Udon Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Efter en långpromenad i värmen är det skönt med ett bad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Systers hund,Molly. En gråhårig dam nyss fyllda 17år! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Dagens kräftskivedebutant. Bobban den skällande grannhunden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Jakthunden med kompis,(Lämnade min hund på min förra resa till Thailand hos en kompis), Hem kommer man med en jakthund som är bästis med en katt,,Hälsade på kompisen i går o katten kom som fan o hoppade på hunden o lekte ,synd jag inte hade kameran redo ,,,katten kom som fan hoppade på hunden och vilt litet älsklingsslagsmål uppstod,,.just när katten lägger upp tassen mot nosen på hunden och trycker till lite. skulle haft kameran redo.,,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Chan2011 Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Harom dagen pa vagen hem sag jag den har overkorda rackaren,ser ni en sadan i levande tillstand sa hall er pa avstand,Banded Krait,vacker men dodligt giftig. Halsningar Chan2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Chan2011 Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Harom dagen pa vagen hem sag jag den har overkorda rackaren,ser ni en sadan i levande tillstand sa hall er pa avstand,Banded Krait,vacker men dodligt giftig. Halsningar Chan2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rebnel Inlagd Augusti 30, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Vad är detta för orm, ca 25 - 30 cm lång och ca15mm tjock? Rebnel Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag. # Len Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Vad är detta för orm, ca 25 - 30 cm lång och ca15mm tjock? Rebnel Hej Rebnel! Kolla denna länk tror det är en sådan. http://www.siam-info.de/english/snakes_oligodon.html Mvh Surfaren Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rebnel Inlagd Augusti 30, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Hej Rebnel! Kolla denna länk tror det är en sådan. http://www.siam-info...s_oligodon.html Mvh Surfaren Tack för infon, det verkar troligtvis att det är den. Rebnel Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag. # Len Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gawar Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Hörde talas om denna kamelont idag på p3´s sanning eller bullshit... Lite fräck faktiskt.. Maxlängd från nos till svansspets 29mm http://en.wikipedia.Brookesia_micra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Augusti 31, 2012 Dela Inlagd Augusti 31, 2012 Några djurbilder tagna i Khao Yai i tisdags (28 aug). Först en liten hjort längs vägen. En litet större hjort som gick och åt vid en av de större rastplatserna. En stor ödla vid samma rastplats. Samma ödla inzoomad. Till sist en liten ödla vid ett av de vattenfall vi besökte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Augusti 31, 2012 Dela Inlagd Augusti 31, 2012 (ändrad) Några djurbilder tagna i skogsparken Khao Kradong i Buriram, i onsdags (29 aug). Ändrades Augusti 31, 2012 av mikedo58 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 31, 2012 Dela Inlagd Augusti 31, 2012 Dom däringa tusingfotingarna (mina barnbarn titel på dem) är särdeles elaka typer, värre än att bli biten av skorpioner och många sorts ormar! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Augusti 31, 2012 Dela Inlagd Augusti 31, 2012 Dom däringa tusingfotingarna (mina barnbarn titel på dem) är särdeles elaka typer, värre än att bli biten av skorpioner och många sorts ormar! Jag vet att de är otrevliga, eftersom frun har varnat mig för dem tidigare, men det var litet nytt om de verkligen är så farliga som du säger. /Mikael Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Augusti 31, 2012 Dela Inlagd Augusti 31, 2012 Lite OT sorry. Alla ormar har en huggreflexs upp till 1 timme efter doden. Om man ser en dod orm,sa ska man inte ta upp den. //Roger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gawar Inlagd Augusti 31, 2012 Dela Inlagd Augusti 31, 2012 Lite OT sorry. Alla ormar har en huggreflexs upp till 1 timme efter doden. Om man ser en dod orm,sa ska man inte ta upp den. //Roger Jag har haft 17 ormar under dom sista 10 åren men de hade jag ingen aning om Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Chan2011 Inlagd September 8, 2012 Dela Inlagd September 8, 2012 Hej,Cherry Duck borjade klacka har pa morgonen . Halsningar fran Farmen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd September 8, 2012 Dela Inlagd September 8, 2012 Hej,Cherry Duck borjade klacka har pa morgonen . Halsningar fran Farmen Coolt! Gillar Dina zoologiska intressen skarpt, du får väl öppna ett MPR-Lillskansen! Hade Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Chan2011 Inlagd September 8, 2012 Dela Inlagd September 8, 2012 Coolt! Gillar Dina zoologiska intressen skarpt, du får väl öppna ett MPR-Lillskansen! Hade Baa Baa,tackar och bugar,har redan ett mini zoo som du vet,stor spanning och fridfullt att ha djur omkring sig,bara alskar naturen och farmar livet,alla ar hjartligt valkommna pa besok om man har vagarna forbi. Halsningar Chan2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd September 8, 2012 Dela Inlagd September 8, 2012 Jag vet att de är otrevliga, eftersom frun har varnat mig för dem tidigare, men det var litet nytt om de verkligen är så farliga som du säger. /Mikael De är mer än otrevliga, jag har testat, helt ofrivilligt, både skorpion och tusenfoting. Vid ett skorpionstick i foten så 'somnade' underbenet i c:a 1/2 timma och nägot senare helt OK. Mitt fel, barfota i gräset trots fru Oscars ideliga varningar och tillsägelser. En tusenfoting, liten rackare på 6 - 7 cm, satt i en orkidee som jag skulle plantera om. Bet mig i pekfingret och jag har nog aldrig haft så ont i hela mitt liv. Som att stoppa armen i elden (dålig jämförelse). Armen någorlunda OK efter några timmar men pekfingret oanvändbart, mycket ömt, i 3 dagar och inte helt bra på över en vecka. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 8, 2012 Dela Inlagd September 8, 2012 Så här söt var jag när Audi hämtade mig som liten bäbis! Asså audi var inte bäbis! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd September 8, 2012 Dela Inlagd September 8, 2012 Dagens flodhäst... I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Chan2011 Inlagd September 9, 2012 Dela Inlagd September 9, 2012 De är mer än otrevliga, jag har testat, helt ofrivilligt, både skorpion och tusenfoting. Vid ett skorpionstick i foten så 'somnade' underbenet i c:a 1/2 timma och nägot senare helt OK. Mitt fel, barfota i gräset trots fru Oscars ideliga varningar och tillsägelser. En tusenfoting, liten rackare på 6 - 7 cm, satt i en orkidee som jag skulle plantera om. Bet mig i pekfingret och jag har nog aldrig haft så ont i hela mitt liv. Som att stoppa armen i elden (dålig jämförelse). Armen någorlunda OK efter några timmar men pekfingret oanvändbart, mycket ömt, i 3 dagar och inte helt bra på över en vecka. Oscar. Det ar nog sa med det mesta,beror pa hur kanslig man ar...allergier osv.,finns riktigt giftiga arter tusenfotingar i Thailand,skorpioner darimot ar inte sa giftiga men oehort smartsamt,man upplever det som 10ggr getingstick ungefar,har sjalv erfarenhet 2 ggr. Chan2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd September 9, 2012 Dela Inlagd September 9, 2012 De stora svarta är inte så besvärliga, de små bruna, som gömmer sig i gräset. är mycket värre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd September 9, 2012 Dela Inlagd September 9, 2012 Skall försöka lägga in en bild på en mycket trevlig kompis han är hasip matte Thai husse svensk. Han heter Arrac och är väldigt ""cool"" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu