Jump to content
IGNORERAD

Ny finsk krigsfilm.


audirs2

Recommended Posts

Snart premiär i Sverige, den måste man se! :thumbsup:

Finska krigsfilmer är jävligt bra oftast..har sett de flesta både 2-4gr, men denna är jag lite skeptisk till då det tydligen är Sci-Fi stuk på denna...och det suger!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen krigsfilm...utan en crazy SF om nazi som övervintrat på månens baksida. och nu skall rädda världen...med anfall från månen.

långt reportage i Rapport om denna film, 10 april

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg inga brudar i filmen. Och inga av de övervintrade nassarna verkade speciellt gamla. Kunde nassegrabbar från 1945 bli gravida? Orealistisk film! :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har börjat ladda ner Vrekar väldigt orealisistkt men det är ju SF som jag gillar Finns 2 serier nu Falling sky och Alcazar med svensk tex ( Swe Sub ) dessa finns på isohunt Man slipper oxå reklamen

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har inte sätt nån Finsk krigsfilm men jag har läst ett antal böcker av Väinö Linna

och dom var j***ligt bra som skildringar av Finlands historia.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Nu hamna detta lite off ,men om man vill se en bra finsk film så ska man kolla denna.Den finns med svensk text på dom flesta ställen där man hittar filmer.

Hursom å är den jäkligt bra :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Nej tack, inget som jag kommer att betala för.

PS. Finns det någon här som har någon släkting som är inblandad eller vet något om filmen "Bakom främsta linjen" vore det intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Decennier sedan jag tittade på vanlig film på bio men kommer säkert och se filmen på ett eller annat sätt troligen på TV om 2 år :thumbsup:.

Bio går jag bara på för barnfilmer när de släpper ut nytt som kan vara intressant för dottern.

Bara för 3D effekten för sådant har vi inte hemma och kommer inte och skaffa oss heller.

Nu har vi 2 gratisbiljetter för bio så de får skynda på sig och producera en bra film för dottern innan dessa går ut. :crazy:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej tack, inget som jag kommer att betala för.

PS. Finns det någon här som har någon släkting som är inblandad eller vet något om filmen "Bakom främsta linjen" vore det intressant.

Jag är lite av krigsfimsfreak, "Framom främsta linjen" ligger helt klart i tätgruppen på 10-topp listan :thumbsup:

http://www.imdb.com/title/tt0377935/

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...