Jump to content
IGNORERAD

Taiwan

Guest jlh66

Recommended Posts

Guest jlh66

Hej,är det nån som har koll på hur det är att resa till Taiwan? Vilken tid på året ska man åka och vad finns där att se?Finns det några fina stränder där?Om nån varit där får ni gärna skriva och berätta hur det var.Mvh Jocke

Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Hej,är det nån som har koll på hur det är att resa till Taiwan? Vilken tid på året ska man åka och vad finns där att se?Finns det några fina stränder där?Om nån varit där får ni gärna skriva och berätta hur det var.Mvh Jocke

Jag har varit i Taiwan ett antal ggr,fint land,lite mer vasterlanskt an Kina,fin natur,bra puls,trevlig befolkning,strander..vet ej da jag overvagande del har varit dar i tjansten,men det finns sakert strander om det ar anledning att besoka Taiwan.Ungefar samma klimat som Shanghai.

mvh

Chan2011

Dela på andra sajter

Hej Jobbade där ett år.Man kan säga att västkusten är industri och östkusten rekration.Ställen som Hualin räknas som Taiwan ´Florida`.Orchid Island är mer för dagsutflykter.Mvh Jan

Dela på andra sajter

Jag håller med ovanstående. Jag har rest till Taiwan ett par gånger om året de senaste 15 åren, senast förra veckan, men det har alltid varit i tjänsten så jag har inte så mycket turisttips att komma med. Jag gillar Taiwan, helt klart ett av Asiens trevligaste länder och Östkusten ska vara väldigt fin men det har jag missat. På sydspetsen finns Kenting som har stränder fullt i klass med åtminstonde Pattaya och Huahin och Taiwan är förvånansvärt billigt med tanke på hur hög levnadsstandarden är. Numera har de ett snabbtåg så man tar sig från Taipei i norr till Kaohsiung i söder på runt en timme. Jag skulle undvika juli-september då det är typhoon-season och de räknar med att det ska bli ett jävligt typhoon-år i år.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...