå fyran innan jul? Det tjänar ju även du på så kör hårt. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 5, 2018 Dela Inlagd December 5, 2018 14 minuter sedan, skrev Esspe: Som jag sagt innan, du borde gör det där lite oftare. Gärna dagligen så kanske vi kan nå fyran innan jul? Det tjänar ju även du på så kör hårt. Okki dokki om du sponsrar mig med säg 500 battingar varje dag så har vi ett deal. Du tror väl inte att jag är så jäkla naiv att jag käper ditt förslag rakt av? Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu