Naam jai Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 3 minuter sedan, skrev Boa52: Har inte varit i Pattaya men Patong på Phuket är väl samma sak, varit där nästan varje år i 20 år och har aldrig blivit erbjuden nå droger. En svensk gubbe som bodde där i 25 år pratade aldrig om droger. Är det bara ett visst kliental av gubbar som blir erbjuden sånt skit eller vad. Konstigt inga Erbjudande där hellre 3 minuter sedan, skrev Boa52: Har inte varit i Pattaya men Patong på Phuket är väl samma sak, varit där nästan varje år i 20 år och har aldrig blivit erbjuden nå droger. En svensk gubbe som bodde där i 25 år pratade aldrig om droger. Är det bara ett visst kliental av gubbar som blir erbjuden sånt skit eller vad. Konstigt inga Erbjudande där hellre Om du bär Lapplands nationaldräkt å jojkar så fattar dom oftast att du redan har 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 8 minuter sedan, skrev Boa52: Har inte varit i Pattaya men Patong på Phuket är väl samma sak, varit där nästan varje år i 20 år och har aldrig blivit erbjuden nå droger. En svensk gubbe som bodde där i 25 år pratade aldrig om droger. Är det bara ett visst kliental av gubbar som blir erbjuden sånt skit eller vad. Konstigt inga Erbjudande där hellre Haha ingen frågar väl en fattiglapp:)) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 10 minuter sedan, skrev Risifrutti: Haha ingen frågar väl en fattiglapp:)) Låter inte som du har varit så stad i kassan, mest i dimman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 16 minuter sedan, skrev Boa52: Låter inte som du har varit så stad i kassan, mest i dimman Du hade inte klarat ett dygn i mina skor. Vad det är värt får du själv avgöra.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 3 timmar sedan, skrev Risifrutti: En brukare som inte säljer för sitt eget välbefinnande...kom igen vilken sten har du vuxit upp bakom? Så om du var brukare så sålde du också då? Eller hur ska man tolka den där slutsatsen? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 12 minuter sedan, skrev Mankan: Så om du var brukare så sålde du också då? Eller hur ska man tolka den där slutsatsen? Javisst. Inget konstigt med det. Som brukare tar man alla chanser man får. Dock inte alla som skapar ett eget labb😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 1 minut sedan, skrev Risifrutti: Javisst. Inget konstigt med det. Som brukare tar man alla chanser man får. Dock inte alla som skapar ett eget labb😀 De blir ju lite märkligt om man då förespråkar att just han då ska låsas in och aldrig mer få komma ut. Vissa här förespråkar ju till och med att han ska skjutas och tillhandahåller gärna ammunitionen. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 13 minuter sedan, skrev Mankan: De blir ju lite märkligt om man då förespråkar att just han då ska låsas in och aldrig mer få komma ut. Vissa här förespråkar ju till och med att han ska skjutas och tillhandahåller gärna ammunitionen. Har bara påpekat att man får ta sitt straff, inget mera. Läs tråden. Har mött många knepiga människor genom åren, men några oskyldiga dealare har jag nog fan aldrig stött på... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 3 timmar sedan, skrev Boa52: Har inte varit i Pattaya men Patong på Phuket är väl samma sak, varit där nästan varje år i 20 år och har aldrig blivit erbjuden nå droger. En svensk gubbe som bodde där i 25 år pratade aldrig om droger. Är det bara ett visst kliental av gubbar som blir erbjuden sånt skit eller vad. Konstigt inga Erbjudande där hellre Jag har blivit erbjuden droger i Patong också, men inte alls lika ofta som i Pattaya. Där var det banne mig nästan lika ofta som man mötte skräddare i Patong 😮 Förmodligen ser jag väl ut som en typisk farang som kan tänkas nyttja såna saker, ingen aning. Jag vet ju att i t ex Pattaya så var det ju civilpoliser som frågade folk om de ville köpa narkotika och tackade de ja så satte polisen dit dom. It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 4 timmar sedan, skrev Risifrutti: Nej, jag kan inte berätta varför DEA snodde kimpa. Jag vet att han var en "stor" fisk i byn, men det fanns nog en riktigt bra anledning till det. Vi kvartz pundare berördes inte av det här, utan det gick högre upp. Visste hela tiden att Mr X nöjde sig inte med smulorna, utan han ville ha hela kakan. Ok ok, f*n du gör mig inte mindre nyfiken på denna soppan precis. Du verkar ju också vara en intressant person, kan tänka mig att du har en del historier att berätta om 😛 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 Det bästa vore nog att Kim själv kom in här och skrev vad som hände,och om han inte vill det så är det bättre att tråden bara låses så är det slut på snack hit och dit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 22 minuter sedan, skrev Swippe: Ok ok, f*n du gör mig inte mindre nyfiken på denna soppan precis. Du verkar ju också vara en intressant person, kan tänka mig att du har en del historier att berätta om 😛 En bira eller två på Papagayo hade varit trevligt. Du verkar trots allt fatta läget i denna soppa.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 6 minuter sedan, skrev jlh66: Det bästa vore nog att Kim själv kom in här och skrev vad som hände,och om han inte vill det så är det bättre att tråden bara låses så är det slut på snack hit och dit. Du kan ju alltid ignorera tråden om den stör dig. Det finns en röd knapp långt upp till höger. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 8 minuter sedan, skrev Mankan: Du kan ju alltid ignorera tråden om den stör dig. Det finns en röd knapp långt upp till höger. Jo det vet jag att jag kan. Men jag kan även skriva precis vad jag tycker om allt detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 9 minuter sedan, skrev jlh66: Jo det vet jag att jag kan. Men jag kan även skriva precis vad jag tycker om allt detta. Gör de då istället för att be om att få tråden låst. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 14 timmar sedan, skrev Swippe: För att vara journalist som träffat Kim och gjort en intervju med honom så måste jag ju säga att du har ett grymt dåligt minne... Nu minns jag dock inte om detta tagits upp i de intervjuer du gjort men jag tar för givet att man som journalist är lite påläst om personen man ska intervjua? 😮 Kommer självklart inte länka till dessa intervjuer eftersom jag respekterar din rätt att vara anonym här på forumet. Han säger ju att det var polisen som planterat dit 53 gram meth, att han aldrig tillverkat nåt meth överhuvudtaget. Vilket dock låter konstigt i mina öron för hur skulle han veta att labbet funkade om han inte hade testat att producera meth? Men det är hans förklaring hur som helst. Det är förbjudet att inneha en hembrännare i Sverige ja, det var dock under en kort period för inte så många år sen när man gjorde en lagändring faktist lagligt att inneha en hembrännare i Sverige men man fick inte använda den. Det var lagligt mellan 1 jan 1995 fram till 1 Nov 1996. Även delar till en hembränningsapparat är olagligt att inneha och då är det givetvis olagligt att tillverka delar till en hembrännare också. Att sälja böcker där man förklarar i detalj hur man bygger en hembrännare är dock lagligt. Precis som det är helt lagligt i Sverige att sälja en bok som i detalj beskriver hur man bygger ett methlab. Kanske vore nåt för Kim, att skriva en bok? 😉 Man kan nog säga att även om det är olagligt att bygga ett methlab i Thailand så tror jag inte man får livstidsfängelse för det om det inte går att bevisa att man faktist använt det. Om det var så att snuten planterat dit meth i syfte att sätta dit honom så förstår jag att han bölar över straffet. Det är ju trots allt en del hundar begravna i fallet så Kims förklaring att snuten planterat dit droger är faktist inte lika osannolik som man först kan tro. Han fick ju faktist hjälp att bygga labbet men den personen är spårlöst försvunnen sen tillslaget mot Kim, var ju uppenbart att den personen gett polisen all info de behövde för att veta exakt när de skulle slå till. Så nog kan det ha varit den personen eller polisen som planterat dit drogerna man hittade. Vem vet. Nu har du växlat mig med någon annan, jag har aldrig träffat Kim IRL eller gjort någon intervju med honom, har dock studerat hans "rap sheet" och avkunnade domar i både Sverige och Thailand. Jag har begärt intervju med Kim men blivit nekad av Kim och/eller hans representanter. I Thailand och Sverige. Som du säger, hur ska han bevisa att hans "produkt" fungerar om han inte tillverkar ett smakprov? Men sen är han ju tillbaka som Don Quijote, brottsprovokation är lagligt i Thailand och han trampade rakt i fällan. I sverige hade han klarat sig men nu snickrade han ihop methlabbet i Thailand. Inte i Sundsvall. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 56 minuter sedan, skrev Risifrutti: En bira eller två på Papagayo hade varit trevligt. Du verkar trots allt fatta läget i denna soppa.. Det hade varit jäkligt trevligt 🍻 It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 15 minuter sedan, skrev MaiChai: Nu har du växlat mig med någon annan, jag har aldrig träffat Kim IRL eller gjort någon intervju med honom, har dock studerat hans "rap sheet" och avkunnade domar i både Sverige och Thailand. Jag har begärt intervju med Kim men blivit nekad av Kim och/eller hans representanter. I Thailand och Sverige. Som du säger, hur ska han bevisa att hans "produkt" fungerar om han inte tillverkar ett smakprov? Men sen är han ju tillbaka som Don Quijote, brottsprovokation är lagligt i Thailand och han trampade rakt i fällan. I sverige hade han klarat sig men nu snickrade han ihop methlabbet i Thailand. Inte i Sundsvall. Aha, då får du ursäkta mig, då tog jag fel på person Men även om du anser att han är skyldig och att han förtjänade sitt straff osv. Om vi bortser från den biten, håller du inte med om att det är en massa oklarheter vi aldrig fått svar på i fallet. Ja att det är ett ganska intressant fall helt enkelt. Att Kim är som han är och slåss mot allt och alla bidrar ju bara till att det blir mer intressant. Kim svamlar om tvålfabriker som ingen tror på så klart, men hur var det med medhjälparen och hur mycket var Amerikanska myndigheter inblandade och varför och kanske även Svenska myndigheter var med på ett hörn. Det får väl anses klarlagt att han hade en medhjälpare (Svensk) som försvann spårlöst och förmodligen var anlitad av myndigheter för att hjälpa till att sätta dit honom. Därför jag inte dömer ut allt Kim säger som lögn. It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Juni 27, 2022 Dela Inlagd Juni 27, 2022 21 minuter sedan, skrev Swippe: Det får väl anses klarlagt att han hade en medhjälpare (Svensk) som försvann spårlöst och förmodligen var anlitad av myndigheter för att hjälpa till att sätta dit honom. Hmmm. Frutti. Hmmm. Näe...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 28, 2022 Dela Inlagd Juni 28, 2022 2 timmar sedan, skrev Swippe: Aha, då får du ursäkta mig, då tog jag fel på person Men även om du anser att han är skyldig och att han förtjänade sitt straff osv. Om vi bortser från den biten, håller du inte med om att det är en massa oklarheter vi aldrig fått svar på i fallet. Ja att det är ett ganska intressant fall helt enkelt. Att Kim är som han är och slåss mot allt och alla bidrar ju bara till att det blir mer intressant. Kim svamlar om tvålfabriker som ingen tror på så klart, men hur var det med medhjälparen och hur mycket var Amerikanska myndigheter inblandade och varför och kanske även Svenska myndigheter var med på ett hörn. Det får väl anses klarlagt att han hade en medhjälpare (Svensk) som försvann spårlöst och förmodligen var anlitad av myndigheter för att hjälpa till att sätta dit honom. Därför jag inte dömer ut allt Kim säger som lögn. Du kanske tänker på Källman, har gjorde någon / några intervjuer med Kim. Tror även att @dtbkk varit med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Juni 28, 2022 Dela Inlagd Juni 28, 2022 Kim har alltid varit en entreprenör eller som yngre fixare. Ganska självklart att allt inte varit rent korrekt lagligt - om sanningen ska fram knappt något eller inget. För honom är det bästa att tiga, göra en pudel och komma igen är omöjligt. Rota i det förgångna gynnar ingen och minst Kim. Det spårade tidigt ur för Kim, det ena gav det andra men till slut hann verkligheten ifatt honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 28, 2022 Dela Inlagd Juni 28, 2022 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 28, 2022 Dela Inlagd Juni 28, 2022 On 2022-06-26 at 12:43, skrev Swippe: Ja jag håller med dig. Jag påstår inte att han är en "fin" person för det har jag ingen aning om. Jag tycker väl bara att han inte är ett "avskum" (mångas beskrivning) för det han gjort. Såna ord använder jag hellre på t ex pedofiler. Sen blir det kanske lite fel att jämföra däcktillverkare med drogproducenter eftersom ingen kan fastna i ett "däckmissbruk" men det är många som fastnar i ett drogmissbruk, eller spelmissbruk osv. Och dessa producenter tjänar pengar på andras elände, oavsett om de producerar det lagligt eller olagligt. Säg inte det, när jag körde dragracing på 70 och 80 talet så var jag fan beroende av däck och röken från detta! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 28, 2022 Dela Inlagd Juni 28, 2022 35 minuter sedan, skrev audirs2: Säg inte det, när jag körde dragracing på 70 och 80 talet så var jag fan beroende av däck och röken från detta! Och nu är det svetsröken, det är okej för mig men locka inte in våra ungdomar i den skiten...🤣😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 28, 2022 Dela Inlagd Juni 28, 2022 3 minuter sedan, skrev ellim63: Och nu är det svetsröken, det är okej för mig men locka inte in våra ungdomar i den skiten...🤣😉 Aäh, ta morot eller nått! Hopas din rygg är bättre!!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu