Nemo Inlagd Juli 19, 2016 Dela Inlagd Juli 19, 2016 6 minuter sedan, skrev Peolito: En rolig valp. Skickat från min iPhone med Tapatalk Söt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juli 20, 2016 Dela Inlagd Juli 20, 2016 En tuffing som jag är polare med. Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 6, 2016 Dela Inlagd Augusti 6, 2016 Det e gött o vara barhund. Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 9, 2016 Dela Inlagd Augusti 9, 2016 On 2016-07-19 at 05:37, skrev Peolito: En rolig valp. Skickat från min iPhone med Tapatalk On 2016-08-06 at 09:10, skrev Soengsang: Det e gött o vara barhund. Sent from my SM-A910F using Tapatalk Vilka superbra bilder! Jag fick besök av en fågel igen. Varför skall alla skogens fågelfän krascha just på mitt hus jämt och ständigt? Kanske får köpa ett annat andningsskydd nu när jag målar fasaden.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 10, 2016 Dela Inlagd Augusti 10, 2016 Jo tjena! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 10, 2016 Dela Inlagd Augusti 10, 2016 On 2016-06-17 at 13:48, skrev lovelos: OrientShama, นกกางเขน, Copsychus saularis erimelas Vanlig i trädgårdar,parker och städer i Thailand. Lovelos On 2016-06-17 at 14:41, skrev Naam jai: samma familj men fågeln på bild är för mej en Oriental Magpie-robin, Cosychus saularis On 2016-06-18 at 09:54, skrev lovelos: Samma fågel, heter Oriental Magpie Robin på engelska! Finns i flera underarter/raser. Copsychus saularis erimelas, finns i bl a Centrala och Norra Thailand Copsychus saularis musicus i bl a Södra Thailand. Lovelos On 2016-06-22 at 16:33, skrev Chan2014: Där ser man, enl. mina field guides två st. finns bara 3 arter Copsychus i Thailand, C.saularis, C.malabaricus samt C.pyrropygus, där den sistnämnda är väldigt ovanlig och dom få observationerna är gjorda på gränsen till Malaysia, antingen spökar mina field guides eller wikipedia. Chan2014 On 2016-06-24 at 13:57, skrev Chan2014: Väldigt fin bild, det är korrekt och jag är väl införstådd med ditt resonemang, men det där är extrem överkurs, får nog vara väl inbiten ornitolog för att överhuvud taget intressera sig för dom små detaljerna, den bilden du presenterade på Magpie Robin, är du helt säker på underarten, vad som är mera intressant är en art beskrivning t.ex är en förträfflig sångfågel, någon skrev att den var boplundrare, en vanföreställning som jag inte vet vad den kommer ifrån, den livnär sig uteslutande på insekter, har flera par som häckar i min trädgård. Chan2014 Ni som är så duktiga på fåglar. Vad är då detta för en pippi? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Augusti 10, 2016 Dela Inlagd Augusti 10, 2016 2 minuter sedan, skrev Alarik: Ni som är så duktiga på fåglar. Vad är då detta för en pippi? Drar till med en Röd Ara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 10, 2016 Dela Inlagd Augusti 10, 2016 4 minuter sedan, skrev Naam jai: Drar till med en Röd Ara Visst, men mer då...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 10, 2016 Dela Inlagd Augusti 10, 2016 Jo, det är Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Augusti 10, 2016 Dela Inlagd Augusti 10, 2016 vet inget mer.. men bjussar på några andra snyggingar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Augusti 10, 2016 Dela Inlagd Augusti 10, 2016 16 minuter sedan, skrev Alarik: Jo, det är ahhhhaa häftigt .... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 10, 2016 Dela Inlagd Augusti 10, 2016 (ändrad) Douglas har en tid levt under dödshot i Malmö Folkets park, eftersom Jordbruksverket dömt ut buren. Den uppfyller inte Jordbruksverkets krav på minst 30 kvadratmeter och minst tre meter i takhöjd. Papegojan har bott i Malmö Reptilcenter i Folkets park i tio år. Fast han inte kan flyga så har Jordbruksverket krävt att han skall ha den möjligheten. Om han så får hundra kvadratmeter med en pinne i mitten så kan han inte lämna pinnen, var Frank Madsens, föreståndare för Malmö Reptilcenter, kommentar. Enligt Frank har många hört av sig och velat ta emot Doglas och därmed rädda honom. Men nu är en flytt till Karlsruhe zoo i Tyskland bestämd. Men Douglas flyttar inte ensam. Hans partner Gojan hänger med. Ändrades Augusti 10, 2016 av Alarik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd Augusti 10, 2016 Dela Inlagd Augusti 10, 2016 4 timmar sedan, skrev Alarik: Ni som är så duktiga på fåglar. Vad är då detta för en pippi? Ljusröd ara (Ara macao). Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd Augusti 10, 2016 Dela Inlagd Augusti 10, 2016 3 timmar sedan, skrev Naam jai: vet inget mer.. men bjussar på några andra snyggingar Coppersmith barber och någon art Bee-eater. Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 Katteländet hoppade högt för att få en bit grillat idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 18, 2016 Dela Inlagd Augusti 18, 2016 Gör inget om jag får komma in lite å käka asså! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Augusti 18, 2016 Dela Inlagd Augusti 18, 2016 (ändrad) On 2016-08-10 at 21:43, skrev Naam jai: Drar till med en Röd Ara Det är en ljusröd ara, det finns nämligen en mörkröd ara också (kallas även grönvingad ara) Ändrades Augusti 18, 2016 av Khun Ken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Augusti 18, 2016 Dela Inlagd Augusti 18, 2016 On 2016-08-10 at 22:01, skrev Naam jai: vet inget mer.. men bjussar på några andra snyggingar Den övre bilden är en coppersmith barbet(Psilopogon haemacephalus) Den undre bilden är med största sannolikhet en hona av Green bee eater(Merops orientalis) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 23, 2016 Dela Inlagd Augusti 23, 2016 För jävla gulligt asså! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd September 18, 2016 Dela Inlagd September 18, 2016 Hägern var på besök igen vid Trekantens strand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 Hej två bilder på en råttliknande ekorrliknande varelse hen klättrar och kastar sig mellan träden som en ekorre och äter av alla frukter vi har. Jag undrar om någon har ett engelsk namn på på denna hen. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 Squirrel Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 10, 2016 Dela Inlagd Oktober 10, 2016 Buklanding! Landnigställen indragna! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 25, 2016 Dela Inlagd Oktober 25, 2016 Vadå, gå ut??? Är du dum eller,,,,,,säger Tussen!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 28, 2016 Dela Inlagd Oktober 28, 2016 Jag kan visst sjunga, säger the Tussen hör här: Ooooo sole mio! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu