UglyFarang Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 2 timmar sedan, skrev LTD: Trodde jag också men det är en feltolkning. Du får odla cannabis med hur mycket THC du vill, men du får inte göra bi produkter typ olja som innehåller mer än 0.2%, röka delar av plantan typ budsen precis som dom är går bra. Cannabis är helt avkriminaliserat så det finns ingen lag som förbjuder dig att odla eller röka men du får inte röka på publika platser då röken kan uppfattas störande av andra. Det är alltså inget narkotika brott utan ett ordnings brott. Det kommer nog snart en ny lag som reglerar hur cannabis får användas men just nu är det fritt fram att odla och röka på hur mycket du vill. Som vanligt så kan man nog anta att detta är lite upp till hur en enskild polis och hans chef tolkar dessa regler, myndighetspersoner i Thailand har alltid tolkningsföreträde... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 3 timmar sedan, skrev LTD: Märkligt, efter nästan 10 år på heltid här och många barbesök så har jag aldrig blivit erbjuden annat än alkohol å pöka förens igår när dom rökte majja vid bordet brevid. På Bali däremot stötte man på hasch å piller langare hela tiden. Ja det är märkligt, i synnerhet eftersom det hänt på så många olika ställen i Thailand. Jag minns t ex när jag klev ur nån affär på Bangla Road för några år sen och en snubbe visade upp sin handflata med en kapsyl från Coca-Cola det stod "Coke" på och frågade om jag ville köpa och jag sa nej och det tog en stund innan jag ens förstod vad det var han egentligen ville sälja, för först så trodde jag faktist att det var den fina kapsylen han ville sälja, ha ha ha 😛 Tycker väl inte själv att jag ser ut som en typisk narkotikabrukare men hur ser en sån ut? Folk som använder narkotika finns ju i alla samhällsklasser och kan klä sig i allt från kostym till smutsiga trasor. Förmodligen så ser jag trevlig ut så de tänker att det inte skadar att fråga, att jag inte kommer börja gapa och ropa på polis om jag blir tillfrågad! 😛😉 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 3 timmar sedan, skrev rolba: Ojoj, vad besöker du för suspekta ställen nu för tiden? 😎 Pinkys weed bar, nytt ställe 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Som vanligt så kan man nog anta att detta är lite upp till hur en enskild polis och hans chef tolkar dessa regler, myndighetspersoner i Thailand har alltid tolkningsföreträde... Hela landet är i en stor thc dimma nu så dom verkar tolka rätt lika Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 41 minuter sedan, skrev LTD: Pinkys weed bar, nytt ställe 😎 Så @rolbas affärsimperium växer /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 På 70 talet stod det försäljare utanför nästan varje bar av "självaktning" som sålde thaisticks. Den som söker han finner -- lätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Juli 2, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juli 2, 2022 Måste ju även jag kommentera detta. Har varit i Thailand varje år i olika längd i snart 20 år, men har aldrig blivit erbjuden narkotika, inte ens i hembyn dör yaba är vanligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 13 timmar sedan, skrev Swippe: Ja det är märkligt, i synnerhet eftersom det hänt på så många olika ställen i Thailand. Jag minns t ex när jag klev ur nån affär på Bangla Road för några år sen och en snubbe visade upp sin handflata med en kapsyl från Coca-Cola det stod "Coke" på och frågade om jag ville köpa och jag sa nej och det tog en stund innan jag ens förstod vad det var han egentligen ville sälja, för först så trodde jag faktist att det var den fina kapsylen han ville sälja, ha ha ha 😛 Tycker väl inte själv att jag ser ut som en typisk narkotikabrukare men hur ser en sån ut? Folk som använder narkotika finns ju i alla samhällsklasser och kan klä sig i allt från kostym till smutsiga trasor. Förmodligen så ser jag trevlig ut så de tänker att det inte skadar att fråga, att jag inte kommer börja gapa och ropa på polis om jag blir tillfrågad! 😛😉 Du behöver inte vara brukare själv. Det räcker med att du har intresse/öppet sinne för droger så sniffar dom upp dig. Indirekt söker du kontakt och det räcker för gamla rävar att fatta poängen. Kan bero på nyfikenhet, men alla vill sälja så därav många förfrågningar tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 10 timmar sedan, skrev gst: Måste ju även jag kommentera detta. Har varit i Thailand varje år i olika längd i snart 20 år, men har aldrig blivit erbjuden narkotika, inte ens i hembyn dör yaba är vanligt Har också varit i Thailand till och från under 20 års tid. Vid ett enda tillfälle, vid en av mina otaliga cykelturer, har jag blivit erbjuden att köpa något, som jag ej vet vad det var. Kanhända hade resten av cykelturen gått mycket lättare, men jag avböjde affären bestämt. En period för många år sedan gick rykten om att personalen vid bensinmackar samarbetade med polisen. Det gick ut på att de placerade något förbjudet på din bil när du tankade. Någon mil senare blev du i poliskontroll ertappad med något som ej var tillåtet. Blev aldrig själv drabbad av detta, och jag kan inte styrka sanningshalten i detta. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 Men svamp får man sälja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 11 timmar sedan, skrev Risifrutti: Du behöver inte vara brukare själv. Det räcker med att du har intresse/öppet sinne för droger så sniffar dom upp dig. Indirekt söker du kontakt och det räcker för gamla rävar att fatta poängen. Kan bero på nyfikenhet, men alla vill sälja så därav många förfrågningar tror jag. Nej knappast, hur fasiken ska de veta min inställning till droger överhuvudtaget? En sak om folk frågar mig på kända "partyställen" som t ex Koh Pha Ngan om jag är där på kvällen/natten nere på full moon party eller som när det hänt några gånger på Phi Phi islands när jag tagit några bira nere på stranden där på kvällen. Men som tillfället på Bangla Road, då de körde "kapsyltricket", det var mitt på dan, jag var spiknykter och jag klev ur en affär med min flickvän och snubben sträckte fram handen med kapsylen. Inte så att det ser ut som att jag går och letar efter potentiella langare om man säger så! 😛 Men absolut, jag har ett öppet sinne för det mesta, det är väl kanske det som indirekt gör att jag ser trevlig ut? 😉 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 50 minuter sedan, skrev Swippe: Nej knappast, hur fasiken ska de veta min inställning till droger överhuvudtaget? En sak om folk frågar mig på kända "partyställen" som t ex Koh Pha Ngan om jag är där på kvällen/natten nere på full moon party eller som när det hänt några gånger på Phi Phi islands när jag tagit några bira nere på stranden där på kvällen. Men som tillfället på Bangla Road, då de körde "kapsyltricket", det var mitt på dan, jag var spiknykter och jag klev ur en affär med min flickvän och snubben sträckte fram handen med kapsylen. Inte så att det ser ut som att jag går och letar efter potentiella langare om man säger så! 😛 Men absolut, jag har ett öppet sinne för det mesta, det är väl kanske det som indirekt gör att jag ser trevlig ut? 😉 Tro mig. Gubbarna på plattan som exempel vet exakt vilka de ska fråga. Står du där varje dag i 10 årstid så lär man sig det efter en tid. Du passar väl helt enkelt in i deras målgrupp. Kapsyltricket var förövrigt jävligt smart. Aldrig sett eller hört om tidigare😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 1 timme sedan, skrev Risifrutti: Tro mig. Gubbarna på plattan som exempel vet exakt vilka de ska fråga. Står du där varje dag i 10 årstid så lär man sig det efter en tid. Du passar väl helt enkelt in i deras målgrupp. Kapsyltricket var förövrigt jävligt smart. Aldrig sett eller hört om tidigare😀 Ja jag hade gärna trott på din teori om jag blev tillfrågad i Sverige t ex,men det blir jag aldrig, är bara på turistorterna i Thailand det händer. Nu är det inte så ofta jag besöker plattan, är i Stockholm typ 1 gång var tioende år, men aldrig blivit tillfrågad där heller 😛 Kapsyltricket är jättesmart, man drar inte till sig onödigt uppmärksamhet men den som är ute efter "Cola" fattar förstås precis vad som menas. En annan variant som är lite halvdiskret är ju när man går förbi nån som "hostar" och får till nåt ljud man uppenbart kan tolka som "mariujana", hänt många gånger 😛 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 40 minuter sedan, skrev Swippe: Ja jag hade gärna trott på din teori om jag blev tillfrågad i Sverige t ex,men det blir jag aldrig, är bara på turistorterna i Thailand det händer. Nu är det inte så ofta jag besöker plattan, är i Stockholm typ 1 gång var tioende år, men aldrig blivit tillfrågad där heller 😛 Kapsyltricket är jättesmart, man drar inte till sig onödigt uppmärksamhet men den som är ute efter "Cola" fattar förstås precis vad som menas. En annan variant som är lite halvdiskret är ju när man går förbi nån som "hostar" och får till nåt ljud man uppenbart kan tolka som "mariujana", hänt många gånger 😛 Varför händer det bara dej, cola, hostar då är det marijuana. låter lite som mycket fantasier Men cola du på korkar och lyssna på hostningar om det gör dej lycklig, ingen tror på dej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 34 minuter sedan, skrev Boa52: Varför händer det bara dej, cola, hostar då är det marijuana. låter lite som mycket fantasier Men cola du på korkar och lyssna på hostningar om det gör dej lycklig, ingen tror på dej Det händer garanterat inte bara mig, men det kanske är ovanligt att det händer medlemmar här på forumet? Varför skulle jag hitta på det? Men om du eller nån annan inte tror på mig spelar inte mig nån roll. Jag kan leva med att kallas mytoman 😛 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 Har inte heller blivit erbjuden droger i Thailand under mina resor dit i mer än 20 år. Om man inte räknar in öl och sprit då 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 3 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Har inte heller blivit erbjuden droger i Thailand under mina resor dit i mer än 20 år. Om man inte räknar in öl och sprit då 😉 Jag får också ställa mig till denna exklusiva skara, det har blivit typ 35-40 resor till Thailand under åren. Endast en gång har jag blivit erbjuden droger, då av en svensk etablissemang ägare. //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 10 minuter sedan, skrev Stefan: Jag får också ställa mig till denna exklusiva skara, det har blivit typ 35-40 resor till Thailand under åren. Endast en gång har jag blivit erbjuden droger, då av en svensk etablissemang ägare. //S Jag började resa till Thailand 1979 och har ännu inte blivit erbjuden att köpa droger. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 35 minuter sedan, skrev Stefan: Jag får också ställa mig till denna exklusiva skara, det har blivit typ 35-40 resor till Thailand under åren. Endast en gång har jag blivit erbjuden droger, då av en svensk etablissemang ägare. //S Hej på dj gubbe Har inte blivit erbjuden nät sånt men en Svensk ville röka nåt vid vårt hus gå nånannastans inte vid vårt hus, han gick i väg Det är det enda jag har varit nära skit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 Precis nyss, skrev Boa52: Hej på dj gubbe Har inte blivit erbjuden nät sånt men en Svensk ville röka nåt vid vårt hus gå nånannastans inte vid vårt hus, han gick i väg Det är det enda jag har varit nära skit Hj p di huppen o, ä u ok? There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Har inte heller blivit erbjuden droger i Thailand under mina resor dit i mer än 20 år. Om man inte räknar in öl och sprit då 😉 Man blir inte erbjuden droger utan anledning. Har nog varit i Thailand + 40 gånger och fattar vilka dom erbjuder. Sitter du i fel miljö en gång så letar dom upp dig, men tacka bara vänligt nej så är det inga problem. Random shit händer, men fan inte allt för ofta - det kan jag lova. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 3 timmar sedan, skrev Swippe: Ja jag hade gärna trott på din teori om jag blev tillfrågad i Sverige t ex,men det blir jag aldrig, är bara på turistorterna i Thailand det händer. Nu är det inte så ofta jag besöker plattan, är i Stockholm typ 1 gång var tioende år, men aldrig blivit tillfrågad där heller 😛 Kapsyltricket är jättesmart, man drar inte till sig onödigt uppmärksamhet men den som är ute efter "Cola" fattar förstås precis vad som menas. En annan variant som är lite halvdiskret är ju när man går förbi nån som "hostar" och får till nåt ljud man uppenbart kan tolka som "mariujana", hänt många gånger 😛 Jag tror nog gatulangarna jobbar på samma sätt så din "turistvisa" kan du slänga i papperskorgen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 Utstrålar visst drogpositivitet. I bkk erbjuds jag kola i princip varje dag av nigerianerna mellan soi11-15 För hängde de på andra sidan gatan på väg till / från Insomnia. På Chaweng beach erbjöds man alla tänkbara droger av var och varannan strandförsäljare. Uppfattade det inte i början men när man väl förstod, ja då insåg man. Inte varit på Samui på några år så inte dagsfärsk info…. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juli 3, 2022 Dela Inlagd Juli 3, 2022 17 minuter sedan, skrev M33: Utstrålar visst drogpositivitet. I bkk erbjuds jag kola i princip varje dag av nigerianerna mellan soi11-15 För hängde de på andra sidan gatan på väg till / från Insomnia. På Chaweng beach erbjöds man alla tänkbara droger av var och varannan strandförsäljare. Uppfattade det inte i början men när man väl förstod, ja då insåg man. Inte varit på Samui på några år så inte dagsfärsk info…. Kommer alltid en eller två försäljare om man vill chilla vid en gatubar på sukkan. En brud lärde mig att visa fingret(fuck) till dom så fattar dom direkt att du är inte intresserad. Har funkat bra och dom är livrädda att torska så dom håller en låg profil trots allt. Träffade Chris som var kungen av Soi 4 på nittiotalet. Då kom han med 4 livvakter och ägde hela gatan. I dag är han död och thaiarna/indierna har tagit över.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 4, 2022 Dela Inlagd Juli 4, 2022 (ändrad) Utanför ett av Sin Citys köpcenter som jag passerade fem dagar i veckan under flera års tid, blev jag erbjuden droger varje gång av taxigänget utanför. Flera av försäljarna av solglasögon/kamagra/målningar etc, kan också ofta mumla om maja när de kommer in på baren där man sitter. WS: omöjligt pre-covid att trava in där utan erbjudanden, snubbarna som marknadsförde ping pong showerna frågade nästan alltid. I Bangkok, som @M33 beskriver det ovan, stämmer bra på min upplevelse. Jag tror inte att någon av alla er ovan som säger sig inte ha blivit erbjudna droger på typ 20 års resor ljuger, absolut inte, men finner det klart förvånande. Har ni aldrig varit ute? 😎 Ändrades Juli 4, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu