stefan5300 Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Hittade den här bilden i en gammel hårddisk.. Vad kan det va för nåt.. Skulle gissa på en orangutang BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Janne Inlagd September 17, 2012 Dela Inlagd September 17, 2012 Man ska ta hand om sinna barn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 27, 2012 Dela Inlagd September 27, 2012 Farliga saker Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 27, 2012 Dela Inlagd September 27, 2012 En liten en. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Chan2011 Inlagd September 28, 2012 Dela Inlagd September 28, 2012 En liten en. Vitorad marmoset,silkesapa,hor till slaktet ekorrapor,har fott upp ett gang sadana under mina ar i Sverige. Halsningar Chan2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 4, 2012 Dela Inlagd Oktober 4, 2012 En orm som hade slingrat sig upp på grinden till Kans syster Toys hus i november 2011. Den var som synes klargrön på den främre delen och litet brun på "svansen". Jag har hört att denna typ skall vara giftig, men någon annan kanske vet bättre. Troligen en Palmhuggorm (trädlevande) Trimerisurus väldigt giftig mycket långa gifttänder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 4, 2012 Dela Inlagd Oktober 4, 2012 En liten godbit utanför Kiss, Pattaya Tröglori Nycticebus coucang en nattaktiv halvapa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 4, 2012 Dela Inlagd Oktober 4, 2012 Antligen kom det lite regn efter en lang tids torka,da plotsligt blir det lite aktivitet i hagarna. Halsningar Chan2011 Snacka om sköldpadda.Aldabrachelys gigantea. hannarna kan väga upp till 350 kg. Det är min systerdotter Anneli som sitter på ryggen, bilden är tagen på Seychellerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 4, 2012 Dela Inlagd Oktober 4, 2012 Det är inte så lätt att ta bilder på dom flyger runt väldigt snabbt sitter bara stilla på kvällen uppburrade som på bilden. Kanske någon slags fink näbben är ca 1cm spetsig Ha det Finkar har som fröätare kraftiga näbbar. Insektsätande fåglar har smalare spetsig näbb, så har även nektarfåglar men då är dom mycket längre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 4, 2012 Dela Inlagd Oktober 4, 2012 Är det en sån här som är farlig eller den röda sorten? Man ser en gadd längst bak på denna. Rebnel Det är en tusenfoting den är ofarlig. Du tänker på tvestjärten den kan däremot vara otrevlig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 4, 2012 Dela Inlagd Oktober 4, 2012 Jag har haft 17 ormar under dom sista 10 åren men de hade jag ingen aning om Kan bara instämma, har själv haft många reptiler genom åren och var med och startade Göteborgs Herpetologiska Förening som senare blev Sveriges Herpetologiska Riksförening. Har heller aldrig hört talas om eller råkat ut för detta fenomen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 4, 2012 Dela Inlagd Oktober 4, 2012 Hej,ang.tidigare inlagg om tusenfotingar,den har krabaten satt pa min ytterdorr for en stund sedan,detta ar den riktigt giftiga arten,alltid lika spannande pa farmen,nya upplevelser varje dag. Halsningar Chan2011 Det är en tvestjärt, centiped Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 4, 2012 Dela Inlagd Oktober 4, 2012 (ändrad) Detta var en "bastant" nattfjäril. Jämför storleken med den lilla husflugan. Attans bifoga filer knappen har hängt sig. Ändrades Oktober 4, 2012 av Khun Ken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Chan2011 Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Snacka om sköldpadda.Aldabrachelys gigantea. hannarna kan väga upp till 350 kg. Det är min systerdotter Anneli som sitter på ryggen, bilden är tagen på Seychellerna. Aldabra ar oehort fina,har sett juveniler till salu pa Chatuchak vid nagra tillfalle till fantasi priser,haller endast Thailanska arter i mina hagar bl.a Black Asian Giant Tortoise,blir inte lika stor men ganska maffiga,kan bli upp till 80 kg,min storsta hona vager ca.40 kg. mvh Chan2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Denna krabat skall tydligen finnas i Thailand, lite lustigt utseende. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 #220 Gör ett nytt försök att lägga till bilden, knappen "lägg till filer" hängde sig igår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Denna krabat skall tydligen finnas i Thailand, lite lustigt utseende. Läderskölpadda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Aldabra ar oehort fina,har sett juveniler till salu pa Chatuchak vid nagra tillfalle till fantasi priser,haller endast Thailanska arter i mina hagar bl.a Black Asian Giant Tortoise,blir inte lika stor men ganska maffiga,kan bli upp till 80 kg,min storsta hona vager ca.40 kg. mvh Chan2011 Trevliga djur, skall själv köpa några när husbygget är klart. Hur har dom lyckats få tag i Aldebra i Chatuchak? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 (ändrad) Jag gillar inte att lägga upp bilder utan en kommentar till. Men jag kom inte på något bra. Och man säger ju att en bild säger mer än tusen ord. Käbbel som vanligt mellan herr fågel och fru fågel! (herr man och fru kvinna) Ändrades Oktober 5, 2012 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 För mig är min hund och hennes valpar dagens djur, alla dagar. Hon har lärt sig göra en wai.Hon fick 5 valparLeo 3 månader Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Valpen Leo 3 månader Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sweeex Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Dagens djur är det kanske inte,, de ligger i frysboxen nu! Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Dagens djur är det kanske inte,, de ligger i frysboxen nu! dagens djur, morgondagens middag.Bon apetit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Dagens djur är det kanske inte,, de ligger i frysboxen nu! Var i Thailand hittade du detta konstiga djur?? PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 5, 2012 Dela Inlagd Oktober 5, 2012 Var i Thailand hittade du detta konstiga djur?? Chatuchak? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu