Jump to content
IGNORERAD

Kim Eriksson Sirawan igen

gst

Recommended Posts

Alla som trodde (visste) att Kim skulle hamna i trubbel igen fick rätt! Jag får erkänna att jag hade fel, trodde inte han skulle röra knark igen med tanke på vad det satt han i för skit tidigare. Har man haft ett beroende så är det minst sagt att leka med elden att börja med sånt igen efter ett långt uppehåll. Personligt bruk kan snabbt eskalera till försäljning osv när man behöver pengar för att finansiera sitt beroende. Nu fick han 3 mån fängelse vilket i praktiken förmodligen blir fotboja om ens det, fängelserna är ju redan överfulla.  Han borde satsa på att leva ett skötsamt Svensson liv och lägga tid på att bygga sitt case mot staten, där han har en liten liten chans att plocka hem några mille istället för att punda...

https://www.st.nu/2024-08-29/nytt-fangelsestraff-for-tidigare-dodsdomde-sundsvallsbon/

• Ge karma 3
  • Ojojoj 1
  • Haha 1

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

65Selander
12 minuter sedan, skrev Swippe:

Alla som trodde (visste) att Kim skulle hamna i trubbel igen fick rätt! Jag får erkänna att jag hade fel, trodde inte han skulle röra knark igen med tanke på vad det satt han i för skit tidigare. Har man haft ett beroende så är det minst sagt att leka med elden att börja med sånt igen efter ett långt uppehåll. Personligt bruk kan snabbt eskalera till försäljning osv när man behöver pengar för att finansiera sitt beroende. Nu fick han 3 mån fängelse vilket i praktiken förmodligen blir fotboja om ens det, fängelserna är ju redan överfulla.  Han borde satsa på att leva ett skötsamt Svensson liv och lägga tid på att bygga sitt case mot staten, där han har en liten liten chans att plocka hem några mille istället för att punda...

https://www.st.nu/2024-08-29/nytt-fangelsestraff-for-tidigare-dodsdomde-sundsvallsbon/

Eftersom han är återfallsförbrytare så skicka in sopan på Viskan

• Ge karma 7
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev 65Selander:

Eftersom han är återfallsförbrytare så skicka in sopan på Viskan

Viskan är väl en flyktingförläggning? Eller det är anstalt nu igen?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Swippe:

Tja,  eller så kunde han lägga tiden på ett vanligt jobb. 

En svindlande tanke Franke.

• Ge karma 3
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Wangthong
5 timmar sedan, skrev Swippe:

Eller har han satsat på att tjäna mera pengar på att bli oskyldigt dömd en gång till?

• Haha 4
Dela på andra sajter

kolla min fot
2 timmar sedan, skrev uptoyou:

Viskan är väl en flyktingförläggning? Eller det är anstalt nu igen?

I Mars 2025 öppnar Viskan som anstalt igen.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Det tar jag för givet att han redan har, för mig att han nämnde det i nån intervju. Nån inkomst måste han ju ha, en polare som kom ut från fängelset fick 4000 kr i månaden, det kommer man inte långt på.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Eller har han satsat på att tjäna mera pengar på att bli oskyldigt dömd en gång till?

Nu har han nog inte ens varit frihetsberövad, är ju rena skitbrott han varit misstänkt och nu dömd för, blir nog svårt att få ut nåt skadestånd då. Tror inte han ska sitta inlåst i 3 mån heller, omvandlas nog till fotboja. Så i detta fallet finns garanterat inga pengar att hämta 😉 

• Hmm? 1

Dela på andra sajter

Risifrutti
12 timmar sedan, skrev Nicholas:

Det blir nog svårt med hans CV. Kontakter är enda sättet,  annars är han snabbt tillbaka där han började vilket verkar vara fallet.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
On 2024-08-30 at 09:45, skrev Swippe:

Kalla mig gärna för en cyniker Swippe och du är en snubbe som tror det bästa om folk. Önskar att jag varit där.

Men det var bara en tidsfråga innan Kim skulle skita i det blå skåpet. Igen. Trots hans jävla pucko till advokat som skulle stämma staten på 40 millar...

Vi skålar för idioter nästa gång vi träffas, de ska ju också leva...

• Ge karma 3
  • Bullseye 1

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev MaiChai:

Kalla mig gärna för en cyniker Swippe och du är en snubbe som tror det bästa om folk. Önskar att jag varit där.

Men det var bara en tidsfråga innan Kim skulle skita i det blå skåpet. Igen. Trots hans jävla pucko till advokat som skulle stämma staten på 40 millar...

Njae, jag har nog minst lika mycket fördomar om folk som du eller folk i allmänhet. Jag har ju kompisar som gjort dumma saker och fått problem pga det men de fortsätter ofta att göra dumma saker. Men de har ju inte blivit dömda till döden eller suttit en massa år i ett Thaifängelse heller. Så därför så trodde jag att Kim skulle ge f*n i allt som rör narkotika, i synnerhet att ta droger själv när han vet mycket väl hur det gick sist. En del klarar ju av att knarka utan att livet går åt h-vete, men många klarar inte av det. Han har ju till och med fått visst stöd av Ossin på Expressen så helt kört att få ut en slant från staten är det nog inte, även om det bara blir en bråkdel av det han begär.

Jag menar, brotten han torskar för är ju riktiga "white trash brott", inte brott man tjänar en spänn på utan såna brott som vanliga pundare begår konstant.

Blev väldigt förvånad faktist att han torskade för brotten han torskade för, ja inte dopingbrott då, men de andra brotten. Att han sjunkit till en så låg nivå.

• Ge karma 3

Dela på andra sajter

stefan5300

Kim blir kanske en ny arvtagare åt Clark, en omskriven buse som åker in och ut 30-40 år framöver.

• Ge karma 3

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

kolla min fot
7 timmar sedan, skrev Swippe:

Njae, jag har nog minst lika mycket fördomar om folk som du eller folk i allmänhet. Jag har ju kompisar som gjort dumma saker och fått problem pga det men de fortsätter ofta att göra dumma saker. Men de har ju inte blivit dömda till döden eller suttit en massa år i ett Thaifängelse heller. Så därför så trodde jag att Kim skulle ge f*n i allt som rör narkotika, i synnerhet att ta droger själv när han vet mycket väl hur det gick sist. En del klarar ju av att knarka utan att livet går åt h-vete, men många klarar inte av det. Han har ju till och med fått visst stöd av Ossin på Expressen så helt kört att få ut en slant från staten är det nog inte, även om det bara blir en bråkdel av det han begär.

Jag menar, brotten han torskar för är ju riktiga "white trash brott", inte brott man tjänar en spänn på utan såna brott som vanliga pundare begår konstant.

Blev väldigt förvånad faktist att han torskade för brotten han torskade för, ja inte dopingbrott då, men de andra brotten. Att han sjunkit till en så låg nivå.

Menar du Oisin Cantwell som arbetar på Aftonbladet?

Om man till och med fått stöd ifrån en sådan sk. journalist,

så tror inte jag att man färdas mot ljusare horisont...

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev kolla min fot:

Menar du Oisin Cantwell som arbetar på Aftonbladet?

Om man till och med fått stöd ifrån en sådan sk. journalist,

så tror inte jag att man färdas mot ljusare horisont...

Ja precis, han menade jag. Näe men han ger ju trots allt Kim rätt i vissa saker som han påstått. Jag själv och nog de flesta andra har nog avfärdat det mesta Kim hävdat som fantasier och lögner men uppenbarligen så stämmer en åtminstone en del.

Dela på andra sajter

kolla min fot
1 timme sedan, skrev Swippe:

Ja precis, han menade jag. Näe men han ger ju trots allt Kim rätt i vissa saker som han påstått. Jag själv och nog de flesta andra har nog avfärdat det mesta Kim hävdat som fantasier och lögner men uppenbarligen så stämmer en åtminstone en del.

Knappast!

Om du inbillat dig att bara för att en sk. Journalist skrivit något i en skitblaska som Aftonbladet så är det med sanningen överensstämmande så ta dig en titt på vad ovan nämnde Oisin lyckats åstadkomma under sin pro. journalist karriär...

En individ som borde flushats ut samtidigt ur hela media samhället med sin bästis Fredrik Virtanen.

img_1_1725340241095.jpg

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev kolla min fot:

Knappast!

Om du inbillat dig att bara för att en sk. Journalist skrivit något i en skitblaska som Aftonbladet så är det med sanningen överensstämmande så ta dig en titt på vad ovan nämnde Oisin lyckats åstadkomma under sin pro. journalist karriär...

En individ som borde flushats ut samtidigt ur hela media samhället med sin bästis Fredrik Virtanen.

img_1_1725340241095.jpg

Uppenbarligen så fattar du inte ett dugg vad jag menar. Kim har hävdat en massa saker som framstått som rena fantasier och fantasier kommer inte ge dig nån som helst framgång om du drar det rättsligt. Men nu har det ju visat sig att en del av det Kim säger stämmer faktist och det ökar markant chansen att han ska kunna nå nån form av framgång mot staten. Att denne Oisin granskat fallet och hittat belägg för att det Kim påstått hela tiden stämmer betyder inte att Kim kommer få ut nåt skadestånd, men det betyder enligt mig att hans chanser ÖKAR markant även om chanserna fortfarande är SMÅ 😉 

Dela på andra sajter

kolla min fot
13 minuter sedan, skrev Swippe:

Uppenbarligen så fattar du inte ett dugg vad jag menar. Kim har hävdat en massa saker som framstått som rena fantasier och fantasier kommer inte ge dig nån som helst framgång om du drar det rättsligt. Men nu har det ju visat sig att en del av det Kim säger stämmer faktist och det ökar markant chansen att han ska kunna nå nån form av framgång mot staten. Att denne Oisin granskat fallet och hittat belägg för att det Kim påstått hela tiden stämmer betyder inte att Kim kommer få ut nåt skadestånd, men det betyder enligt mig att hans chanser ÖKAR markant även om chanserna fortfarande är SMÅ 😉 

Vi får väl se hur mycket "hans chanser ÖKAR markant" framledes.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kolla min fot:

Vi får väl se hur mycket "hans chanser ÖKAR markant" framledes.

Ja om de från början ansågs vara NOLL procent, så skulle jag tippa på kanske 15% att han får nån form av ersättning från staten. 15% är markant större chans än NOLL % 😉 

• Snurrigt 1

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev kolla min fot:

Knappast!

img_1_1725340241095.jpg

Men, men, deras stora patos?, är det inte det viktigaste? 

(ironi baserad på hur aftonbladet göll virtanen om ryggen) 

När jag träffade på virtanen på grönan den sommaren så fick han iallafall reda vad jag tyckte. 

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Risifrutti
On 2024-09-10 at 21:05, skrev MaiChai:

Jag spekulerar bara lite här då jag inte har den kollen på advokater och kostnader.

Vilken advokat skulle ta sig an ett mål att stämma staten på 40 mille om han själv inte trodde på det? Fin provision om dom vinner!

I finkan fick väl Kim gratis advokat som staten betalade, men nu när han är frisläppt får han väl själv betala advokat kostnaderna?

Fördelen för Kim är att han hade under sin tid i fängelset och antagligen fortfarande har all tid i världen att driva ett sånt här ärende. Tror inte att advokaten har lika mycket tid att lägga på det här om det vore ett "cold case"

Förlorar Kim så får väl han betala för både sin advokat och motpartens kostnader. Dom pengarna har han förmodligen inte så att advokaten fortfarande jobbar på fallet är väl ett positivt tecken för Kim?

Dela på andra sajter

On 2024-09-11 at 19:12, skrev Swippe:

Ja om de från början ansågs vara NOLL procent, så skulle jag tippa på kanske 15% att han får nån form av ersättning från staten. 15% är markant större chans än NOLL % 😉 

15% ökning på 0% blir väl 0?

Så jag tror inte att du har fel!

MVH

• Haha 4

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Tommy:

15% ökning på 0% blir väl 0?

Så jag tror inte att du har fel!

MVH

Nej, NOLL är NOLL% 

Jag skrev att han hade NOLL% chans från början och nu bedömer jag att han har 15% chans. Hade det varit klappat och klart att han skulle få cash så hade det varit 100%.

15% ökning PÅ 0% är inte samma sak som jag skrev. 15% från 0% från början är just 15% 😉 

• Ge karma 3
  • Snurrigt 1
  • Haha 1

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...