Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen

gst

Recommended Posts

8 timmar sedan, skrev 65Selander:

...hans framtid i Thailand ser ut t ex

Är han välkommen till Thailand igen med tanke på hans brott?

Det är ju just det många av oss skulle vilja veta 😉  Idag så tror jag inte ens Kim vet det själv, är han bannad från Thailand som man brukar bli eller togs det bort eftersom han blev benådad av Kungen? 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/395zjX/kim-sirawan-hellre-thailands-tortyr-an-att-sitta-i-sverige

Han verkar planera att förlägga sin tvålfabrik i Portugal efter han släpps 2024.

Är ganska säker på att Thailand inte tar in en svensk medborgare som numera avtjänar ett svenskt straff för att sitta av det straffet hos dem. Vi outsourcar inte våra fängelsestraff.

Slår vad om att Kim ångrar att han begärde överföring till svenskt fängelse nu...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
On 2020-12-19 at 08:08, skrev Swippe:

Det var fina ord om mig! Jag är född -76 så jag är rätt gammal beroende på vem man jämför med så klart😛 Jag tycker allt man kan vara framgångsrik även om man blivit det genom att bryta mot lagen, det är ju en bedrift i sig själv att klara sig undan lagens långa arm. Sen är det givetvis skillnad på brott och brott, jag skulle givetvis inte tycka att en "hitman" var framgångsrik bara för att hen blivit rik på att mörda människor eller på någon som blivit rik genom traficking osv. 😮

Men som Kim, om han nu har dragit in sina millar genom att kränga ryssfemmor, vem fasiken bryr sig? För mig är det ett skitbrott. Hade han blivit rik på att sälja meth så hade jag inte tyckt att det var ett skitbrott, för jag vet mycket väl vilken skit det ställer till med, folk som tvingas sälja sex osv för att ha råd med sitt missbruk + 100 andra dåliga saker. Men om jag utgår ifrån att hans plan bara var att sälja kunskapen hur man bygger ett knarklabb så är det inte ett brott man förtjänar att sitta halva sitt liv i fängelse för i mina ögon. Det vi tjafsar om i tråden tycks ju vara om Kim säger sanningen när han påstår att han inte hade för avsikt att tillverka och sälja knark. Hade det bevisats att han sålt narkotika så hade jag inte lagt tid på att försvara honom, är man så dum så att man sysslar med droghandel i Thailand så får man skylla sig själv. Men folk är så jäkla insnöade på att knark är skit och då är det inte så noga med bevis och sånt, vissa tycker till och med det är ok att det planteras egna bevis för att sätta dit nån. Skrämmande att folk har en sån inställning tycker jag 😮 

Steroider i idrottssammanhang är ju fusk, det ger den tävlande en fördel jämfört med alla andra som följer lagar och regler. De är fuskare och så gör ingen stor idrottsman oavsett vad fusket består i. När vi pratar om de idrottsmän du nämner så klart. Jag är övertygad om att du ser Ronnie Coleman och andra framgångsrika bodybuilders som stora sportsmän trots att de använt steroider, eftersom det knappast är fusk om alla andra medtävlande också använder det. Sen är jag själv inget stort fan av bodybuildingtävlingar så stora sportsmän är kanske fel ordval av mig, men visst tränar de lika hårt osv som andra idrottsmän som tävlar i nån annan mer vanlig sport.

Du tar för givet att Kim talar sanning och att det enda brottsliga han gjort är det dom har bevisat? 

Ändrades av LTD
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev soi covboy:

han blev endast dömd för det dom kunde bevisa alla andra hg och kg blev han han inte dömd för.

Hans sk "sanning" är den historia som han tror ger honom lägst möjliga straff. 

Hur den verkliga sanningen ser ut är helt ovidkommande.

Dela på andra sajter

Captain Morgan

Tvål-Kim visste naturligtvis att det inte var möjligt med en flytt tillbaka till thaifängelse och vill endast skapa rubriker inför sin kommande bok.

”IVL och avtalet med Thailand möjliggör inte överföranden av thailändska domar från Sverige till Thailand.

Inte heller i övrigt finns det några rättliga möjligheter att överföra Kim Eriksson Sirawan tillbaka till Thailand för

fortsatt verkställighet. Han ansökan därom ska därför avvisas.” skriver Kriminalvåren i sitt uttalande.

Dela på andra sajter

On 2021-02-21 at 09:15, skrev Esspe:

Attans vad synd det är för honom...

Tycker nog att staten ska sätta stopp för hans brännvinsadvokats ständiga processer.

Som advokat bör man kunna lagen hyfsat och avråda sin klient från processer man omöjligt kan vinna.

Men advokaten plockar väl deg från staten på alla processer Kim startat så han skrattar väl hela vägen till banken?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

1 hour ago, MaiChai said:

Attans vad synd det är för honom...

Tycker nog att staten ska sätta stopp för hans brännvinsadvokats ständiga processer.

Som advokat bör man kunna lagen hyfsat och avråda sin klient från processer man omöjligt kan vinna.

Men advokaten plockar väl deg från staten på alla processer Kim startat så han skrattar väl hela vägen till banken?

Eller så kunde man ur ett kostnadsperspektiv  önska att "Tjabo" hade samma benådningsrätt som sin thailändske kollega. Kim kommer nog  att kosta mindre utanför fängelsemurarna oavsett land.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

On 2021-01-18 at 20:54, skrev evert 1:

Inte imponerad men realistisk, tror inte Kim är någon som stillasittande skulle ta emot något skit från någon på ett Thaiforum.

Självklart inser han att gjort något brottsligt, bara otur att han torskade.

Sedan står inte straffet i proportion till brottet, det borde även Batting förstå - ELLER.

Gör en nysvensk motsvarande brott får han MAX 5 år och blir utsläppt efter 3

Inte alls otroligt att en nysvensk t.o.m kan få villkorligt.

Vissa saker måste man vara expert för att inte förstå. :snooty:

Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev LTD:

Du tar för givet att Kim talar sanning och att det enda brottsliga han gjort är det dom har bevisat? 

Öhh, vet inte riktigt vad du menar? Det enda Kim har blivit anklagad för är ju att ha tillverkat 53 gram meth eller hur mycket det nu var och det är det han blivit dömd för. Han har aldrig varit anklagad eller misstänkt för att ha sålt droger, varken i Thailand eller i Sverige. Så vet inte riktigt vad det är jag tar givet att Kim talar sanning om? Han är däremot dömd i Sverige för att ha tjänat pengar på att sälja steroider och det har han ju även erkänt att han gjort.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

Tvål-Kim visste naturligtvis att det inte var möjligt med en flytt tillbaka till thaifängelse och vill endast skapa rubriker inför sin kommande bok.

”IVL och avtalet med Thailand möjliggör inte överföranden av thailändska domar från Sverige till Thailand.

Inte heller i övrigt finns det några rättliga möjligheter att överföra Kim Eriksson Sirawan tillbaka till Thailand för

fortsatt verkställighet. Han ansökan därom ska därför avvisas.” skriver Kriminalvåren i sitt uttalande.

Givetvis är det så, han har sin mamma, dotter och fru i Sverige så varför skulle han vilja tillbaka till Thailand och sitta i fängelse några år till. Rent trams givetvis. Han vill bara bråka och få några ytterligare artiklar med sitt namn. All reklam är bra reklam, han verkar ju inte ha något emot att prata om brott han är dömd för så han kommer nog på något sätt få det att gynna honom ekonomiskt i framtiden. Vilket han gör helt rätt i, varför inte försöka tjäna en slant på det han gått igenom. Bättre tjäna pengar på det än att begå brott.

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Swippe:

Öhh, vet inte riktigt vad du menar? Det enda Kim har blivit anklagad för är ju att ha tillverkat 53 gram meth eller hur mycket det nu var och det är det han blivit dömd för. Han har aldrig varit anklagad eller misstänkt för att ha sålt droger, varken i Thailand eller i Sverige. Så vet inte riktigt vad det är jag tar givet att Kim talar sanning om? Han är däremot dömd i Sverige för att ha tjänat pengar på att sälja steroider och det har han ju även erkänt att han gjort.

Kim är dömd till fängelsestraff i Sverige för sin inblandning i en droghärva (steroider är också droger) för 12-15 år sedan, det var ju det straffet han trodde sig slippa att sitta av när han överfördes...

Men han kanske hade lika stor otur som Paolo som åkte fast första gången han gick på en bordell?

Ändrades av MaiChai

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev MaiChai:

Kim är dömd till fängelsestraff i Sverige för sin inblandning i en droghärva (steroider är också droger) för 12-15 år sedan, det var ju det straffet han trodde sig slippa att sitta av när han överfördes...

Men han kanske hade lika stor otur som Paolo som åkte fast första gången han gick på en bordell?

Ha ha ha, och du ska vara journalist??? Är steroider droger? Ja i så fall så är alkohol droger också även om det kanske inte är det man brukar mena när man pratar om just droger givetvis. De flesta av oss, i synnerhet när vi pratar om en snubbe som är dömd för att tillverkat 53 gram meth i ett knarklabb, då menar vi narkotika när vi säger droger. Jag gör det i alla fall, precis som jag inte skulle påstå att nån som driver en bar säljer droger även om han säljer alkohol. 

För att förklara det enkelt för dig, droger bryter ner kroppen medans steroider bygger upp kroppen. De är alltså varandras motsats. 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev hobbe:

Ja självklart, vi minns nog alla att det stod "drogfritt" på alla affischer när det var högstadiedisco... 😛  Men när vi pratar om vad som är droger i denna tråden så är det nog ganska uppenbart att vi pratar om narkotika.

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Swippe:

Ha ha ha, och du ska vara journalist??? Är steroider droger? Ja i så fall så är alkohol droger också även om det kanske inte är det man brukar mena när man pratar om just droger givetvis. De flesta av oss, i synnerhet när vi pratar om en snubbe som är dömd för att tillverkat 53 gram meth i ett knarklabb, då menar vi narkotika när vi säger droger. Jag gör det i alla fall, precis som jag inte skulle påstå att nån som driver en bar säljer droger även om han säljer alkohol. 

För att förklara det enkelt för dig, droger bryter ner kroppen medans steroider bygger upp kroppen. De är alltså varandras motsats. 

Blir man inte galen i huvudet, får extrem hårväxt och satans hängig hängpung av steroider? Sen ser det ut som att man bär en 42 tums TV när man går? 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Swippe:

https://lagen.nu/1991:1969

Att du sen inte tycker att steroider är droger får ju stå för dig - men att steroider har skördat ganska många oskyldiga liv är klart för de flesta.

https://www.regeringen.se/49b6a7/contentassets/8fbfbd82b2cd43b6998853d52bd0d175/battre-kontroll-av-missbruksmedel-del-2-av-2-kapitel-18-30-bilagor-sou-2008120

Både narkotiska preparat och steroider finns att tillgå lagligt i sverige för de som behöver dem - på läkares ordination naturligtvis och det ska inte levereras av en misslyckad tvålfabrikant.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Onm5Jl/martin-jonsson-33-atalas-for-mordet-pa-lotta

Ifall steroiderna byggde upp Martins kropp så brände de samtidigt upp hjärncellerna - båda två!

Så, nä. För att förklara de enkelt för dig, steroider är inte några harmlösa snacks...

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev MaiChai:

https://lagen.nu/1991:1969

Att du sen inte tycker att steroider är droger får ju stå för dig - men att steroider har skördat ganska många oskyldiga liv är klart för de flesta.

https://www.regeringen.se/49b6a7/contentassets/8fbfbd82b2cd43b6998853d52bd0d175/battre-kontroll-av-missbruksmedel-del-2-av-2-kapitel-18-30-bilagor-sou-2008120

Både narkotiska preparat och steroider finns att tillgå lagligt i sverige för de som behöver dem - på läkares ordination naturligtvis och det ska inte levereras av en misslyckad tvålfabrikant.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Onm5Jl/martin-jonsson-33-atalas-for-mordet-pa-lotta

Ifall steroiderna byggde upp Martins kropp så brände de samtidigt upp hjärncellerna - båda två!

Så, nä. För att förklara de enkelt för dig, steroider är inte några harmlösa snacks...

Lägg av nu, du vet mycket väl vad som avses när man skriver om droger, i synnerhet i denna tråden. Kim är dömd för dopingbrott i Sverige, finns ingen som skulle kalla det att han är dömd för att ha sålt droger. Ja du då uppenbarligen. 

Men om du själv skulle bli tagen när du kör bil bakfull så tror jag inte att du skulle bli speciellt nöjd om dina kollegor spred rykten att du blivit tagen av polisen för att du kört drogpåverkad? Tror inte du skulle godta deras förklaring att alkohol visst är en drog...

Har steroider skördat ganska många oskyldiga liv och det är alltså klart enligt de flesta? Nej det är inte det minsta klart för mig åtminstone, steroider dödar inte de som använder dom i nån större utsträckning och antal människor som dödas pga att nån annan brukar steroider är mig veterligen NOLL fall bevisade. Denne martin du hänvisar till var väl psykopat till att börja med och om jag inte minns fel så använde han både alkohol och narkotikaklassade substanser, åtminstone så brukar mördare som brukar steroider även vara fullproppade med annan skit. 

Så nej, det är inte steroider som gör folk till mördare. De bränner inga hjärnceller överhuvudtaget. Men är du idi*t innan du tar steroider så blir du inte mindre idi*t med steroider heller förstås.

Det är alkohol och narkotika som gör att mängder av oskyldiga liv går till spillo.

Så för att förklara det enkelt för dig, jo steroider är harmlösa snacks jämfört med andra droger. Faktum är att de inte ens finns med på listan över de 10 farligaste drogerna i världen:

https://www.listor.se/livsstil/varldens-farligaste-droger/

Dela på andra sajter

Nu har du nog lite fel.

Hos 20–30 procent av de personer som använder överdoser av testosteron och anabola steroider framgår tydliga psykiska störningar som uppfyller psykiatriska kriterier för sjukdomsklassificering, såsom depression, ångest, psykotiska reaktioner på hallucinationer, hypnomani samt försvagning av den kognitiva prestationsnivån.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev axe:

Nu har du nog lite fel.

Hos 20–30 procent av de personer som använder överdoser av testosteron och anabola steroider framgår tydliga psykiska störningar som uppfyller psykiatriska kriterier för sjukdomsklassificering, såsom depression, ångest, psykotiska reaktioner på hallucinationer, hypnomani samt försvagning av den kognitiva prestationsnivån.

Och det beror på steroiderna eller kan det vara så att dessa personer redan innan de började med detta led av dessa åkommor? Om jag hävdar att bland 20-30% av alla som nyttjar alkohol så hittar man inslag av samma åkommor du nämner (bara ett exempel), kan man då dra slutsatsen att det är alkoholen som orsakat dessa åkommor?

Testosteron t ex är ju ett kroppseget hormon som kroppen väl tolererar och miljontals människor får det utskrivet legalt, inte samma doser som kroppsbyggare givetvis men överdoserar man det så är det ju fysiska besvär man får. Högre blodtryck t ex som sliter på kroppen.

Sen att man mår skit och många hamnar i depression när de kliver av steroider är en helt annan sak.

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Swippe:

Är steroider droger?

13 timmar sedan, skrev Swippe:

För att förklara det enkelt för dig, droger bryter ner kroppen medans steroider bygger upp kroppen. De är alltså varandras motsats

Jo .... tjena

https://dopingjouren.se/doping/biverkningar

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Swippe:

Och det beror på steroiderna eller kan det vara så att dessa personer redan innan de började med detta led av dessa åkommor?

Tja så kan man ju säga om alkolister och Knarkare också....

Inte alkoholen och knarkets fel... de hade ju problem innan

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

Tja så kan man ju säga om alkolister och Knarkare också....

Inte alkoholen och knarkets fel... de hade ju problem innan

/Enis

Skillnaden är att man blir beroende av alkohol och narkotika, det blir man inte med steroider. En människa som mår skit som börjar med alkohol eller narkotika kommer med största sannolikhet sjunka djupare ner i en depression medans en människa som mår skit förmodligen kommer må bättre om hen börjar träna och se hur sin kropp byggs upp och blir starkare. Många som tidigare varit just beroende av alkohol eller narkotika hittar en ny "drog" i styrketräning som de brinner för och det gör att dom inte trillar tillbaka i missbruk med alkohol och narkotika. Även om de börjar med steroider, då kommer de bara träna ännu hårdare och sköta kosten ännu bättre osv.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

Jo .... tjena

https://dopingjouren.se/doping/biverkningar

Enis

Du vet att dopingjouren jobbar MOT att folk och i synnerhet ungdomar ska använda steroider va? Det ingår liksom i deras roll att måla upp en bild av att steroider är livsfarligt.

Alla de biverkningar som de nämner KAN man få, det betyder inte att alla får dom eller att de inte går tillbaka när man slutar med steroider. T ex så får många förhårdnade hjärtklaffar men det återgår till det normala när man slutar med steroider, samma med acne mm och att man kan bli infertil om man tar steroider men när man slutar så återhämtar sig spermieproduktionen till det normala till slut.

Har du själv läst vad de skriver om t ex aggressivitet?

"I dagsläget finns inga vetenskapliga studier som bevisar att enbart AAS ger ökad aggressivitet. Det är också en myt att alla som missbrukar AAS blir aggressiva i sitt beteende. En diskussion som förs är att ett blandmissbruk av andra substanser som exempelvis narkotika finns med vid aggressivitet och våld"

Var det inte EXAKT detta jag skrev?

Anabola betyder uppbyggande, det är det som är syftet med anabola steroider. De bryter inte ner kroppen,tvärtom så ges de inom sjukvården till människor med brännskador, AIDS mm för att de inte ska tappa muskelmassa och t ex testosteron ges till människor med låg egenproduktion.

Så nej, steroider går inte att jämföra med alkohol och narkotika som bryter ner kroppen både psykiskt som fysiskt.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...