Mankan Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 13 minuter sedan, skrev kolla min fot: Du klarar mao. inte av att svara på frågan om Tommy 60+ får fri sjukvård om han väljer att flytta till Nya Zeeland? Nej det gör jag inte. Så långt är jag inte insatt. Som jag skrev så är jag inte påläst om det Nya Zeeländska sjukvårdsystemet och som det verkar inte du heller. Åter igen då så svarade jag på ditt påstående om att även infödda inte kan åtnjuta någon form av fri sjukvård. Enligt immigrationsidan som jag länkade till i mitt förta inlägg kan man läsa följande. "Public healthcare is free or low cost if you hold a work visa valid for two years or more, are a citizen, or a resident.". Hur man får ett "work visa" eller frå status "resident" kan ju den som vill flytta dit forska vidare om. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 1 minut sedan, skrev Mankan: Nej det gör jag inte. Så långt är jag inte insatt. Som jag skrev så är jag inte påläst om det Nya Zeeländska sjukvårdsystemet och som det verkar inte du heller. Åter igen då så svarade jag på ditt påstående om att även infödda inte kan åtnjuta någon form av fri sjukvård. Enligt immigrationsidan som jag länkade till i mitt förta inlägg kan man läsa följande. "Public healthcare is free or low cost if you hold a work visa valid for two years or more, are a citizen, or a resident.". Hur man får ett "work visa" eller frå status "resident" kan ju den som vill flytta dit forska vidare om. Frågan var: "Får nog flytta till Österrike, eller Portugal. Portugal har ett skönare klimat. Finns några länder till, Nya Zeeland är intressant, men EU-medborgare har antagligen inte rätt till fri sjukvård där?" Hajjar du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 2 minuter sedan, skrev kolla min fot: Frågan var: "Får nog flytta till Österrike, eller Portugal. Portugal har ett skönare klimat. Finns några länder till, Nya Zeeland är intressant, men EU-medborgare har antagligen inte rätt till fri sjukvård där?" Hajjar du? Ditt påstående som jag svarade på var: "Ang. Nya Zeeland så är det ingen fri sjukvård där, vare sig du är född och boende där eller viftar med ett kort utfärdat av Svenska försäkringskassan." "Public healthcare is free or low cost if you hold a work visa valid for two years or more, are a citizen, or a resident." Hajjar du? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 5 minuter sedan, skrev Mankan: Ditt påstående som jag svarade på var: "Ang. Nya Zeeland så är det ingen fri sjukvård där, vare sig du är född och boende där eller viftar med ett kort utfärdat av Svenska försäkringskassan." "Public healthcare is free or low cost if you hold a work visa valid for two years or more, are a citizen, or a resident." Hajjar du? https://www.live-work.immigration.govt.nz/live-in-new-zealand/healthcare/paying-for-healthcare-services Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 3 minuter sedan, skrev kolla min fot: https://www.live-work.immigration.govt.nz/live-in-new-zealand/healthcare/paying-for-healthcare-services Ja se där den länken bekräftar ju de jag har hävdat hela tiden. Bra där att du kom till insikt. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 12 minuter sedan, skrev Mankan: Ja se där den länken bekräftar ju de jag har hävdat hela tiden. Bra där att du kom till insikt. https://thedoctors.co.nz/Portals/0/Documents/Standard Payment Terms and Conditions.pdf?ver=2024-02-27 https://halswellhealth.co.nz/patient-info/fees-2/ https://memc.co.nz/fees Tommy är inte under 14 år i ålder.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 9 minuter sedan, skrev kolla min fot: https://thedoctors.co.nz/Portals/0/Documents/Standard Payment Terms and Conditions.pdf?ver=2024-02-27 https://halswellhealth.co.nz/patient-info/fees-2/ https://memc.co.nz/fees Tommy är inte under 14 år i ålder.... De vet jag men jag undrar om inte du är under 14 år? 4 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 1 minut sedan, skrev Mankan: De vet jag men jag undrar om inte du är under 14 år? Jag var 29 år när jag flyttade till Wellington. Om Tommy flyttar till Nya Zeeland så har/får han Inte fri sjukvård! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Nicholas: principiellt ja. Men för låg effekt, såvida du inte isolerar kärlet nåt så djävulskt. Hur många watt är den på? Dessutom ska den termostat-styras av temperaturen på utgående koppar slinga, i slutet av den. Så allt går, men jag ser inga direkta vinster. Den jag just använde för att koka ägg är på 1300W, och om en doppvärmare på 300W funkar (enligt vad bilden som lades in tidigare visade) så räcker nog 1300W? Jag har kokat 4kgs julskinkor i en 12 liters kastrull med den,och den klarar säkert en större kastrull. Angående äggen, som jag tillagade enligt "Minst 50 minuter i 63 gradigt vatten" så kan Edward Blom slänga sitt recept, om han inte faktiskt gillar ett ägg med mjuk gula och flytande äggvita... Gulan var bra. Jag testade temperaturen i grytan med en noggrann termometer och fick ställa in sous viden på 64 grader för att hamna exakt på 63, och körde dem i 70 minuter. MVH Ändrades Mars 30 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bajen Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 7 timmar sedan, skrev apknug: I en kolonbrännare ja, inte i en plastbrännare. Bajen är Bäst! Har du testat en plastbrännare?Det låter som ett aprilskämt.Mvh Bajen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 8 minuter sedan, skrev bajen: Har du testat en plastbrännare?Det låter som ett aprilskämt.Mvh Bajen Jamen bajen blir ett pisselag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 (ändrad) 15 timmar sedan, skrev Surin P3: Och vem flyttar till ett nytt land för att direkt snylta på landets befintliga medborgare? Lamt. Är man på ålderns sensommar och inte har tillräckligt med lösöre för att ens ta hand om sin egen hälsa, ja då får man skylla sig själv. Och stanna i sin husvagn. Det finns många i Sverige som jobbat hela livet och knappt överlever på sina pensioner, klart de får skylla sig själva! 🤔 Har googlat färdigt, kom fram till att Tyskland är ett bra val för en törstig, blivande pensionär! Billig sprit och tandvården ingår i den normala sjukvården (Tyskarna tycks anse att tänder är en del av människors kroppar och inkluderar därför dem i sin sjukvård), bra för de som har dåliga tänder! MVH Ändrades Mars 30 av Tommy 3 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 3 minuter sedan, skrev Tommy: Det finns många i Sverige som jobbat hela livet och knappt överlever på sina pensioner, klart de får skylla sig själva! 🤔 Har googlat färdigt, kom fram till att Tyskland är ett bra val för en törstig, blivande pensionär! Billig sprit och tandvården ingår i den normala sjukvården (Tyskarna tycks anse att tänder är en del av människors kroppar och inkluderar därför in dem i sin sjukvård), bra för de som har dåliga tänder! MVH Nej du Tommy,alla får inte skylla sig själva med en nota på 17680 k Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 29 minuter sedan, skrev kolla min fot: Nej du Tommy,alla får inte skylla sig själva med en nota på 17680 kronor till senaste tandläkarbesöket 32000 mindre på en klinic ovanför soi5 jomtien. Där apan aldrig vågat sätta sin fula fot... 0 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 Dessutom tycker Tommy att det är rätt att nettolura lunchgäster. På tal om ingenting., 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 6 minuter sedan, skrev HighWai: Dessutom tycker Tommy att det är rätt att nettolura lunchgäster. På tal om ingenting., Jag förstår inte vad du menar med ditt inlägg. Om du inte vill svara i denna tråd, så skicka gärna ett meddelande. "Nettolura" verkar inte betyda någonting... 1 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 1 timme sedan, skrev kolla min fot: Nej du Tommy,alla får inte skylla sig själva med en nota på 17680 k Svårt att svara P3 med ironi... Naturligtvis menade jag att de inte borde få skylla sig själva för att de jobbat och bor i Sverige. MVH 2 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev Tommy: Den jag just använde för att koka ägg är på 1300W, och om en doppvärmare på 300W funkar (enligt vad bilden som lades in tidigare visade) så räcker nog 1300W? Jag har kokat 4kgs julskinkor i en 12 liters kastrull med den,och den klarar säkert en större kastrull. Angående äggen, som jag tillagade enligt "Minst 50 minuter i 63 gradigt vatten" så kan Edward Blom slänga sitt recept, om han inte faktiskt gillar ett ägg med mjuk gula och flytande äggvita... Gulan var bra. Jag testade temperaturen i grytan med en noggrann termometer och fick ställa in sous viden på 64 grader för att hamna exakt på 63, och körde dem i 70 minuter. MVH 1300W låter ju bra. En sån värmare som brukar slaktas ur en vattenkokare ligger på 2200W 300W hur dom klarar det med 300W beror på den termiska resistansen mellan kärlet och omgivningstemperaturen. Om du önskar att vätskan i kärlet ska vara 60C och omgivnings-temperaturen är 20C så måste det vankas en del termisk resitans för att det ska gå ihop. Du har 300W till godo. en delta temp på 40C 300W / 40C = 7.5W / grad. har du lägre termisk resistans än så kommer du inte komma i mål. Du kan ju då räkna på ytor, tjocklek, och material. Min praktiska erfarenhet av att bränna sprit i plastkärl och på "låg" temperatur är att man fick isolera med ett par täcken, för annars går det år onödigt mycket energi, saker tar för lång tid att värma upp ocksp. Hälsningar hobby-brännaren. Ändrades Mars 30 av Nicholas 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 Precis nyss, skrev Nicholas: 1300 låter ju bra. 300W hur dom klarar det med 300W beror på den termiska resitansen mellan kärlet och omgivningstemperaturen. Om du önskar att vätskan i kärlet ska vara 60C och omgivnings-temperaturen är 20C så måste det vankas en del termisk resitans för att det ska gå ihop. Du har 300W till godo. en delta temp på 40C 300W / 40C = 7.5W / grad. har du lägre termisk resistans än så kommer du inte komma i mål. Du kan ju då räkna på ytor, tjocklek, och material. Min praktiska erfarenhet av att bränna sprit i plastkärl och på "låg" temperatur är att man fick isolera med ett par täcken, för annars går det år onödigt mycket energi, saker tar för lång tid att värma upp ocksp. Hälsningar hobby-brännaren. Tack! Jag har inga planer på att bränna hemma, men antar att det är lätt gjort. PS, har en sån här: https://www.bartscher.com/en/New-products/Sous-Vide-stick-SV-ST15L/p/115133 MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 28 minuter sedan, skrev Tommy: Jag förstår inte vad du menar med ditt inlägg. Om du inte vill svara i denna tråd, så skicka gärna ett meddelande. "Nettolura" verkar inte betyda någonting... Även jag liksom du tyckte det var ok att svara i denna tråd🫥 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 1 minut sedan, skrev HighWai: Även jag liksom du tyckte det var ok att svara i denna tråd🫥 Men vad menade du med ditt påstående om "Nettolura", Jag fattar inte, och du har fått ett personligt meddelande här på Mai Pen Rai, som du gärna får citera i denna tråd, om du vill. Google om "Vad betyder nettolura" https://www.google.com/search?q=vad+betyder+nettolura%3F&client=firefox-b-d&sca_esv=6494f03cb68baf5a&sxsrf=ACQVn09kMtJu89S-ZWyP_-Yhgp_0cZAOnA%3A1711824779088&ei=i18IZruDBdGj3QOlhIboDg&udm=&ved=0ahUKEwj79P-e1JyFAxXRUXcKHSWCAe0Q4dUDCBA&uact=5&oq=vad+betyder+nettolura%3F&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiFnZhZCBiZXR5ZGVyIG5ldHRvbHVyYT8yBxAhGAoYoAEyBxAhGAoYoAEyBxAhGAoYoAEyBxAhGAoYoAFIwnxQgA5YmHZwAXgAkAEAmAG_AaABjA-qAQQxLjEzuAEDyAEA-AEBmAIOoAL2D8ICCBAAGIkFGKIEwgIIEAAYgAQYogSYAwCIBgGSBwQwLjE0oAf9Jg&sclient=gws-wiz-serp "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 7 minuter sedan, skrev Tommy: Men vad menade du med ditt påstående om "Nettolura", Jag fattar inte, och du har fått ett personligt meddelande här på Mai Pen Rai, som du gärna får citera i denna tråd, om du vill. Google om "Vad betyder nettolura" https://www.google.com/search?q=vad+betyder+nettolura%3F&client=firefox-b-d&sca_esv=6494f03cb68baf5a&sxsrf=ACQVn09kMtJu89S-ZWyP_-Yhgp_0cZAOnA%3A1711824779088&ei=i18IZruDBdGj3QOlhIboDg&udm=&ved=0ahUKEwj79P-e1JyFAxXRUXcKHSWCAe0Q4dUDCBA&uact=5&oq=vad+betyder+nettolura%3F&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiFnZhZCBiZXR5ZGVyIG5ldHRvbHVyYT8yBxAhGAoYoAEyBxAhGAoYoAEyBxAhGAoYoAEyBxAhGAoYoAFIwnxQgA5YmHZwAXgAkAEAmAG_AaABjA-qAQQxLjEzuAEDyAEA-AEBmAIOoAL2D8ICCBAAGIkFGKIEwgIIEAAYgAQYogSYAwCIBgGSBwQwLjE0oAf9Jg&sclient=gws-wiz-serp 🖖 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 30 Dela Inlagd Mars 30 54 minuter sedan, skrev HighWai: 🖖 Antar att du är "Hum i duvudet..." 2 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 31 Dela Inlagd Mars 31 14 timmar sedan, skrev kolla min fot: Jag var 29 år när jag flyttade till Wellington. Om Tommy flyttar till Nya Zeeland så har/får han Inte fri sjukvård! Ok men som förståndshandikappad måste du ha fått någon hjälp i alla fall. Flyttade du med dina föräldrar? 1 2 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd April 6 Dela Inlagd April 6 On 2024-03-31 at 07:49, skrev Mankan: Ok men som förståndshandikappad måste du ha fått någon hjälp i alla fall. Flyttade du med dina föräldrar? Coolt! Mina föräldrar dog när jag var fem bast, jag hade tur att en godhjärtad moster såg till att hålla mig så långt borta som möjligt ifrån vider som Dig. Men du hårdaste Mankan, vet du hur man beter sig när det Inte finns en taxi chaffis som har ditt namn på skylten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu