Oregistrerad Inlagd Mars 3, 2016 Dela Inlagd Mars 3, 2016 On 2016-02-25 at 11:59, skrev audirs2: Vart har musen tagit vägen? Den e död Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 5, 2016 Dela Inlagd Mars 5, 2016 Måste ha en drink asså! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 5, 2016 Dela Inlagd Mars 5, 2016 On 2016-03-03 at 22:32, skrev ollas-viktor: Den e död RIP musse! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 7, 2016 Dela Inlagd Mars 7, 2016 Gäller att torka pälsen nu, för en jycke kommer snart på besök! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 24, 2016 Dela Inlagd Mars 24, 2016 Smulans "pojkvän" Diesel sitter utanför och flörtar ! Riktig marskatt ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Mars 30, 2016 Dela Inlagd Mars 30, 2016 Jag varit i BKK igen några dar, så blev några rundor in i Lumpinee park som vanligt och tog lite fler djurbilder med min Nikon Coolpix P900. Lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 31, 2016 Dela Inlagd Mars 31, 2016 Våra katter i huset Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd April 21, 2016 Dela Inlagd April 21, 2016 Hundarna i baan. Tapatalkat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd April 21, 2016 Dela Inlagd April 21, 2016 Hundarna i baan. Tapatalkat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Maj 3, 2016 Dela Inlagd Maj 3, 2016 Coppersmith Barbet/Kopparslagar Skägg-gök - Megalaima haemacephala En liten Skägg-gök plåtat imorse från min balkong i Bangkok! Lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Maj 6, 2016 Dela Inlagd Maj 6, 2016 ...och några bilder till på en annan skägg-gök! Kallas för "Nok Dti Thong" på Thai, ofta hörd men sällan sedd då den gömmer sej i lövverket! Tagna med Nikon Coolpix P900, med zoomen på max optiskt 2000 mm och handhållen under blåsiga förhållanden! Så skärpan inte 100%, men får duga! Lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Maj 6, 2016 Dela Inlagd Maj 6, 2016 Inte bara vi människor som lider i Thaivärmen just nu! Var nere en sväng i Lumpinee Park och plåtade Silkeshägrar som har halvstora ungar i bona just nu, dom flämtade och spredde ut vingarna för att skugga sina ungar och kyla ner sej! Lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 14, 2016 Dela Inlagd Maj 14, 2016 Alla har nog hört talas om den fula ankungen men i Uppsala har vi den gula andungen just nu Ej egen bild “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Maj 14, 2016 Dela Inlagd Maj 14, 2016 Victoria min skyddsling. Nästa år blir hon klart för att släppas ut till en reservat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 14, 2016 Dela Inlagd Maj 14, 2016 17 minuter sedan, skrev JJC: Victoria min skyddsling. Nästa år blir hon klart för att släppas ut till en reservat. Fin kisse! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Maj 14, 2016 Dela Inlagd Maj 14, 2016 1 timme sedan, skrev audirs2: Fin kisse! Hon älskar att kramas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 Idag hittade jag ett sånt här myrbo i ett träd, sedan såg jag att där var flera stycken. Jag som trodde att myror bodde antingen i ett hål i marken eller i mitt kök. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 Idag hittade jag ett sånt här myrbo i ett träd, sedan såg jag att där var flera stycken. Jag som trodde att myror bodde antingen i ett hål i marken eller i mitt kök. Överallt finns dom. Vi hade ett myrbo i en ac i huset i Thailand. Små svarta kryp. Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 30 minuter sedan, skrev Peolito: Överallt finns dom. Vi hade ett myrbo i en ac i huset i Thailand. Små svarta kryp. Skickat från min iPhone med Tapatalk Dom är jäkligt många åxå. I dom tropiska länderna beräknas myrorna tillsammans utgöra minst 25% av den totala biomassan av dom landlevande djuren. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 Dom är jäkligt många åxå. I dom tropiska länderna beräknas myrorna tillsammans utgöra minst 25% av den totala biomassan av dom landlevande djuren. Fritz.. Ja många är dom små liven. Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 3 timmar sedan, skrev Fritz: Dom är jäkligt många åxå. I dom tropiska länderna beräknas myrorna tillsammans utgöra minst 25% av den totala biomassan av dom landlevande djuren. Fritz.. 2 timmar sedan, skrev Peolito: Ja många är dom små liven. Skickat från min iPhone med Tapatalk I framtiden en protein källa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 7 timmar sedan, skrev Niro: Idag hittade jag ett sånt här myrbo i ett träd, sedan såg jag att där var flera stycken. Jag som trodde att myror bodde antingen i ett hål i marken eller i mitt kök. 6 timmar sedan, skrev Peolito: Överallt finns dom. Vi hade ett myrbo i en ac i huset i Thailand. Små svarta kryp. Skickat från min iPhone med Tapatalk 5 timmar sedan, skrev Fritz: Dom är jäkligt många åxå. I dom tropiska länderna beräknas myrorna tillsammans utgöra minst 25% av den totala biomassan av dom landlevande djuren. Fritz.. 4 timmar sedan, skrev Peolito: Ja många är dom små liven. Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 timmar sedan, skrev JJC: I framtiden en protein källa Då vill jag passa på att tipsa om en väldigt bra bok Myrorna av Bernard Werber /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 (ändrad) Röda vävarmyror https://en.wikipedia.org/wiki/Weaver_ant Gör Myr Äggs Sallad, Yum Kai Mot Daeng, av äggen! Gott och fullt med protein! Myrorna själva fulla av C-vitamin, Té av Röda Vävarmyror är bra vid förkylning! Lovelos Ändrades Maj 24, 2016 av lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 (ändrad) http://www.silkinthailand.com/2013/07/yam-kai-mot-daeng-menu-from-red-ant-eggs.html#.V0SblKSUHIU Ändrades Maj 24, 2016 av lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 24, 2016 Dela Inlagd Maj 24, 2016 Filé min myra kan ju bli en höjdarrätt. Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu