Oregistrerad Inlagd Juni 28, 2022 Dela Inlagd Juni 28, 2022 Tror han kommer som hemlig gäst på nästa träff, då får de nyfikna ställa frågor 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Juni 28, 2022 Dela Inlagd Juni 28, 2022 12 timmar sedan, skrev M33: Du kanske tänker på Källman, har gjorde någon / några intervjuer med Kim. Tror även att @dtbkk varit med. Saknar hans sida #Bara i Bankan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 28, 2022 Dela Inlagd Juni 28, 2022 6 timmar sedan, skrev ellim63: Och nu är det svetsröken, det är okej för mig men locka inte in våra ungdomar i den skiten...🤣😉 Han skrev väl inte svetsröken, läs på, försök inte hitta på saker håll dej till morotsstuvning som du serverar i varje tråd, Mat alltså har du inga andra intressen än MAT det borde du ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 28, 2022 Dela Inlagd Juni 28, 2022 40 minuter sedan, skrev Boa52: Han skrev väl inte svetsröken, läs på, försök inte hitta på saker håll dej till morotsstuvning som du serverar i varje tråd, Mat alltså har du inga andra intressen än MAT det borde du ha idi*t! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 28, 2022 Dela Inlagd Juni 28, 2022 7 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Tror han kommer som hemlig gäst på nästa träff, då får de nyfikna ställa frågor 😉 Släng er i väggen era gamla stenbordsexperter😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Juni 28, 2022 Dela Inlagd Juni 28, 2022 22 timmar sedan, skrev Swippe: Aha, då får du ursäkta mig, då tog jag fel på person Men även om du anser att han är skyldig och att han förtjänade sitt straff osv. Om vi bortser från den biten, håller du inte med om att det är en massa oklarheter vi aldrig fått svar på i fallet. Ja att det är ett ganska intressant fall helt enkelt. Att Kim är som han är och slåss mot allt och alla bidrar ju bara till att det blir mer intressant. Kim svamlar om tvålfabriker som ingen tror på så klart, men hur var det med medhjälparen och hur mycket var Amerikanska myndigheter inblandade och varför och kanske även Svenska myndigheter var med på ett hörn. Det får väl anses klarlagt att han hade en medhjälpare (Svensk) som försvann spårlöst och förmodligen var anlitad av myndigheter för att hjälpa till att sätta dit honom. Därför jag inte dömer ut allt Kim säger som lögn. Visst är det intressant och visst finns det oklarheter men att thailändsk polis agerar på tips från exempelvis DEA är inte olagligt, inte heller att anlita en farang - svensken - för att medverka i brottsprovokationen efter vad jag fått fram. Det var dock Kim själv som begick brottet - ingen annan. Att spela oskyldig kortet med tanke på hans eget rap-sheet och att han de facto var på rymmen från ett väntande fängelsestraff talar ju inte precis till hans fördel. Hade kanske funkat om han varit en förstagångsförbrytare som av misstag snickrade ihop ett meth labb... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Juni 29, 2022 Dela Inlagd Juni 29, 2022 Många teorier har det varit så naturligtvis har jag min egen. Att Kim byggde labbet för att visa Thailändare hur man bygger ett labb är väl som att lära bagaren att baka bullar. Med tanke på att Thailand är ett av världens största tillverkare och transitländer av narkotika så behöver dom inte den informationen av honom. Istället tror jag att det är med narkotikaförsäljning som det är med klockförsäljning och potensmedelförsäljning i Pattaya. En man (inte samma) styr försäljningen och betalar rätt polisman för tillståndet. När Kim startar ett eget labb för tillverkning är det nästan som en julklapp för den som "äger" försäljningen i Pattaya. Han kontaktar "sin" polis för att stoppa bygget. Polisen kan då kontakta alla internationella narkotikaspanare i Pattayaområdet för att visa sin goda vilja att samarbeta. Sen behöver dom bara sitta och vänta tills labbet är klart och Kim har tillverkat tillräckligt för att det ska vara ordentligt straffbart. Efteråt är nästan alla nöjda för lag och ordning har segrat. Det är bara Kim Eriksson som inte är lika nöjd. MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 (ändrad) On 2022-06-26 at 10:16, skrev UglyFarang: Min avsky för dessa as grundar sej till stor del i att flera av mina barndomskamrater började med att röka på lite för att senare gå över till tyngre grejer och gå ner sej totalt och till sist dö. Förstår du inte skillnaden på lagliga och olagliga droger? Om du med lagliga droger blandar in medicin så anser jag att man tyvärr släpar efter med att kolla vilka övriga mediciner en patient tar och utsätter folk för en kombo som är farlig, i Sverige så har man blivit bättre på detta men inte tillräckligt bra. Nej, jag tycker inte att det skulle vara ok med meth om det blir lagligt. Min inställning till cannabis gäller oavsett vart den används. I vilket land har cannabis blivit lagligt? Jag kan tillägga att alkohol hade knappast blivit lagligt i större delen av västvärlden om den hade uppfunnits idag och tyvärr så är det en stor mängd människor som inte klarar av att nyttja detta med förstånd. I Holland har det varit lagligt väldigt länge, och är det fortfarande. I USA är det lagligt att köpa och sälja Cannabis för personligt bruk i många stater. Kom just hem från Thailand, för några timmar sedan faktiskt, och där är det lagligt, igen, efter många år av förbud, ca 40 år om jag inte missminner mig. Du kan köpa Cannabis i olika former helt öppet i stora köpcentrum, klart öppnare än pirat-DVD för 15 år sedan, bara välj och betala. En planta i kruka såldes för 300 THB i Hua Hin, på 7-11 kan man köpa "Vitaminvatten" med tillsats av cannabis för 19 THB för en halvliter och det vattnet görs det reklam för i TV. Frugan testade en halvliters flaska, och rapporterade att det fungerade. Tror jag har lite bilder i luren! MVH Ändrades Juni 30, 2022 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 24 minuter sedan, skrev apknug: Du måste berätta om detta på grannforumet! Det finns många en där som vägrar tro det är sant. Jag är portad där (om du menar kycklingens lilla hobbyforum), för att jag skrev för lite trams, men hon läser ju här, och får gärna kopiera mina inlägg. Hon känner mig hyfsat väl irl. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 33 minuter sedan, skrev Tommy: I Holland har det varit lagligt väldigt länge, och är det fortfarande. I USA är det lagligt att köpa och sälja Cannabis för personligt bruk i många stater. Kom just hem från Thailand, för några timmar sedan faktiskt, och där är det lagligt, igen, efter många år av förbud, ca 40 år om jag inte missminner mig. Du kan köpa Cannabis i olika former helt öppet i stora köpcentrum, klart öppnare än pirat-DVD för 15 år sedan, bara välj och betala. En planta i kruka såldes för 300 THB i Hua Hin, på 7-11 kan man köpa "Vitaminvatten" med tillsats av cannabis för 19 THB för en halvliter och det vattnet görs det reklam för i TV. Frugan testade en halvliters flaska, och rapporterade att det fungerade. Tror jag har lite bilder i luren! MVH Det du sett i Thailand är sannolikt medicinsk cannabis som varit laglig en tid. Det är inget du blir hög på, den vanligaste användningen är smärtlindring. Finns en del läkemedel i Sverige som innehåller medicinsk cannabis och är godkända. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 Precis nyss, skrev Fredman: Det du sett i Thailand är sannolikt medicinsk cannabis som varit laglig en tid. Det är inget du blir hög på, den vanligaste användningen är smärtlindring. Finns en del läkemedel i Sverige som innehåller medicinsk cannabis och är godkända. Jovisst, vitamin vatten mot stress-symptom, plantorna vet jag inte riktigt vad de var avsedda för men växter är ju trevligt... Vad som fanns i olika burkar kan jag för lite om, men turister köpte, och frugan min sa att det var dyrt... "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 Lite bilder, tror jag har fler. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changnoi Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 On 2022-06-24 at 12:05, skrev Swippe: Nu har han ju dock inte sålt ett endaste gram varken i Thailand eller Sverige, han har inte ens varit misstänkt för det. Men om man vill så kan man givetvis påstå att han hade tänkt tillverka och sälja narkotika och på så sätt förstöra folks liv om han inte råkat torska. Ang stämningen så är det ju inte Svenska staten han ska rikta sin kritik mot. Allt som hänt honom, om han anser att han inte begått det brott han blev dömd för i Thailand, har ju med Thailands rättsväsende att göra. Det var dom som dömde honom till döden, som omvandlades till livstid osv. Inte Svenska staten, de har inte kunnat göra ett dugg oavsett om Kim hävdar att han var oskyldig för det som han anklagades för. Han är inte förste Svensken som döms för allvarliga brott utomlands och hävdar att allt inte gått rätt till. Och Svenska staten kan inte göra ett smack åt saken. Var det inte det svenska tilläggsstraffet ? Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 4 timmar sedan, skrev Tommy: I USA är det lagligt att köpa och sälja Cannabis för personligt bruk i många stater. Att sälja för personligt bruk låter lite motstridigt.🤔 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 5 timmar sedan, skrev Tommy: I Holland har det varit lagligt väldigt länge, och är det fortfarande. I USA är det lagligt att köpa och sälja Cannabis för personligt bruk i många stater. Kom just hem från Thailand, för några timmar sedan faktiskt, och där är det lagligt, igen, efter många år av förbud, ca 40 år om jag inte missminner mig. Du kan köpa Cannabis i olika former helt öppet i stora köpcentrum, klart öppnare än pirat-DVD för 15 år sedan, bara välj och betala. En planta i kruka såldes för 300 THB i Hua Hin, på 7-11 kan man köpa "Vitaminvatten" med tillsats av cannabis för 19 THB för en halvliter och det vattnet görs det reklam för i TV. Frugan testade en halvliters flaska, och rapporterade att det fungerade. Tror jag har lite bilder i luren! MVH Det finns lite olika saker i olika cannabisplantor och det är speciellt 2 saker som är intressanta, CDB och THC och det som odlas i Thailand får ha en högsta halt av THC på 0,2% så något rus får du inte om du inte rullar en joint i storlek med en telestolpe påstås det. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 2 timmar sedan, skrev Changnoi: Var det inte det svenska tilläggsstraffet ? Nej han krigar väl mot allt men det är ju inte för tilläggstraffet han vill ha 41 mille för att han suttit inne för, det är ju för att han anser att han inte fick en rättvis rättegång nere i Thailand. Men det är ju inget Svenska staten har med att göra, oavsett om han anser sig vara oskyldigt till just det brottet så ska han vara glad för att han fick komma till Sverige och numera är en fri man.Han hade lika gärna kunnat få sitta livet ut i Thailändskt fängelse. Det är svårt att hänga med i alla svängar men som jag förstod det så har han erkänt och accepterat sitt straff han fick för brotten han begick i Sverige, blev dömd för och rymde till Thailand när det var dags att sitta av det. Sen anser väl han att det straffet borde blivit inbakat i straffet han hade med sig från Thailand, han fick väl avslag först, sen rätt i en högre instans men i högsta instans så blev det fastställt att han skulle sitta av det straffet han rymde för också. Han är ju en fri man nu hur som helst så han borde blicka framåt och inte bakåt. Han blev trots allt dömd till döden först, nu lever han åtminstone. Alltid nåt att vara glad för! It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 30, 2022 Dela Inlagd Juni 30, 2022 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Det finns lite olika saker i olika cannabisplantor och det är speciellt 2 saker som är intressanta, CDB och THC och det som odlas i Thailand får ha en högsta halt av THC på 0,2% så något rus får du inte om du inte rullar en joint i storlek med en telestolpe påstås det. Nu har jag NOLL koll på detta ska sägas. Men känns ju lite som att de där reglerna bara är "på papper" och att folk kommer att odla och tillverka olika typer av Cannabis baserade preparat som man faktist får ett rus på= de som gjorde det olagligt och använde dessa produkter innan kan göra det "lagligt" nu utan att oroa sig för polisen. Har noll koll som sagt men har väldigt svårt att tänka mig att de åker runt till folks plantor de odlar hemma och ska kolla halter och många poliser använder säkert detta själv också så de vill inte lägga sig i vad folk gör. Känns lite som när det är alkoholförbud och alla sitter fulla och dricker alkohol ur kaffemuggar utan att snuten bryr sig... 😛 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juli 1, 2022 Dela Inlagd Juli 1, 2022 8 timmar sedan, skrev Tommy: I Holland har det varit lagligt väldigt länge, och är det fortfarande. I USA är det lagligt att köpa och sälja Cannabis för personligt bruk i många stater. Kom just hem från Thailand, för några timmar sedan faktiskt, och där är det lagligt, igen, efter många år av förbud, ca 40 år om jag inte missminner mig. Du kan köpa Cannabis i olika former helt öppet i stora köpcentrum, klart öppnare än pirat-DVD för 15 år sedan, bara välj och betala. En planta i kruka såldes för 300 THB i Hua Hin, på 7-11 kan man köpa "Vitaminvatten" med tillsats av cannabis för 19 THB för en halvliter och det vattnet görs det reklam för i TV. Frugan testade en halvliters flaska, och rapporterade att det fungerade. Tror jag har lite bilder i luren! MVH Men du får inte röka på joint. Det är fortfarande förbjudet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 1, 2022 Dela Inlagd Juli 1, 2022 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Swippe: Nu har jag NOLL koll på detta ska sägas. Men känns ju lite som att de där reglerna bara är "på papper" och att folk kommer att odla och tillverka olika typer av Cannabis baserade preparat som man faktist får ett rus på= de som gjorde det olagligt och använde dessa produkter innan kan göra det "lagligt" nu utan att oroa sig för polisen. Har noll koll som sagt men har väldigt svårt att tänka mig att de åker runt till folks plantor de odlar hemma och ska kolla halter och många poliser använder säkert detta själv också så de vill inte lägga sig i vad folk gör. Känns lite som när det är alkoholförbud och alla sitter fulla och dricker alkohol ur kaffemuggar utan att snuten bryr sig... 😛 Tveklöst är det så att reglerna missbrukas såtillvida att folk (miss)brukar produkter med högre THC-halt än den tillåtna. Ändrades Juli 1, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 1, 2022 Dela Inlagd Juli 1, 2022 21 timmar sedan, skrev Swippe: Nu har jag NOLL koll på detta ska sägas. Men känns ju lite som att de där reglerna bara är "på papper" och att folk kommer att odla och tillverka olika typer av Cannabis baserade preparat som man faktist får ett rus på= de som gjorde det olagligt och använde dessa produkter innan kan göra det "lagligt" nu utan att oroa sig för polisen. Har noll koll som sagt men har väldigt svårt att tänka mig att de åker runt till folks plantor de odlar hemma och ska kolla halter och många poliser använder säkert detta själv också så de vill inte lägga sig i vad folk gör. Känns lite som när det är alkoholförbud och alla sitter fulla och dricker alkohol ur kaffemuggar utan att snuten bryr sig... 😛 Det går givetvis bra att odla, sälja och använda vad man vill i Thailand tills fel(rätt) polis får nys om det och då blir det problem. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 On 2022-06-28 at 03:35, skrev Swippe: Jag har blivit erbjuden droger i Patong också, men inte alls lika ofta som i Pattaya. Där var det banne mig nästan lika ofta som man mötte skräddare i Patong 😮 Förmodligen ser jag väl ut som en typisk farang som kan tänkas nyttja såna saker, ingen aning. Jag vet ju att i t ex Pattaya så var det ju civilpoliser som frågade folk om de ville köpa narkotika och tackade de ja så satte polisen dit dom. Märkligt, efter nästan 10 år på heltid här och många barbesök så har jag aldrig blivit erbjuden annat än alkohol å pöka förens igår när dom rökte majja vid bordet brevid. På Bali däremot stötte man på hasch å piller langare hela tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 (ändrad) On 2022-07-01 at 03:56, skrev UglyFarang: Det finns lite olika saker i olika cannabisplantor och det är speciellt 2 saker som är intressanta, CDB och THC och det som odlas i Thailand får ha en högsta halt av THC på 0,2% så något rus får du inte om du inte rullar en joint i storlek med en telestolpe påstås det. Trodde jag också men det är en feltolkning. Du får odla cannabis med hur mycket THC du vill, men du får inte göra bi produkter typ olja som innehåller mer än 0.2%, röka delar av plantan typ budsen precis som dom är går bra. Cannabis är helt avkriminaliserat så det finns ingen lag som förbjuder dig att odla eller röka men du får inte röka på publika platser då röken kan uppfattas störande av andra. Det är alltså inget narkotika brott utan ett ordnings brott. Det kommer nog snart en ny lag som reglerar hur cannabis får användas men just nu är det fritt fram att odla och röka på hur mycket du vill. Ändrades Juli 2, 2022 av LTD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 41 minuter sedan, skrev LTD: Märkligt, efter nästan 10 år på heltid här och många barbesök så har jag aldrig blivit erbjuden annat än alkohol å pöka förens igår när dom rökte majja vid bordet brevid. På Bali däremot stötte man på hasch å piller langare hela tiden. Ojoj, vad besöker du för suspekta ställen nu för tiden? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 1 timme sedan, skrev LTD: Märkligt, efter nästan 10 år på heltid här och många barbesök så har jag aldrig blivit erbjuden annat än alkohol å pöka förens igår när dom rökte majja vid bordet brevid. På Bali däremot stötte man på hasch å piller langare hela tiden. Bortsätt från pandemi åren så har jag väl i 20 år besökt Pattaya några veckor årligen för golf och party. Har dock aldrig vad jag kan påminna mig blivit erbjuden några droger. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 2, 2022 Dela Inlagd Juli 2, 2022 36 minuter sedan, skrev Mankan: Bortsätt från pandemi åren så har jag väl i 20 år besökt Pattaya några veckor årligen för golf och party. Har dock aldrig vad jag kan påminna mig blivit erbjuden några droger. Samma här, förutom golfen då! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu