Jump to content
IGNORERAD

Mobilt bredband i sverige

kenke

Recommended Posts

Har avslutat alla abonnemang i sverige men skall resa hem över sommaren och behöver ett mobilt bredband utan bindningstid skall streama tv och skypa med gumman och vill inte ha någon begränsning på trafiken har kollat lite men fattar inte vad som menas med "trafik i sverige"(kan man inte ringa thailändska mobiltelefon med sitt skypeabonnemang då?) med de sk kontantkorten? någon som sitter i samma läge som mig?Har nu bara en månad kvar i los så man vill ju beställa en tjänst så att den ligger i brevlådan när man kommer hem hoppas och tro att det finns mycket kunskap om detta MVH Kenke

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Har avslutat alla abonnemang i sverige men skall resa hem över sommaren och behöver ett mobilt bredband utan bindningstid skall streama tv och skypa med gumman och vill inte ha någon begränsning på trafiken har kollat lite men fattar inte vad som menas med "trafik i sverige"(kan man inte ringa thailändska mobiltelefon med sitt skypeabonnemang då?) med de sk kontantkorten? någon som sitter i samma läge som mig?Har nu bara en månad kvar i los så man vill ju beställa en tjänst så att den ligger i brevlådan när man kommer hem hoppas och tro att det finns mycket kunskap om detta MVH Kenke

Lyfter min egna tråd är det verkligen ingen som har lite info???

Dela på andra sajter

Inom Sverige menas att du använder det inom Sverige. Du kan använda Skype oavsett destination på samtalet. Niemas Problemas.. Men ifall du tar med datorn till Danmark och använder den där så är det inte inom Sverige...

Annars vet jag inte så mkt mer om vilken operatörs abonnemang som är bäst etc.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

"Trafik i Sverige" betyder nog att du bara kan surfa inom Sveriges gränser med det. Angående Skype och annan ip-telefoni så verkar det som att operatörerna funderar på att ta betalt för det i framtiden och vissa billigare abonnemang så ingår det ej ip-telefoni i redan nu. Dock så finns det tydligen ingen teknisk spärr än, så det är bara att babbla på :)

Dela på andra sajter

Trafik i Sverige betyder att du bara kan använda mobilnätet i Sverige. Du kan såklart gå in på utländska siter och ringa vart du vill med t.ex. Skype.

Jag tror att de flesta kontantkort har begränsningar "på trafiken" Comviq har en variant med 20GB/månad när de är slut kan du bara ladda igen.

Dela på andra sajter

kontantsurf med 3 kör jag med på resa funkade även i danmark senast jag var där med

Dela på andra sajter

Trafik i Sverige betyder att du bara kan använda mobilnätet i Sverige. Du kan såklart gå in på utländska siter och ringa vart du vill med t.ex. Skype.

Jag tror att de flesta kontantkort har begränsningar "på trafiken" Comviq har en variant med 20GB/månad när de är slut kan du bara ladda igen.

inte 3 gratis data slå det

Dela på andra sajter

Telenor verkar vara den enda operatören som har obegränsat surf på kontantkort utan maxtak.

Dela på andra sajter

jag har telenorabonnemang som jag la vilande innan jag kom till Thailand.killen sa att det inte var några problem,bara ringa när man vill öppna den igen.

min bindningstid hade gått ut redan dock.antar att det blir dyrare om man tar abonnemang utan bindningstid för ts.?

memma bra men björta bäst.

Dela på andra sajter

Telenor verkar vara den enda operatören som har obegränsat surf på kontantkort utan maxtak.

Nej.3

Dela på andra sajter

Nej.3

Var visst någon gammal sida jag var inne på förut angående Telenor..

Så här står det nu när jag tittade.. http://www.telenor.s...x.html#T39437_4

Telenor tillämpar fair usage policy för att säkerställa en jämn och hög användarupplevelse för våra kunder. Det innebär att Telenor förbehåller sig rätten att, i de fall användarens dataförbrukning överstiger tio gånger normal förbrukning under de senaste 30 dagarna, tillfälligt ge den berörda användaren en lägre hastighet (upp till 200 kbit/s), med syfte att säkerställa att övriga användare inte drabbas av störningar. Med normal förbrukning avses den från PTS senast publicerade helårsstatistiken över genomsnittlig förbrukning för mobila bredbandsanvändare i Sverige redovisad på PTS webbplats, http://www.statistik.../RappTab_19.htm, i tabellen om mobilt bredband som fristående tjänst på raden Privat.

Priserna gäller inom Sverige.

Och så här står det om 3.. http://www.tre.se/Pr...ataPrepaidPage/

I startpaketet ingår 7 dagars fri surf. När tiden har gått ut kan du enkelt och lätt fylla på med mer tid. Du kan välja mellan 1 dags fri surf för 29 kr, 7 dagar för 99 kr eller 30 dagar för 299 kr. Surftiden gäller från den tidpunkt då köpet går igenom (hastigheten begränsas till 200 kbit/s om ditt användande överstiger 20 GB, du kan dock fortsätta surfa utan extra kostnad men med en lägre hastighet).

Så det verkar som att maxtak finns hos både 3 och Telenor och när det är uppnått så stryps hastigheten.

Dela på andra sajter

Tackar alla om jag fattat det rätt e det telenor som gäller då det verkar vara en kryptisk formulering om max download?Undrar bara hur länge downloaden räcker då man varken har tv antenn eller telefon det blir ju en hel del trafik MVH

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...