Jump to content
IGNORERAD

Brynäs Brynäs Brynäs

Peter_BKK

Recommended Posts

Wangthong
3 timmar sedan, skrev rolba:

Örnsköldsvik Allehanda idag:

Modo var, förutom en okej andra period, inte nära poäng. Brynäs var effektiva, sylvassa och hade ett bra, stabilt och tätt försvarsspel.

Modo hade inget av det.

Men framförallt hade, och har, Brynäs ett bredare lag än Modo. Fler försvarschefer, ännu fler potentiella matchvinnare.

Och så har det SHL:s kanske bästa och viktigaste utespelare i Jakob Silfverberg. En maskin, en ledare, en poängspelare, en matchvinnare.

Den typen har inte Modo. 

Har ni inte förstått det att man ska inte slå på dom som redan ligger ner!

Visst borde ni kunna klippa bort nedre halvan av tabellen när ni postar den. 

När ÖA skriver så är det dåligt. Finns som inget hopp att klättra så värst. Får hoppas att de håller sig kvar. Tråkigt för MoDo, roligt för Brynäs. 

Man får väl känna sig lite norrlandspatriotisk fast det tar emot, men bara lite. 

Har ett minne från den tiden då jag jobbade i Sandviken, tidigt 70-tal. 

Alla jobbarkompisar hejade naturligtvis på Brynäs. Så naturligtvis hamnade jag alltid i Brynäsklacken när vi åkte in på hemmamatcherna. En match var Stisse lite extra tänd och var på alla överallt runt hela rinken. Till slut klappade han till någon och domaren hann väl inte riktigt se vad som hände men en motståndare tog sig upp och åkte efter Stisse och skulle ge igen. Tror det var Bo Bulla Berggren. Publiken var i upprorsstämmning.

I stridens hetta glömde jag att jag var i Brynäsklacken. Och skällde ner Stisse och sa en hel del ofördelaktigt om honom. Han hade en otrolig förmåga att reta upp de som inte var Brynäsare. Nära jag åkte på stryk den gången. Jag var ganska lugn resten av matchen.

• Ge karma 1
  • Haha 2
Dela på andra sajter

• Svar 588
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• rolba

96

• 65Selander

80

• Soengsang

49

• acarls

34

16 minuter sedan, skrev Wangthong:

Har ni inte förstått det att man ska inte slå på dom som redan ligger ner!

Visst borde ni kunna klippa bort nedre halvan av tabellen när ni postar den. 

När ÖA skriver så är det dåligt. Finns som inget hopp att klättra så värst. Får hoppas att de håller sig kvar. Tråkigt för MoDo, roligt för Brynäs. 

Man får väl känna sig lite norrlandspatriotisk fast det tar emot, men bara lite. 

Har ett minne från den tiden då jag jobbade i Sandviken, tidigt 70-tal. 

Alla jobbarkompisar hejade naturligtvis på Brynäs. Så naturligtvis hamnade jag alltid i Brynäsklacken när vi åkte in på hemmamatcherna. En match var Stisse lite extra tänd och var på alla överallt runt hela rinken. Till slut klappade han till någon och domaren hann väl inte riktigt se vad som hände men en motståndare tog sig upp och åkte efter Stisse och skulle ge igen. Tror det var Bo Bulla Berggren. Publiken var i upprorsstämmning.

I stridens hetta glömde jag att jag var i Brynäsklacken. Och skällde ner Stisse och sa en hel del ofördelaktigt om honom. Han hade en otrolig förmåga att reta upp de som inte var Brynäsare. Nära jag åkte på stryk den gången. Jag var ganska lugn resten av matchen.

Utgår ifrån att du menar Stigge.

Stisse spelade i Södertälje om jag minns rätt.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Wangthong
4 timmar sedan, skrev rolba:

Utgår ifrån att du menar Stigge.

Stisse spelade i Södertälje om jag minns rätt.

Naturligtvis!

Dela på andra sajter

Nu var jag borta och missade matchen igår mot Leksand ( det var någon/några idioter som sprang på banområdet på centralen i Stockholm så tågen stoppades i en timme) men hur gick det mot Leksand 😁 ?

Ändrades av Jed
Felstavat
  • Haha 1
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Jed:

Nu var jag borta och missade matchen igår mot Leksand ( det var någon/några idioter som sprang på banområdet på centralen i Stockholm så tågen stoppades i en timme) men hur gick det mot Leksand 😁 ?

Jo, de fick hjälp av Brynäs så de ska nog slippa kvala för nedflyttning. 😇

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

65Selander
50 minuter sedan, skrev rolba:

Jo, de fick hjälp av Brynäs så de ska nog slippa kvala för nedflyttning. 😇

Sjukdom på betydande spelare men vi sitter ju inte illa till som fattiglapparna på andra sidan länsgränsen 🙂

• Haha 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev 65Selander:

Sjukdom på betydande spelare men vi sitter ju inte illa till som fattiglapparna på andra sidan länsgränsen 🙂

Illa till? vi har just börjat slutspurten till Play off, som ni kanske märkte 😁

• Haha 1
Dela på andra sajter

12 poäng kvar att spela om. Leder med 11. Ser rätt lovande ut.

Screenshot_20250302-115159_Chrome.jpg.77e45d9896b6187604e00c845272ccff.jpg

FB_IMG_1740881593743.jpg.c5b5de19cca5587d08612be144a07e70.jpg

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

goli006

2-7 inte ett ljud 😁

• Party 1
  • Haha 4
Dela på andra sajter

Soengsang
15 timmar sedan, skrev goli006:

2-7 inte ett ljud 😁

Inget och hänga upp sig på, inget lag kan dominera hela tiden.

Klart är ju att målet är uppnått att undvika de 2 sista platserna i tabellen, och en god chans finns att vinna grundserien, så troligt är väl att de vilar lite nu för "eventuellt" slutspel 🙂

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev goli006:

2-7 inte ett ljud 😁

Såg inte matchen så svårt att komma med bortförklaringar. Blir ju som sämst en andraplats i serien och det är ju inte så dåligt.

• Haha 1
Dela på andra sajter

65Selander

Förlust mot RBK men seriesegrare samt 1 mille å hemmafördel.

Screenshot_20250306_213603_Swehockey.jpg

• Ge karma 1
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

goli006
21 minuter sedan, skrev 65Selander:

Grattis 

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev 65Selander:

Japp, seriesegern sitter fint. Hoppas de kan avrunda med 3 poäng till. 100 är en jämn och fin siffra.

Slutspel sen och då kan allt hända. Kommer att bli spännande och fullsatta läktare på alla håll.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...